Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko avautua? Miksi anoppi ostaa liian isoja vaatteita lapsille

Vierailija
16.06.2020 |

Tosiaan. Meillä on 3 vuotias tyttö (menee ihan käyrien mukaan, ei ole siis mikään metriheikki) ja käyttää kokoa 98-104.

Anoppi käy usein kylässä kasseineen ja tietää kyllä lapsen koon, mutta tänäänkin oli mukana mekko jossa kissan kokoisilla kirjaimilla lukee 8 vuotta, 128CM?!!! Siis mitä, miksi. Tiedän kyllä että koot ei pidä paikkaansa aina ja mielummin aina vähän kasvuvaraa mutta hei joku raja sentään.

Mitä tuolla haetaan takaa? Anoppi penkoo ale hyllyjä ja ottaa sieltä pienimmän löytämänsä koon, "kyllä tää vielä joskus menee!!!" ? Meilläkään ei mitään lukaalia ole niin kiva kun kaapit kohta pursuaa vaatteista jotka menee sitten 5v päästä. Argh. Ja joo, olen nyssykkä enkä oo vielä avautunut anopille, pitää kyllä jo ottaa puheeksi.

Kiitos .

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ukki osti kerran Muumi t-paidan, joka oli kokoa 128 ja tyttö ehkä just tuon 3-vuotta. Tyttö käytti isoa paitaa yöpaitana, oli alussa nilkkoihin asti. Jossakin vaiheessa oli sopivan kokoinen ja mahtui se päälle muistaakseni vielä 6. luokallakin. Silloin oli tosin jo aika "napapaita" versio. Kovalla käytöllä on ollut vuosien mittaan ja toimittanut lähinnä yöpaidan virkaa alussa sellaisenaan ja myöhemmin shortsien kanssa. Paita oli kuitenkin mieluinen tytölle heti alusta asti.

Ainahan voit myydä vaatteet pois, jos et niitä tarvitse, etkä halua säilyttää.

Vierailija
22/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo paljon liian iso ole.

Me saadaan aina juuri ja juuri päälle mahtuvia ja koskaan ei edes tiedä mitä tulee eli ei voi edes olla itse sitren ostamatta samaa.

Ei paljon liian iso? Kolme vuotta jos odottaa, niin ehkä sitten saattaa tuo koko mahtua keskikäyrillä kasvavalle.

Jos nyt käyttää kokoa 104, tuo 128 on sopiva viimeistään kahden vuoden päästä ja jos on mekko, voi käyttää jo aiemmin.

Se lapsi käyttää kokoa 98-104. Eli osa vaatteista on 98 tai sitten on käytössä tuplakoko. Mun lapsi käytti samassa iässä saman kokoisia vaatteita ja sitten 6-vuotiaana kokoa 128. Ja itse asiassa meni kasvukäyrissä vähän keskikäyrän yläpuolella.

Eli mikä on ongelma? Mekko on sopiva parin vuoden päästä.

Ohis, mutta miksi ostaa jotain h&m rötköjä varastoon parin vuoden päähän? Ymmärrän kyllä jos on joku laadukas ja kestävä mutta tosiaan tilaahan tuommoiset vaan vie. Johan lapsen makukin on saattanut muuttua parin vuoden päästä.

Jos ei ole sentin tilaa yhdelle mekolle niin ei ole muutenkaan vielä valmis vanhwmmuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ostaa aina tytölle liian isoja vaatteita, menee sitten pitempään päällä. On se sit kiva todellakin säilöö niitä kaapissa/kellarissa et se päivä tulee. oon kyl nätisti huomauttanut et vois ostaa oikeeta kokoa, mut ei ni ei

Vierailija
24/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi, että isovanhemmat eivät ole missään tekemisissä. Ei niistä ole kuin haittaa. Ostetut vaatteetkin ovat liian pieniä, liian sopivia tai liian isoja.

Ja tapaamisetkin ovat ihan peestä. Aina jotain väärin, lihapullatkin tehty väärällä reseptillä. Kahvi väärää merkkiä. Ja pullaanhan ei meidän perhe koske kuin juhlapäivinä, pitäisi nyt jo ymmärtää.

Tähän voi itse jatkaa listaa, nyt en ehdi enempää.

Vierailija
25/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian isot vaatteet ei ole yhtä ikävä ongelma kuin liian pienet.

Vierailija
26/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmevuotias tyttö omi ukin joululahjaksi saaman pyjamapaidan, missä Homer Simpsonin kuva. "Hiukkasen" on iso, mut ei suostu vaihtamaan toiseen, sopivamman kokoiseen. Homer kun ei ole suosittu aihe pikkutyttöjen vaatteissa. 😏

Vierailija
27/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kiitollinen, että anoppi ostaa vaatteita etkä ruikuttaisi turhasta. Kyllä se tyttö siihen mekkoon vielä jonain päivänä mahtuu. Se päivä on lähempänä kuin arvaatkaan. 

Vierailija
28/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä homma. Seuraavaksi tuon kokoa 62 niin ei tarvitse valittaa, että on liian iso. 

Terveisin anoppisi

Vierailija
29/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä liian pienet vaatteet ole yhtä iso ongelma kuin kehitysmaiden nälänhätä, jos nyt aletaan vertailemaan ongelmia...

Vierailija
30/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä liian pienet vaatteet ole yhtä iso ongelma kuin kehitysmaiden nälänhätä, jos nyt aletaan vertailemaan ongelmia...

Jos pysyttäisiin asiassa.

Me saadaan aina lapsille joululahjaksi vaatteita. Aina talvinen juhlamekko ja aina talvihaalari. Kumpikin nippa nappa päälle menevää kokoa.

Ja meillä om pakostakin siinä vaiheessa itse jo hankttuina molemmat.

Tuo ärsyttää oikeasti.

Vierailija
31/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se koko ole ainoa virhe: vaatteet ovat myös väärää merkkiä, väriä ja tyyliä.

Olen tarkka lapseni pukeutumisesta. Haluan itse valita hänen vaatteensa.

-toinen miniä

Vierailija
32/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me saadaan aina lapsille joululahjaksi vaatteita. Aina talvinen juhlamekko ja aina talvihaalari. Kumpikin nippa nappa päälle menevää kokoa.

Tuo ärsyttää oikeasti.

Tänä vuonna kerrot jo hyvissä ajoin ennen joulua, että haalari juhlamekko tälle talvelle on jo hankittu. Ongelma ratkaistu. Jos silti vielä tulee lahjaksi, pistä vaikka myyntiin. Kyllä uudelle haalarille ja mekolle ottajia löytyy.

Vierailija
33/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhdellä ystävällä oli tapana ostaa reilusti kasvuvaraa lastensa vaatteisiin. Vähän säälitti lapset, kun ensin kulkivat yhden kesän ylisuurissa, roikkuvissa shortseissa, jotka haittasi menoa ja seuraavana kesänä, kun koko oli sopiva, vaatteet olivat jo kuluneet ja vanuneet. Eikä kyse ollut siitä, että ei olisi varaa ostaa sopivan kokoisia. 

Vierailija
34/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset ostavat liian isoja vaatteita, koska pitää olla kasvunvaraa. He eivät ole tottuneet siihen, että vaatevarasto uusitaan neljännesvuosittain.

Vierailija
35/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, anoppi, ostan kaikenlaisia ihania lastenvaatteita, koska tulee sellainen olo, että tästä se lapsenlapsi tykkäisi. On MiniRodinia, Metsolaa, Vimmaa, Gugguuta, röyhelöä ja pitsiä, retrovärejä, haalareita ja mekkoja.

Sitten kotona ihastelen niitä, joskus otan jopa kuvan ja laitan tyttärelle, että eikös olisi kummitytöllesi Idalle (lapsenlapsi) ihana.

Sitten pakkaan ne vaatteet siististi ja vien Pelastusarmeijaan.

Minä olen saanut ostaa ja kokea, että tämä on lapsenlapselle ihana. Pelastusarmeija on saanut lahjoituksen. Miniä ei ole saanut nurkkiinsa vääränlaisia vaatteita. Kaikki voittavat!

Vierailija
36/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ärsyttää oikeasti.

Tänä vuonna kerrot jo hyvissä ajoin ennen joulua, että haalari juhlamekko tälle talvelle on jo hankittu. Ongelma ratkaistu. Jos silti vielä tulee lahjaksi, pistä vaikka myyntiin. Kyllä uudelle haalarille ja mekolle ottajia löytyy.

Luuletko ettei ole kerrottu?

Ja kai tajuat että lapsiperheen äidillä on muutakin tekemistä kuin typerä kirppiskauppa turhan takia.

Vierailija
37/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ärsyttää oikeasti.

Ja jos sattuisi tarvitsemaan toisen haalarin, niin heti joulun jälkeen olisivat alennuksessa. Olisiko teidän mitään mahdollisuutta kysyä, jos saisitte lahjakortin? Tai vaikka yhteinen ostosretki ja kahvittelut välipäivinä? 

Vierailija
38/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ärsyttää oikeasti.

Kaikki muutkin on tuossa vaiheessa hankkineet ne jo.

Vierailija
39/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ärsyttää oikeasti.

Tiedän, meillä oli anopin kanssa samaa ongelmaa kun lapset oli pienempiä. Mutta saatiin myös kassikaupalla niitä reilusti isoja vaatteita. Eikä meilläkään ollut tilaa säilöä niitä fiksusti. Osan laitoin suoraan kiertoon ja osan säilytin varastossa, josta ne sitten löysin kun olivat jo liian pieniä. Mielestäni ihan yhtä ikäviä ongelmia molemmin päin ja hölmöä sanoa että ap:n ongelma olisi jotenkin pienempi.

Vierailija
40/126 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ärsyttää oikeasti.

Luuletko ettei ole kerrottu?

Ja kai tajuat että lapsiperheen äidillä on muutakin tekemistä kuin typerä kirppiskauppa turhan takia.

No heitä sitten vaikka roskiin, jos et osaa aivoillasi ajatella. Minulla lapsiperheen äitinä on ihan hyvin aikaa laittaa ylimääräiset vaatteet kiertoon. Toki en käytäkään tuntikausi täällä palstalla niin kuin ilmeisesti sinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi