Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joilla EI OLE omaa/Vanhempien kesämökkiä?

Vierailija
17.06.2020 |

En tunnustaudu mökki-ihmiseksi alkuunkaan. Kuitenkin olen alkanut mökkiä kaipaamaan. Kaikki tuntuvat olevan menossa mökeilleen pitkin kesää. Itse en halua muiden nurkkiin mökkivieraaksi. Extrovertti puolisoni ei näe ongelmaa siinä, että menisimme esim hänen serkun tai siskon mökille (Johon meidät on kutsuttu). Itselle ajatus on painajainen, olen täysin eritahtinen ihminen kuin nämä työteliäät aamuvirkut. Lounas syödään klo 12 ja se on aika jolloin minä haluaisin vielä juoda aamukahvia.

Taloudellisesti mökin hankkiminen olisi mahdollista, mutta tuntuu ylimitoitetulta laittaa 300 000 tonnia mökkiin järven rannalla, jos haluaisi viettää mökillä aikaa max 2 viikkoa vuodesta. Vuokrattavat mökit ovat Usein tasoltaan onnettomia ja myös ajatuksena ällöttävä.
Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan vuokratattu  jo monta vuotta ihan hyviä tasokkaita ja siistejä mökkejä esim Lomarenkaan kautta. En ymmärrä, mitä ällöttävää niissä muka on. 

Vierailija
62/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo, vaikka mökillä nyttenkin ollaan keski Suomessa. Vuokramökki on, viihdytty oikein hyvin😎

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestänikin tuntui ennen mökin hankintaa, että kaikillä on mökki. Ja tuntui, että ihmiset olettavat, että on käytetyävissä suvun mökki, jollei sellaista itse omista. Kun mökki hankittiin  sellainen ajattelu on jäänyt pois. Enää en edes kuule niin usein ihmisten puhuvan mökeistään. Eli sen kuulee mihin kiinnittää huomiota.

Olen eri mieltä tuosta 300 000€ mökistä -sellaisia huviloita Suomessa ei paljon ole. Myytävät mökit n. 100 000 - 150 000€.

Aiemmin käytimme vuokramökkejä. Hintavat vuokramökit ovat tasokkaita n. 200e per yö. Vuokramökissä itseäni häiritsi se, että ei ole mitään tekemistä. Sauna, uiminen, soutelu ja saunaolut ei riitä itselle mökkipäivän aktiviteetiksi. Omalla mökillä seuraan teinien suppailua, teinit käy kalassa, teen ruokaa, luen kirjaa tai lehteä, pelaan teinien kanssa korttipeliä, sulkista, mölkkyä, siivoan,marjastan, sienestän ja kutsun vieraita, käydään lähikaupungissa, tai vaan olen ja päälle nuo aktiviteetit mitä voi tehdä vuokramökillä. Ja mikä tärkeintä aktiviteetteja ei tarvitse ympätä vuokramökkiviikkoon. Omalle mökillä ollaan 1-2 yötä, joskus vain päiväkin ilmojen ja fiiliksen mukaan.

Vierailija
64/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmillamme ei ollut mökkiä. Meillä ei ole mökkiä, emmekä haluakaan. Kun lähdemme Suomessa lomalle, majoitumme hotellissa. Siellä on valmis ruoka, siivota ei tarvitse eikä huolehtia pyykinpesusta.

Eihän nämä toisiaan pois suljettu. Mökkeilyn lisäksi voi matkustella Suomessa ja ulkomailla. 

Vierailija
65/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole eikä tarvi. 60-luvun ok-talo n. 5000 neliön tontilla kaukana palveluista. Tässä voi olla pihalla vaikka ilkosillaan, ei edes lähimmältä tieltä näe tähän. Tosin vesistöjä ei ole ihan kävelyetäisyydellä.

Vierailija
66/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki vei ysärillä kaiken.

Vierailija
67/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mökkiä itsellä eikä vanhemmilla.

Vuokramökkeilyä aikoinaan harrastettiin joka kesä.

Miksi ihmeessä pitäisi ostaa mökki, jos ei siellä ole kuitenkaan kuin pari viikkoa kesässä? Paljon helpommalla ja halvemmalla pääsee vuokramökillä. Valinnanvaraa riittää, kunhan on ajoissa liikkeellä.

Vierailija
68/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestänikin tuntui ennen mökin hankintaa, että kaikillä on mökki. Ja tuntui, että ihmiset olettavat, että on käytetyävissä suvun mökki, jollei sellaista itse omista. Kun mökki hankittiin  sellainen ajattelu on jäänyt pois. Enää en edes kuule niin usein ihmisten puhuvan mökeistään. Eli sen kuulee mihin kiinnittää huomiota.

Olen eri mieltä tuosta 300 000€ mökistä -sellaisia huviloita Suomessa ei paljon ole. Myytävät mökit n. 100 000 - 150 000€.

Aiemmin käytimme vuokramökkejä. Hintavat vuokramökit ovat tasokkaita n. 200e per yö. Vuokramökissä itseäni häiritsi se, että ei ole mitään tekemistä. Sauna, uiminen, soutelu ja saunaolut ei riitä itselle mökkipäivän aktiviteetiksi. Omalla mökillä seuraan teinien suppailua, teinit käy kalassa, teen ruokaa, luen kirjaa tai lehteä, pelaan teinien kanssa korttipeliä, sulkista, mölkkyä, siivoan,marjastan, sienestän ja kutsun vieraita, käydään lähikaupungissa, tai v

Miksi ihmeessä et muka voi vuokramökillä tehdä noita kaikkia samoja juttuja kuin omalla?

Vierailija
69/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisomistusmökki. Perittin yhdessä sisarusten kanssa. Minä halusin heti vaan myydä pois, sisarukset eivät halua. En kehtaa tehdä yhteisomistuksen purkua. En ole käyttänyt mökkiä vielä kertaakaan. Välit ovat aika jäätävät. EI ENÄÄ IKINÄ YHTEISOMISTUSTA!

Vierailija
70/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mökkiä meillä eikä vanhemmillakaan. Vuoramökillä ollaan oltu muutaman kerran. Kun asuu omakotitalossa, niin en edes mökkiä siihen vielä lisätyöksi haluaisi. Mielummin vuokrataan, jos tulee sellainen tarve.

Vierailija
71/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla vanhemmillani ei ole mökkiä. Miehen vanhemmilla on ja periaatteessa se on meidän vapaasti käytettävissä, kun ovat siellä itse niin vähän.

Mökille on kuitenkin reilun tunnin ajomatka ja kun se ei ole oma, niin en osaa oikein tehdä siellä mitään. Mies tietysti yrittää jotain aina korjata tmv. mutta yleensä tulee sanomista. Appi on "tarkka tontistaan". 

Aiemmin siellä sai olla rauhassa, mutta tyhjän tontin naapurista omistanut möi maansa ja nyt naapuriin (näköyhteyden päähän) on noussut mökki ja tuntuu, että oma rauha on poissa. 

Nyt vanhemmiten olen alkanut kaivata omaa mökkiä, mutta minulle riittäisi joku saunamökin tapainen lähellä kotia, jossa voisi käydä päiväseltään saunomassa ja uimassa. Asutaan maalla omakotitalossa enkä kaipaa toista pihamaata huollettavaksi. Olen asunut lapsuuteni veden äärellä ja jotenkin kaipaan sitä tunnelmaa, joka vesistön äärellä on. 

Vierailija
72/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisomistusmökki. Perittin yhdessä sisarusten kanssa. Minä halusin heti vaan myydä pois, sisarukset eivät halua. En kehtaa tehdä yhteisomistuksen purkua. En ole käyttänyt mökkiä vielä kertaakaan. Välit ovat aika jäätävät. EI ENÄÄ IKINÄ YHTEISOMISTUSTA!

Miksei sitä heti ositettu siten, että he olisivat ostaneet sinut ulos? Olisit vaatinut sitä.

Vierailija
73/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä mistä sinä olet mökkejä katsellut, mutta täällä päin ei kyllä oikein alle 200 000€ saa muuta kuin mädänneen kuivan maan mökin. 

Kyllä sellainen 250-300 k€ on se mitä täällä joutuu maksamaan jos vähääkään haluaa mukavuuksia ja rantaviivaa. 

Vierailija
74/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin ilot ovat: linnunlaulu, raitis ilma, hiljaisuus, ehkä sauna jos siitä tykkää. Suvussa lukuisia mökkejä, en mene koska en pidä sukulaisista. En heidän kanssaan oleilusta, enkä asioimisesta. Raitista ilmaa saa ikkunasta ja kävelyltä, hiljaisuutta kun menee vaikka kylpyhuoneeseen meditoimaan. Villieläimet ovat ihan hauskoja, mutta eivät sen arvoisia

Onko tuo 300 000 nyt tosissaan se summa, minkä joutuisi maksamaan? Varmaan halvempiakin vaihtoehtoja löytyy

Vierailija
75/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaakin 10 mökkiä tuolla 300 000€? Eri puolilta Suomea, ei tarvi olla joka kesä samalla paikkakunnalla.

Vierailija
76/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin käytimme vuokramökkejä. Hintavat vuokramökit ovat tasokkaita n. 200e per yö. Vuokramökissä itseäni häiritsi se, että ei ole mitään tekemistä. Sauna, uiminen, soutelu ja saunaolut ei riitä itselle mökkipäivän aktiviteetiksi. Omalla mökillä seuraan teinien suppailua, teinit käy kalassa, teen ruokaa, luen kirjaa tai lehteä, pelaan teinien kanssa korttipeliä, sulkista, mölkkyä, siivoan,marjastan, sienestän ja

Toki voisin, jos vuokraisimme vuokramökin pitkäksi aikaa.  Kun vuokraa mökin viikoksi on säiden armoilla ja tuntuu siltä, että yhteen mökkiviikkoon pitää tunkea koko kesän mökkiohjelma. 

Vuokramökkeily on minulle kuin kylässä oloa:en tehnyt vuokramökillä niitä asioita mitä teen omalla mökillä.

Vierailija
77/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaakin 10 mökkiä tuolla 300 000€? Eri puolilta Suomea, ei tarvi olla joka kesä samalla paikkakunnalla.

Ihanaa olla pitkin Suomea 10 000 e murjussa. Muita ideoita?

Vierailija
78/82 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olla pitkin Suomea 10 000 e murjussa. Muita ideoita?

Halvassakin mökissä voi opetella laskemaan.. *vinkvink*

Vierailija
79/82 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse vuokramökissä kesän alussa. Mökki oli erittäin hyvä ja kohtuuhintainen. Sauna oli parempi kuin omalla mökillä. Kyllä niitä löytyy, ap. Kahden viikon käytöllä en alkaisi mökkiä hankkimaan. Tuon verran menee vuosittaisiin mökkihommiin. 

Vierailija
80/82 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä niissä vuokramökeissä on niin ällöttävää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan