Ahdistaa juhannus täällä anoppilassa: ei tehdä yhtään mitään kivaa ja kytätään olenko ”kova työihminen”
Nämä pösilöt eivät ymmärrä, että mulla on helkutin rankka kevät takana vastuullisessa työssä ja juhannussiivous ei ole se tapa, jolla haluan kesälomani aloittaa.
Kommentit (539)
Näitä maalaisia tosiaan on myös työpaikoilla, eivät koskaan kehtaa levätä. Relaisivat joskus.
Muistan nuoruudesta kun serkkupoika oli laihtunut 10kg koska vaimo oli itsekkäästi vuorotyössä sairaanhoitajana. Ei sitten jääkaapista saanut itse ruokaa vaikka tilan hommien takia oli kotona kaiken aikaa. Ai että sitä naista paheksuttiin selän takana suvun puolesta kun oli huono ja itsekäs nainen. Satakunnassa ei miestä jätetä kuolemaan mikron ja jääkaapin eteen ilman ruoskimista.
Kuulostaa tutulta. Tänään pitäisi lähteä anoppilaan raskaisiin pihahommiin melkein +30 helteessä. Ei kiitos. Saa mies mennä yksin, kun on mennyt selkäni takana moisia sopimaankin.
Ottakoon jonkun kaverinsa mukaan. Enpä tuon äijän mielestä muuhun kelpaakaan kun kantamaan halkoja ja haravoimaan.
Lämmitän kotisaunan ja teen itselleni hyvää kasvisruokaa. Se kun on lähes kielletty anoppilassa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan nuoruudesta kun serkkupoika oli laihtunut 10kg koska vaimo oli itsekkäästi vuorotyössä sairaanhoitajana. Ei sitten jääkaapista saanut itse ruokaa vaikka tilan hommien takia oli kotona kaiken aikaa. Ai että sitä naista paheksuttiin selän takana suvun puolesta kun oli huono ja itsekäs nainen. Satakunnassa ei miestä jätetä kuolemaan mikron ja jääkaapin eteen ilman ruoskimista.
Onko tarkistettu onko mies vielä elossa?
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei anoppi ja nämä lapset ja heidän puolisot, jotka asuvat täällä, voisi tehdä tätä juhannussiivousta valmiiksi? Miksi täytyy odottaa juhannusaattoon ja vasta sitten alkaa suursiivous. Koko päivä siivotaan ja illalla sauna ja sitten ne makkarat. Siinä kaikki!
Ja huomenna kuudelta aamulla anoppi kolistelee hereille kuorimaan lanttuja ja tekemään rosollia.
Nämä ei mm pidä ihan normaalina, jos aikuinen käy uimassa.
ApEn ole ikinä kuullut, että juhannuksena syötäisiin lanttulaatikkoa ja rosollia tai edes karjalanpaistia.
Karjalanpaisti on satakunnassa pitoruoka. Sitä ei näe kuin juhlapyhinä ja häissä. Ymmärtää kun se kulttuuri on niin ankea, että vedessä lilluva lihakin on jo juhlaruokaa. Mahdottoman mautonkin sen kuuluu olla kaiken lisäksi. Ja sitten rukoillaan ja veisataan virsiä 😆
Niin sinä olet joku kermaperse joka ei paljon hissasta välittänyt?
Kuulostaa mun lapsuuden kodilta. Viimeisenä hommana pitää haravoida hiekat kuvioille pihateillä.
Maalaistaloissa on hienot puutarhat, mutta ei istumapaikkoja, koska mitä siitä ajateltais, että olis aikaa istua joutilaana pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta. Tänään pitäisi lähteä anoppilaan raskaisiin pihahommiin melkein +30 helteessä. Ei kiitos. Saa mies mennä yksin, kun on mennyt selkäni takana moisia sopimaankin.
Ottakoon jonkun kaverinsa mukaan. Enpä tuon äijän mielestä muuhun kelpaakaan kun kantamaan halkoja ja haravoimaan.
Lämmitän kotisaunan ja teen itselleni hyvää kasvisruokaa. Se kun on lähes kielletty anoppilassa.
Oih uhri jes pisteet heti
Todista heti kättelyssä, että et ole "kova työihminen" ;) Niin minäkin tein ja pakkohan se on uskoa kun teot (tai tekemättäjättämiset pikemminkin) sen kertovat.
Lapsuudenkotiini tuli aina juhannukseksi siskoni perhe Ruotsista, toisen siskon perhe naapurikunnasta ja kaksi ukin veljeä kauempaa. Ruotsin siskon porukka toi tuliaisiksi vähän olutta. Toisen siskon mies soitti tanssiorkesterissa ja toi tullessaan haitarin. Toinen ukin veljistä oli hyvä laulaja. Niinpä iltalypsyn ja aterian jälkeen istuttiin porukalla terassilla, siskon mies soitti haitaria ja ukin veli lauloi. Vieläkin naapurin ukko muistelee kuinka meillä aina juhannuksena humalassa remuttiin 😂
Kovasti tuolla ap'lla on aikaa roikkua täällä palstalla. Ei näytä töitä liikaa olevan. No, ehkä tämä on sitten sitten sitä rentoutusta. Hyvää juhannusta kuitenkin! Sain imuroitua valmiiksi ja lähden tästä luontoon.
Älä erehdy naimaan maatalon poikaa. Saat tehdä ympäripyöreitä päiviä ilman palkkaa. Mun tuttu työtoveri oli maajussi kanssa avoliitossa, tyhmä 7 VUOTTA. sai lähteä tyhjin käsi. ei menty naimisiin.. Hän lapioi sontaa 7 Vuotta ja ruokki lehmät ja sukulaiset. Ei noin voi käydä jos sanoo : eno le työihminen, mulla on geelikynnet. Ole varovainen , suakin voidaan kusettaa ilmaseks piiaks. Rosollia Juhannuksena, ei ei . Silliä ja perunaa, tomaattia ja fetaa. Kuka kuorii lanttuja, ei. ne on hulluja kaikki. Nyt heti pois sieltä. Maalla ei naisia arvosteta.
Mä en kyllä kehtaisi pyytää vieraita oletuksena että osallistuvat emännöintiin yhtään mitenkään. Vieraiden kuuluu saada tulla valmiiseen pöytään, lepäämään tai juhlimaan riippuen tilaisuudesta. Mua hävettää jo se jos joku vie astiansa itse pöydästä. Tosin en järjestä suuria tilaisuuksia, vain sen suuruisia jotka on mukava kaikkineen hoitaa itse. Pidän epäkohteliaana sitä jos tulen kutsuttuna vieraana juhliin ja mun odotetaan tiskaavan tai tekevän muita emännälle kuuluvia töitä. Eri asia jos saan itse tarjoutua auttamaan, kuten teenkin jos emännällä tuntuu olevan vaikeuksia pidossa, mutta epämiellyttävää jos sen joutuu tekemään painostuksen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei anoppi ja nämä lapset ja heidän puolisot, jotka asuvat täällä, voisi tehdä tätä juhannussiivousta valmiiksi? Miksi täytyy odottaa juhannusaattoon ja vasta sitten alkaa suursiivous. Koko päivä siivotaan ja illalla sauna ja sitten ne makkarat. Siinä kaikki!
Ja huomenna kuudelta aamulla anoppi kolistelee hereille kuorimaan lanttuja ja tekemään rosollia.
Nämä ei mm pidä ihan normaalina, jos aikuinen käy uimassa.
ApEn ole ikinä kuullut, että juhannuksena syötäisiin lanttulaatikkoa ja rosollia tai edes karjalanpaistia.
Karjalanpaisti on satakunnassa pitoruoka. Sitä ei näe kuin juhlapyhinä ja häissä. Ymmärtää kun se kulttuuri on niin ankea, että vedessä lilluva lihakin on jo juhlaruokaa. Mahdottoman mautonkin sen kuuluu olla kaiken lisäksi. Ja sitten rukoillaan ja veisataan virsiä 😆
Niin sinä olet joku kermaperse joka ei paljon hissasta välittänyt?
Historiaan tuollaiset tavat kuuluukin. Keskiaika on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmitän kotisaunan ja teen itselleni hyvää kasvisruokaa. Se kun on lähes kielletty anoppilassa.Oih uhri jes pisteet heti
En koe olevani uhri, kun osaan sanoa ei.
Olen skipannu anoppilat vuosia sitten. Minä en jaksa lomalla tehdä duunia muiden hyväksi.
Mikä siinä on, että ihmiset kilahtas heti kun niistä tulee appivanhempia. Anoppi kyttää jatkuvasti miniän tekemisiä ja arvostelee joka asiaa. Appiukko taas seuraa miniää kalu pystyssä joka paikkaan, eikä yritä edes peittää innostustaan.