Poika ja miniä pahoina, kun sanoin etteivät heidän lapset ole tervetulleita kesäpaikkaamme.
Minulla on ihana mökki saaristossa, jossa vietän suurimman osan kesää. Kulkuyhteydet ovat hankalat, mökki ei ole suuren suuri (olo/takkahuone, ruokahuone ja baarikeittiö, kaksi makuuhuonetta ja lasitettu veranta sekä terassia, jossa mm ulkotakka ja kesäkeittiö. Rantasauna ja laituri veneille.
Poikani ja hänen vaimonsa haluavat tulla mökilleni pariksi kolmeksi viikoksi heinäkuussa. Sanoin, että ei käy, heillä kolme pientä lasta, nuorin vasta vauva. En jaksa lasten riehumista ja huutoa. Haluan keskittyä omiin juttuihin ja olla rauhassa. Saari ei ole sopiva paikka pienille lapsille, siellä ei ole leikkipaikkoja eikä tekemistä. Lisäksi mainitsin vielä koronan syynä, mutta tosiasia on, että meluavat pikkulapset ahdistaa jo ajatuksenkin tasolla.
Poika veti erityisesti herneen nenään, kun ei voi tulla ”omaan” saareen. Sori, mun se on.
Kommentit (401)
No itse mummina en kyllä kieltäisi lasteni perheiden vierailua kesämökille. Jos haluavat tulla, uskon heidän huomaavan pian, miten vaikea pienten lasten kanssa elämä saaressa ilman mukavuuksia on. Mutta antaisin heille mahdollisuuden, jos teillä on ylimääräinen huonekin heille nukkumiseen. Aika tiukkis olet, jos et tuollaista siedä. Jäähän sinulle kuitenkin pitkä kesä nauttia hiljaisuudesta ja omasta rauhasta.
Etkö halua tutustua lastenlapsiisi?
Nannannaaa kirjoitti:
Oliks tää trolli vai onko ap vain todella yksinkertainen, kehuskeluun sortuvainen tapaus? :D
https://peda.net/tohmajarvi/tohmajarvenlukio/oppiaineet/filosofia/filos…
En ikimaailmassa haluaisi omaan enkä vieraan saarimökille! Mökiltä on päästää autolla pois mökin vierestä. Onneksi on mökki sellaisessa paikassa eikä jossain helvetin kuusessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselliset ihmiset on todella usein hyvin itsekkäitä. Minunkin kupeitteni hedelmä kuvitteli, että olen milloin tahansa olemattomalla varoitusajalla käytettäväksi lapsenvahtina. No, en ole; minulla on omakin elämä. Jos ajoissa sovitaan eikä ole jatkuvaa, niin sitten tietysti, mutta jos minuun suhtaudutaan itsestäänselvyytenä, alkaa vanhakin akka äkkiä ikäväksi.
No itsehän olet sen kupeittesi hedelmän kasvattanut.
Uu, paha. Olen, ja jatkan kasvattamista edelleen :)
Jos joku haluaa omalla kesämökillään olla, eikä halua pitopalvelua ylläpitää, se oikeus hänelle on suotava. Tai se on, ei edes mitään suomisia tarvitse.
Juju on se, että kysyjän family on juuri se omaan napaan tuijottaja. Jos mökin omistaja ottaa heidät sinne täysihoitoon, ei se todellakaan p a r a n n a omaa mahdollista vanhuuden turvaa. Itsekäs ihminen on Itsekäs vaikka äiti olisin kerran vanhainkodissa. Tämä on nähty.
Kukaan isoäiti ei kirjoita tuolla tavalla. Mitäs muuta sinne yläasteelle kuuluu, idiootti-jonne?
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä voit miettiä tuota, kun makaat hoitokodissa vaipoissa odottaen lapsia ja lastenlapsia vierailulle.
No vähän voisivat miettiä haluaako mummo heitä kolmeksi viikoksi mökilleen. Eiköhän vaikka viikonlopu riittäisi.
Nannannaaa kirjoitti:
Oliks tää trolli vai onko ap vain todella yksinkertainen, kehuskeluun sortuvainen tapaus? :D
No trolli. Ei kai kukaan ole niin tyhmä että kehuskelee tuollaisella. Kunhan nyt halusi ärsyttää mammoja.
Viikonlopuksi on ok. En mäkään ottaisi kolmeksi viikoksi!
Useimmat isovanhemmat toivovat lapsenlapsia mökille. Mun vanhemmat ainakin!
Itsekin, jos joskus saan lapsenlapsia, kutsun heitä mökille niin paljon kuin haluavat.
Heillehän se jää perinnöksi. Haluan heidän kiintyvän siihen.
Se vanhempi huolehtii niistä lapsistaan.
Minusta tuollainen olisi ihanaa, jos joskus must tulee isovanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kompromisseja tai myönnytyksiä ei voi tehdä?
Miksi pitäisi tehdä?
Jotkut tekevät sen vuoksi, että haluavat toisilleen suoda hyvää. Jossain perheessä asia hoidettaisiin esim. tällasella dialogilla
-Olisi kiva tulla kesällä mökille, sopisiko 3 viikkoa?
-No minusta se tuntuu liian pitkältä ajalta, vaikka teidän kanssa on kiva olla. Teillä on nyt niin pieni vauvakin, että mielestäni ei ole hyvä ottaa häntä saareen. Mutta mielellään voisitte tulla vaikka jonain viikonloppuna tai muutamana.
-Kiitos, tullaan kyllä mielellämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselliset ihmiset on todella usein hyvin itsekkäitä. Minunkin kupeitteni hedelmä kuvitteli, että olen milloin tahansa olemattomalla varoitusajalla käytettäväksi lapsenvahtina. No, en ole; minulla on omakin elämä. Jos ajoissa sovitaan eikä ole jatkuvaa, niin sitten tietysti, mutta jos minuun suhtaudutaan itsestäänselvyytenä, alkaa vanhakin akka äkkiä ikäväksi.
Mä en ymmärrä sun logiikkaa tässä. Haluaisitko avata enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä voit miettiä tuota, kun makaat hoitokodissa vaipoissa odottaen lapsia ja lastenlapsia vierailulle.
Hoitokoti mainittu! Vaipat mainittu!
Tiedoksesi: ei niissä "kodeissa" ramppaa lapset eikä lapsenlapset, vaikka koronaakaan ei olisi. Paitsi tietysti silloin, kun loppu on lähellä ja kieli pitkällä odotetaan, joko se talo saataisiin myytyä ja muutkin perinnöt jaettua. Kovaa, mutta totta.
Juhannustervehdys ap:lle. Me otetaan av-palstan kirkkovene ja soudetaan kaikki sinne sun saareen juhannuksen viettoon. Kaikkien av-mammojen kakarat sullotaan varaveneesen ja hinataan se perässä. Hauskuuksia horisontissa! Olethan rannassa vastassa? Me tullan nyt!
:DD
Olen stressaavassa työssä ja loma alkaa juhannuksesta. Tyttäreni perheineen (mies ja 2 alle kouluikäistä) ilmoitti tulevansa mökille juhannuksena ja viipyvänsä pari viikkoa.
Ei käy. Juhannus riittää. Ja laitoin listan, mitä tuovat tullessaan. Luulen, että eivät tule ollenkaan, koska ilmainen täysihoito ei toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä!? Tuossa vaiheessa ei ole enää väliä, kuka siinä kuolinvuoteen vierellä seisoo, tai ei seiso.
Järjetöntä vetää aina äärirajoille ja dramatisoida yksinkertisia asioita. Pidä tunkkis!
En ole tuo jolle vastasit, mutta nyt itse dramatisoit. Mutta tiedoksi sinulle, ei sinne hoitokotiin aina mennä ihan lähellä "kuolinvuodetta".
Monet viettävät hoitokodeissa monia vuosia, oma äitini oli dementiakodissa 7 vuotta ja alkuun osasi monta vuotta kaivata omaisten vierailuja. Hänellä oli välillä todella skarppeja hetkiä ja saattoi olla öitä omassa kodissaan, jos meistä nuoremmista joku pystyi olemaan kaverina. Yksin vain ei pystynyt enää asumaan ja me omaiset (lasten perheet ) asuimme kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Ai oletat koronarajoitusten jatkuvan vielä vuosikymmeniä? Kaikilla muilla on jo vapaus liikkua paitsi vanhuksilla, joita ei edelleenkään saa mennä hoivakotiin tapaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä!? Tuossa vaiheessa ei ole enää väliä, kuka siinä kuolinvuoteen vierellä seisoo, tai ei seiso.
Järjetöntä vetää aina äärirajoille ja dramatisoida yksinkertisia asioita. Pidä tunkkis!
En ole tuo jolle vastasit, mutta nyt itse dramatisoit. Mutta tiedoksi sinulle, ei sinne hoitokotiin aina mennä ihan lähellä "kuolinvuodetta".
Monet viettävät hoitokodeissa monia vuosia, oma äitini oli dementiakodissa 7 vuotta ja alkuun osasi monta vuotta kaivata omaisten vierailuja. Hänellä oli välillä todella skarppeja hetkiä ja saattoi olla öitä omassa kodissaan, jos meistä nuoremmista joku pystyi olemaan kaverina. Yksin vain ei pystynyt enää asumaan ja me omaiset (lasten perheet ) asuimme kaukana.
Joopajoo ja liirumlarum. Kyllä ne pirulaiset ilmestyy sinne perinnön toivossa. Ole huoletta.