Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia pariterapiasta? Mies haluaa terapiaan minä en :(

Vierailija
18.06.2020 |

Mies on ehdottanut eroa tai terapiaa. Koen vahvasti että terapiassa minusta tehdään syyllinen avioliittomme kurjaan tilaan (miehen mielestä).

Mies tuntee psykologiaa minua paremmin ja ahdistaa jo ajatuskin, että minut ajetaan terapiassa nurkkaan.

Kokemuksia terapiasta, kun mies ehdottaa sitä?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kovin pieni vauva? Koska sitten ymmärtäisin erityisesti tarpeen tavata äitiä ja siskoa, jos on sopeutumisvaikeuksia synnytyksen jälkeiseen elämään ja mahdollisesti lievää synnytyksen jälkeistä masennustakin.

Toisaalta sitten, jos miehellä on kovinkin vahvasti taipumus eristää omista sukulaisista, tämä ei ole tervettä miehen taholta. Toivottavasti kysymys ei ole siitä.

Tai sitten miehellä vaan on omat menonsa ja työpaikka, ei ymmärrä miten kotosalla pienen vauvan kanssa kahdestaan äidille voi hyvinkin tulla olo että pää hajoaa ja on tarvetta saada aikuiskontakteja.

Mikä sitten olisi sopiva tahti tavata sukulaisia, siitä voitaisiin hyvin keskustella pariterapiassa. Ja tosiaan pariterapiassa voi käydä itsekseenkin, jos se helpottaa asioiden selvittämistä itselleen.

Vierailija
42/42 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä aika moni on kertonut terapian hyödyistä, niin ihan varoitukseksi kerron toisenlaisesta tarinasta. Exän kanssa hakeuduimme muutaman kerran kriisipäivystykseen, jossa oli vapaaehtoisia kuuntelijoita. Saamamme vapaaehtoistyöntekijällä ei siis ollut mitään kykyä hallita tilannetta, ja exä käytti niitä lempipuuhansa eli minun haukkumiseeni mitä mielikuvituksellisimmista asioista. Useammassa tunnin sessiossa en onnistunut saamaan mitään suunvuoroa eikä työntekijäkään yrityksistä huolimatta saanut ryöppyä mitenkään katki. Se hyöty näistä oli, että exän mainittua autismiepäilynsä pääsin pari kertaa oikeaksi terapeutiksi kouluttautuvalle toiselle vapaaehtoiselle yksilötapaamisiin, ja tämä auttoi minua näkemään miten asiat joista minua päivittäin nimiteltiin eivät pitäneet paikkaansa ja miten annoin jatkuvasti ylittää omia rajojani. Se ei ollut siinä kohtaa mitenkään mukavaa tietenkään, mutta oli alkusysäys perusongelmieni työstämisessä.

Vinkkini siis on, että kannattaa käyttää oikeasti aikaa ammattitaitoisen terapeutin etsintään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi