Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää naisystävän käytös sukumme mökillä

Vierailija
19.06.2020 |

Äitini, veljeni vaimo ja siskoni ovat keittiössä valmistelemassa päivällistä. Ainut täysi-ikäinen nainen joka ei ota osaa tähän on naisystäväni, joka makoilee miesten kanssa terassilla siideri kädessä. Hävettää aivan suunnattomasti hänen puolestaan.😰

M27

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en enää uskallakaan mennä minnekään sukujuhliin, jos joutuu vaikka keittiöön!

Vierailija
22/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään uskaltaisi omin nokkineni mennä vieraaseen keittiöön, varsinkin jos se on jo toisien aluetta. Ja joku mökin pikkukeittiö, eikö ne ole jo muutenkin siellä toistensa tiellä.

Toivoisin että pyydetään reilusti jos halutaan, toki mielelläni autan.

Ja mieluiten pysyisin mieheni vierellä kun en kuulu porukkaan muuten ennestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattoja tampaamahan sieltä niinku muutkin akat!

Minijän perkeles!

Vierailija
24/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en enää uskallakaan mennä minnekään sukujuhliin, jos joutuu vaikka keittiöön!

Ei kannata ottaa riskiä.

Hyvät (mahdollisimman etäiset) välit on paras.

Vierailija
25/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin haluaisin vastaavassa tiålanteessa tehdä itsestäni hyvän vaikutelman anopille ja tarjoutuisin avuksi. Edes kattamaan pöydän, pilkkomaan vihannekset, laittelemaan salaatin tms.

Ja voihan se keittiöväki jakaa tehtäviä niille miehillekin: sytyttäkää grilli, lämmittäkää sauna, tehkää vastat, pyyhkikää terassin pöytä, käykää poimimassa pöytään kukkakimppu jne.

Vierailija
26/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän anoppilassa tarjoilun hoitaa pitopalvelu.

Loikoillaan terassilla hellehatut päässä ja seurustellaan virvokkeiden kera hyväntuulisen rennon kepeästi kuulumisia!

Vierailija
27/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pariskunnan mies ei keksi mitään muuta kuin kirjoittaa aiheesta vauvaan? Erikoinen tilanne.

Vierailija
28/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ju flera kockar, desto sämre soppa!" Perinteiseen mökkikeittiöön ei sovi monta akkaa kerrallaan. Miksi sukusi naiset eivät pyytäneet naisystävääsi mukaan talkoisiin? Vieraassa huushollissa,oltiin sitten kotosalla tai mökillä, on aina vähän hankala tunkeä kyökkihommiin mukaan. Jotkut emännät tykkäävät siitä, mutta monet ovat myös niin mustasukkaisia omasta reviiristään, että eivät päästä sinne ketään sekoittamaan selviä kuvioita. Etkä sinäkään katsomut aiheelliseksi ehdottaa muikkelille, että menisi auttamaan suvun naisväkeä. Takana päin on sitten mukava moittia, miten poika toi taassellaisen muikin mukanaan, joka ei vain maksai ja kittasi sidukkaa. Kaikki eivät ole niin rohkeita ja itsevarmoja, että mennä porskuttavat työntämään näppinsä ja nokkansa heti huushollihommiin.

Vierailija
29/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettäisi enemmän niiden miesten puolesta. Onko miehistä oikeasti ihan okei että toiset tekevät ruokaa ja itse vain istuskelee ja kävelee valmiiseen pöytään? Mitä heillä liikkuu päässä? Kuvittelevatko he että heitä nyt vain palvellaan kun he sattuvat olemaan miehiä? En ole ikinä ymmärtänyt.

Mitä ruokaa te palstan naiset oikein raadatte siellä keittiössä juhannuksena?

Miksi tarvitaan monta naista avaamaan sillipurkki, savukalapakkaus, makkarapaketti ja keittämään perunoita?

Uliskaa vähän lisää =D nautin  märinästänne =D 

Vierailija
30/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naista jännittää, eikä osaa itse ohjautua. Onko muut kysynyt hänen apuaan? Ei ole aina helppoa "änkeä" mukaan, olisi kivempi jos pyydettäisiin ja toisaalta sinäkin voisit ehkä yrittää tutustuttaa heidät toisiinsa. Toisaalta en ymmärrä kuka lähtee sukulaisten kanssa mökille jos kumppania ei ole kunnolla tutustutettu sukuun. Varmaan on tyttiksellä mielessä hengissä selviäminen ja ettei ihan kauheasti mokaisi.

Vierailija
31/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettäisi enemmän niiden miesten puolesta. Onko miehistä oikeasti ihan okei että toiset tekevät ruokaa ja itse vain istuskelee ja kävelee valmiiseen pöytään? Mitä heillä liikkuu päässä? Kuvittelevatko he että heitä nyt vain palvellaan kun he sattuvat olemaan miehiä? En ole ikinä ymmärtänyt.

Miksi tarvitaan monta naista avaamaan sillipurkki, savukalapakkaus, makkarapaketti ja keittämään perunoita?

Jos se kokkaaminen on niin helppoa, niin miksi miehet ei tee ruokia koko mökkiporukalle? Miksi miehillä on jokin ikiaikainen oikeus löysäillä terassilla ja naisten pitäisi vain alamaisina palvella heitä?

Vierailija
32/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vähän yritystä jo. 4/5

Minun mielestäni taas hyvin ilmiselvä, tod.näk. naisen kirjoittama provo.

Jo pienillä muutoksilla saisi paljon uskottavamman:

”Äitini, veljen vaimo ja siskoni ovat keittiössä valmistelemassa päivällistä. Ainut täysi-ikäinen nainen joka ei ota osaa tähän on naisystäväni, joka makoilee miesten kanssa terassilla siideri kädessä. Hävettää ihan suunnattomasti.”

Vaikka tuo ”Hävettää ihan suunnattomasti” on kyllä edelleen hiukan epäuskottava; esim. ”Voin kertoa, että hävettää” saattaisi toimia paremmin.

Vierailija
33/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut syö juhannuksena muutakin kuin einestä.

*

*

*

*

*

Itsehän en syö, mutta se että sinä ja minä olemme ”makkaraa ja MAITUA” -porukkaa, ei tarkoita että kaikki olisivat.

Vierailija
34/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään uskaltaisi omin nokkineni mennä vieraaseen keittiöön, varsinkin jos se on jo toisien aluetta. Ja joku mökin pikkukeittiö, eikö ne ole jo muutenkin siellä toistensa tiellä.

Toivoisin että pyydetään reilusti jos halutaan, toki mielelläni autan.

Ja mieluiten pysyisin mieheni vierellä kun en kuulu porukkaan muuten ennestään.

Kohteliasta olisi itse mennä kysymään, tarvitsevatko apua. Mä ainakin yoimin aina niin, olipa siellä keittiössä hääräämässä kuka tahansa. Mutta tätä mä en ymmärrä, että vielä vuonna 2020 naiset on keittiössä ja miehet juo kaljaa terassilla. Miksei koskaan toisinpäin?

Vierailija
35/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksikään mies terassilla ei suoriudu tästäkään tehtävästä millään?

Vierailija
36/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän anoppilassa tarjoilun hoitaa pitopalvelu.

Loikoillaan terassilla hellehatut päässä ja seurustellaan virvokkeiden kera hyväntuulisen rennon kepeästi kuulumisia!

Niin te siis asuttekin varmaan Ruotsissa, Suomessa ei tuollaista ole. Suomessa siivotaan aamusta iltaan. Ruotsissa on hienommat ruoatkin, katkarapuja ja kuohuviiniä. Ei mitään kalja+makkara juntteilua. 

Vierailija
37/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä sitä nais-ressukkaa.

Muut naiset häärää keittiössä kuin kotonaan eikä kukaan ole edes pyytänyt mukaan. Eikä uskalla tuppautua kun ei tunne paikkoja, tapoja tai niitä naisia ollenkaan.

Koittaa rentoutua edes vähän ja hakea turvaa miehestä, mutta mieskin seurustelee vain kavereidensa kanssa ja nainen jää ihan yksin vieraiden keskelle. Kaikki pälyilevät vain kulmiensa alta että "eikö se osaa mitään", mutta kukaan ei sanallakaan mainitse et "hei, voisitkohan tehdä tän jutun".

Olisipa kurjaa. Mieluummin olisin kotona yksin.

Vierailija
38/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttis taas seuraa mua kuin hai laivaa, ettei vaan joudu tutustumaan perheeseeni. Varmaan tulis vessaankin samaan aikaan...

Mulla sama. Mä tosin joudun menee mukaan vessan ovelle vartioon, kun menee kuselle. Seurailee mua koko aika. Sanoin kyllä sille, että jos alkaa ahdistaa, niin voidaan lähtee poiskin koska en halua että tuntee olonsa tukalaksi. On maailman ujoin ihminen muutenkin ja pari kertaa miettinyt, että miten olen saanut hänet pokattua ylipäätään.

Vierailija
39/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se kokkaaminen on niin helppoa, niin miksi miehet ei tee ruokia koko mökkiporukalle? Miksi miehillä on jokin ikiaikainen oikeus löysäillä terassilla ja naisten pitäisi vain alamaisina palvella heitä?

Miksiköhän tämä ei ole koskaan ongelma yhdellekään miesporukalle??????????????

"Yhyy, aina mä pertti joudun keittämään perunat". 

Ihan itse teette ongelmanne. Vai onko sinutkin kahlittu hellaan? 

Vierailija
40/86 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tämä ei ole koskaan ongelma yhdellekään miesporukalle??????????????

"Yhyy, aina mä pertti joudun keittämään perunat". 

Ihan itse teette ongelmanne. Vai onko sinutkin kahlittu hellaan? 

Eipä naisillakaan ole mitään ongelmaa silloin, kun ovat pelkällä naisporukalla liikenteessä. Kaikki osallistuvat tasapuolisesti. Toisin kuin sekaporukoissa käy. Malliesimerkkinä aloittajan tapaus, jossa miehet vaan laiskottelevat kuin saimaannorpat kivellä.

Kiitos kysymästä. Minua ei ole kahlittu hellaan, en suostu tuollaiseen orjatyöhön.