Poika ja miniä pahoina, kun sanoin etteivät heidän lapset ole tervetulleita kesäpaikkaamme.
Minulla on ihana mökki saaristossa, jossa vietän suurimman osan kesää. Kulkuyhteydet ovat hankalat, mökki ei ole suuren suuri (olo/takkahuone, ruokahuone ja baarikeittiö, kaksi makuuhuonetta ja lasitettu veranta sekä terassia, jossa mm ulkotakka ja kesäkeittiö. Rantasauna ja laituri veneille.
Poikani ja hänen vaimonsa haluavat tulla mökilleni pariksi kolmeksi viikoksi heinäkuussa. Sanoin, että ei käy, heillä kolme pientä lasta, nuorin vasta vauva. En jaksa lasten riehumista ja huutoa. Haluan keskittyä omiin juttuihin ja olla rauhassa. Saari ei ole sopiva paikka pienille lapsille, siellä ei ole leikkipaikkoja eikä tekemistä. Lisäksi mainitsin vielä koronan syynä, mutta tosiasia on, että meluavat pikkulapset ahdistaa jo ajatuksenkin tasolla.
Poika veti erityisesti herneen nenään, kun ei voi tulla ”omaan” saareen. Sori, mun se on.
Kommentit (401)
Lapselliset ihmiset on todella usein hyvin itsekkäitä. Minunkin kupeitteni hedelmä kuvitteli, että olen milloin tahansa olemattomalla varoitusajalla käytettäväksi lapsenvahtina. No, en ole; minulla on omakin elämä. Jos ajoissa sovitaan eikä ole jatkuvaa, niin sitten tietysti, mutta jos minuun suhtaudutaan itsestäänselvyytenä, alkaa vanhakin akka äkkiä ikäväksi.
Komppaan tätä, sun saari ja sun mökki. Hauskaa Juhannusta! Meillä on myös (melkein koko) oma saari, siellä saa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä voit miettiä tuota, kun makaat hoitokodissa vaipoissa odottaen lapsia ja lastenlapsia vierailulle.
Meinaat että se saari ja mökki siellä on ainoa paikka maailmassa minne lapsenlapset voivat mennä "mummolaan"?
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä voit miettiä tuota, kun makaat hoitokodissa vaipoissa odottaen lapsia ja lastenlapsia vierailulle.
:D Voi Luoja
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä nyt elämästä haluaisi nauttia, kunhan petaa vain mahdollisimman mukavaa kuolemaa.
Tuskinpa he oikeasti edes haluavat kaltaisesi kotkan kanssa aikaa viettää... Olet takuulla hankala tyyppi kirjoituksesi perusteella.
Niin. Noin minunkin isäni teki. Tai sitten kutsui meidän perheen lapsineen katselemaan mökille juhannuksen ryyppyjuhlia tms lapsille sopimatonta.
Nyt hän pörrää rollaattorin varassa, jos ulkona on kaunis ilma. Olen kutsunut häntä juoksemaan ym mukavaa, yhtä sopivaa yhteistä tekemistä, millä hän tuki meitä pikkulapsiaikana. Ei ole tarvinnut isää paljon nähdä:)
Juu, olen pikkumainen, mutta kerran oli "omat hommansa hoitanut" heti kun täytin 18, eikä kertaakaan sen jälkeen tukenut missään, niin en minä jaksa sellaista ihmistä katsella.
Meillä taas tilanne on se, että anoppi kutsuu mökilleen mutta emme halua mennä. Niin tai näin, aina on joku asia jonkun mielestä huonosti.
Minkä teet kirjoitti:
Tuskinpa he oikeasti edes haluavat kaltaisesi kotkan kanssa aikaa viettää... Olet takuulla hankala tyyppi kirjoituksesi perusteella.
Eivät varmaan haluakaan. Kunhan haluavat idylliseen kesäpaikkaan täysihoitoon. Nämä on niin nähty.
Joo, aloittajan kanssa olen samaa mieltä moisesta tuppautumisesta, mutta kyllä pisti silmään myös tuo pienen pienen mökin kuvaus; "4 huonetta, keittiö, terassi, veranta, venelaituri, rantasauna..."
Ihan vaan vähän niinkuin tuntui turhalta pröystäilyltä...
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä!? Tuossa vaiheessa ei ole enää väliä, kuka siinä kuolinvuoteen vierellä seisoo, tai ei seiso.
Järjetöntä vetää aina äärirajoille ja dramatisoida yksinkertisia asioita. Pidä tunkkis!
Vierailija kirjoitti:
Onnee sinisilmäisyydestä! Onko ihan peritty ominaisuus vai ootko oikein jonkun kurssin käyny?
Oliks tää trolli vai onko ap vain todella yksinkertainen, kehuskeluun sortuvainen tapaus? :D
Vierailija kirjoitti:
Ja kompromisseja tai myönnytyksiä ei voi tehdä?
Miksi pitäisi tehdä?
Juuri näin.
Ehkä ensi keväänä ja tulevina keväinä tarpeeksi ajoissa varaavat itselleen mukavan vuokramökin.