Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko onnistunut vieroittamaan itsesi leivästä?

Vierailija
15.06.2020 |

Olen kova poika ruisleivän perään, parempaa ei mielestäni ole. Mutta eihän se leivän syönti pitkän päälle voi olla näkymättä paidan alla, sillä ohessa kuluu tietenkin voimariinia ja leikkeleitä?
Mitä olet keksinyt ainaisen leipänälän tilalle?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole luopunut siitä, mutta syön sitä hyvin vähän kaloreiden takia.

Vierailija
42/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipänälkä katoaa kun sitä ei noteeraa. En syö leipää, tai kotimaisia viljoja ylipäätään. Mutta leipäjuustoa menee kyllä. Nyt mietin, miten vieroittaa itseni siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjuusto on rasvaista, joka varmasti tukkii verisuonet perusteellisesti.

Vierailija
44/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt leivän tilalla pari siemenistä tehtyä näkkäriä päivässä. Vähemmän hiilareita ja turvotusta. Rosten Chia ja kaura on hyvän makuinen mäkkäri.

Vierailija
45/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pienempiä ruisleipiä, kuten ruisnepparit. Kun otat parin leipää, se on jo puolet vähemmän kuin pari ruispuikulaa. Syö hitaasti ha nautinnolla, älä tunge sitä leipää kokonaisena suuhun. Ruisnäkkileipä on myös hyvä korvike, esim. Ryvita ei ole niin kiinteää kuin monet muut näkkileivät.

Vierailija
46/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin, jos se on vähärasvaista?

Vierailija
47/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 18%, ei ole paljon.

Vierailija
49/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt olen ollut kaksi viikkoa ilman leipää. Ekat päivät meni ihan hyvin, sitten oli ihan tuskaa, kun ei saanut leipää. Ihan kuin olisi ollut vieroitusoireita! Olin kiukkuinen ja leipä oli koko ajan mielessä, en olisi uskonut, että on näin vaikeaa. Nyt on ollut pari helpompaa päivää jo. 

Lopetin siis kaikki gluteeniviljat kerrasta, koska olen vuosia kärsinyt vatsavaivoista: turvotusta, närästystä, ilmavaivoja, hidas suolentoiminta. Ja nyt viime aikoina alkoi olla päivittäisiä vatsakipuja. Keliakiaa ei ole ja olen yrittänyt monenlaisia ruokavalioita, mutta mikään ei ole tuonut helpotusta. Nyt sitten kokeilen gluteenitonta, laktoositonta ja sokeritonta. Lääkäristä en näiden vuosien aikana ole saanut yhtään mitään apua. Vähän aikaa sitten menin luontaishoitajalle, joka suositteli kokeilemaan tällaista ruokavaliota. Tähän liittyy myös probioottien nauttimista ja luontaishoitoja. Närästys ja kivut on loppuneet, suoli toimii vähän paremmin (se alkoi jo parin vyöhykehoidon jälkeen parantua). Tänään tuntui ekan kerran, että myös turvotusta ja ilmaa olisi vähemmän.

Jos tämä auttaa, niin vehnään, rukiiseen ja ohraan en enää ikinä koske!

Vierailija
50/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jatkan vielä, että kyllä syömistä keksii. Aamulla syön yleensä joko tattaripuuroa, voisilmä, marjoja + kananmuna keitettynä, vihreää teetä. Ruuan kanssa en ennenkään syönyt leipää, paitsi keittojen, se on ollut hankala oppia syömään keitot ilman leipää. Mutta syön keiton kanssa esim. juustosiivun, kurkkua, paprikaa, porkkanaa ja juon lasin kefiiriä. Päiväkahvilla syön jonkun hedelmän tai palan leipäjuustoa + lakkoja, joskus riisijauholättyjä. 

Vierailija
51/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos terveellisyydestä puhutaan, niin kyllä ruisleipä hakkaa suolaiset kurkut ja oliivit mennen tullen.

Suola nostaa ihmisen verenpainetta salakavalasti ja paljon.

Viipale pari ruisleipää on totisesti terveellisempi iltapala kuin suolavedessä uitetut kurkut ja oliivit.

Olen 2/50. Se oliivien ja suolakurkun syöjä. Mulla on jostain syystä verenpaine laskenut, aiemmin oli yleensä 85/140, välillä alapaine jopa yli 90. Nyt ilman leipää ollut 70/120. Myös verensokeri pysynyt alempana. Seuraan kumpaakin, koska on diabetes. Ei noita tee mieli syödä niin paljon paljaaltaan kuin leivän kanssa, mutta suolaisen himo menee ohi. Mulle ainakin sopii hyvin.

Vierailija
52/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Lopetin leivän syömisen, piste. En pyrkinyt korvaamaan sitä millään. Ihan hyvin on mennyt, leipää ei tee mieli ollenkaan. Jos ostan paketin leipää, syön sen kerralla. Eli en osta.

Vierailija
53/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos urheilee tunninkin päivässä niin voi syödä ihan huoletta pussillisen reissumiestä-

Vierailija
54/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et laita leipääsuuhun niin siinä se on. Mitä muita viisauksia siihen muka on? Sama tupakan kanssa. Kehitä se motivaatio ja lopeta. Iisipiisi.

Vierailija
55/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kokeeksi autoimmuunisairauden takia.

Nyt 1 kk ilman. Todella helppoa on ollut, siis ei kerta kaikkiaan mitään ongelmaa. Ja minä rakastan leipää!

Jos jostain syystä haluaa kokeilla niin testaa vaan reippaasti. Yllätyin tosi paljon miten helppoa on.

Vierailija
56/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset saavat liian vähän kuituja, suurelta osin juuri hiilaripelon takia, ja se aiheuttaa monia sairauksia.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006022248.html

Ja lähteenä lehtiartikkeli :)

Ja lehden lähteenä on arvostettu lääketieteen julkaisu (The Lancet), joka kirjoitti tästä laajasta tutkimuksesta. Tutkimuksen oli tilannut WHO. Ei Hesarin toimittaja ole itse keksinyt tätä juttua, vaikka niin toki luulit. 

Vierailija
57/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoni laskisi heti, jos leivän onnistuisin jättämään ruokavaliostani pois. Toistaiseksi olen vähentänyt sen syöntiä, mutta elimistö imuroi tehokkaasti leivän sisältämän sokerin rasvaksi elimistöön. Juu, olen tutkitusti hiilariherkkä.

Vierailija
58/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enkä aio, pidän leivästä ja syön sitä päivittäin. Niin tavallisia leipiä kuin lämpimiä leipiäkin. Olen normaalipainoinen joten ei edes kiinnosta luopua hyvästä ruoasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän