Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kaikki palstalaiset on asiantuntijoita?

Vierailija
17.06.2020 |

Pistänyt silmään, että niin moni työskentelee asiantuntijatehtävissä. Kuinka paljon niitä asiantuntijoita oikein tarvitsee vai onko jotain hömppätehtäviä, jotka tavallinen pirkkokin osaa?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, ettei täällä ole kovin paljon alle 25-vuotiaita. Kun ikää tulee lisää ja työkokemusta kertyy , yleensä ihmiset siirtyvät suorittavan portaan tehtävistä asiantuntijatehtäviin. Sitä kutsutaan uralla etenemiseksi. 

On sulla auvoinen kuva työelämästä.

T. 35 vuotta samassa työtehtävässä työskennellyt

Sitten sinusta varmaan ei ole asiantuntijaksi. Minä etenin perinteisesti suorittava työ - nuorempi asiantuntija - asiantuntija -vanhempi asiantuntija.. No tosin pari kolme kertaa on tullut oltua väleissä myös esimiestehtävissä. Varsinkin nyt työni on pääasiassa asiantuntijoiden johtamista, ilman esimiesvastuuta, mikä on erittäin mukava tilanne. Varsinkin suorittavan portaan esimiestyö tuntui lastentarhan tätin hommalta.

Vierailija
62/66 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, ettei täällä ole kovin paljon alle 25-vuotiaita. Kun ikää tulee lisää ja työkokemusta kertyy , yleensä ihmiset siirtyvät suorittavan portaan tehtävistä asiantuntijatehtäviin. Sitä kutsutaan uralla etenemiseksi. 

On sulla auvoinen kuva työelämästä.

T. 35 vuotta samassa työtehtävässä työskennellyt

Alanvalinta tai oma haluttomuus edetä urallaan. En tunne ketään, joka olisi 55 vuotiaana samassa duunissa kuin 20-vuotiaana. Tai ketään, joka olisi 65-vuotiaana samassa duunissa kuin 30-vuotiaana. 

en minäkään tunne, mutta samantasoisissa hommissa olevia kyllä löytyy. Meilläkin firmasta juuri jäi eläkkeelle uraansa tyytyväinen 68 vuotias henkilö, joka on ollut talossa suorittavissa hommissa (toki erilaisissa, maailman muuttumisen myötä) koko uransa ajan. Taloon tuli 16-vuotiaana, joten 52 vuotta tuli täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asianajaja. Siis Helsingissä ei Porvoossa :D

Luulisin, että se vaikutelma saattaa olla seurausta siitä, että moni asiantuntija tai omalla alallaan ammatillisesti korkeastikoulutettu tai juuri se asiantuntija, vastaa niihin oman oman alansa kysymyksiin ja/tai keskustelunaiheisiin. Ei siis välttämättä vastaile noihin "victoria kauniimpi kuin madeline"....

Itse yleensä vastailen noihin juridiikka-asioihin ja satunnaisesti muihin. Eli se meidän hiljaisten taustaseuraajien kiinnostus herää, kun on oma ala kyseessä, jolloin vaikuttaa siltä, että feikkejä "asiantuntijoita". 

Tämä minun näkemys asiasta.

Fatalji

Niinpä. Tällä palstalla on vielä hassua se, että jos oikeasti osallistut oman alaasi liittyvään keskusteluun, aina joku tulee nillittämään, että ei kai täällä oikeat xxxt palstaile. Ihan kuin se olisi jotenkin mahdotonta, että Suomen suosituimmalla keskustelufoorumilla ei olisi yhtäkään lääkäriä, asianajajaa, taloustieteilijää, apteekkaria, insinööriä, toimittajaa, psykologia tai ohjelmistosuunnittelijaa. 

Ymmärsit täysin, mitä ajoin takaa ;D 

Minut on torpedoitu niin monta kertaa ammatillisesti, sillä perusteella, että ei tällä sivustolla asianajajat ole.... Haloo. Sama lääkäreillä ja muilla. Sittenhän se haloo vasta nousisi, jos me "asiantuntijat" liikkuisimme vain omissa piireissä "emmekä jalkautuisi alas norsunluutornistamme". 

Itse ollut sivustolla jo vuosia ja vieläkin minä olen vain feikki samalla nimimerkillä. En vaan vastaile noihin "kenen julkkiksen kanssa haluaisit naimisiin" -juttuihin. Minun ala on juridiikka ja ne kiinnostaa.

Muilla asiantuntijoilla varmaan aika pitkälti sama ajatusmaailma noiden vastausten suhteen, joten muut palstailijat (juristit käyttää termiä maallikot) ajattelee, että jopa täällä yhtäkkiä on alan asiantuntijoita. Kyseiset hlöt seuranneet keskusteluita ja vastailevat kun oma ala tulee tapetille :D

Fatalji

Olen 100 % takana siitä mitä kirjoittanut tähän otsikkoon. Just tulin töistä kotiin. 

Se ongelma itselläni, että elämään ei kuulu muuta kuin juridiikka ja ratsastus. Ei hyvä, tiedän hyvin sen.

Mutta §:t (pykälät) on kiinnostavia :D muiden mielestä ei voisi tylsempää olla.

Olemme kaikki erilaisia. 

Tosi kivaa juhannusta kaikille <3

Fatalji

Vierailija
64/66 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan minustakin tuli ihan varkain asiantuntija. Tarpeeksi kauan kun suorittaa niin voi alkaa neuvoa ja valvoa kun muut suorittaa. Ja itse sitten tehdä asiantuntijahommia siinä sivussa.

Vierailija
65/66 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

u

Vierailija
66/66 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up