Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kokemuksia teillä on manneista?

Vierailija
09.07.2006 |

tuli mieleen tosta Remu-ketjusta..

itse muistan kun joskus ihan nuorena joku mustalaismamma käski

mun nostaa sen matkalaukun bussiin, en uskaltanut kieltäytyä :)

nyt kyllä jo uskaltaisin. Nyt ei muistu mieleen mitään hurjempaa, mitä

nyt töissä joskus joutuu tekemisiin mutta ne on onneks puhelimen toisessa päässä silloin...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moukkamaista jo sekin jossei itse tajua auttaa vanhempaa ihimistä laukun kanssa niin et joutuu itse pyytämään.

Vierailija
2/8 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan just sellanen tyypillinen rotunsä edustaja , joka odottaa vaan palveluita muilta. Autan kyllä ihmisiä jos ovat todella sen tarpeessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan niistä ei ollut minkäänlaista häiriötä. Eivät kaupustelleet mitään, eivät valloittaneet pyykitupaa, eivät tapelleet, ryyppänneet. Elivät aivan normaalia elämää ja olivat oikein hyviä naapureita.

Vierailija
4/8 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja pari kertaa meillä on ollut sairaalassa manneja hoidettavana. Se välittäminen mikä huokuu omaisista ja vanhuksien arvostaminen on jotain sellaista mistä meikäläisillä olisi paljon opittavaa. Kuolinvuoteen äärellä oli aina joku eikä vanhusta jätetty koskaan yksin.

Vierailija
5/8 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelussa olen tavannut erittäin asiallisesti käyttäytyviä ja kohteliaita, mutta myös niitä vastakkaisia tapauksia, jotka yrittävät jotain vilunkia ja ovat röyhkeitä.

Vierailija
6/8 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä asuinpaikassamme rivitaloyhtiössä eräs romaninainen oli tosi mukava. Jutteli aina pihalla, auttoi vanhuksia ja erästä itsekseen asuvaa vammaista. Mitään häiriötä hänen perheensä ei koskaan aiheuttanut vaikka 5 henkeä asui kolmiossa ja usein siellä näkyi olevan ulkopuolistakin porukkaa.

Kerran myös kaukojunassa osuin samaan " suljettuun loosiin" romaninaisen ja hänen lastensa kanssa. Kun tajusin tämän, meinasin kääntyä kannoillani. Onneksi menin kuitenkin sisään omine lapsineni, ja voin sanoa että koskaan ei ole ollut yhtä hauska matka! Eikä mitään edes kadonnut ;) Hävettää kyllä tunnustaa, että ylipäätään tarkistin asian jälkeenpäin......

Toisaalta, nuorena huoltoasemalla työskennellessäni romanit aiheuttivat aina pahimmat hässäkät. Väärennettyä rahaa, näpistysyrityksiä jne.

Vierailija
7/8 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi täällä netissä tarkemmin kertoa, mutta olen nähnyt läheltä erään perheen/suvun toimintaa eikä voi muuta sanoa kuin että huhhuijaa mitä väkeä.

Kerran oli eräässä virastossa asioimassa samaan aikaan perhe, jolla oli aivan ihana pikkupoika. Juttelin sen pikkupojan kanssa ja oli oikein hyväkäytöksinen nuorimies. Toivoin vain, ettei tule samanlaiseksi kuin nuo tuntemani ihmiset.

Vierailija
8/8 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena mulla oli romani ystäviä ja vanhemmitenkin olen heidän kanssaan tullut juttuun.

Minusta tämä yleitäminen jonkun tietyn rodun kanssa on naurettavaa.

Suurinosa romaneista on ihania ihmisiä lainkuuliaisia kunnonihmisiä, me valkolaiset vaan tykätään aina kauhistella ja sortaa erilaisuutta...

yhtälailla eri kulttureissa on niitä mätiä omenia kuin kunnonihmisiä. olikyse sitten meistä valkolaisita, romaneista, somaleista, muslimeista tia mistä ryhmittymästä vaan. tiedän myös aivan kamalia tavallisia suomalaisa perheitä joissa käytös on allearvostelun.. pahin varmaan oli edesmenneen sisareni perhe.... huokaus... Onneksi sieltä meni lapset huostaan... nyt ovatkin kunnollisa pitkällekoulutettuja fiksuja nuoria aikuisia. systerini seurassa varmaan olisivat yhtä törppöjä, kun systerini ja sen mies oli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä