Onko se 80cm sänky oikeasti niin turn off miehellä?
Jodelissa ainakin tuollaisia naisten mielipiteitä saa lukea. Seksi jäänyt harrastamatta, yökyläilyt jäänyt välistä (vaikka löytyisi toinenkin nukkumispaikka). Onko nuo enemmän parikymppisten naisten mielipiteitä? Itse kun kerran vierailin nelikymppisen naisen luona, niin ei siinä kyllä seksi jäänyt välistä 80cm sängyn takia
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle 80 cm sänky olisi turn off, minusta se ei vain ole aikuisen nukkumaväline vaan tulee mieleen joku opiskelijaboksi. Parikymppisenä on mutta yli 30 v ei.
Miksiyksin asuvan sinkkuihmisen asunto pitäisi olla mitään muuta kuin opiskelijaboksi?
Olen sinkku, mutta en kyllä halua asua enää missään opiskelijaboksissa. Ihana asua nyt tilavassa 60 m2:n kaksiossa, jonne mahtuu kunnon sänkykin. En voisi nukkua noin kapeassa sängyssä vaan kyllä tilaa pitää olla riittävästi nukkumiseen.
Ehkä meillä on hieman eri käsitykset opiskelijaboksista. Minulle se tarkoittaa ihan normaalia yksiötä, jossa voisin kyllä sinkkunakin asua ihan helposti.
Jos et pysty nukkumaan 80 sentin sängyssä, eikö se tarkoita myös sitä, että et voi nukkua kenenkään kanssa siinä 160 senttisessä sängyssä ainakaan pysyvästi? Jos yksinään tarvitset parisängyn, miten suuren sängyn tarvitsisit, jos joku muu nukkuisi kanssasi?
Naisen oikeus on vallata 160cm sängystä 100cm. Muuten menee mies vaihtoon jos tuo ei sovi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sinkkunainen, mutta en harrasta yhdenillan juttuja.
Kun muutin parikymppisenä omilleni, ostin 160cm sängyn. Se on mahtunut ihan hyvin niihin yksiöihin, joissa olen asunut.
En haluaisi kapeampaa sänkyä.80cm tai 90cm sänky aikuisella on vähän ööööh? 120cm menee vielä, mutta en tajua miksi kellään olisi kapeampaa.
Siis miten niin öööh? Oletko koskaan ollut esimerkiksi sairaalassa tai hotellissa yhden hengen sängyssä? Sanotko sielläkin, öööööh?
Minulla on 120 senttinen sänky, mutta se on tasan sen takia, että olen varautunut yövieraisiin. Pärjäisin kyllä mainiosti kapeammassakin sängyssä, jos esimerkiksi asunto on pieni. Oletteko niin lihavia vai miksette muka mahdu 80 senttiseen sänkyyn?
Tää on av-palsta. Tottakai ne on niin lihavia.
Aina oppii uutta.
Minulle ei ole tullut mieleenkään että sängyn leveys vaikuttaisi seurusteluun.
Nuorena seurustelin kolmen eri miehen kanssa. Kahdella oli 80 cm leveä sänky ja yhdellä todennäköisesti leveämpi mutta en vain muista millainen. Itselläni oli 80 cm sänky myös. Hyvin mahtui nukkumaan yhdessä 80 cm sängyssä poikakaverin kanssa. Oltiin toki alle 30v ja hoikkia. Sängyn leveys ei ollut miehen valinnassa mitenkään mukana.
Minusta oli tosi kiva pistää molempien 80 cm leveät sängyt kiertoon kun muutettiin sitten poikakaverin kanssa yhteen ja ostaa ”yhteinen uusi 140cm leveä sänky”. Tuo sänky on jo historiaa mutta saman miehen kanssa nukun edelleen tosin nyt 160 cm leveässä sängyssä.
Minusta olisi kurjaa ottaa käyttöön toisen vanha sänky ja miettiä mitä kaikkea siinä onkaan touhuttu ja kenen kanssa. Kiva kun voitiin ostaa kummallekin mieluinen uusi sänky yhteiseen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsun sinut treffeille luokseni illalliselle. Ai niin sori, minulla on vain yksi tuoli ja yksi lautanen. Olen SINKKU. Mutta eiköhän me jotenkin selvitä? Ai mikset haluakaan jäädä??
Onpas typerä vertaus. Onko sinulla yhtä monta nukkumapaikkaa kuin astioita? Minulla ei. Mistähän johtuisi?
Hienoa, nyt ymmärrät, kuinka typerältä minusta kuulostaa tuo sinkkuuteen vetoaminen tässä asiassa. Kyse on toisen huomioimisesta. Jos elää vain itselleen, voi pärjätä yhdellä tuolilla ja yhden henkilön levyisellä sängyllä. Jos haluat "kestitä" toista ihmistä, varaudut siihen, että hänelle on tilaa elämässäsi ja elinpiirissäsi.
Ihminen, joka etsii parisuhdetta tai on edes teoreettisesti avoin parisuhteelle, hankkii min 120 cm sängyn. Se on miehelle itselleenkin paljon mukavampi. Itse 80 cm sänky ei ole turn off visuaalisesti, vaan kertoo miehen olevan uusavuton ja itsekäs törppö.
Se on sitten voi voi ja toinen keskustelu, jos sellaiseen sänkyyn ei ole varaa tai asuu 10 neliön kopissa.
Samoin ihminen joka haluaa lapsia asuu kolmiossa jossa on lastenhuone jo valmiina. Eiku.
Asioitahan ei voi ostaa sitä myötä kun elämäntilanne muuttuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle 80 cm sänky olisi turn off, minusta se ei vain ole aikuisen nukkumaväline vaan tulee mieleen joku opiskelijaboksi. Parikymppisenä on mutta yli 30 v ei.
Miksiyksin asuvan sinkkuihmisen asunto pitäisi olla mitään muuta kuin opiskelijaboksi?
Olen sinkku, mutta en kyllä halua asua enää missään opiskelijaboksissa. Ihana asua nyt tilavassa 60 m2:n kaksiossa, jonne mahtuu kunnon sänkykin. En voisi nukkua noin kapeassa sängyssä vaan kyllä tilaa pitää olla riittävästi nukkumiseen.
Et siis nukkunut opiskelijana tai et nukkuisia sairaalassa etkä yökylässä silmällistäkään vaan valvoisit herkeämättä koska 80cm sänky?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä meillä on hieman eri käsitykset opiskelijaboksista. Minulle se tarkoittaa ihan normaalia yksiötä, jossa voisin kyllä sinkkunakin asua ihan helposti.
Jos et pysty nukkumaan 80 sentin sängyssä, eikö se tarkoita myös sitä, että et voi nukkua kenenkään kanssa siinä 160 senttisessä sängyssä ainakaan pysyvästi? Jos yksinään tarvitset parisängyn, miten suuren sängyn tarvitsisit, jos joku muu nukkuisi kanssasi?
Olen eri, mutta en vertaisi noita asioita. Kyllähän sitä toisen kainalossa mahtuu parisänkyyn ja ei ole sama asia kuin yksin nukkuisi 80 cm:n sängyssä. Kapea sänky on vaan epämiellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsun sinut treffeille luokseni illalliselle. Ai niin sori, minulla on vain yksi tuoli ja yksi lautanen. Olen SINKKU. Mutta eiköhän me jotenkin selvitä? Ai mikset haluakaan jäädä??
Onpas typerä vertaus. Onko sinulla yhtä monta nukkumapaikkaa kuin astioita? Minulla ei. Mistähän johtuisi?
Hienoa, nyt ymmärrät, kuinka typerältä minusta kuulostaa tuo sinkkuuteen vetoaminen tässä asiassa. Kyse on toisen huomioimisesta. Jos elää vain itselleen, voi pärjätä yhdellä tuolilla ja yhden henkilön levyisellä sängyllä. Jos haluat "kestitä" toista ihmistä, varaudut siihen, että hänelle on tilaa elämässäsi ja elinpiirissäsi.
Ihminen, joka etsii parisuhdetta tai on edes teoreettisesti avoin parisuhteelle, hankkii min 120 cm sängyn. Se on miehelle itselleenkin paljon mukavampi. Itse 80 cm sänky ei ole turn off visuaalisesti, vaan kertoo miehen olevan uusavuton ja itsekäs törppö.
Se on sitten voi voi ja toinen keskustelu, jos sellaiseen sänkyyn ei ole varaa tai asuu 10 neliön kopissa.
Miksei sitä sänkyä voida hankkia yhdessä parisuhteessa ollessa?
Usein parisuhteen alku on häilyvä, on tapailua, yökyläilyä jne. Olisi mukava viettää aikaa yhdessä jo ennen kuin "mennään pariskuntana sänkykaupoille".
Se on ihan okei, jos mies ostaa sängyn vasta siinä vaiheessa kun tietää, minkä nimisen naisen aikoo kutsua kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta missäs sitten nukutaan siihen asti, kunnes parisuhde on vakiintunut sille asteelle että lähdetään yhdessä huonekalukaupoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis nukkunut opiskelijana tai et nukkuisia sairaalassa etkä yökylässä silmällistäkään vaan valvoisit herkeämättä koska 80cm sänky?
