Ahdistaa juhannus täällä anoppilassa: ei tehdä yhtään mitään kivaa ja kytätään olenko ”kova työihminen”
Nämä pösilöt eivät ymmärrä, että mulla on helkutin rankka kevät takana vastuullisessa työssä ja juhannussiivous ei ole se tapa, jolla haluan kesälomani aloittaa.
Kommentit (539)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan vanhoilla naisilla ja vanhoilla miehillä seksielämää? Vanha on yli 65-vuotias ikäloppu. Eli elävätkö nämä parisuhteessa asuvat pariskunnat selibaatissa vai onko yli 65-vuotiailla vielä jonkinlaista sänkykamarielämää? Onko vanhoilla naisilla hiekkaa pi##ussa niin kuin kuulee usein sanottavan? Ja ovatko vanhat miehet impotentteja?
Miten tämä liittyy keskustelussa olevaan asiaan?
Tuo minusta kertoo siitä, että anoppisi ei ymmärrä poikansa olevan jo hänestä erillinen, vieras aikuinen, joka tulee käymään juhannukseksi. Tuskin hän laittaisi muita vieraita siivoamaan. Menee sillä samalla kaavalla, jolla on aina juhannukset vietetty, riippumatta siitä, että poikansa on jo aikuinen ja tulee kylään aivan kuten muutkin vieraat. Hän kuvittelee, että se hänen tapansa kohdella teitä on oikeutettu, koska hän ikäänkuin edelleen omistaa poikansa ja voi täysin määrittää, miten hän ja sinä miehesi jatkeena, juhannuksen vietätte. Tosi kurjia tuollaiset kohtaamiset. On outoa mennä toisen taloon siivoamaan koko päiväksi, ymmärrän hyvin. Anoppisi ei tilanteen erikoisuutta ymmärrä varmaan koskaan. Menkää seuraavalla kerralla vasta juhannuspäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan vanhoilla naisilla ja vanhoilla miehillä seksielämää? Vanha on yli 65-vuotias ikäloppu. Eli elävätkö nämä parisuhteessa asuvat pariskunnat selibaatissa vai onko yli 65-vuotiailla vielä jonkinlaista sänkykamarielämää? Onko vanhoilla naisilla hiekkaa pi##ussa niin kuin kuulee usein sanottavan? Ja ovatko vanhat miehet impotentteja?
Sinun kannattaisi mennä jollekin kehitystasoasi vastaavalle palstalle.
Mutta olethan rakkaasi kanssa ne kuumat, villit yöt ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä täällä haukutte sukuanne? Tuo on oikea nykyajan tyyli, että pitää parjata muita, vaikka kirjoituksesta päätellen ap on täysi tollo. Mitä nautintoa saatte siitä, että pääsette pilkkaamaan muita?
Ap on työssäkäyvä ihminen, jolla on oikeus kesälomaan. Sukulaiset ovat törkeitä, kun vaativat siivoamaan.
Tajuatteko Ap ja sinä että maatalossa on kesäisin aivan hirveästi töitä ?
Niitä ei voi siirtää minkään niinkin turhan takia kuin juhannus.
Työt on tehtävä silloin kun ne pitää tehdä.
Siksi siivous on aattona ja illalla sitä hiukan juhlistetaan mutta mitään kolmen päivän laiskottelua ei voi pitää.
Voi myös olla että kevät- ja alkukesän töiden jälkeen on väsynyt eikä jaksa mitään ihmeellistä juhlimista.
Pitäisin aika outona sitäkin, että kutsuisin vieraita viettämään juhannusta meille ja kävisin itse töissä koko juhannuksen vaikka sairaalassa vuorotyössä. Ja edellyttäisin, että vieraat siivoavat ja kokkaavat. Miksi se työ maatalossa olisi jotenkin hyvksytympää samaan aikaan, jos itse sinne kutsuu vieraita? Olisiko parempi tavata niitä appivanhempia, kun heillä on oikeasti lomaa ja joku lomittaja. Kävisivät vaikka yhdessä jossakin.
Älkää menkö sinne! Tai puhukaa asiat ja käytännöt selviksi. Aikuiset ihmiset, mikä tässä on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaata veikkaisin
Ei vaan Satakunta. Nuo juhlaruuat paljastaa, mm kutunjuusto. Kotikaljaa ja maitoa ruokajuomaksi. Veisataan pari virttä ennen ruokaa, niin maistuu paremmin.
Hahah! Ei satakunnassa rosolleja jussina syödä tai laatikoita! Kiitos päivän nauruista!
- Satakuntalainen
Miksi pitäisi pilata perheen mukava juhannus näkemällä ällöttäviä appivanhempia???
Olen niin lopen kyllästynyt ja täynnä näitä tyyppejä, jotka jatkuvasti haluaisivat tehdä jotain kivaa ja ohjelmaa pitäisi lykätä kellon ympäri, silti eivät tee itse mitään, muuta kuin naukuvat, ettei se käy, en halua jne. ihan kuin teinit ja uhmaikäiset kakarat. Ainoa mikä passaa on valmis ruoka- ja kahvitarjoilu, kun muut passaavat 24h.
Kuka esti ap. itse keksimästä ohjelmaa, joka olisi ollut mieleistä kaikille? Ei käy vain?
Sain vähän esimakua juhannusvieraista, sauna oli liian kuuma, makkara väärän merkkistä, itikoita ja pörriäisiä liikaa. Ja tähän riitti yksi ihminen ja muut olivat raivon partaalla, kun pilasi muidenkin juhannuksen vieton.
Miksi et ap. pysynyt kotona ja antanut miehesi ja lapsesi viettää heidän omanlaistensa lomaa, vaan menit pilaamaan kaikkien lomien vieton.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin lopen kyllästynyt ja täynnä näitä tyyppejä, jotka jatkuvasti haluaisivat tehdä jotain kivaa ja ohjelmaa pitäisi lykätä kellon ympäri, silti eivät tee itse mitään, muuta kuin naukuvat, ettei se käy, en halua jne. ihan kuin teinit ja uhmaikäiset kakarat. Ainoa mikä passaa on valmis ruoka- ja kahvitarjoilu, kun muut passaavat 24h.
Kuka esti ap. itse keksimästä ohjelmaa, joka olisi ollut mieleistä kaikille? Ei käy vain?
Sain vähän esimakua juhannusvieraista, sauna oli liian kuuma, makkara väärän merkkistä, itikoita ja pörriäisiä liikaa. Ja tähän riitti yksi ihminen ja muut olivat raivon partaalla, kun pilasi muidenkin juhannuksen vieton.
Miksi et ap. pysynyt kotona ja antanut miehesi ja lapsesi viettää heidän omanlaistensa lomaa, vaan menit pilaamaan kaikkien lomien vieton.
Tässäpä vasta passiivis-aggressiivinen asennoituminen.
Älä jatkossa kutsu vieraita, ellet heitä halua.
Jos joku tunkeutuu kotiisi luvatta, soitat poliisit.
Jos olet kutsunut vieraita, on huonoaköytöstä laittaa heidät töihin, ellei asiasta ole kutsun yhteydessä kerrottu ja vieraat itse valinneet tulla siltikin.
Ja jos jotkut =useimmat vieraat eivät halua vieraaseen taloon työleirille ja jäävät mieluummin tulematta, ja vain toinen puoliso tulee, niin sinun pitää kunnioittaa sitä, eikä painostaa ja syyllistää poisjäämisestä, tai jopa levitellä k 0 stoksi keksittyjä juoruja heidän parisuhteensa tilasta tms.
Jos lähdetään viettämään juhannusta tai lomaa, eikä haluta osallistua mihinkään töihin, vaan rentoutua, niin vihon viimmeinen paikka on lähteä passattavaksi ja ruokittavaksi sukulaisten tai ystävien mökille tai maalaistaloon, vaan silloin lähdetään hotelliin ja maksetaan itse ja henkilökunta tekee työt.
Olen läheltä seurannut omia vanhempia, kun veljeni perheeneen käy mökillä passattavana, eivät laita tikkua ristiin. Maksattavat jopa ruuat ja hoidattavat lapset, kun haluavat rentoutua lomalla ja ottavat työstä irtiottoa muiden kustannuksella. Juhannuksenakin mökki ja puutarha oli kuin pommin jäljiltä ja tietysti ne jäivät vanhempieni siivottavaksi, vaikka vanhempani ovat vielä työelämässä ja lepo heillekin tarpeen.
Mikä tää satakunta-juttu nyt on? Ei todellakaan ole mitään normaalia näillä(kään) main. Itse olen niin paljasjalkainen satakuntalainen kuin olla ja voi, eikä meillä todellakaan syöty juhannuksena jouluruokia tai harrastettu työleirimeininkiä. En myöskään tunne yhtään ihmistä jonka perheessä näin olisi ollut.
