Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko sinä tällaisesta liitosta?

Vierailija
18.06.2020 |

Kaksi pientä lasta. Yhteinen omakotitalo, josta edelleen lainaa. Mies hyväpalkkaisessa työssä, nainen opiskelee. Mies ei osallistu kodin tai lasten hoitoon käytännössä ollenkaan. Mies ei koskaan herää lasten kanssa aamulla, vaan nukkuu niin pitkään kun nukuttaa. Mies juo reiluhkosti useamman kerran viikossa (lava-kaksi lavaa kaljaa viikossa on aika normi). Yhteisiä asioita pariskunnalla ei juuri ole, mies kotona ollessaan yleensä omissa oloissaan, ei juuri puuhaa edes lasten kanssa. Kaikki lasten ja kodinhoitoon liittyvä naisen vastuulla, mies toki maksaa kuluista suurimman osan.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin

Vierailija
2/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavallinen kaljaa on aika paljon..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yksi lava ei useinkaan riitä. Mutta miehen mielestä normaalia ja kun nainen valittaa alkon käytöstä miehen mielestä vika on naisen korvien välissä. AP

Vierailija
4/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta itses vieläku voit

Vierailija
5/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei parisuhde ole ns. yhteinen yritys jonka eteen molemmat tekevät duunia niin lähtisin. Se omakotitalo ei ole mitään, jos hoidat lapset kuitenkin yksin. Toki pitää varautua siihenkin, että se ei sitten eron jälkeen lapsia tosiana hoida. 

Ennen kuin pistää hanskat tiskiin kannattaa kuitenkin keskustella toisen osapuolen kanssa, että hänelläkin on käsitys sitä mikä mättää. Voiko asiat muuttua, kun tietää ettet ole nyt onnellinen? 

Muista että sulla on kuitenkin vain yksi elämä, ja jos sen vietät alkoholistin seurassa niin millainen siitä muodostuu? 

Vierailija
6/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei tee liikaa vahinkoa lapsille, niin opiskele loppuun ja jätä sitten. Yh:na on helpompaa, kun on tutkinto ja hyvä työ. Ja siis ehdottomasti eroaisin tuollaisesta liitosta. Taitaa vaan olla kovin tavallinen tarina Suomessa.

Vierailija
7/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teit toisenkin lapsen? Yhden kanssa olisi ollut helpompi lähteä. En jaksaisi kyllä tuollaista miestä katsella joka odottaa täyshoitoa kotona ja vielä kaljapöhnässä kaiken aikaa.

Vierailija
8/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppo mikä juoppo. Ei kannata jäädä tuollaiseen suhteeseen. Jaksatko tuota vielä 30-40 vuotta? Eihän lapset kehtaa tuoda teille kavereitaan, kun isä on aina humalassa.

Vierailija
9/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomus oli kuin mun exästäni. Paitsi että se ei juonut, ja minä maksoin suurimman osan kuluista. Hoidin kaikki kotityöt ihan yksin. Maksoin autosta, jolla en ajanut itse koskaan. 

Nyt minulla on oma koti, jota sisustan kuten haluan. Pieni puutarhapiha, auto ja mahdollisuuksia vaikka mihin. Elämä ei loppunut eroon vaan vasta oikeastaan alkoi siitä.  Vaikeaa on välillä ollut lasten kanssa, mutta yhtään hetkeä en ole eroani katunut. Ainoastaan sitä että niinkin pitkään annoin kohdella itseäni kuin jonain piikana. 

Vierailija
10/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Tosin en olisi mennyt edes tollaseen liittoon, saati hankkinut lapsia. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
11/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika poika vetämään; lavallinen kaljaa on panimolta kauppaan tuleva kuormalavallinen kaljaa, kerroksia kymmenkunta. Eli meinaatko nyt kuluttajalle myytäviä 24-, 18-, 12- vai 6-packeja?

Vierailija
12/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ja olen lähtenytkin. Itse mietin vaan eroa liian kauan, minun liittoa kesti 20 v ennenku lähdin.  Mietin ja kärsin. Älä sinä ap tee samaa virhettä. Jos liitto on nyt tuollainen, se ei siitä muutu, pahenee vaan ! 

Vierailija
13/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tuollaisessa suhteessa, koska olisin eronnut jo paljon aikaisemmin.

Vierailija
14/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lähtisin ja olen lähtenytkin. Jätin tuollaisen liiton 10 vuoden jälkeen. Varsinkin miehen välinpitämättömyys omia lapsiaan kohtaan oli se viimeinen niitti.

Hetken aikaa mietin että teinkö virheen. Mutta sitten tapasin uuden miehen joka on kaikkea sitä mitä se entinen ei ollut ja silmäni avautuivat. Kuvaavaa on että nyt lapseni pitävät nykyistä miestäni paljon läheisempänä kuin omaa biologista isäänsä josta ovat etääntyneet aika lailla. Miehelleni lapseni taas ovat kuin omia ja tekee mitä vain heidän puolestaan. 

No miehissä on eroja.

Vierailija
15/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä mitä tuolla voittaakaan. Jos lähdet, niin makselet yksin kaikki kulut ja mies tuskin hoitaa lapsia jatkossakaan. Onko mies kehityskelpoinen, voiko sen kanssa käydä esim. keskustelua? Minä varmaan yrittäisin herätellä miestä johonkin kivaan yhteiseen tekemiseen, veisin vaikka reissuun tai miettisin yhteisiä koko perheen harrastuksia ja sitä kautta osallistuttaisin enemmän. Toki siis jos mies kokonaisuudessaan ei ole joku puhumaton kakka. 

Vierailija
16/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika poika vetämään; lavallinen kaljaa on panimolta kauppaan tuleva kuormalavallinen kaljaa, kerroksia kymmenkunta. Eli meinaatko nyt kuluttajalle myytäviä 24-, 18-, 12- vai 6-packeja?

Meilläpäin ainakin puhutaan 24-packista lavallisena, käsittääkseni aika yleinen käsite.

Vierailija
17/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään parisuhdeasiantuntija, mutta ennen eroaikeen toteuttamista suosittelen, että yrität jutella miehelle. Kerrot, että miltä sinusta on tuntunut lähiaikoina (juuri tuo juominen, ette vietä yhteistä aikaa eli kaikki mikä rassaa). Jos mies rakastaa sinua eikä pidä pelkästään itsestäänselvyytenä, niin ehkä asia voi vielä korjaantua. Jos ei siitä tule mitään, niin ero. Liiton korjaamiseen tarvitaan kaksi, aivan kuten sen muodostamiseenkin. Tsemppiä kuitenkin sinulle!

Vierailija
18/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin tuollaisesta naisesta, ja omaisuus lihoiksi niin nainen pääsee muuttamaan mamulaan.

Vierailija
19/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi siitä onko aina ollut tuollaista vai tapahtunut muutos. Jos mies ei normaalisti ole käyttäytynyt noin, voisi olettaa että muutos siihen normaaliin on vielä mahdollinen. Jos on alunalkaenkin ollut tuollainen, niin ei auta kuin mennä peilin eteen ja kysyä miksi itse on valinnut huonon puolison.

Jos käytös olisi muuttunut, varmaan kysyisin mieheltä painaako joku mieltä, onko hän onneton, mitä hän elämältä haluaa. Tilanteessa jossa miettii eroa, on suotavaa käydä asiasta molemminpuolin toisiaan kunnioittava keskustelu, jossa molemmat saavat kertoa miltä tuntuu ja toista täytyy kuunnella. Sitten yhdessä miettiä, onko tilanteelle tehtävissä mitään vai lähdetäänkö eri suuntiin. Tai vaikka olisit itse päätöksesi tehnyt, on ihan suotavaa kuulla myös puolison ajatukset asiasta ja kertoa hänelle miksi olet ratkaisuusi päätynyt. Näin itse tekisin.

Sinänsä tuosta ei varmaan kiire olisi pois, jos mies vain tissuttelee pitkin iltoja (ei siis ole räkäkännissä) ja kotona on rauhallinen ilmapiiri.

Vierailija
20/71 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eti uus elättäjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän