Hävettää naisystävän käytös sukumme mökillä
Äitini, veljeni vaimo ja siskoni ovat keittiössä valmistelemassa päivällistä. Ainut täysi-ikäinen nainen joka ei ota osaa tähän on naisystäväni, joka makoilee miesten kanssa terassilla siideri kädessä. Hävettää aivan suunnattomasti hänen puolestaan.😰
M27
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vähän yritystä jo. 4/5
Kirjoittaisiko Mies tänne tuollaisen uikutuksen?
Sinun pitäisi olla ylpeä naisystävästäsi, jolla on ballsit. Kasvata sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vähän yritystä jo. 4/5
Kirjoittaisiko Mies tänne tuollaisen uikutuksen?
Mä kirjottelen jatkuvasti mutta vain trollatakseni. :D
Mitä, sun tyttis siellä vieraana ja pitäs tukea anopin kanssa keittiöön. Ei kiitos.
Jos minut pyydettäisiin keittiöön jossain juhlissa tai sukulaisissa, en menisi sinne varmaan enää koskaan. Järkyttävä loukkaus.
Tää on taas näitä naisen kirjoittamia provoja, jotka menee läpi koska hän kirjoitti sen miesnäkökulmasta. :D
Olkoon provo tai ei. Me naiset varmasti tunnistamme tämän nakittamisen. Meidät kutsutaan pariskuntina kylään puolisomme kanssa, mutta kun herrat ja hidalgot on niin paljon arvokkaampia ihmisiä, niin heillä on oikeus rentoutua istuskelemalla pihalla tai paljussa oluet kourassa. Jonkun on tehtävä ruokaa ja siivottavaa, ja se "joku" on aina paikalla olevat naiset. Ja mikä paheksunta, jos ei siihen suostu, vaan huolehtii vain omat syömisensä ja juomisensa!
Minä olen aina istunut laardiperseelleni heti kun on päästy kyläpaikkaan enkä evääni liikauta, ellen näe, että ensin myös kyläpaikan isäntä tekee jotain. Jos sekä isäntä että emäntä ahkeroivat, niin minulta saa kyllä apua! Mutta en ala auttelemaan vain, koska minulla on pimppi. Ne päivät on olleet ja menneet. Tarvittaessa on lompsassa omaa rahaa niin että pääsen taksilla pois, jos naisille istuminen ja nauttiminen ei ole kyseisessä paikassa sallittua.
Meillä on oman perheen kesken hyvä tasajako kotitöissä ja mies on melkeinpä meidän pääkokki. Kumpikin on täysin tyytyväisiä tilanteeseen, mutta auta armias kun mennään miehen vanhemmille, jonne tulee myös siskot miehineen, niin kaikki tasajako unohtuu. Ukot istuu hurisemassa keskenään ja odottaa valmista, sinne solahtaa minunkin mies kuin kala veteen, ja akat häärää keittiössä ja hoitaa siinä samalla vielä kakaratkin. Miehen siskoilla on tämä sama perinteinen järjestys omissa huusholleissaankin, eivätkä sen kummemmin asiaa harmittele. Minä olenkin se miniä, joka potkaisee miehen auttamaan siskojaan ja äitiään "minä autoin edellisellä aterialla, nyt on sun vuoros" ja istun ukkojen rinkiin turisemaan.
No oletko jo saanut lehmään liikettä?
Se tekee ruokaa sit miesten vuorolla. Pitäähän siinäkin joukossa olla joku joka osaa oikeasti kokata.
Meillä mies suuttui kun minä en ollut pakannut hänelle pyyhettä ja uikkareita mökille.. samalla kuulemma olisi pitänyt kun pakkasin omat ja lasten tavarat.
Onpas sulla moderni ja rohkea tyttöystävä. Tekee varmaan vahvoja ja komeita lapsia, toisin kun ne keittiössä hääräilevät kynnysmatot.
Tuollainen ongelmajäte pitää hävittää VÄLITTÖMÄSTI. AP ottaa nyt ja raahaa tukasta retuuttaen tuon sontakasan roska-astialle ja kippaa sen sinne sisälle. Sitten laittaa jotain painavaa kannen päälle, jolla varmistaa että sontakasa myös pysyy siellä pilaamasta päivää ja rumentamasta ympäristöä. Sen jälkeen tilaa huomiseksi HETI AAMUKSI ylimääräisen jäte-astian tyhjennyksen.
Onko kuitenkin puhe-etäisyyden päässä keittiöstä? Voisi kuitenkin auttaa jakamalla ohjeita.
Tunnistan itseni näistä kuvauksista, ja kyse on erilaisesta kasvatuksesta. Mieheni perheessä tosiaan naispuoliset vieraatkin auttavat keittiössä ja turisevat siellä keskenään ja miespuoliset vieraat sitten auttavat esim. pihakalusteiden ja katosten pystyttämisessä ja grillaamisessa. Heille se on luonnollista.
Omassa perheessäni taas vieraat on vieraita, jotka on kutsuttu eikä heillä ole keittiöön asiaa tai ylipäätään mihinkään hommaan. Toinen vanhemmista (kyllä, valitettavan usein isäni) seurustelee vieraiden kanssa toisen hoitaessa ruoat pöytään. Usein isäni hoitaa alkumaljoja tai drinkkejä ja äitini hoitaa hommat niin, että ehtii niihin mukaan ja ruoat on ns. hautumassa kansien alla. Me lapset olimme yleensä seurusteluhommassa mukana tai kantamassa lautasia tms. pöytään riippuen vähän tilanteesta.
En siis osannut toimia oikein mieheni perheessä ja kyllä, mieheni varmasti tuskastui kyvyttömyyteeni lukea tilanteita. Ensinnäkin olin arka enkä tuntenut oloani niin kotoisaksi, että olisin tuosta vaan kyennyt menemään vieraiden ihmisten keskelle tekemään hommia. Lisäksi kotikulttuurini takia en ymmärtänyt tätä "vieraat keittiössä" -tapaa ja luin itseni vieraaksi vielä siinä vaiheessa, kun olin mieheni perhettä nähnyt muutaman kerran.
Mieheni sitten ratkaisi tilanteen laittamalla konkreettisesti lautaset käteeni ja komensi ne kattamaan pöytään, kun itse siirtyi olohuoneeseen lekottelemaan. Hävetti kyllä, kun tajusin tilanteen eli sen, että käyttäydyin miehen ja hänen perheensä mielestä moukkamaisesti. Mutta samalla suututti tilanteen epäreiluus eli miehet istuskelivat olohuoneessa ja naisväki hoiti hommat. Oma äitini taas oli kauhuissaan siitä, että keittiössä hääräisi joku muu kuin perheenjäsen ja vieläkin hämmästelee ja kauhistelee sitä, että olen anoppilassa keittiövuorossa. Eihän miehenikään ole meidän perheemme parissa koskaan keittiöhommissa, koska hän on vieras, vieläkin 20 vuoden jälkeen.52
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies suuttui kun minä en ollut pakannut hänelle pyyhettä ja uikkareita mökille.. samalla kuulemma olisi pitänyt kun pakkasin omat ja lasten tavarat.
No mikset pakannut? Lapsellista kiusan tekoa.
Meillä ei lasten kumppanit ole vieraana vaan osana perhettä eikä minulle tuota mitään ongelmia jakaa tehtäviä. Kun yhdessä tehdään ruuat ja muut asiat (saunavesien kantaminen, tiskaaminen jne) niin kaikille jää enemmän aikaa myös pelata jotain mölkkyä tai loikoilla terassilla. Se että olen vaimo/äiti/anoppi ei tarkoita että tehtäväni on huolehtia ruuasta ja paapoa aikuisia
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan itseni näistä kuvauksista, ja kyse on erilaisesta kasvatuksesta. Mieheni perheessä tosiaan naispuoliset vieraatkin auttavat keittiössä ja turisevat siellä keskenään ja miespuoliset vieraat sitten auttavat esim. pihakalusteiden ja katosten pystyttämisessä ja grillaamisessa. Heille se on luonnollista.
Omassa perheessäni taas vieraat on vieraita, jotka on kutsuttu eikä heillä ole keittiöön asiaa tai ylipäätään mihinkään hommaan. Toinen vanhemmista (kyllä, valitettavan usein isäni) seurustelee vieraiden kanssa toisen hoitaessa ruoat pöytään. Usein isäni hoitaa alkumaljoja tai drinkkejä ja äitini hoitaa hommat niin, että ehtii niihin mukaan ja ruoat on ns. hautumassa kansien alla. Me lapset olimme yleensä seurusteluhommassa mukana tai kantamassa lautasia tms. pöytään riippuen vähän tilanteesta.
En siis osannut toimia oikein mieheni perheessä ja kyllä, mieheni varmasti tuskastui kyvyttömyyteeni lukea tilanteita. Ensinnäkin olin arka enkä tuntenut oloani niin kotoisaksi, että olisin tuosta vaan kyennyt menemään vieraiden ihmisten keskelle tekemään hommia. Lisäksi kotikulttuurini takia en ymmärtänyt tätä "vieraat keittiössä" -tapaa ja luin itseni vieraaksi vielä siinä vaiheessa, kun olin mieheni perhettä nähnyt muutaman kerran.
Mieheni sitten ratkaisi tilanteen laittamalla konkreettisesti lautaset käteeni ja komensi ne kattamaan pöytään, kun itse siirtyi olohuoneeseen lekottelemaan. Hävetti kyllä, kun tajusin tilanteen eli sen, että käyttäydyin miehen ja hänen perheensä mielestä moukkamaisesti. Mutta samalla suututti tilanteen epäreiluus eli miehet istuskelivat olohuoneessa ja naisväki hoiti hommat. Oma äitini taas oli kauhuissaan siitä, että keittiössä hääräisi joku muu kuin perheenjäsen ja vieläkin hämmästelee ja kauhistelee sitä, että olen anoppilassa keittiövuorossa. Eihän miehenikään ole meidän perheemme parissa koskaan keittiöhommissa, koska hän on vieras, vieläkin 20 vuoden jälkeen.52
Moukkamaisesti? Vielä mitä. Toimit niin kuin sinut oli kasvatettu.
Mä kyllä emäntänä pyydän ihan reilusti jälkikasvuni perhetapahtumiin pyytämät ystävät auttamaan keittiössä, grillillä ja saunassa. Mukava tutustua samalla kun väännetään salaatteja, tiskataan tai grillataan tai kannetaan saunalle vesiä. Nuoret on yleensä mutkattomia tapauksia, mutta joskus vähän ujoja tarjoutumaan avuksi. Kun reilusti pyytää messiin, niin asia helpottuu kummasti.