Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko avautua? Miksi anoppi ostaa liian isoja vaatteita lapsille

Vierailija
16.06.2020 |

Tosiaan. Meillä on 3 vuotias tyttö (menee ihan käyrien mukaan, ei ole siis mikään metriheikki) ja käyttää kokoa 98-104.

Anoppi käy usein kylässä kasseineen ja tietää kyllä lapsen koon, mutta tänäänkin oli mukana mekko jossa kissan kokoisilla kirjaimilla lukee 8 vuotta, 128CM?!!! Siis mitä, miksi. Tiedän kyllä että koot ei pidä paikkaansa aina ja mielummin aina vähän kasvuvaraa mutta hei joku raja sentään.

Mitä tuolla haetaan takaa? Anoppi penkoo ale hyllyjä ja ottaa sieltä pienimmän löytämänsä koon, "kyllä tää vielä joskus menee!!!" ? Meilläkään ei mitään lukaalia ole niin kiva kun kaapit kohta pursuaa vaatteista jotka menee sitten 5v päästä. Argh. Ja joo, olen nyssykkä enkä oo vielä avautunut anopille, pitää kyllä jo ottaa puheeksi.

Kiitos .

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 6 v käyttää 122 cm, 10 v 134 cm.

Ap:n lapsi on nyt 3 v.

Mun 6 v. syksyllä eskariin menevä käyttää 134 cm. Kas lapset on erilaisia.

Vierailija
42/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian isot vaatteet ei ole yhtä ikävä ongelma kuin liian pienet.

Eikä liian pienet vaatteet ole yhtä iso ongelma kuin kehitysmaiden nälänhätä, jos nyt aletaan vertailemaan ongelmia...

Jos pysyttäisiin asiassa.

Me saadaan aina lapsille joululahjaksi vaatteita. Aina talvinen juhlamekko ja aina talvihaalari. Kumpikin nippa nappa päälle menevää kokoa.

Ja meillä om pakostakin siinä vaiheessa itse jo hankttuina molemmat.

Tuo ärsyttää oikeasti.

Tänä vuonna kerrot jo hyvissä ajoin ennen joulua, että haalari juhlamekko tälle talvelle on jo hankittu. Ongelma ratkaistu. Jos silti vielä tulee lahjaksi, pistä vaikka myyntiin. Kyllä uudelle haalarille ja mekolle ottajia löytyy.

Luuletko ettei ole kerrottu?

Ja kai tajuat että lapsiperheen äidillä on muutakin tekemistä kuin typerä kirppiskauppa turhan takia.

No heitä sitten vaikka roskiin, jos et osaa aivoillasi ajatella. Minulla lapsiperheen äitinä on ihan hyvin aikaa laittaa ylimääräiset vaatteet kiertoon. Toki en käytäkään tuntikausi täällä palstalla niin kuin ilmeisesti sinä. 

Täällähän sinä räksytät hullun lailla.

Ja kyllä niitä myytäviä riittää muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä liian pienet vaatteet ole yhtä iso ongelma kuin kehitysmaiden nälänhätä, jos nyt aletaan vertailemaan ongelmia...

Me saadaan aina lapsille joululahjaksi vaatteita. Aina talvinen juhlamekko ja aina talvihaalari. Kumpikin nippa nappa päälle menevää kokoa.

Tuo ärsyttää oikeasti.

Tänä vuonna kerrot jo hyvissä ajoin ennen joulua, että haalari juhlamekko tälle talvelle on jo hankittu. Ongelma ratkaistu. Jos silti vielä tulee lahjaksi, pistä vaikka myyntiin. Kyllä uudelle haalarille ja mekolle ottajia löytyy.

Kaikki muutkin on tuossa vaiheessa hankkineet ne jo.

Ei välttämättä. Ihan hyvin on talvivaatteet menneet kaupaksi tammikuussakin, kun olen myynyt. 

Vierailija
44/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se koko ole ainoa virhe: vaatteet ovat myös väärää merkkiä, väriä ja tyyliä.

Olen tarkka lapseni pukeutumisesta. Haluan itse valita hänen vaatteensa.

-toinen miniä

Ajattele, kohta lapsi haluaa itse päättää - eikä maku todennäköisesti ole sama kuin äidillä.

Vierailija
45/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ketju. Anoppi sitä ja anoppi tätä. Kuitenkin on rakkaan puolisonne äiti.

Jotain rajaa nyt arvoisat miniät. Vävyt eivät tällaista harrasta.

Vierailija
46/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ärsyttää oikeasti.

Ja kai tajuat että lapsiperheen äidillä on muutakin tekemistä kuin typerä kirppiskauppa turhan takia.

No heitä sitten vaikka roskiin, jos et osaa aivoillasi ajatella. Minulla lapsiperheen äitinä on ihan hyvin aikaa laittaa ylimääräiset vaatteet kiertoon. Toki en käytäkään tuntikausi täällä palstalla niin kuin ilmeisesti sinä. 

"Räskytän", mutta en ruikuta tuntikausia. Siinä on iso ero. Jos minulla on ongelma, ratkaisen sen enkä kitise täällä. 

Vierailija
47/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaan katkaista välit kokonaan anoppiin. Helpottaa kummasti kaikkien elämää. Eikun….

Vierailija
48/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se koko ole ainoa virhe: vaatteet ovat myös väärää merkkiä, väriä ja tyyliä.

Olen tarkka lapseni pukeutumisesta. Haluan itse valita hänen vaatteensa.

-toinen miniä

Ajattele, kohta lapsi haluaa itse päättää - eikä maku todennäköisesti ole sama kuin äidillä.

Totta. Äitini pakotti minut aivan naurettaviin prinsessavaatteisiin. Aina pinkkiä blingblingiä ja hirveitä hiuskoristeita. Olisin halunnut käyttää farkkuja ja t-paitaa, mutta se ei käynyt, kun olin suloinen pikku prinsessa äidin mielestä.

Nyt olen itse kahden lapsen äiti ja saavat itse valita tyylinsä. Kalliita merkkivaatteita ostamme vain kirpparilta.

Ohis

Vierailija
49/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja on kiva kun isovanhemmat ostavat vaatteita. Olen kiitollinen. MUTTA en tajua miksei ikinä koskaan voida ostaa sitä, josta olen sanonut ( kysyttäessä) että tarvitaan. Vaikkapa uusi yöpuku. Mikä vaan kelpaisi oikeassa tai edes liian isossa koossa. Mutta ei, ostetaan farkut, joita kumpikaan lapsista ei käytä. Omat vanhempani tietävät melkein aina koon oikein. Ex anoppi ostaa jokaikinen kerta liian pientä vanhemmalle lapselle ja nuorin ei saa mitään, koska se vanhemmalle ostettu sopii sitten kahden vuoden päästä.

Puhelin on aina kaikilla mukana ja siihen on kiva juoruta, mutta koskaan siinä vaaterekillä ei tule mieleen soittaa ja kysyä tarvitaanko. Tai vaikka paperille kirjoittaa sen lapsen koko.

Ja äidin vikahan se loppujen lopuksi on, kun ”mikään ei kelpaa”.

Vierailija
50/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Huheijaa, kyllähän tää aihe jakoikin mielipiteitä!

Meillä tosiaan on toinenkin lapsi (vauva vielä) ja kyllä hänkin on jo saanut osansa tästä vaatehulabaloosta. Kymmeniä bodyja (joksikin suht. oikean kokoisia) kerran kuukaudessa tulee siis niitäkin. Ja siihen päälle nuo 2-5v päästä menevät esikoisen vaatteet :D eli en siis usko että rahastakaan olisi pulaa...? Mies on jo sanonut että vauva ei tarvii mitään ku on vielä esikoisen vanhat jäljellä.

Ja kyse ei oo siitä ettenkö pitäisi anopista tai hänen vaatteistaan, ahdistaa vain kun joka kaappi jo kohta pursuilee, ei ollut siis kyse vain tästä yhdestä mekosta. Pitäisi kai ronskisti vaan sit heittää uffille.

Jollain olikin hyvä pointti tuosta, että lapsen vaatemaku muuttuu. Ne vaatteet esikoiselle kun sattuu juuri olemaan just jotain ryhmä hauta tai frozenia mistä tyttö nyt pitää, onko se sit 5-8v kiva pitää niitä jos sillä hetkellä lempparit onkin Spiderman ja postimies Pate?

Pieniä murheitahan nämä..

Vierailija
51/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaappiin mahtuu juuri ja juuri käytössä oleva koko ja jokunen seuraavaa, mutta ei ole mitään paikkaa missä säilyttää monien kokojen vaatteita useaa vuotta. Olisi aika kurja joutua vuokraamaan jotain varastoa ihan vain siksi että lahjoista ei ole kohteliasta kieltäytyä ja lahjan antaja haluaa ostaa jotain mitä ei nyt tarvitse.

Jos joku tuntemattomampi ostaa jotain niin en kehtaa asiasta mitään sanoa kun ei se sama ihminen kuitenkaan useampaan kertaan tuo tavaroita. Sen sijaan jos kyseessä on joku läheisempi niin kyllä minusta on asiasta kyettävä sanomaan ja ottamaan se sanominen myös vastaan. Omalle anopilleni meni jakeluun kun näytin kolme valtavaa laatikollista tavaraa jota oli lahjoittanut ja kerroin ettei meillä ole näille tilaa, mutta jos haluaa edelleen ostaa jotain niin toivon että vuokraa ensin jonkin säilytystilan mihin ne viedä. Saman tekisin omalle äidilleni jos tavara ongelmaa tulisi.

Vierailija
52/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie muutaman minuutin ottaa kuvat epäsopivasta vaatteesta ja tehdä fb-kirppikseen ilmoitus.

Kertoa jo valmiiksi tarvittavat tiedot; ei mittauksia, ei varauksia eikä hintatarjouksia.

Vain nouto tänään tai huomenna, käteismaksu.

Helppoa ja nopeaa. Näin olen toiminut, jos vaatetta ei saa jostain syystä kaupassa vaihdettua.

Ja anoppi ei yleensä ole syyllinen näihin, vaan lapsettomat sukulaiset. Mutta ei haittaa, käteinen kelpaa aina.

Vierailija
53/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua koskaan haitannut liian suuret vaatteet. Mutta just tuo, että anoppi osti jotain nippa nappa päälle meneviä ylikalliita kamppeita, kun itse ostin aina kasvunvaraa. Anopin mielestä oli niin kauhean näköistä, jos oli vähän isoa vaatetta ja sitten oikean kokoisena jo kulunutta (ei ne kyllä mitään ehtinyt kulua). Nyt jo huvittaa koko homma eikä enää ärsytä päsmäröivä ja "tyylitietoinen" anoppi. Se nyt vaan on semmoinen hömppä, mikä on. Ollaan opittu tulemaan toimeen, vaikka arvomaailma on ihan erilainen.

Vierailija
54/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaappiin mahtuu juuri ja juuri käytössä oleva koko ja jokunen seuraavaa, mutta ei ole mitään paikkaa missä säilyttää monien kokojen vaatteita useaa vuotta. Olisi aika kurja joutua vuokraamaan jotain varastoa ihan vain siksi että lahjoista ei ole kohteliasta kieltäytyä ja lahjan antaja haluaa ostaa jotain mitä ei nyt tarvitse.

Jos joku tuntemattomampi ostaa jotain niin en kehtaa asiasta mitään sanoa kun ei se sama ihminen kuitenkaan useampaan kertaan tuo tavaroita. Sen sijaan jos kyseessä on joku läheisempi niin kyllä minusta on asiasta kyettävä sanomaan ja ottamaan se sanominen myös vastaan. Omalle anopilleni meni jakeluun kun näytin kolme valtavaa laatikollista tavaraa jota oli lahjoittanut ja kerroin ettei meillä ole näille tilaa, mutta jos haluaa edelleen ostaa jotain niin toivon että vuokraa ensin jonkin säilytystilan mihin ne viedä. Saman tekisin omalle äidilleni jos tavara ongelmaa tulisi.

Anoppi voi käydä vaihtamassa, pitää ne kotonaan tai myydä. Ei siinä mitään vuokratiloja tarvita.

Vierailija
55/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ärsyttää oikeasti.

"Räskytän", mutta en ruikuta tuntikausia. Siinä on iso ero. Jos minulla on ongelma, ratkaisen sen enkä kitise täällä. 

Niin täällä sinä vaan herjaat ja solvaat sylki roiskuen muiden asioita märehtien. Toooooodella järkevää ajankäyttöä.

Vierailija
56/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie muutaman minuutin ottaa kuvat epäsopivasta vaatteesta ja tehdä fb-kirppikseen ilmoitus.

Kertoa jo valmiiksi tarvittavat tiedot; ei mittauksia, ei varauksia eikä hintatarjouksia.

Vain nouto tänään tai huomenna, käteismaksu.

Helppoa ja nopeaa. Näin olen toiminut, jos vaatetta ei saa jostain syystä kaupassa vaihdettua.

Ja anoppi ei yleensä ole syyllinen näihin, vaan lapsettomat sukulaiset. Mutta ei haittaa, käteinen kelpaa aina.

Ja sitten kun kaikki muutkin on jo hankkineet ne sen kauden kamppeet, joudut säilömään vaatteita vuoden

Ja kyttäämään aaveet ja yyveet ja oharinoudot.

Vierailija
57/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! I feel your pain ap.

Sama helvetti täällä anopin vaatehankintojen kanssa. Meillä lapsen ollessa 3v ilmaantui kasseissa jopa 146cm vaatteita ilman että mielipidettämme kysyttiin! Olen sanonut hänelle moneen kertaan ettei meillä ylimääräistä kaappitilaa ja tuohon vaatekokoon menee ikuisuus. Ei halua ymmärtää, nytkin pahoitti miehen kun 84cm kuopukselle en suostunut ottamaan vastaan hänen tuputtamia 100cm kulahtaneita kirppishousuja

Vierailija
58/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yh ja on kiva kun isovanhemmat ostavat vaatteita. Olen kiitollinen. MUTTA en tajua miksei ikinä koskaan voida ostaa sitä, josta olen sanonut ( kysyttäessä) että tarvitaan. Vaikkapa uusi yöpuku. Mikä vaan kelpaisi oikeassa tai edes liian isossa koossa. Mutta ei, ostetaan farkut, joita kumpikaan lapsista ei käytä. Omat vanhempani tietävät melkein aina koon oikein. Ex anoppi ostaa jokaikinen kerta liian pientä vanhemmalle lapselle ja nuorin ei saa mitään, koska se vanhemmalle ostettu sopii sitten kahden vuoden päästä.

Puhelin on aina kaikilla mukana ja siihen on kiva juoruta, mutta koskaan siinä vaaterekillä ei tule mieleen soittaa ja kysyä tarvitaanko. Tai vaikka paperille kirjoittaa sen lapsen koko.

Ja äidin vikahan se loppujen lopuksi on, kun ”mikään ei kelpaa”.

Minulla on juurikin tällaista.

A) jos kysytään, annetaan silti jotain ihan muuta.

B) haukutaan selän takana, jos ”tilaan” jotain ja annetaan jotain ihan muuta.

Ja kaapit pullistelee.

Vierailija
59/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ärsyttää oikeasti.

Niin täällä sinä vaan herjaat ja solvaat sylki roiskuen muiden asioita märehtien. Toooooodella järkevää ajankäyttöä.

Ohis: On se ehkä aavistuksen järkevämpää kuin provoilevalle trollille kommentoiminen. t. eri

Vierailija
60/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On parempi, että isovanhemmat eivät ole missään tekemisissä. Ei niistä ole kuin haittaa. Ostetut vaatteetkin ovat liian pieniä, liian sopivia tai liian isoja.

Ja tapaamisetkin ovat ihan peestä. Aina jotain väärin, lihapullatkin tehty väärällä reseptillä. Kahvi väärää merkkiä. Ja pullaanhan ei meidän perhe koske kuin juhlapäivinä, pitäisi nyt jo ymmärtää.

Tähän voi itse jatkaa listaa, nyt en ehdi enempää.

Meillä toimii tämä oikein hyvin. Mä en jaksanut enää olla anopin kynnysmatto ja sylkykuppi, en antanut muuttaa kotiani lahjoituskirpputorin näköiseksi vaikka anoppi kovin tätäkin yritti jne. Paljon suuremmista asioista kyse siis kuin väärin merkkinen kahvi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi