Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko onnistunut vieroittamaan itsesi leivästä?

Vierailija
15.06.2020 |

Olen kova poika ruisleivän perään, parempaa ei mielestäni ole. Mutta eihän se leivän syönti pitkän päälle voi olla näkymättä paidan alla, sillä ohessa kuluu tietenkin voimariinia ja leikkeleitä?
Mitä olet keksinyt ainaisen leipänälän tilalle?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt hurjasti leivän syöntiä. Laihdutan. Tälle vuodelle on useita viikkoja etten ole leipää syönyt. Leivän syönti on vain tapa. En sitä nälkään syö, vaan kun se on hyvää. Saatan välillä ottaa muutaman juustosiivun ns väliruokana.

Vierailija
2/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön puuroa aamulla, iltaleivät korvasin vihanneksilla. On kyllä pitänyt syödä myös suolakurkkua ja oliiveita. Painoa on lähtenyt 9 kiloa 6 kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveellisyydestä puhutaan, niin kyllä ruisleipä hakkaa suolaiset kurkut ja oliivit mennen tullen.

Suola nostaa ihmisen verenpainetta salakavalasti ja paljon.

Viipale pari ruisleipää on totisesti terveellisempi iltapala kuin suolavedessä uitetut kurkut ja oliivit.

Vierailija
4/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleivässä on kuitua, jota asiantuntijat pitävä parhaana suolen toiminnan kannalta.

Vierailija
5/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen niin että en kaupasta enää osta valmista leipää (silloin sitä tulee helposti ostettua ja syötyä paljon enemmän kun leivän saa helposti ja mukavasti valmiina) vaan leivon itse ruisleipäsiä ihan maksimissaan kerran viikossa, kolmihenkiseselle perheelle niitä riittää enimmillään 2-3 päiväksi. Tässä asiassa jonkinasteisesta laiskuudesta on hyötyä koska kun leivät on loppu en heti jaksa alkaa tekemään ja kohottelemaan taikinaa uudestaan joten leivänsyöntiin tulee pakostakin vähän pidempi tauko. :) Itselleni sopii tämä järjestely ainakin hyvin, täysin en leivästä luopuisi mutta tällä tavalla olen saanut ns. turhaa leivänsyöntiä vähennettyä.

Vierailija
6/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruisleivässä on kuitua, jota asiantuntijat pitävä parhaana suolen toiminnan kannalta.

Pari palaa ruisleipää päivässä ei ole tosiaankaan pahaksi.

Vierailija
7/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipähän on todella hyvä ruoka ja sopii laihduttajalle.

Vierailija
8/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitua löytyy myös moniviljapuurosta ja omenoissa jne. Ruisleipä ei ole todellakaan ainoa kuidun lähde eikä välttämättä paraskaan jos katsotaan hinta/laatu/määrä.

Vierailija
9/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ruokaa?

Vierailija
10/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen niin että en kaupasta enää osta valmista leipää (silloin sitä tulee helposti ostettua ja syötyä paljon enemmän kun leivän saa helposti ja mukavasti valmiina) vaan leivon itse ruisleipäsiä ihan maksimissaan kerran viikossa, kolmihenkiseselle perheelle niitä riittää enimmillään 2-3 päiväksi. Tässä asiassa jonkinasteisesta laiskuudesta on hyötyä koska kun leivät on loppu en heti jaksa alkaa tekemään ja kohottelemaan taikinaa uudestaan joten leivänsyöntiin tulee pakostakin vähän pidempi tauko. :) Itselleni sopii tämä järjestely ainakin hyvin, täysin en leivästä luopuisi mutta tällä tavalla olen saanut ns. turhaa leivänsyöntiä vähennettyä.

Millaisella reseptillä teet ruisleipäsiä?

Vierailija
11/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin maissikakkuihin, kyllästyin niihin ja sen jälkeen olen ollut ilman.

Vierailija
12/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos terveellisyydestä puhutaan, niin kyllä ruisleipä hakkaa suolaiset kurkut ja oliivit mennen tullen.

Viipale pari ruisleipää on totisesti terveellisempi iltapala kuin suolavedessä uitetut kurkut ja oliivit.

Ruisleivässä on kyllä aika paljon suolaa. Useimmat ruisleivät ovat voimakassuolaisia tuotteita. Suomalaiset saavatkin isoimman osan suolasta juuri leivästä.

Vierailija
13/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suolaa pelkää, niin ei leipääkään kannata syödä. Kurkut ja oliivit ovat muuten terveyden kannalta parempaa ravintoa kuin leipä.

Vierailija
14/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä reseptillä: https://www.kinuskikissa.fi/paras-ruisleipa/

Vierailija
15/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puputin ennen leipää aamusta iltaan. Nykyisin syön vain aamupalaksi. Puurosta en tykkää, leipä on parasta aamupalaa. Muilla ruuilla syön ihan oikeaa ruokaa, kevyempään nälkään vaikka hedelmiä tai smoothieta.

Vierailija
16/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt sen leivän kanssa, siis mitä laitat päälle? Kerro, niin voin ehdottaa paremmin.

Vierailija
17/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo muinaiset roomalaiset söivät leipää. Erinomainen kuidunlähde. Kohtuus on hyvä sana tässäkin.

Vierailija
18/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö enää juurikaan leipää. Syön kananmunia aamupalaksi. Silloin harvoin kun syön, niin syön croissanttia tai karjalanpiirakkaa. Mutta ne ovat sellainen luxus herkku

Vierailija
19/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä reseptillä: https://www.kinuskikissa.fi/paras-ruisleipa/

Kiitos paljon:)

Kokeilen itsekin.

Vierailija
20/58 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaapas, miksi leipään tottunut haluaa suolaisia välipaloja?

Koska leipä (+ mahd päälliset) sisältää yllättävän paljon suolaa.

Voi syödä huoletta välillä suolaherkkuja, kun en enää syö leipää. Arvoissa näkyy.

T. Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi