Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi puhut muista ihmisistä?

Vierailija
17.06.2020 |

Minua kiinnostaa: miksi puhut muiden ihmisten asioista jonkun muun kanssa? Sinällään ihan sama, onko se hyvää vai pahaa - en vain ymmärrä miksi. Haluaisin yrittää ymmärtää, että miksi näin tehdään.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten pahan puhuminen ja negatiivinen juoruilu olisi jotenkin hyväksyttävää? 

Vierailija
42/48 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap puhuu juuri itse nyt...muista ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ja heidän käyttäytymisensä on kiinnostavaa. Minusta on esim. kiva pohtia ystävän kanssa, miksi hänen tytärpuolensa käyttäytyy, kuten käyttäytyy ja miettiä yhdessä, mitä ystävä voisi tehdä, muistella miten sisareni aikoinaan ratkaisi saman kaltaisen ongelman jne. On kiinnostava kuulla erilaisista ihmisistä, saada oivalluksia, että ai jaa, noinkin voi tehdä ja kysyä ystävältä, miten hän toimisi jne. Kiinnostavat ihmiset ovat elämän suola. Siksi puhun muista ihmisistä.

Vierailija
44/48 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta keskustelukaverin huomio pysyy poissa minusta. Hyvätkään kaverit eivät minusta paljoakaan tiedä. Olen mestari kuuntelemaan ja saamaan ihmisen puhua itsestään. Samalla itse ajattelen omiani. Olen puhelias ja iloinen. Salaperäinen.

Vierailija
45/48 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa ap joskus puhua vain omista asioistasi tai ympäripyöreetä lätinää yleisistä asioista, niin takuulla sut leimataan tyhmäksi, sieluttomaksi tai itsekkääksi.

Vierailija
46/48 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim anopilla on tapana kertoa meille kaikki Pirjon ja Pentin asiat, vaikka emme heitä edes tunne. Tiedossa on kyllä persesyövät ja muistisairaudet. Miksi?

Appivanhemmat kertovat toki myös meidän asiat eteenpäin, tuntemattomille ja tutuillekin. En pidä yhtään siitä, että meidän asioita kerrotaan vaikka ois kuinka vähäpätöinen juttu. Ei meidän elämä muille kuulu. Miksi pitää juoruta?

Osaatteko kertoa motiivia tälle käytökselle?

Vierailija
47/48 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa ap joskus puhua vain omista asioistasi tai ympäripyöreetä lätinää yleisistä asioista, niin takuulla sut leimataan tyhmäksi, sieluttomaksi tai itsekkääksi.

Tuo kertookin paljon niista muista ihmisista.

En itse hakua kuulua tuommoisten juorupiiriin.

-ei ap

Vierailija
48/48 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat tällaisia, puhuvat ummet ja lammet muista ihmisistä ja heidän tekemisistään. Omista tunteistaan eivät puhu.