Paljon helpommalla pääsee kun vaan hyväksyy että maassa, tai no talossa, maan tavalla. Nykymeininkinä ollaan niin suvaitsevaista että! Sitten joku perinneruoka sekoittaa pakan. Elämästään voi tehdä tosi vaikeaa ja esitellä itsensä huonossa valossa kun ränkkää vastaan. En puolustele ap:n anoppia. Ja pyydän etukäteen tulevaa päivittelyäni anteeksi ja se kuuluu näin: Miksi miniät provosoituvat anopista? Onko se vanhemman ihmisen auktoriteetti joka alitajuisesti vaikuttaa? Pelkoa että vaikuttaa jotenkin nuoren parin väleihin, oikeassa olemisen pakkoa...
Mutta tosi hyvä aloitus ja tuttua juttua. Itsellä on joskus ollut samanlaista. Itsekin aikoinaan harrastin noita suursiivoja. Nykyään olen oppinut jakamaan työt pitkälle aikavälille niin, että loma sitten on lomaa. Fiksusti joku tuolla sanoikin miten kiireistä maatilalla on keväällä. Mutta niin ei ole vuotta ympäri. Hiljaisempana aikana voi tulevaa kiirettä helpottaa tekemällä pakastimeen valmiiksi esim. Ei maatilaakaan varmaan ole pakko asua samalla tavalla kuin satoja vuosia sitten.
Kuuluiskohan tämä aihe (juhannus maalla) oikeasti sen otsikon alle jossa käsitellään kivoja juttuja jotka oikeasti eivät sitä olekaan...
Itse kyllä ihmettelisin, jos mieheni veli ja vaimo tulisivat meille lomailemaan maatilan kiireisimpään aikaan. Todellakin purisin hammasta, jos samaan aikaan minun pitäisi huolehtia lapsista, tehdä ruoat pellolle, hoitaa kaikki normaalit työt ja vahtia, että lehmät ei karkaa laitumelta ja sitten viihdyttää lähisukulaiset tai ainakin ruokkia heidät silloin kun heille sopii (tuskin lomalla heräävät 5.30. aamupalalle... ) Mutta onneksi ei tarvi vaan lähisuku ymmärtää, että maatilalla pyhät ja juhlapäivät vietetään jos pystytään.
Mua anoppina häiritsee mökille ne sellaiset miniät, jotka tulevat tuohon odottamaan jotain palvelua. Miehet lähtevät omiin töihinsä ja meillä naisilla on omamme. Se että tuohon tulee joku pissaliisa tuijottamaan tablettiaan ja odottamaan, että minä teen ruoat ja hoidan tiskit.... no en vain kyllä jaksa. Ja sanoipa eräskin neiti, että "mä en tullut tänne työleirille", kun pyysin että voisiko hän vaikka hoitaa tiskit. Ei nämä anoppilat ole mitään viiden tähden hotelleja, missä kaikki tehdään sun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei anoppi ja nämä lapset ja heidän puolisot, jotka asuvat täällä, voisi tehdä tätä juhannussiivousta valmiiksi? Miksi täytyy odottaa juhannusaattoon ja vasta sitten alkaa suursiivous. Koko päivä siivotaan ja illalla sauna ja sitten ne makkarat. Siinä kaikki!
Ja huomenna kuudelta aamulla anoppi kolistelee hereille kuorimaan lanttuja ja tekemään rosollia.
Nämä ei mm pidä ihan normaalina, jos aikuinen käy uimassa.
ApMun anopilla on alzhaimer.
Äitini hylkäsi minut henkisesti ..en tiedä missä hän on
Työnnä grillimakkara peräreikääsi
jatkan vielä
kun asuin vielä kotona
äitini poikaystävä keräytti meillä 4 saavillista mustikoita
kyllä nauratti, kun ei saanut rahoja ..mustikat olivat litistyneet, koska saavit olivat valtavia.
Lisäksi istutin perunaa ja hoidin eläimiä kesät ILMAISEKSI
työnnä nakki etureikääsi
Pistä välit poikki anappiin.
vietä city kesä..
mikä pakko sinne on ängetä?
TAI VIE LAPSES SINNE KESÄKS JA RYYPPÄÄ ITE KOKO KESÄ TERDELLÄ:
Pahoittelut edellisistä teksteistä
Maalla nuoruuteni äidin ilmaisena orjana viettäneenä,
ap:n anoppila kuullostaa ihanalta kesäparatiisilta.
Sääli että nuoruuteni aiheutti niin pahat traumat, että ne laukesivat.
En saanut työstäni siis mitään korvausta.
Onko heillä sitten korona?