En ole nukkunut noin kapeassa sängyssä sitten muutettuani kotoa pois. Opiskelijaboksissa oli 120 cm:n sänky. En ole myöskään ole yökylässä nukkunut noin kapeassa sängyssä vaan yleensä on ollut mukavan leveä vuodesohva. Hotellista olen varannut yhden hengen huoneita, mutta aina olen saanut kahden hengen huoneen tai parhaimmassa tapauksessa huoneiston erillisine makuuhuoneineen.
Varmaan nukkuisin kapeassakin sängyssä, mutta en nyt haluaisi siinä jatkuvasti nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan sinulla meni ohitse. Tarkoitin, että on ihan normaalia, että astioita on enemmän kuin asukkaita ja nukkumapaikkoja. Ei se ole mitään kestitsemiseen varautumista vaan normaalia elämää. Vaikka asut yksin eikä sinulla koskaan käy vieraita, on pelkästään omituista, jos sinulla ei ole kuin yksi ainoa lautanen. Ei se liity mitenkään vieraanvaraisuuteen.
Tuo on nyt aika paksua, että se kertoisi jostain uusavuttomuudesta tai itsekkyydestä. Minusta se kertoo ainoastaan siitä, ettei juuri sänkyä hankkiessa sattunut ajattelemaan panokavereita. Kai ymmärrät, että ihminen ei täsmälleen jokaisena elämänsä hetkellä ole etsimässä parisuhdetta.
Itse ostin sängyn, kun erosin ja todellakin sillä hetkellä tuntui utopialta, että pitkään aikaan koskisin yhteenkään mieheen tai ainakaan kutsuisin heitä luokseni yöksi. Erosta meni 4 vuotta ennen kuin edes kutsuin miehen tänne kylään ja silloinkaan mies ei jäänyt yöksi. Siitä meni vielä vuosi ennen kuin nykyinen mieheni jäi ensimmäisen kerran yöksi minun luokseni. Jos tuolloin erotessa olisi ollut tilanne, että esimerkiksi joltakulta tutulta löytyy kapeampi hyvä sänky, miksi ihmeessä en olisi sellaista kelpuuttanut. Että eron jälkeen pitäisi heti miettiä, ettei se 5 vuoden päästä tapaamani ihminen nyt vain pidä minua "uusavuttomana ja itsekkäänä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin ihminen joka haluaa lapsia asuu kolmiossa jossa on lastenhuone jo valmiina. Eiku.
Asioitahan ei voi ostaa sitä myötä kun elämäntilanne muuttuu
Kauanko aiot pitää kumppaniasi 80 cm sängyssäsi, ennen kuin on korkea aika elämänmuutokselle?
Onko se 199 e maksava 120 cm sänky Sotkasta (tai käytettynä vielä halvempi) aikuiselle ihmiselle tosiaan niin hemmetinmoinen ponnistus ja jättimäinen askel? Uusavuttomuus. Se se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta asumismukavuus lienee vähän eri asia kuin pakon edessä sairaalassa makaaminen tai muu tilapäinen yöpyminen. Aika harva odottaa muutenkaan että sairaalaapaikka vastaa sitä omaa kaksiota kaikkine varusteineen. Tämä tulee ehkä yllärinä, mutta itseasiassa aika moni nukkuu huonommin yökylässä ja sairaalassa kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on huomattu, että kaikki pitäisi olla jo valmiina, ja nainen vain kävelee ovesta sisään valmiiseen pöytään, sängyn koosta alkaen.
Asun yksiössä ja nukun 80cm sängyssä siksi, että se sopii tällä hetkellä parhaiten elämäntilanteeseeni. Valinta ei riipu millään tavalla taloudellisesta tilanteestani.
Vaikka kaikki olisi valmista, sopivaa ja hienoa, se sisään kävellyt nainen alkaa viimeistään kolmantena päivänä muuttaa huonekalujen järjestystä, suunnitella kylpyhuoneen uudelleen kaakelointia ja miehen vaihtoa toiseen.
...ja miehen tietysti saada häädettyä omasta kodista, keinolla millä hyvänsä, sen jälkeen kun remppa on valmis!
T. Mghow
En ole niin lihava, että tarvitsisin 120 cm leveän tai sitä leveämmän sängyn. Koti on koti eikä mikään vierasmaja. Jos muutetaan yhteen, sitten tietysti hankitaan parisänky. Parisänky sinkulla tuo mulle mieleen vain ahkerasti irtoseksiä harrastavan tyypin. Vastaus otsikon kysymykseen: ei ole.
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eikö 120cm sängynkin pitäisi olla turn off? Eihän siinäkään mahdu kaksi ihmistä nukkumaan mukavasti. Eli pitäisi olla 160cm sänky, mutta en näe syytä sellaista hankkia sinkkuna. Voin kyllä isomman sängyn ostaa sitten jos parisuhteeseen päädyn
Ihan näin henkilökohtaisena mielipiteenä sanoisin, että kyllähän 80 senttinen sänky ihan kumman tahansa sukupuolen (tahi sukupuolettoman) aikuiselle liian kaponen on täysin riippumatta siitä, harrastaako seksuaalista toimintaa muiden kuin itsensä kanssa. Itse näin parisuhteettomana ja vain masturbaatiota yksikseni harrastavana en ainakaan alle 120 senttistä sänkyä huolisi. Minulla on ollut aina kotoa poismuuton jälkeen 160 senttinen sänky ja se on itselleni juuri sopiva.
Joskus taannoin seurusteluaikoihin kumppanillani oli 120 senttinen sänky ja se oli silloin ihan ok. Kyllähän 120 senttinen vielä seurusteluaikaan menee, mutta eihän se mikään aviovuode tietenkään ole, sillä toisissaan kiinnihän siinäkin nukutaan.
No kyllä 80cm riittää normaalipainoiselle aikuiselle , joka ei pyöri ja piehtaroi kaiken yötä, ihan hyvin. Tietysti jos on kokoa xxxl voi ongelnia olla. Asian voi ratkaista niin, että jos tarvetta kadelle, niin sängyn voi levittää parisängyksi. Muutoin säästyy tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä asua vaikka koirankopissa jos haluaa, mutta siinä tapauksessa halunnee elämältä aika eri asioita kuin minä. Minulle asumismukavuus ja väljyys ovat tärkeitä asioita. Toivon, että ne ovat sitä myös henkilölle jonka kanssa olen ryhtymässä parisuhteeseen ja aikanaan muuttamassa yhteen.
Niin, mistä kukin nyt sitten pitää. Jos sinä tarvitset elintilaa 60 neliötä per henkilö, elät sitten sen mukaan. Mutta ei se tee kenestäkään lapsellista, jos pienempikin tila riittää. Kai käsität, että maailmassa aika monet aikuiset ihmiset elävät ahtaammin, joten tuollainen nyrpistely on vain lapsellista tai kermaperseisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eikö 120cm sängynkin pitäisi olla turn off? Eihän siinäkään mahdu kaksi ihmistä nukkumaan mukavasti. Eli pitäisi olla 160cm sänky, mutta en näe syytä sellaista hankkia sinkkuna. Voin kyllä isomman sängyn ostaa sitten jos parisuhteeseen päädyn
Ihan näin henkilökohtaisena mielipiteenä sanoisin, että kyllähän 80 senttinen sänky ihan kumman tahansa sukupuolen (tahi sukupuolettoman) aikuiselle liian kaponen on täysin riippumatta siitä, harrastaako seksuaalista toimintaa muiden kuin itsensä kanssa. Itse näin parisuhteettomana ja vain masturbaatiota yksikseni harrastavana en ainakaan alle 120 senttistä sänkyä huolisi. Minulla on ollut aina kotoa poismuuton jälkeen 160 senttinen sänky ja se on itselleni juuri sopiva.
Joskus taannoin seurusteluaikoihin kumppanillani oli 120 senttinen sänky ja se oli silloin ihan ok. Kyllähän 120 senttinen vielä seurusteluaikaan menee, mutta eihän se mikään aviovuode tietenkään ole, sillä toisissaan kiinnihän siinäkin nukutaan.
Siis mitä helvettiä?
Itsellä on 90cm leveä sänky ja siinä mahtuu pyörimään vaikka kuinka.
Nainenkin on siinä ollut vieraana ja hyvin oli tilaa molemmille. Juu ehkä pidemmässä suhteessa leveämpi sitten. Niin joo, hoikka nainen toki, hoikka olen itsekin enkä läski.
Ja sänky on 90cm koska ei ole mitään järkeä hankkia parisänkyä sinkkukämppään. Jos päätyy seurustelemaan, nainen haluaa että ostetaan uusi joka tapauksessa. Ei kelpaa väri, malli, peheyden taso, tai sitten halutaan vain shoppailla uusi.
Mullakin on 80 cm sänky, ihan hyvä siitä tulee sitten kun yhdistetään ne ;)
Ei mun luokse tarvitse jäädä asumaan, sitä se sänky myös vinkkaa.
Itse kun erosin kolme vuotta sitten ex miehestäni eka ostos omaan kotiin oli 160 cm sänky. Ei tullut mieleenkään ostaa kapeampaa. Ja juu, siinä oli mukava harrastaa sek siä yhden yön juttujen kanssa ja nykyään vakituisen seurustelu kumppanin kanssa.
80 cm sänky miehellä olisi kyllä turn off.