Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua mistään mitään

Vierailija
16.06.2020 |

En sovi työelämään. En ymmärrä liike-elämän lainalaisuuksia. En ymmärrä työpaikkojen toimintatapoja. En ymmärrä edes taidetta. En voi tehdä mitään. Mutta yhteiskunnan rahoilla eläminen on väärin. Jopa itsemurha on väärin. Mitä voin tehdä OIKEIN?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit alkaa ottaa selvää asioista joita et tajua ja jotka on sinulle jollakin tavalla merkityksellisiä. Itselle merkitykselliset asiat oppii paremmin. Jos taas asialla ei sinulle ole merkitystä niin ei sen ymmärtämättömyydenkään luulisi paljon painavan.

Ei auta. Olen halunnut oppia vaikka mitä ja ollut innoissani, mutta kaikki kaatunut siihen kun ei vaan opi. Elämä on jäänyt sellaiseksi kuivaksi, ei oikein innostu mistään kun tietää jo ettei pääse siihen maailmaan sisään. Eikä edes kuulu piireihin.

Voisin itsekin kirjoittaa juuri näin. Olen yrittänyt monella eri keinolla tahkota yleissivistyksen perusteita kovaan kallooni, mutta lähes tuloksetta. Esimerkiksi peruskoulun ja lukion oppimäärästä muistan, että maailmansotia on käyty kahdesti ja Saksa liittyy merkittävästi ainakin toiseen niistä. Muuta en aiheesta osaisikaan kertoa, vaikka olen lukioaikojenkin jälkeen yrittänyt paikata madonreikiä tiedoissani. 

Lähipiirissäni on paljon ihmisiä, jotka ovat suorittaneet tutkintoja helpon oloisesti, koska "mua nyt vaan kiinnostaa kaikki ja haluan laajentaa sivistystäni". Huomaan että heidän lähtökohtansa asioiden opiskeluun eroavat valtavasti omistani tietty koulutusvuosien, mutta myös yleisen kognitiivisen kapasiteetin vuoksi. Seurueessa olen yleensä se tyyppi, joka peilaa muiden reaktioita ja itkee hiljaa sisällään ymmärtämättömyyttään, kun ei mitään viitsi kysyäkään ettei oma täydellinen typeryys paljastuisi. Jotenkin kumman kautta olen kuitenkin ympäröinyt itseni näillä tiedonjanoisilla itsensäkehittäjillä enkä uskalla strategiastani luopuakaan, sillä toivon (täysin turhaan) jonain päivänä kuuluvani myös henkisesti samaan joukkoon.

Jos sä et uskalla kysyä, kun sä et tiedä jotain asiaa, niin sä et _koskaan_ opi ja jäät vain enemmän ja enemmän jälkeen. 

Jos taas myönnät tyhmyytesi ja nöyrryt, niin opit enemmän ..

Zinc

Moi Zinccis. Olen kyllä tätäkin toimintatapaa yrittänyt, mutta en viitsi kovin usein pilata muiden dynaamista ja soljuvaa keskustelua Välimeren alueen historiallisista tapahtumista kyselemällä itsestäänselvyyksiä. Usein googlailen näitä asioita sitten jälkeenpäin, vaikka en oikeastaan koekaan siitä olevan mitään hyötyä. 

Mulla on ongelma toisinpäin. Oltiin kaverin kanssa ulkomailla ja se tuumaili tylsistyneenä, että jotain antiikkia. Sanoin sille, että hei mieti, noi pylväät on joku tehnyt 4000 vuotta sitten omin pikku kätösin. Minkähänlaista niiden elämä on ollut ?

Vastasi mulle: Ei ole

Zinc

Aha .. ei sitte. Keskuste nyt tuommoisten puupäiden kanssa mistään ;)

Vierailija
22/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesiikkunaaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

+å0+0+´0+

Vierailija
24/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten työhaastattelussako pitäisi lässyttää niitä paska fraaseja, olen nopea oppimaan. KUN EN OLE!

Työhaastattelussa testataan sitä, osaako valehdella. Työhaastattelussa pitää valehdella ja haastattelijaa olettaa, että valehtelet. Jos valehtelet paremmin kuin muut, saat paikan.

