Kumpi on helpompi arjessa, siilitukka vai ponnari?
Minulle hiusmallissa tärkeintä on se, että siitä on arjessa mahdollisimman vähän vaivaa. Tähän asti olen mennyt ponnarilla, mutta olen aina haaveillut siilistä ja nyt olisi hyvä tilaisuus kokeilla, koska olen jäämässä äitiyslomalle ja jos lopputulos onkin kamala, niin eihän se vauvaa kiinnosta. Mietin kuitenkin, onko siilin ylläpitäminen työlästä. Kuinka usein se pitää ajaa uudelleen? Kummasta on loppujen lopuksi vähemmän vaivaa?
Kommentit (13)
No kuule vedä siiliksi, niin lapsi oppii, että äiti on sellainen. Etkö välitä mistään? Miten voit olla raskaana? Vedä saman tien vaihdevuosipunaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Laiskuudellakin luulisi olevan rajansa.
Tämä ei vastannut kysymykseeni. Käytän aikani ja energiani mieluummin lasten kanssa olemiseen, parisuhteeseen, ystävyyssuhteisiin, harrastuksiin, kirjoihin ja musiikkiin sekä (vauvavuoden jälkeen) itseni ammatilliseen kehittämiseen kuin päässäni kasvavien karvojen näpräämiseen. Onko tukka sinun mielestäsi sitten viimeinen asia, josta ruuhkavuosien aikana pitäisi tinkiä?
Vierailija kirjoitti:
No kuule vedä siiliksi, niin lapsi oppii, että äiti on sellainen. Etkö välitä mistään? Miten voit olla raskaana? Vedä saman tien vaihdevuosipunaiseksi.
Suosittelet siis siiliä? Onko se mielestäsi helpompi kuin ponnari?
Äidin tukka ei liene vauvalle kovin tärkeä asia. Välitän kyllä monista asioista elämässäni, tukasta en. Raskaaksi tulin tavanomaiseen tapaan ja värjätä en halua, koska siitä koituisi vaivaa, jota en halua nähdä hiusteni eteen.
- ap
Siilitukka. Pesee sekunnissa, ei tarvitse kammata, föönätä tms. Ei näytä likaiselta, ei tarvitse aineita.
Ponnari on helppo, mutta vaatii kuitenkin enemmän vaivaa.
Ponnaria ei tarvitse lainkaan leikata moneen vuoteen, sen kuin vaan sitoo. Peseminen tosin on vaivalloisempaa kuin siilin.
Siilin taas saa hoidettua kotiparturikoneella ja sopivalla haravaosalla.
Kiitos asiallisista kommenteista. Kuinka usein siili suunnilleen pitää ajella?
- ap
Vierailija kirjoitti:
Ponnaria ei tarvitse lainkaan leikata moneen vuoteen, sen kuin vaan sitoo. Peseminen tosin on vaivalloisempaa kuin siilin.
Siilin taas saa hoidettua kotiparturikoneella ja sopivalla haravaosalla.
Mutta jos ei aio pitää siiliä, tukka ei ole aina ihan helppohoitoinen ennen kuin se on taas ponnarimitassa.
Itselläni ponnari, pesen sen kaksi kertaa viikossa. Ei ole mielestäni mitään ylimääräistä vaivaa.
Siiliä pitää silloin tällöin ajaa, mutta mieheltäni menee siihen pari minuuttia, eli ei suuri vaiva ole sekään.
Mutta ei se siili äitiysloman aika kasva ponnaripituuteen, siis jos se on kamala.
Minä kyllä pitäisin siilin siistinä pitämisen suurempana vaivana kuin ponnarin sitaisun! Mutta, jos et kerran yhtään välitä hiustesi ulkonäöstä, niin miksi kuitenkin kysyt kuinka usein se "pitäisi" ajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei vastannut kysymykseeni. Käytän aikani ja energiani mieluummin lasten kanssa olemiseen, parisuhteeseen, ystävyyssuhteisiin, harrastuksiin, kirjoihin ja musiikkiin sekä (vauvavuoden jälkeen) itseni ammatilliseen kehittämiseen kuin päässäni kasvavien karvojen näpräämiseen. Onko tukka sinun mielestäsi sitten viimeinen asia, josta ruuhkavuosien aikana pitäisi tinkiä?
Ei hiuksiin mene aikaa. Minulla oli hyvinhoidetut, todella pitkät hiukset, kun olin tuore äiti. Pese ja pidä.
Siili on vaivalloisempi, koska se pitää ajella kerran viikossa jotta on siisti. Ponnarin voi unohtaa vuodeksi.
-molemmat kokeillut
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä pitäisin siilin siistinä pitämisen suurempana vaivana kuin ponnarin sitaisun! Mutta, jos et kerran yhtään välitä hiustesi ulkonäöstä, niin miksi kuitenkin kysyt kuinka usein se "pitäisi" ajaa?
Koska ajan mittaan hiukset tulevat silmille, mitä en halua.
- ap