Arvosteleppa tämä myynnissä oleva talo
Ostaisitko? Miksi ostaisit? Miksi et ostaisi?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
En tykkää takan paikasta, enkä takan ulkonäöstä. Tykkään takkatulen katselusta, joten haluan takan olevan keskeisellä paikalla, ja siten, että sen ympärille saa hyvin esim. nojatuolit. Tuo takka näytti olevan hassusti portaiden alla. Keittiö ei myöskään mun silmää miellyttänyt, ja kuvasta se saareke siinä portaiden yläpäässä heti näytti ”tukkoiselta”. Hyvä, että on yleisesti kaappitilaa paljon, mutta ne oli jotenkin hassusti ripoteltu sinne tänne, niinkuin eteinen, paljon pieniä laatikostoja eri tasoilla. Tykkään enemmän integroiduista, vähemmän silmiinpistävistä ratkaisuista. En myöskään pitänyt tapeteista yms. Ne toki saa itse rempattua. Takapiha oli hyvä, ja talo itsessään viehättävä. Jotenkin vain kuvien perusteella sisätilat eivät minua viehättäneet.
Takka on tosiaan kummallisessa paikassa. Pidän tuosta, että takapiha on isohko ja suojaisasti "metsässä", eikä toisella puolella ole naapuritaloa. Autoharrastajana haluaisin etupihalle huomattavasti enemmän tilaa, mutta toisaalta tuossa ei tarvitse paljon lumia luoda.
Tämä siis miesnäkökulmana...
Keittiö yläkerrassa on aina virhe. En ikinä jaksaisi raahailla kauppakasseja, työkamoja saatikka jos olisi vielä pieniä lapsia siinä porrasshoussa!! Ja mulle aivan liian korkealla kaikki tasot mut oonkin 160cm pygmi.
En pidä asunnon sisäportaista enkä poreammeesta kylppärissä. Muuten kivan valoisa asunto. Sisustusmateriaalitkin kelpaisi sellaisenaan. Minulle liian iso ja väärässä kaupungissa.
Pieni rinnetontti. Pieni talo meidän tarpeisiin. Enkä siedä, että naapureista näkee sisälle. Muuten ok.
Vierailija kirjoitti:
Aa, en edes huomannut, että kyse on vuokratontista. No sitten en valitettavasti edes harkitsisi. Laitan hakuun aina kriteeriksi, että tontin pitää olla oma eli en edes näkisi tuota vaihtoehdoissani.
Kannattaa pudottaa talon hintaa, jos kauppa ei käy.
Mainoksessa lukee, että tontin voi lunastaa "edullisesti".
Alueen hintatasosta yhtään tietämättä, en ostaisi. Koko asuntoon pitäisi tehdä kattava remontti.
Päivittää tähän päivään. Liian kallis siihen nähden.
Piha vaatisi myös laittoa.
Vuokratontilla ei mielestäni ole väliä. Senhän voi myös ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne sijaintia enkä alueen hintatasoa, mutta näin tamperelaisen silmin hinta tuntuu korkealta siihen nähden, että talossa pitäisi tehdä lähes täydellinen pintaremontti ja vähän enemmänkin. Tapetit, kaapistot, keittiönkaapit, kaakelitkin henkivät 90-lukua.
Joo, oli melkoisen 90-lukulainen, vaikka valmistunut 2003.
Suomessa oli 2000-luvun alkupuolella täysin mahdollista, että rautakaupoista myytiin oikeasti 1990-luvulla valmistettuja pintamateriaaleja, ei silloin ollut kovin nopea varastokierto, ja valikoimat olivat suppeampia. On myös mahdollista, että esim. tapetteja on ostettu poistomyymälästä.
Mutta tuon talon pohjakaava on kyllä jotenkin sekava, eikä mielestäni käytännöllinen, vaikka niin esittelytekstissä todetaankin. Osittain jopa tuhlattu neliöitä omituisiin ratkaisuihin, kuten tuo ”takkahuone”, josta ei oikein tiedä, mitä arkkitehti on ajatellut,
En ostaisi.
Suurimpina syinä on sisäänkäynti eri kerroksessa kuin varsinainen asuinkerros, jatkuvaa portaissa ravaamista. Lisäksi varsinaisessa asuinkerroksessa ei ole minkäänlaisia pesutiloja. Loistava tilanne esim. reisimurtuman kanssa.
Korkeat ikkunat mielestäni kivat, Mutta eivät sovi tähän kotiin. Sähkönkulutus aika kova vuositasolla.
Itse en ostaisi. Pidän selkeydestä ja ikkunoita on omaan makuuni liikaa. Itse en ymmärrä sitä, että makuuhuoneessa pitää olla useita erikokoisia ikkunoita. Eikä ole ehjää seinää jolloin sänkykin sijoitetaan pikkuikkunan eteen. Tosin nukun parhaiten pimeässä, joten siksi tykkään että makuuhuoneen saa helposti pimeäksi ilman monia verhoviritelmiä. Takan sijoitus on mielestäni myös erikoinen tilaan, jossa ei oleskella. Korkeat tilat eivät myöskään miellytä.
Mielestäni talo on ihan kiva, ja pohjapiirustus hyvä. Kooltaan toimii parhaiten isompaan perheeseen (2+ lasta), joten itselle tämä ei kävisi. Vuokratontti olisi itselle iso miinus, etenkin kun itse talo ei ole halpa. Tontin lunastaminen heittää kuitenkin helposti 100K lisää hintaa pakettiin.
Itselle suurin ongelma on kuitenkin sijainti. Asun Turussa ja olen jopa harkinnut omakotitaloa täältä, mutta Yli-Maaria on alueena about 15km keskustan ulkopuolella, mikä Turun mittakaavassa on todella kaukana. Uskon että alue voi olla viihtyisä, mutta tuolla hinnalla löytää kyllä kivoja taloja lähempääkin kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi edes tarttunut minun hakuuni. Ei osta vuokratontilla olevaa.
Oletpa mustavalkoinen. Oletko kuullut, että vuokratontin voi lunastaa omaksi?
On mahdollista tai sitten ei, kunta päättää.
Läpikotaisen rempanhan tuo vaatisi pintojen osalta ainakin. Lisäksi pohjaratkaisu, jossa ainoa paikka ruokapöydälle on olohuoneessa ja keittiö on noinkin avoin, ei oikein ole omaan makuuni. Toisaalta näin pääkaupunkiseudulta tarkasteltuna, paljon neliöjä saisi kohtuullisella hinnalla. Mutta en osaa sanoa, miten tuo suhtautuu normaaliin hintatasoon aluella eli kannattaisiko ostaa ja laittaa kunnolla uusiksi vai etsiä vähän vähemmän työtä vaativa jotakuinkin samaan hintaan. Aika keskellä ei mitään tuo näyttää kyllä sijaitsevan, mutta piha on kiva. Todennäköisesti en ostasi, vaikka Turun suunnalla asuisin.
+iso
+iso piha
+ulkoa nätti
-sisustus todella masentava, harmaata, ruskeeta. Pinnat täytyisi uusia
-hassu säleikkö portaiden yläpäässä.
-sekava pohja
-khhuoneen lattia
Talo on kallis sijaintiin nähden ja eritoten peilaten omaan sisustusmakuun. Tontin lunastuksen jälkeen vielä kalliimpi (en halua vuokratonttia). Jos kuitenkin etsisin taloa tuolta alueelta, niin kaupat pitäisi syntyä huomattavasti pienemmällä hinnalla.
Keittiön saareke ihan naurettavassa paikassa, heti pois se! Takka, eteisen kaapit ja melkein kaikki muutkin kaapit ihan hassuja, niitä on liikaa/oudosti aseteltuja. Samoin valokuvissa tiloista saa sokkeloisen ja sekavan vaikutelman. Sinistä ja outoja värejä liikaa, eli joutuisin tekemään todella mittavasti pintaremonttia. Piha periaatteessa hauska, mutta vaatinee rahaa että sekin olisi mieluisa.
En ostaisi, koska ei ole omaan makuuni.
Itse pidän selkeistä linjoista ja modernista tyylistä, enkä mm. ikkunaristikoista enkä peiliovista.
En siis saisi talosta edes remontilla mieleistä.
Ihan kaunis talo, ja kiva hyvin aidattu piha. Sisätilat eivät ehkä olleet sellaiset jotka omaan elämäntilanteeseen sopisivat pienien lapsien kanssa. (Taaperoikäinen) Muutoin seinien värit ym miellyttivät silmää.
Vuokratontti iso miinus sekä naapurit lähellä. Jos mulla ois tollanen budjetti, etsisin todennäköisesti enemmän omassa rauhassa olevan omakotitalon.
Omakotitalo Turussa on aika kaukana omista tarpeista, mutta yritän asettua potentiaalisen ostajan saappaisiin.
Plussaa: talo näyttää ulkoa kivalta, perinteinen, mutta kuitenkin moderni. Ts. ei ole väkisin väännetty väärään aikakauteen. Katettu terassi näyttää siltä, että sinne saisi rakennettua kesäkeitaan. (Jos olisi minun taloni, siivoaisin terassin, putsaisin "katon", hankkisin pari kasvia ja ottaisin tästä uudet kuvat.)
Miinuksia: talo ei ole vanha, mutta silti keittiö, kylppärit jne. on auttamatta vanhanaikaisia. Ne eivät ole olleet vuonna 2003 trendikkäitä tai edes neutraaleja, tein samaan aikaan ison remontin, enkä olisi tehnyt näitä valintoja. Tuntuisi hirveältä tuhlaukselta uusia alle 20 vuotta vanhat kylppärit.
Liikaa kulmia, tasoja, erilaisia lattia- ja seinäpintoja. Yleisilme on sekava. (Jos olisi minun taloni, vaihtaisin kuvat 17,18 ja 19 alkupuolelle, ne ovat rauhallisimmat.)
Portaikon vankilasäleikkö on ihan kamala.
Keittiön väriskaala on järkyttävä..
Liikaa rempattavaa että tuosta tulisi minun mieleinen.