Kaikki siis perustuu valheeseen, toinen saa työpaikan sen perusteella että valehtelee? Eikö Suomessa ole kokoajan jankutettu että me olemme rehellinen kansa ja että rehellisyys kantaa pitkälle mutta näköjään se onkin toisinpäin.

Vierailija
25/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kaiken maailman hörhötkin saa lyötyä itsensä läpi työelämään, mutta kaikkensa yrittävä normaali ei vaan tunne tarpeeksi ketään, eikä osaa esitellä itseään.

Vierailija
27/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks kaiken maailman hörhötkin saa lyötyä itsensä läpi työelämään, mutta kaikkensa yrittävä normaali ei vaan tunne tarpeeksi ketään, eikä osaa esitellä itseään.

Jokaisella on oma helvettinsä

Zinc

Vierailija
28/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten työhaastattelussako pitäisi lässyttää niitä paska fraaseja, olen nopea oppimaan. KUN EN OLE!

Työhaastattelussa testataan sitä, osaako valehdella. Työhaastattelussa pitää valehdella ja haastattelijaa olettaa, että valehtelet. Jos valehtelet paremmin kuin muut, saat paikan.

Olen oma itseni myös haastattelussa. En alennu valehteluun vain koska muutkin valehtelevat.

Vierailija
29/39 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan elämää. Helppo työ tällä hetkellä. Mutta tätä samaa paskaa tylsää päivästä toiseen. Toisaalta en jaksa nykyään edes juhlia. Olen estänyt ystäviä pitämästä yhteyttä. He ihmettelevät. Jätin miesystävät kuin nallit kalliolle.

Vierailija
30/39 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tajua enkä pärjää.

Vierailija
31/39 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Mietin taas tänään, että vois kuolla. Ei haittaisi yhtään.

En pidä yhteiskunnasta ja ihmiset ovat pelottavia, massan mukana kulkijoita ja samaa fraasia toistavaa sakkia. Ihan kuin meidät olisi ohjelmoitu tai tavallaan onkin elää tietyllä tavalla.

Mikähän olisi aitoa elämää jos esiripun voisi nostaa ylös. Millaistahan näyttämöllä olisi?

Vierailija
32/39 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala treenaa ja liikkua!siitä kun innostut niin aukeaa uusi maailma.

Tämä!

Stressi vähenee ja ajatus luistaa. Liikuntasuorituksen jälkeiseen hyvään oloon jää koukkuun. Mikä parasta nukkuu paljon syvemmin ja sikeämmikn.

Tulee sellainen jaksava ja myönteinen fiilis.👍

Vierailija
33/39 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään läheskään aina. Huono muisti ei helpota asiaa yhtään.

Vierailija
34/39 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen että ei hotsita, aina jotain itsensäparannusohjeita, satavarmana siitä että koko työuskovaisten ja kiusaajien paskakaruselli on se oikea, ja kyseenalaistaja väärä.

Vierailija
35/39 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on ihan vääränlainen. En löydä muuta selitystä.

Vierailija
36/39 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mistään tiedä paskakaan. Silti olen kokopäivätyössä TES palkalla. M38

Vierailija
37/39 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mistään mitään,en ymmärrä miksi kaiken pitää maksaa? Miksi mikään ei ole ilmaista, miksi kaikesta pitää maksaa, miksi maailma pyörii rahan ympärillä? Miksi olemme ylipäätään olemassa, miksi miksi maailma pyörii rahan ympärillä

Vierailija
38/39 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ihan pihalla kaikesta ja elämä on sellaista hoomoilasena tilanteesta toiseen rämpimistä. 

Olen 35v esihenkilötehtävissä työskentelevä kauppatieteiden maisteri, kolmen lapsen äiti ja harrastan triathlonia eli vaikutan päällisin puolin ihan skarpilta normityypiltä mutta olen ihan kujalla koko aika. Joku päivä joku vielä huomaa etten ymmärrä tässä elämässä mistään mitään. 

Vierailija
39/39 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon vaan välillä että koko maailma tuhoutuis, asteroidi taivaalta, kerralla kunnon iso asteroidi, loppuu tämä rahan perässä juokseminen kaikilla, perintä ja kaikki tuhoutuu kerralla, loppuu rahan perässä juokseminen!