Kiitos YLE! Loistava idea näyttää vanhaa laatuviihdettä!
Olen koronakaranteenissa kotona yksin työmatkan jälkeen. joten ihanaa katsoa VELIPUOLIKUU-, ILTALYPSY-, HYMYHUULET- viihdeohjelmia. Olen nauranut ääneen. Miksi nykyään ei pystytä tekemään poliittistasatiiria.
Kommentit (129)
Urauurtavia aikanaan.
Eri asia nykyään.
Katsoin viime joulun aikaan nuo Pasilat Areenasta itsekin ja naureskelin itsekseni, tykkään siitä huumorista niissä, tunnelma ja henkilöhahmot:D En ollut edes katsonut noita uudempia jaksoja niistä, kiva oli myös nähdä sit miten sarja päättyi.
Vierailija kirjoitti:
Urauurtavia aikanaan.
Eri asia nykyään.
Ei naurattanut edes aikanaan, vaikka olin silloin jo aikuinen.
Olipas Aake Kalliala ja PP Petelius komeita Hymyhuulten aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urauurtavia aikanaan.
Eri asia nykyään.
Monia nauratti.
Virkistävää nauraa KAIKELLE ja KAIKILLE sen sijan, että millekään eikä kellekään saa enää nauraa.
Aito suvaitsevaisuus hyväksyy, ei kiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urauurtavia aikanaan.
Eri asia nykyään.
Monia nauratti.
Niin no, onhan nämä Putoukset ynnä muutkin tietyn tyyppisistä ihmisistä hauskoja.
Huomenna varmaan ip-lehdet täynnä ulvontaa siitä, miten Yle näytti syrjivää sisältö ja nyyhkytinyyh.
Vierailija kirjoitti:
Kesäillan valssi - tuo entisajan Tinder. Paljastui pettävät puolisot ja kaikki :D
Lapsena jouduin tätä paljon katsomaan, koska äiti tykkäsi kuunnella musiikkia. Ihmettelin silloin, miksi jotkut parit niin innolla aina änkevät kameraan :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään ei pystytä tekemään poliittistasatiiria.
Eeva Litmanen muotoili asian hienosti: Koska meillä on tämä yksi puolue, jossa on sellaisia karikatyyrihahmoja ja komiikkaa, että niitä olisi mahdoton liioitella.
Todellinen syy: narsistiset nykypoliitikot eivät siedä itseensä kohdistuvaa huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eeva Litmanen muotoili asian hienosti: Koska meillä on tämä yksi puolue, jossa on sellaisia karikatyyrihahmoja ja komiikkaa, että niitä olisi mahdoton liioitella.
Todellinen syy: narsistiset nykypoliitikot eivät siedä itseensä kohdistuvaa huumoria.
Niin kuin ei siedä mikään muukaan ihmisryhmä. Kaikesta menee herne ja syvälle nenään. Jos ei itseä loukata, loukkaannutaan muiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urauurtavia aikanaan.
Eri asia nykyään.
Monia nauratti.
Niin no, onhan nämä Putoukset ynnä muutkin tietyn tyyppisistä ihmisistä hauskoja.
Putoukset tulivat vuosikymmenten jälkeen eivätkä niille naura ne, jotka nauroivat Peteliuksen & co sketseille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urauurtavia aikanaan.
Eri asia nykyään.
Monia nauratti.
Putoukset tulivat vuosikymmenten jälkeen eivätkä niille naura ne, jotka nauroivat Peteliuksen & co sketseille.
No shit Sherlock!
Miettikää jos tuollaista sketsiä tehtäisiin nykyisin esim. muunsukupuolisista tms.? Tai ei ehkä mietitä. Joku vielä loukkaantuu....
Ennen oli kyllä paremmin tässä asiassa. Joka ikisestä jutusta ei loukkaannuttu.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urauurtavia aikanaan.
Eri asia nykyään.
Monia nauratti.
No shit Sherlock!
Nyt tuli omaperäinen hokema!
Tämä on hyvää juhannusviihdettä. Hyvä idea näyttää vanhoja ohjelmia. Ennen osattiin tehdä viihdettä. Meinasin lähteä vielä yölliselle pyöräretkelle, mutta kotisohva houkuttelee enemmän.
Suurin syy miksi ennen tehtiin monenlaisia erilaisia ohjelmia ja enemmän huumoria on se, ettei silloin vedelty hernettä nenään niin herkästi kuin nykyään. Lisäksi TV:ssä pyrittiin siihen, että ohjelmia on kaikille ikäryhmille tarjolla. Lapsille oli Pokemonia, Pikku-veturia, pikkukakkosta jne. Nuorisolle oli Jyrkiä, Game Stoppia, Hugoa ja monta muuta. Aikuisille oli Tuttu Juttu Showta, Passia ja hammasharjaa. Yleensä aikuisten ohjelmia katseltiin koko perheen voimin. Mutta mikä ero on nykyiseen ohjelmatarjontaan niin silloin oli myös vanhuksille omat ohjelmat kuten juuri tuo eilen nähty Kesäillan valssi.
Suuri harmihan se on että niin musiikki -kuin tv-tarjontakin on yksipuolistunut vaikka sen uskottiin monipuolistuvan internetin takia. Kiitos siis YLElle joka näytti monipuolisesti ohjelmia ja ohjelmaklippejä 60-luvulta asti. Tuskimpa kovinkaan nopeasti tullaan uudestaan näkemään tälläsiä ohjelma-kokonaisuuksia.
Miksi en ryhtynyt ala-asteikäisenä käsikirjoittamaan Velipuolikuuta? Olisin varmasti onnistunut ylittämään tuon tason.