Voiko kuulua mm. seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön ja olla silti kristitty?
Otsikko kertoo kysymykseni tiivistetysti. Koen olevani sukupuoleton ja ihastun ihmiseen sukupuoleen katsomatta. Minusta sukupuolella ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.
Monet sanovat että raamattu kieltää homouden, toiset taas sanovat että tuossa olisi tullut käännösvirhe tai vastaava ja tuossa alunperin kiellettiin lapseen sekaantuminen.
Osa kuuntelemasta musiikistani sisältää joskus jotain saatanallisia lauseita, muttei mua kiinnosta lyriikat vaan kuuntelen vähän mitä sattuu. Eräässä hupparissani on pentagrammi jota en huomannut kun sen netistä tilasin, enkä näe tuossa mitään pahaa. En tykkää saatananpalvonnasta tai mistään sellaisesta. Uskon jumalaan vaikken vissiin elä hänen tahtonsa mukaisesti, en käy seurakunnissa ja kirkoissa ja minussa on monia epäuskonnollisia piirteitä. En puhu uskostani paljoakaan vaan pidän omana tietonani.
Viesti taisi olla vähän sekava, (en oo nukkunu ni hassu fiilis :D) tuli vaan mieleen kirjottaa tämmönen ja tietää teidän mielipiteenne asiaan. Saa kysyä
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Nimikristitty tms. Jos on oikeasti ottanut Jeesuksen sisälleen, niin katoaa halut kaikkeen synnilliseen.
Olen ollut parisuhteissa eri miesten kanssa yhteensä monta vuotta. Olen käynyt yhteen aikaan joka sunnuntai kirkossa. Olen lukenut Raamattua ja rukoillut. Olen elänyt selibaatissa ja myös ilman parisuhteita tai treffejä kohta kaksi vuotta. Kerrotko missä vaiheessa musta tulee hetero? Selkeästi mä missaan tässä jotain. Ihan aidosti kiinnostaa, kun tuntuu että tää kristinusko-korttikin on tässä kohtaa jo aika katsottu.
Minun mielestä homouden harrastaminen on synti, kuten myös esiaviollinen seksi, toisen hulluksi haukkuminen, varastaminen jne..
Totta on myös se, että kristinuskossa on paljon lähdetty "valikoimaan" esim. avioero. Avioero on kyllä mahdollinen mikäli toinen on ei uskovainen tai tehnyt aviorikoksen, mutta tämän jälkeen ei ole sallittua avioitua uudelleen. Raamattu sallii erillään asumisen mikäli yhteiselo ei onnistu.
Ja mitä nyt siihen homouteen, niin siis kuuluu samaan kategoriaan kuin mikä tahansa esiaviollinen seksi eli synti. Seksi on sallittu avioliitossa ja avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto.
Se miksi osa ei valita kaikista esiaviollisista seksistä niin paljon on se, että Jeesus sanoo monessa kohtaa, että "tee parannus, äläkä tee sitä (syntiä) toiste"
Ja homous tulee siinä mielessä ongelmalliseksi, että jos se sallittaisiin niin miten tekisit parannuksen? Hetero kun voi muuttaa suunnan avioitumalla jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimikristitty tms. Jos on oikeasti ottanut Jeesuksen sisälleen, niin katoaa halut kaikkeen synnilliseen.
Olen ollut parisuhteissa eri miesten kanssa yhteensä monta vuotta. Olen käynyt yhteen aikaan joka sunnuntai kirkossa. Olen lukenut Raamattua ja rukoillut. Olen elänyt selibaatissa ja myös ilman parisuhteita tai treffejä kohta kaksi vuotta. Kerrotko missä vaiheessa musta tulee hetero? Selkeästi mä missaan tässä jotain. Ihan aidosti kiinnostaa, kun tuntuu että tää kristinusko-korttikin on tässä kohtaa jo aika katsottu.
Siinä vaiheessa kuten Jeesuksen sydämeesi. :) Jos luet raamattua ei se tarkoita, että olet avannut sydämesi. On myös huomattava se, että et välttämättä ikinä muutu heteroksi, eikä sen ole tarkoituskaan olla sitten niin, mutta se, että et ole halujesi vanki. Vähän kuin päättäisit, ettet enää ikinä syö karkkia.
Voit elää selibaatissa tai sitten löytää vaimon ja harrastaa seksiä (vaikka se ei olisi se kiihottavin asia sinusta) tai sitten elät syntisesti ja jatkat kuten aikaisemmin.
Sinulle on annettu vapaus valita.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä homouden harrastaminen on synti, kuten myös esiaviollinen seksi, toisen hulluksi haukkuminen, varastaminen jne..
Totta on myös se, että kristinuskossa on paljon lähdetty "valikoimaan" esim. avioero. Avioero on kyllä mahdollinen mikäli toinen on ei uskovainen tai tehnyt aviorikoksen, mutta tämän jälkeen ei ole sallittua avioitua uudelleen. Raamattu sallii erillään asumisen mikäli yhteiselo ei onnistu.
Ja mitä nyt siihen homouteen, niin siis kuuluu samaan kategoriaan kuin mikä tahansa esiaviollinen seksi eli synti. Seksi on sallittu avioliitossa ja avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto.
Se miksi osa ei valita kaikista esiaviollisista seksistä niin paljon on se, että Jeesus sanoo monessa kohtaa, että "tee parannus, äläkä tee sitä (syntiä) toiste"
Ja homous tulee siinä mielessä ongelmalliseksi, että jos se sallittaisiin niin miten tekisit parannuksen? Hetero kun voi muuttaa suunnan avioitumalla jne..
Sulla on nyt aika jännät käsitykset Raamatun opeista avioeron osalta. Onko sulla viitata jakeisiin, jotka tätä sun käsitystäsi tukevat? Olen itse siinä käsityksessä, että ei ei-uskovasta puolisosta pidä erota, jos tulee uskoon avioliiton aikana, ja naimattoman uskovan ei pidä mennä naimisiin ei-uskovan kanssa. Aviorikoksen jälkeen vain syyllinen osapuoli ei saa mennä uusiin naimisiin.
Tää esiaviollisen seksin kielto on kanssa jänskä homma, kun Raamattu ei avaa mitenkään, mitä "haureus" oikeastaan on. Joissain kohdissa puhutaan seksin myymisestä.
Viimeistä kysymystäsi en ymmärrä, koska ei kai sallitusta asiasta tarvitsisi tehdä parannusta?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä pidä paikkaansa, taipumus syntiin on ihan jokaisessa, eri ihmisissä vain erilaisena. Esimerkiksi alkoholisti voi olla juomatta mutta ei aina voi päästä taipumuksestaan liikaan juomiseen. Ja homo voi pidättäytyä homosuhteista, mutta ei se seksuaalista suuntautumista muuta.
Onneksi Jumala rakastaa jokaista syntisistä taipumuksista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kuten Jeesuksen sydämeesi. :) Jos luet raamattua ei se tarkoita, että olet avannut sydämesi. On myös huomattava se, että et välttämättä ikinä muutu heteroksi, eikä sen ole tarkoituskaan olla sitten niin, mutta se, että et ole halujesi vanki. Vähän kuin päättäisit, ettet enää ikinä syö karkkia.
Voit elää selibaatissa tai sitten löytää vaimon ja harrastaa seksiä (vaikka se ei olisi se kiihottavin asia sinusta) tai sitten elät syntisesti ja jatkat kuten aikaisemmin.
En ole mies, toisin kuin varmaan luulet kirjoittaessasi minulle vaimon löytämisestä. En tälläkään hetkellä koe itseäni "halujeni vangiksi", koska viimeisimmästä naissuhteestani on yli kymmenen vuotta. Mutta tuossa ekassa viestissä luvattiin, että katoaa halut kaikkeen synnilliseen, ja ilmeisesti on todella paha synti haluta yhteiselämää toisen naisen kanssa, niin koska tää sitten oikein tapahtuu ja miten?
Nää miehet on muuten olleet kaikki todella onnettomia mun kanssani parisuhteessa. Eikö sua yhtään vaivaa se, miltä näistä homoseksuaalien yksilöiden kulissiliittojen toisista osapuolista se tuntuu? Luuletko, ettei sitä huomaa? Kykenisköhän perus heteromies uskottavasti näyttelemään viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen, että kyllä se vaan on ihanaa ja romanttista olla miehen kanssa yhdessä, vaikka omat halut ei oo yhtään siihen suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehkä pervoin kommentti koko ketjussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mies, toisin kuin varmaan luulet kirjoittaessasi minulle vaimon löytämisestä. En tälläkään hetkellä koe itseäni "halujeni vangiksi", koska viimeisimmästä naissuhteestani on yli kymmenen vuotta. Mutta tuossa ekassa viestissä luvattiin, että katoaa halut kaikkeen synnilliseen, ja ilmeisesti on todella paha synti haluta yhteiselämää toisen naisen kanssa, niin koska tää sitten oikein tapahtuu ja miten?
Nää miehet on muuten olleet kaikki todella onnettomia mun kanssani parisuhteessa. Eikö sua yhtään vaivaa se, miltä näistä homoseksuaalien yksilöiden kulissiliittojen toisista osapuolista se tuntuu? Luuletko, ettei sitä huomaa? Kykenisköhän perus heteromies uskottavasti näyttelemään viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen, että kyllä se vaan on ihanaa ja romanttista olla miehen kanssa yhdessä, vaikka omat halut ei oo yhtään siihen suuntaan?
Enpä ole varsinaisesti yllättynyt, etten saa tuon loistoneuvon antajalta vastausta näihin kysymyksiin...
Vierailija kirjoitti:
Eilisessä Horisontti-radio-ohjelmassa (saattaa löytyä Areenasta) pastori Eero Junkkaala oli sitä mieltä, että ihminen on kristitty, jos hän uskoo apostoliseen uskontunnustukseen. Mitään muuta ei vaadita. Ja kaikki kristilliset kirkot/seurakunnat ovat pohjimmiltaan yhtä oikeassa, koska ne perustuvat siihen.
Kannattaa kuunnella.
Em. vaatimuksen sisältyy usko sitten siihen, että:
- on mahdollista syntyä ihminen ilman siittiötä/hedelmöittymistä
- kolme päivää hajonnut ruumis voi nousta takaisin eloon
- KAIKKI kristittyjen (mukaan lukien tuhansia vuosia sitten hajonneet) ruumiit nousevat viimeisenä päivänä kuolleista
Ei mene minulle läpi kyllä noin paksu lööperi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ei voi.
Eli siis voiko vai ei??
Vierailija kirjoitti:
Kristityissä on ihan koko ihmiskunnan kirjo varkaista pe do fii leihin. Kunnon kansalaisten ja laupiaiden samarialaisten kautta.
Kyllä on, mutta he eivät enään harjoita noita taipumuksiaan
mies52v