Supersiistien niksit puhtauden maksimointiin
Jää meille parhaat vinkkisi kuinka olla vielä askeleen verran siistimpi.
Aloitan toisesta ketjusta inspiroituneena:
Itsellä on kaikki tavarat erikseen lokerikoissa ja erillisissä laatikoissa keittiökaapiston laatikoissa. Osa on muovisia pieniä laatikoita, osa kangaskoreja tms. Laatikoita laatikoissa. :) kätevä nostaa tarvittavat tavarat esille, eikä kaappien pohjat kulu.
Mulla on pefletin alla toinen, erivärinen pefletti, jotta en vahingossa käännä vilvoittelun tai uinnin jälkeen peflettiäni väärin päin ja saa uimahallin tms pöpöjä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mites illanistujaiset ja juhlat saa järkyttyä siististi? Meillä 5 henkinen perhe ja tuntuu, että astianpesukone käy koko ajan
No jos leivon, kokkaan ja räpellän vieraita varten, niin siitähän se kaaos sit lähtee. Pitää ruokkia perhettä, valmistella juhlia ja mies ja lapset sotkee muun kämpän, kun en ole vahtimassa. Sit syödään isolla porukalla, tiskiä kertyy, lapset sotkee, isäntä hölmöilee.
Mä varaudun juhlavalmisteluihin siten, että mietin ja teen etukäteen jotain sellaista ruokaa, minkä voi vain mikrottaa tms. Siis perheelle. Esim. kun meillä oli parin päivän lakkiaiset, paistoin ison satsin kanasuikaleita tortilloihin. Perhe sai luvan pärjätä tortilloilla sen aikaa kun olin kiinni juhlavalmisteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Peseekö joku OIKEASTI ikkunat parin kuukauden välein?
Asutaan ison kadun vieressä ja sieltä tulee hirveä määrä pölyä ja likaa ikkunoihin. Meidän ikkunat on todella helppo avata ja pestä, menee oikeasti ehkä vartti per ikkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä saa alapeukkuja, kun kertoo, että vaatepyykin lajittelu on aivan turhaa?
Ei tulisi mieleenikään pestä villaa, silkkiä, puuvillaa, valkoista, punaista ja mustaa samassa koneellisessa.
Minä valitsen jo ostaessani ainakin arkset vaatteet niin, että ne voi pestä samassa muiden kanssa sekä lämpötilan että värien kestävyyden mukaan. Jotain villa- tai silkkivaatteita en edes halua. Petivaatteet pesen silloin kun vaihdan lakanat saman tien kuumemmassa pesussa.
Hyvä kun huuholliin sopii edes yksi pesuvaatekori, vielä niitä pyykkejä sitten lajittelemaan ja yksistään pesemään jotain silkkihuivia. Saahan sen elämän niinkin kulumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä saa alapeukkuja, kun kertoo, että vaatepyykin lajittelu on aivan turhaa?
Ei tulisi mieleenikään pestä villaa, silkkiä, puuvillaa, valkoista, punaista ja mustaa samassa koneellisessa.
Minä valitsen jo ostaessani ainakin arkset vaatteet niin, että ne voi pestä samassa muiden kanssa sekä lämpötilan että värien kestävyyden mukaan. Jotain villa- tai silkkivaatteita en edes halua. Petivaatteet pesen silloin kun vaihdan lakanat saman tien kuumemmassa pesussa.
Hyvä kun huuholliin sopii edes yksi pesuvaatekori, vielä niitä pyykkejä sitten lajittelemaan ja yksistään pesemään jotain silkkihuivia. Saahan sen elämän niinkin kulumaan.
En ymmärrä mikä iso ja vaikea juttu tämä pyykin lajittelu on olevinaan. Mulla menee noin 15 sekuntia kun noukin pyykkikorista koneellisen vaatteita jotka pesen yhdessä. Tunnen omat ja perheeni vaatteet. Ei mun tarvitse alkaa tavailla joka vaatteen pesuohjetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon imuri, joka on riittävän hyvin vaimennettu. Ei meteliä! Pystyy kuuntelemaan musiikkia tai keskustelemaan samalla, kun imuroi. Ja pitkä varsi, ettei tarvitse kumarrella. Aivan oleellinen ero edelliseen halpisimuriini. En olisi uskonut, että imuroinnista saa jopa hauskaa.
Mikä imuri sulla on? Tarvitsen uuden.
Electrolux Ultrasilencer.
Meillä sama. Ei vaan enää ole kovinkaan hiljainen. Muuten kyllä toimii moitteettomasti, mutta ääni on selvästi koventunut vuosien aikana.
Mites illanistujaiset ja juhlat saa järkyttyä siististi? Meillä 5 henkinen perhe ja tuntuu, että astianpesukone käy koko ajan
No jos leivon, kokkaan ja räpellän vieraita varten, niin siitähän se kaaos sit lähtee. Pitää ruokkia perhettä, valmistella juhlia ja mies ja lapset sotkee muun kämpän, kun en ole vahtimassa. Sit syödään isolla porukalla, tiskiä kertyy, lapset sotkee, isäntä hölmöilee.