Asuntoilmoitusten turn-offit ja muut epäkiinnostavat asuntoratkaisut
Itse suljen välilehden asuntoilmoituksesta, jos esim. omakotitaloon tullaan sisään ns. makuuhuonekerrokseen ja keittiöön ja olkkariin kivutaan ylös toiseen kerrokseen. Yleensä näissä on tietysti iso terassi alhaalla ja yläkerrassa sitten pieni parveke. Mitä iloa siitä terassista on esim. ruokailun ym. suhteen, kuka jaksaa raahata ruokia ja astioita alas ja ylös? Sitten parveke siinä keittiön tai olkkarin yhteydessä on niin pieni monesti, että sinne hädin tuskin saa edes ruokaryhmää ja grilliä. Eri asia ovat ns. rinnetalot, joissa yläkerrasta on pääsy pihamaalle.
Kommentit (1196)
Mikä tahansa yli 10 vuotta vanha ja/tai pk-seudun ulkopuolella sijaitseva asunto.
Vauvapalstalla avokeittiöt eivät kelpaa kenellekään, mutta silti niitä jo ainakin parin vuosikymmenen ajan rakennettu pilvin pimein KAIKKIIN asumismuotoihin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle yksiö ei käy, jos kaupungin keskustaan ei kävele alle 10 min. Sitten pitää viihtyä kotonakin enemmän, eli kaksio.
Sano nyt vielä että kauppa pitää olla heti kun astuu ulko ovesta ulos,myös kaikki shoppailu paikat heti kun astuu ulko ovesta ulos.
Alle 10 min kävelymatkan päässä pitää olla lähin kauppa. Suuremmat ostosmahdollisuudet alle 30 min kävelymatkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnon pitkä eteiskäytävä johtaa välittömään mielenkiinnon lopahtamiseen.
Totta. Olen nähnyt 78 neliön asunnon jossa 35 neliötä on tuhlattu eteisen käytävään. Toodella järkevää.
Ne on niitä monien kehumia "vanhoja ja hyviä" pohjia. Itsekin aiemmin asunut tuollaisessa. Lämmitettäviä ja siivottavia neliöitä paljon, mutta puolet hukkatilaa.
Vierailija kirjoitti:
Pimeä, pieni ja lättänä piha pohjoiseen tai itään.
Hellekelin paratiisi.
Edelleen muistelen joskus, kun edellisen rivitaloasunnon naapuriasunto oli myynnissä.
Meillä oli samanlaiset pohjaratkaisut, vain peilikuvina. Kahdessa tasossa 110 neliötä, mikä on ihan kiva. Ylhäällä suihku/wc, alhaalla erillinen wc ja sitten sauna, suihku ja pieni pukuhuone.
Kolmesta makkarista yksi oli pieni, kaksi muuta 12 neliötä.
Välittäjä oli laittanut myynti-ilmoitukseen kuvan vain siitä pienimmästä makuuhuoneesta ja vain yläkerran suihkusta, ja jättänyt kuvaamatta olohuoneen kokonaisuudessaan, jolloin siitä sai kuvan että sinne ei mahtuisi mitään.
Ilmoitus oli niin surkea, että kysyin välittäjältä että miksi näin. Vastaus oli, että ei ilmoitukseen mahdu määräänsä enempää kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiteytyksenä: vauvapalstan mammat eivät voi koskaan ostaa minkäänlaista asuntoa. 😂
Kiteytyksenä: tänne kirjoittaa useampi ihminen. Yksi tykkää jutusta, jota toinen vihaa ja päinvastoin.
Minä luulin että täällä kirjoittelevat vain Vierailija ja minä. Onko teitä useampia?
Yhdessä taloilmoituksessa oli lisätietoina "Mukavat naapurit". Minusta tuo kuullosti hieman epäilyttävältä. En edes mennyt katsomaan. Minä kyllä hoidan itse kaverisuhteet ja määrittelen, että kuka on mukava ja kuka ei.
Chinaski kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellekelin paratiisi.
Ja loput 50 viikkoa vuodesta pimeä loukko.
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstalla avokeittiöt eivät kelpaa kenellekään, mutta silti niitä jo ainakin parin vuosikymmenen ajan rakennettu pilvin pimein KAIKKIIN asumismuotoihin. 😂
Sen takia täytyykin hakea vanhaa taloa asumiseen, kaikissa asumismuodoissa. Uudet eivät kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä taloilmoituksessa oli lisätietoina "Mukavat naapurit". Minusta tuo kuullosti hieman epäilyttävältä. En edes mennyt katsomaan. Minä kyllä hoidan itse kaverisuhteet ja määrittelen, että kuka on mukava ja kuka ei.
Minä kaipaisin ilmoitukseen sanoja tupakoimattomat naapurit. Änkyröitäkin kestää, jos ne eivät vaan tupakoi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa yli 10 vuotta vanha ja/tai pk-seudun ulkopuolella sijaitseva asunto.
Tuu kylään! Mun kämppä on talossa joka on rakennettu 1880-luvulla. Vasta 140 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Chinaski kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellekelin paratiisi.
Ja loput 50 viikkoa vuodesta pimeä loukko.
Meillä on paritalon pohjoispääty. Tähän muuttaessa mua harmitti tää ilmansuunta, mutta kodissa kaikki muu oli ok ja oltiin etsitty jo puoli vuotta niin aattelin ettei sen niin väliä.
Nyt en vaihtaisi pois, en ainakaan niin, että meillä olisi tämän talon eteläpääty.
Kesällä voi pitää verhoja auki ja pihalla voi oleilla varjossa myös kuumimpaan aikaan.
Kasvukauden ulkopuolella pihalla ei kukaan ole kuitenkaan.
Varjopihaan sai upean "kuupuutarhan" jota ei tarvitse paljon hoitaa, ei ainakaan kastella kuin poikkeustapauksissa. Lisäksi meillä on nurmikko ihan hyvässä kunnossa ilman kastelua aina, myös elokuussa. Eikä sitä tarvi leikata yhtä usein.
En muista olenko tän jo tänne kirjottanut joskus, mutta isoin ärsytys liittyy asuinalueen sijainnin "kaunistamiseen". Siis, talo/kämppä sijaitsee oikeasti sillä kaupungin kauheimmalla pulsualueella, mutta jostain syystä sille kaupunginosalle on keksitty uusi hieno nimi, joka antaa ymmärtää sen olevan aivan muualla kuin missä todellisuudessa on, jotta hintaa saadaan hilattua ylöspäin. Sitten katsot kartasta, että missäs tällainen uusi asuinalue on niin selviääkin, että ihan samaa aluetta on kuin missä ne pahamaineiset nistikerrostalotkin. Pistää jotenkin niin vihaksi tuo tietämättömien ihmisten harhaanjohtaminen. Jokainen kyseisen kaupungin asukas tietää tuosta, mutta muualta muuttaja ei välttämättä ja voi oikeasti ostaa ylihinnoitellun talon huonolla sijainnilla.
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomalle ihan hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia täytyykin hakea vanhaa taloa asumiseen, kaikissa asumismuodoissa. Uudet eivät kelpaa.
Kyllä ne on kelvanneet ja kelpaavat lukuisille ihmisille. Vanhat röttelöt sen sijaan eivät ainakaan itselleni kelpaa.
Valesokkeliremontti.
Se jos lukee ilmossa, pare unohtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomalle ihan hyvä valinta.
Ja kaikille muillekin. Homeläävää hevonperseestä ei kukaan halua, paitsi persaukinen joka ei muuhun pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä kun ne röttelötkin joillekin kelpaa, ja onhan niissä se hyvä puoli, etteivät maksakaan juuri mitään.
Liian pienet huoneet, ei kaappitilaa. Pieniin neliöihin ahdettu monta huonetta. Asun nyt 63 m4 kaksiossa, jossa erillinen keittiö ja vaatehuone sekä kaappeja. Sopiva kahdelle. Haussa 3h+keittiö vanhasta talosta, niissä neliöitä riittävästi.