Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joilla EI OLE omaa/Vanhempien kesämökkiä?

Vierailija
17.06.2020 |

En tunnustaudu mökki-ihmiseksi alkuunkaan. Kuitenkin olen alkanut mökkiä kaipaamaan. Kaikki tuntuvat olevan menossa mökeilleen pitkin kesää. Itse en halua muiden nurkkiin mökkivieraaksi. Extrovertti puolisoni ei näe ongelmaa siinä, että menisimme esim hänen serkun tai siskon mökille (Johon meidät on kutsuttu). Itselle ajatus on painajainen, olen täysin eritahtinen ihminen kuin nämä työteliäät aamuvirkut. Lounas syödään klo 12 ja se on aika jolloin minä haluaisin vielä juoda aamukahvia.

Taloudellisesti mökin hankkiminen olisi mahdollista, mutta tuntuu ylimitoitetulta laittaa 300 000 tonnia mökkiin järven rannalla, jos haluaisi viettää mökillä aikaa max 2 viikkoa vuodesta. Vuokrattavat mökit ovat Usein tasoltaan onnettomia ja myös ajatuksena ällöttävä.
Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa oma mökki<3

Olisi ihanaa rentoutua luonnon helmassa, lämmittää puusaunaa, pulahtaa puhtaaseen järveen uiskentelemaan, veneillä, marjastaa, hoitaa puutarhaa, juoda aamukaffet mökin terassilla..

Yritämme miehen kanssa säästää, että saisimme lainan mökkiin. Helppoa se ei ole vaikka tulomme ovat ihan ok (yhteensä 6000e/kk nettona), mutta täällä Helsingissä asuminenkin maksaa paljon. Ehkä jonain päivänä.. Nytkin on Oikotiet ja Etuovet auki kun etsin sopivaa mökkiä (vaikkei varaa vielä ole, haaveilla saa).

Vierailija
42/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa mökkiä eikä vanhemmillakaan enää, kysyivät mielipidettä ennen kuin laittoivat myyntiin mutta minulla ei ollut mitään mielenkiintoa 500 km päässä ollutta parinkymmenen neliön kuivanmaan mökkiä kohtaan. Asun omakotitalossa metsän reunassa ja tämä riittää nyt mainiosti. Jos joskus muutan pienempään asuntoon rivariin tai kerrostaloon, niin sitten voisin hankkia kesämökin järven rannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo omaa mökkiä, anopilla on ja siellä käydään harvoin kun matkaa. Ollaan molemmat mökki-ihmisiä ja tykättäis. Vuokramökkejä Ollaan hyödynnetty. Toinen puoli mökittömyydessä on tietysti se että ei ole niitä kuluja eikä ylläpitovaivaa.

Vierailija
44/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikka millä mitalla mökittömiä. Haluaisin kyllä mutta ei riitä rahkeet yhden hengen taloudessa.

Vierailija
45/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut  vanhemmillani  eikä ole minullakaan mökkiä. Isovanhemmilla oli pieni rantapaikka, jossa kyllä vietettiin aikaa päivisin, saunottiin ja pestiin mattoja sekä tietenkin uitiin, mutta ei siellä yötä oltu, koska mökki oli niin lähellä kotia. 

Vierailija
46/82 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että moni keskustelija ei tykkää vuokramökeistä. Minulla on ihana oma mökki, mutta siinä on joka kesä remonttia ja pihan laittoa. Kylmänä vuodenaikana sitä ei voi käyttää. Joskus vuokraamme mökin kylmänä vuodenaikana ihan vain nauttiaksemne eri ympäristöstä, lämmitetystä siististä mökistä.

Omalle mökilleni äitini vielä rahtaa turhaa tavaraa, mikä vaikeuttaa ja hidastaa siivoamista entisestään.

Vierailija
47/82 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on pakotettu mökki, jota vihaa. Liian kaukana. Kerran vuodessa pakkopullakäynti pari päivää hampaat irvessä.

Jaa jaa. Kummasti vaan meillä on mökki, jota rakastamme, vietämme siellä kaiken sen ajan jota emme veneellä tai muissa menoissa kesästä vietä. Oltaisiin varmasti talvellakin pitkiä viikonloppuja jollemme asuisi talvea ulkomailla. On se jännä kun kuitenkin kaikilla on oakotettu mökki.

Vierailija
48/82 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule. Asutaan maalla ja mökiksi riittää puulämmitteinen sauna, johon saa mennä nakkisillaan pihan poikki. Oma rauha on, vettä ei lähimaillakaan. Uimahallissa voi uida.

On ihan riittävän rasittavaa tämän tuvan remontointi ja puutarhaakin pitää hoitaa.

Vierailija
49/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kesämökkiä ja hyvin vähän sellaista kaipaankaan. Joskus olisi tietysti kiva.

Vierailija
50/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä menis kenenkään toisen mökille, jos siellä ei sais olla rauhassa.

Vierailija
51/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole perintömökkiä ja omaa ei todellakaan hankita. Ollaan niin mukavuudenhaluisia, että kyllä se sen 300 tonnia vaatisi. Ja sitten siitä vain tulisi lisää kuluja ja "pakko" luuhata siellä mökillä. 

On ajateltu, että jospa laitetaan silloin tällöin tonni tai pari tasokkaaseen vuokramökkiin ja jätetään omistamisen autuus muille. 

Vierailija
52/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokramökkejä löytyy kyllä oikein kivojakin, ihan miljoonahuviloihin saakka. Me ollaan parina kesänä vuokrattu mutta tultu kuitenkin siihen tulokseen että kaupungissa on mukavampi viettää kesää. Syödä jätskitötteröä torilla tai rannalla ja katsella ihmisvilinää. 😊

Vierailija
53/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on pakotettu mökki, jota vihaa. Liian kaukana. Kerran vuodessa pakkopullakäynti pari päivää hampaat irvessä.

Jaa jaa. Kummasti vaan meillä on mökki, jota rakastamme, vietämme siellä kaiken sen ajan jota emme veneellä tai muissa menoissa kesästä vietä. Oltaisiin varmasti talvellakin pitkiä viikonloppuja jollemme asuisi talvea ulkomailla. On se jännä kun kuitenkin kaikilla on oakotettu mökki.

Et nyt oikein hoksannut mitä edellinen ajoi takaa. Voi olla sekä oma ihana, että se kauhujen mökki jonne joka vuosi yritetään maanitella. 

Minulla on neljä kappaletta tällaisia kauhumökkejä. Yritän minimoida niissä vietetyn ajan vaikka jatkuvasti kitistään että pitäisi mennä kylään. 

Vierailija
54/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos mökkiä minulle, lapsena sain kärsiä mökkielämästä ihan riittävästi etten aikuisena enää halua. Isälläni on kyllä mökki mutta itse käyn harvoin ja silloinkin vain pariksi tunniksi kahvilla. 

Veljeni perheineen ovat sitten niitä mökkilokkeja oikein urakalla vaikka heillä itselläänkin on mökki. En jaksa ymmärtää tuollaista elämää.

Vierailija
55/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillamme ei ollut mökkiä. Meillä ei ole mökkiä, emmekä haluakaan. Kun lähdemme Suomessa lomalle, majoitumme hotellissa. Siellä on valmis ruoka, siivota ei tarvitse eikä huolehtia pyykinpesusta.

Vierailija
56/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mökkiä koska asumme maalaistalossa.

Vierailija
57/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä vuokramökeissä ällöttää? Itse unelmoin mökistä ja harmittelen, kun toinen vanhemmista myi aikanaan rahapulassa perintömökkimme. No kaikkea ei voi saada. 

Vierailija
58/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mökkiä, mutta on talo Espanjassa.

Vierailija
59/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole perintönä yhtään mökkiä eikä ole omaakaan. Ajatuksena tuntuu kivalata, mutta realismia peliin niin ei se meidän perheelle käy koska myönnetään olevamme laiskoja tumpeloita. Joskus vuokrataan mökki kun oikein "mökityttää".

Vierailija
60/82 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mökkiä itsellä eikä kellään lähisukulaisella. Hyvä niin. Isällä on homeinen omakotitalo ja pieni puutarha maalla, siellä riittää tekemistä niin paljon kuin jaksaa tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan