Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kuulua mm. seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön ja olla silti kristitty?

Vierailija
15.06.2020 |

Otsikko kertoo kysymykseni tiivistetysti. Koen olevani sukupuoleton ja ihastun ihmiseen sukupuoleen katsomatta. Minusta sukupuolella ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.
Monet sanovat että raamattu kieltää homouden, toiset taas sanovat että tuossa olisi tullut käännösvirhe tai vastaava ja tuossa alunperin kiellettiin lapseen sekaantuminen.

Osa kuuntelemasta musiikistani sisältää joskus jotain saatanallisia lauseita, muttei mua kiinnosta lyriikat vaan kuuntelen vähän mitä sattuu. Eräässä hupparissani on pentagrammi jota en huomannut kun sen netistä tilasin, enkä näe tuossa mitään pahaa. En tykkää saatananpalvonnasta tai mistään sellaisesta. Uskon jumalaan vaikken vissiin elä hänen tahtonsa mukaisesti, en käy seurakunnissa ja kirkoissa ja minussa on monia epäuskonnollisia piirteitä. En puhu uskostani paljoakaan vaan pidän omana tietonani.

Viesti taisi olla vähän sekava, (en oo nukkunu ni hassu fiilis :D) tuli vaan mieleen kirjottaa tämmönen ja tietää teidän mielipiteenne asiaan. Saa kysyä

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä Horisontti-radio-ohjelmassa (saattaa löytyä Areenasta) pastori Eero Junkkaala oli sitä mieltä, että ihminen on kristitty, jos hän uskoo apostoliseen uskontunnustukseen. Mitään muuta ei vaadita. Ja kaikki kristilliset kirkot/seurakunnat ovat pohjimmiltaan yhtä oikeassa, koska ne perustuvat siihen.

Kannattaa kuunnella.

Vierailija
2/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityissä on ihan koko ihmiskunnan kirjo varkaista pe do fii leihin. Kunnon kansalaisten ja laupiaiden samarialaisten kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan sinä täällä kyselet. Kysy Jumalalta.

Vierailija
4/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen itse lesbo mutta uskon kyllä Jumalaan. En ole suhteessa kenenkään kanssa tällä hetkellä, enkä ole varma haluaisinko ollakaan. Raamattu kieltää homouden ja monista muistakin asioista antaa käskyjä ja kieltoja, mutta mikään uskonlahko ei enää noudata niitä kaikkia. Itse asiassa suurin osa jätetään täysin huomiotta, mihin nähden nuo homoseksuaalista käyttäytymistä käsittelevät kohdat saavat ihan suhteettoman paljon huomiota. En ole itse ainakaan vielä kyennyt muodostamaan omaa mielipidettäni asiasta, mutta asia on joka tapauksessa kaikkea muuta kuin yksiselitteinen.

Mitään pentagrammivaatteita en itse käyttäisi mistään hinnasta. Jokainen näkee nämä asiat omalla tavallaan, mutta minun mielestäni on omituista, jos itseään kristittynä pitävä henkilö ei näe ongelmaa käyttää saatananpalvontaa mainostavaa vaatetta.

Vierailija
5/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Olen itse lesbo mutta uskon kyllä Jumalaan. En ole suhteessa kenenkään kanssa tällä hetkellä, enkä ole varma haluaisinko ollakaan. Raamattu kieltää homouden ja monista muistakin asioista antaa käskyjä ja kieltoja, mutta mikään uskonlahko ei enää noudata niitä kaikkia. Itse asiassa suurin osa jätetään täysin huomiotta, mihin nähden nuo homoseksuaalista käyttäytymistä käsittelevät kohdat saavat ihan suhteettoman paljon huomiota. En ole itse ainakaan vielä kyennyt muodostamaan omaa mielipidettäni asiasta, mutta asia on joka tapauksessa kaikkea muuta kuin yksiselitteinen.

Mitään pentagrammivaatteita en itse käyttäisi mistään hinnasta. Jokainen näkee nämä asiat omalla tavallaan, mutta minun mielestäni on omituista, jos itseään kristittynä pitävä henkilö ei näe ongelmaa käyttää saatananpalvontaa mainostavaa vaatetta.

Kiitos asiallisesta viestistäsi. Itse näen asian niin ettei siinä ole mitään pahaa että olet lesbo, kun kuitenkin uskot jumalaan. Kunhan ei satuta itseään tai muita ja yrittää ainakin elää miten jumala haluaa niin kaiken pitäisi olla fine. Ja mitä tuohon vaateasiaan tulee, en tosiaan ollenkaan huomannut pentagrammia kun hupparia tilasin. Se on niin pieni että hukkuu muiden kuvien sekaan. Mainitsin myös etten tykkää yhtään saatananpalvomisesta niin en todellakaan koe että olisin sitä "mainostanut" :D

-ap

Vierailija
6/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan sinä täällä kyselet. Kysy Jumalalta.

En täällä kysellyt absoluuttisia totuuksia, vaan muiden ihmisten mielipiteitä. Harmi ettei jumalalta oikein voi kysyä

-ap

Vierailija
7/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä biseksuaali ja kristitty. Onneksi rakastuin mieheen, jonka kanssa olen yhdessä. Aiemmin koin todella paljon syyllisyyttä ollessani naisen kanssa. Se ei tuntunut Jumalan tahdolta.

Vierailija
8/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristityissä on ihan koko ihmiskunnan kirjo varkaista pe do fii leihin. Kunnon kansalaisten ja laupiaiden samarialaisten kautta.

Vihjaatko ettei pedo fii lit voi olla kunnon kansalaisia?

Vierailija
9/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde Jeesukseen on kunnossa ja Jeesus tuntee sinut, olet turvassa. Kannattaa rukoilla usein. Raamatun lukeminen on myös hyvä juttu.

Vierailija
10/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisesta viestistäsi. Itse näen asian niin ettei siinä ole mitään pahaa että olet lesbo, kun kuitenkin uskot jumalaan. Kunhan ei satuta itseään tai muita ja yrittää ainakin elää miten jumala haluaa niin kaiken pitäisi olla fine. Ja mitä tuohon vaateasiaan tulee, en tosiaan ollenkaan huomannut pentagrammia kun hupparia tilasin. Se on niin pieni että hukkuu muiden kuvien sekaan. Mainitsin myös etten tykkää yhtään saatananpalvomisesta niin en todellakaan koe että olisin sitä "mainostanut" :D

-ap

Joo, ehkä itse juuri olen vähän ongelmissa tuon kanssa, että mikä sitten on sitä Jumalan tahdon mukaista elämää.

Saattaa olla, että sain väärän käsityksen vaatteesta. Mulle tuli vain mieleen joku paita, jossa on isosti ja näkyvästi pentagrammi tms. Ja siis eihän viisisakarainen tähti mitenkään automaattisesti edes viittaa mihinkään okkultismiinkaan tai mitään, voi se kontekstista riippuen olla myös ihan vaan tähti. Kokonaisuus on olennaista mielestäni. Itse heitin esimerkiksi roskiin paidan, jossa oli Playboy-pupun kuva, koska koin sen kristillisten arvojen vastaiseksi.

Vierailija
11/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi olla sateenkaareva ja kristitty. Meitä varten on ihan yhdistyskin, Sateenkaariyhdistys Malkus, joka järjestää monenlaista toimintaa leireistä sateenkaarimessuihin.

https://www.malkus.fi/

Vierailija
12/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde Jeesukseen on kunnossa ja Jeesus tuntee sinut, olet turvassa. Kannattaa rukoilla usein. Raamatun lukeminen on myös hyvä juttu.

Kiitos, tästä tuli parempi fiilis. Yritän muistaa rukoilla ja lähiaikoina olenkin rukoillut kaverin puolesta. Hänellä on masennus ja muita ongelmia eikä usko jumalaan

-ap

Vierailija
13/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla asioilla mitä mainitsit ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Kristitty on henkilö joka uskoo Jeesuksen olleen Jumala ihmisenä maan päällä ja että hän oli synnitön, kuoli meidän syntimme päällään, ja nousi kuolleista voittaen näin synnin kirouksen. Raamattu on loppujenlopuksi melko selkeä kirja jos sitä lukee sellaisenaan eikä ala ylitulkitsemaan. Mieti siis suhdettasi Jeesukseen - se ratkaisee oletko kristitty (ei esim. seksuaalinen suuntautuminen tai "jumalaan" uskominen).

Vierailija
14/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnoissa perusvaluvika, että uskovat eivät taida yhdessäkään uskossa olla keskenään samaanmieltä miten heidän uskossa tulisi käyttäytyä ja mitä kunkin uskonnon jumala tai jumalat uskovilta oikeasti edellyttää. Kristinuskossa 5-6 pääsuuntaa ja lukemattomia lahkoja päälle. Kuka heistä oikeassa vai onko mitään?

Itse ajattelisin, että Jeesuus saarnasi hyväksymisestä ja rakkaudesta. Miten voisi siisolla väärin, että kaksi samaa sukupuolta olevaa ihmistä rakastaa toisiaan?

Vierailija
15/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi olla sateenkaareva ja kristitty. Meitä varten on ihan yhdistyskin, Sateenkaariyhdistys Malkus, joka järjestää monenlaista toimintaa leireistä sateenkaarimessuihin.

https://www.malkus.fi/

Tällaisia rienaajia kannattaa varoa.

Vierailija
16/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu keneltä kysyy. Monien mielestä ehdottomasti, monien mielestä ehdottomasti ei. Onhan noita seksuaalivähemmistöön kuuluvia pappejakin maailmassa, että sinänsä esimerkkejä kyllä löytyy. Kristinuskossahan on ollut eriäviä mielipiteitä ties kuinka kauan, ja vainoa eri suuntausten välillä kun on pidetty toisia ties minä harhaoppisina Saatanan kätyreinä. Sinänsä ei siis mitään uutta auringon alla että eri tavoin ajattelia ei pidetä aitoina kristittyinä, joten ehkä siitä ei kannata välittää.

Vierailija
17/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihjaatko ettei pedo fii lit voi olla kunnon kansalaisia?

Millä tavalla seksistä pidättäytyvä ei olisi kunnon kansalainen?

Vierailija
18/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä biseksuaali ja kristitty. Onneksi rakastuin mieheen, jonka kanssa olen yhdessä. Aiemmin koin todella paljon syyllisyyttä ollessani naisen kanssa. Se ei tuntunut Jumalan tahdolta.

Turhaan minun mielestä syyllisyyttä tuosta kannoit, että olit henkilön kanssa suhteessa, joka vain sattui olemaan samaa sukupuolta

Vierailija
19/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tie pelastukseen käy vain kasteen, syntien tunnustuksen ja niiden katumisen kautta. Se on sitten aika sama mitä ne synnit on, isoja tai pieniä. Kunhan myöntää Jumalan edessä olevansa syntinen ja pyrkivänsä parannukseen, me kaikki kun olemme syntisiä.  Tärkeää on myös kiittää Jeesusta siitä, että hän on sovittanut sinunkin syntisi ristillä.

On harmi, että esimerkiksi ev. lut. seurakunnat eivät ota katumuksen tärkeyttä keskiöön saarnoissaan. Tie pelastukseen on kuitenkin aika kapea ja se perustuu omaan jumalasuhteeseen eikä ulkoisiin asiohin. Eri kirkot ja seurakunnat tulkitsevat Raamattua kukin omalla tavallaan, tärkeintä on siis itse tutkia Raamattua ja tehdä omat johtopäätöksensä. Kannattaa lukea kootusti kaikki Jeesuksen ääneen sanomat asiat (netistä löytyy sivustoja, joilla on listattu kaikki Jeesuksen äänen sanomat asiat) ja tutkia pääasiassa niitä.

Esimerkiksi Paavalin kirjoittamat asiat ovat jakaneet uskovia kahteen leiriin, niihin, jotka uskovat Paavalin olleen Pyhän Hengen täyttämä apostoli ja toisten mielestä Paavali oli opetuksia omaan agendaansa sopivaksi vääntänyt huijari, jonka opetukset ovat osittain ristiriidassa Jeesuksen viestin kanssa.

Vierailija
20/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnoissa perusvaluvika, että uskovat eivät taida yhdessäkään uskossa olla keskenään samaanmieltä miten heidän uskossa tulisi käyttäytyä ja mitä kunkin uskonnon jumala tai jumalat uskovilta oikeasti edellyttää. Kristinuskossa 5-6 pääsuuntaa ja lukemattomia lahkoja päälle. Kuka heistä oikeassa vai onko mitään?

Itse ajattelisin, että Jeesuus saarnasi hyväksymisestä ja rakkaudesta. Miten voisi siisolla väärin, että kaksi samaa sukupuolta olevaa ihmistä rakastaa toisiaan?

Jeesus ei puhunut pelkästään tästä. Suosittelen lukemaan kaikki tekstit hänestä, koko Uuden Testamentin tai vähintäänkin evankeliumit. Siellä on paljon paljon muuta kuin "kaikki on ihanaa jee jee". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi