Kertokaa tinder kokemuksia
Varmaan ikuisuusaihe, mutta uutena käyttäjänä haluaisin kuulla millaisia kokemuksia muilla on ollut.
Parisuhdetta toivon tietysti, mutta lähden sillä asenteella että katsotaan mitä vastaan tulee.
Jotenkin pelottaa että paikka on täynnä kusipäitä ja muita ällötyksiä, kun niitä kauhujuttuja kuulee eniten kaikkialta. Kokemuksia siis kehiin! :)
Kommentit (128)
Sanoeiseksille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jsjwnsnla kirjoitti:
Tinder on älyvapaiden seksi sovellus. Et sä sieltä parisuhdetta löydä
Mitä pahaa tai tuomittavaa on Tinder-sekstailussa?
Oiskohan noi sukupuoli taudit ja se että kaikki ei etsi seksi seuraa tinderistä tai muultakaan, vaan kunnon rakastavan parisuhteen ihmisen kanssa jonka kanssa viettää aikaa ja joka rakastaa sua sellaisena kuin sä olet
Kondomi on keksitty. Ja se että osa harrastaa seksisuhteita Tinderissä ei estä loppuja hakemasta ”sitä oikeaa”. Molempiin ryhmiin riittää kyllä naisia ja miehiä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä matsejä pitää olla kymmeniä ennen kuin suhde syntyy. Kolme ei riitä. Ei Tinderissä voi odottaa ihmistapoja muilta. Kokemusta on ja säännöllisesti aina lopulta löytyy hyväkin nainen.
Mitäköhän mä tein väärin vuosi sitten, kun mätsejä oli neljä ja näistä yhden kanssa olen pitänyt yhtä ensitapaamisesta asti (seurustelua täynnä 9 kk).
Olisiko kuitenkin niin, ettei se määrä, vaan laatu? Riittävä alkukarsinta ja itsensä tekeminen kiinnostavaksi jotta vastapuolikin haluaa jatkaa peliä = win.
M34
Mitenköhän sitten naisena voi tehdä itsestään kiinnostavamman? Olen siis tuo n37 joka ei saanut sieltä mitään irti. Niin harva haluaa jutella, mikä lienee ensimmäinen vaatimus siihen että voisi tavata. En halua satoja treffejä vaan ihan yhdet riittäisivät kerrallaan - kaksilla tosiaan kävin ja ne miehet poistivat ilman viestejä.
Vaikea antaa kaiken kattavaa vastausta, kun ei tiedä lähtökohtia: mutta kun naamalleen ei mitään voi, on helpompaa aloittaa tekstistä. Onko se kunnossa, ja muutakin kuin pelkkä rivi turhanpäiväisiä emojeita? Kirjoitusvirheet karsittu? Käykö tekstistä ilmi sopivasti (muttei liikaa) millainen ihminen olet, mitä tykkäät tehdä ja mitä etsit - kuulostamatta kuitenkaan epätoivoiselta? Ts. onko siinä miehelle jotain täkyjä, mihin tarttua?
Kuvat kannattaa ottaa niin, että ovat mahdollisimman edustavia, eikä niin että ensimmäisenä niistä huomaa nenäkarvat, silmäpussit ja kaksoisleuan. Överiphotoshoppaaminen tai filtterit ei ole kuitenkaan myöskään hyvä, vaan jopa tehokkaampi karkoituksen keino koska niistä tulee heti white trash -vibat. Eli sellainen itsensä sievistely, muttei kuitenkaan suoranainen valehtelu on se oikea tapa. Treffeillä mies saattaa kokea pienen pettymyksen, mutta se on huomattavasti helpompi sietää kuin selvän petetyksi tulemisen tunne, ja siksi se on myös nopea ja helppo sivuuttaa. Kuvia ei tarvitse olla montaa: pääasia että niistä käy ilmi, miltä näytät ilman että joutuu alkaa arvailemaan. Plussaa saa siitä, jos hymyilet kuvissa ja/tai teet niissä jotain sellaista, mikä jollakin tapaa ilmaisee elämäniloa. Olet vaikka veneessä tai ammut jousipyssyllä, tyyli on vapaa.
Pääsisitköhän näillä vinkeillä alkuun? Jos/kun treffit osuvat, niin siellä kannattaa tehdä muutakin kuin istua vain hiljaa. Vastailla kysymyksiin, mutta myös itse esittää niitä ja muutenkin osallistua keskusteluun. Lisäksi olla positiivinen eikä ainakaan voivotella, että se ja tuo on aina niin huonosti, jottei miehelle muodostu kuva että olet joku Aina Ankeisen serkku.
T. em. M34.
Hyviä vinkkejä, mutta näin Tinderiä kokeilin. Kirjoitin lyhyen ja hieman huumoripitoisen tekstin, jossa joitakin tietoja itsestäni (esim. maat joissa olen asunut) sekä mistä pidän. Swaippailin myös oikealle vain tekstillisiä miehiä.
Kuvat olivat tietenkin parhaita mahdollisia ilman filttereitä - yksi kasvokuva, yksi harrastuksen parissa, yksi luonnossa, yksi juhlissa ja yksi selfie. Niissä näkyi vähän kroppaa (normaalipainoinen) ja tietenkin kasvot edullisesta kulmasta. Hymyilin leveämmin kahdessa, ja suu kiinni kolmessa kuvassa.
Molemmat treffit kestivät 1,5-2 h, kävimme drinkeillä ja juttua riitti koko ajaksi. Siksi hämmentääkin tämä tylyys, että poistetaan ennen kuin ehdin laittaa edes "kiitos kivasta illasta" -viestiä. Mahdotontahan se on sanoa mistä tykkäsivät tai eivät. Mutta maku meni kun tosiaan yhtään uusia matcheja ei tippunut ja edelliset keskustelut menivät siihen että minä kyselin ja miehet vastasivat yhdellä tai kahdella sanalla.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nähtävästi kuitenkin vailla sitä iloista konttori Sirpaa mikä kotona osaa vietellä miehensä taivaisiin. Mieskin voi välillä johdatella keskustelua ja oppia hyväksymään normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen kuuluvan hiljaisuuden.
Siihen saakka kunnes sulla on näyttää mulle mies (tai nainen) joka nimenomaan haluaa tuoda elämäänsä ankeuttajan eikä piristäjän, niin voinet katsoa vain peiliin. Ja mitä keskustelemiseen tulee, niin se ei ole sukupuolisidonnaista että kummalle sen vetäminen kuuluu. Tietysti rohkeampi osapuoli voi vetää enemmän, mutta ei se toinenkaan voi kaiken aikaa vain täysin passiivisena istua. Ei kukaan jaksa sellaisen kanssa jutella tai viettää aikaa pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nähtävästi kuitenkin vailla sitä iloista konttori Sirpaa mikä kotona osaa vietellä miehensä taivaisiin. Mieskin voi välillä johdatella keskustelua ja oppia hyväksymään normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen kuuluvan hiljaisuuden.
Siihen saakka kunnes sulla on näyttää mulle mies (tai nainen) joka nimenomaan haluaa tuoda elämäänsä ankeuttajan eikä piristäjän, niin voinet katsoa vain peiliin. Ja mitä keskustelemiseen tulee, niin se ei ole sukupuolisidonnaista että kummalle sen vetäminen kuuluu. Tietysti rohkeampi osapuoli voi vetää enemmän, mutta ei se toinenkaan voi kaiken aikaa vain täysin passiivisena istua. Ei kukaan jaksa sellaisen kanssa jutella tai viettää aikaa pidemmän päälle.
Sen sijaan tuo on kulttuurisidonnaista. Suomalaiseen perinteeseen ei ole oikein ikinä kuulunut small talk ja täällä ollaan totuttu hiljaiseloon. Miksi yht'äkkiä odotetaan samasta maasta olevalta jotain suuren maailman kasuaalisia keskusteluita? Hyvällä tuurilla löytyy nainen/mies joka taitaa sosiaalisen tanssin, mutta ymmärrystä pitäisi siltikin riittää jos tällaista ei löydykään. Mikäli kokee tarvetta ekstovertille kumppanille niin vaihtaa vaikkapa Ruotsiin missä onkin jo paljon enemmän tuollaisia ihmisiä.
Näitä on kiva lukea, kertokaa lisää!
Näitä on kiva lukea, kertokaa lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oma kokemukseni (M39)
Olin Tinderissä n. kuukauden sekä vuoden 2019 alussa että 2020 keväällä.
Profiilikuvat olivat joko ammattilaisen ottamia joissa vähemmän hymyä, tai kavereiden ottamia joissa enemmän hymyä. Tekstinä kuvausta ammatista ja harrastuksista, sekä mitä odotan Tinderistä löytäväni (pidempiaikaisen parisuhteen).
Ensimmäisen viikon aikana n. 200-300 selattua profiilia päivässä, joista alle 10% oikealle. Vasemmalle suoraan kaikki kuvattomat, kaikki tekstittömät, sekä sellaiset joilla on tekstin perusteella vastakkaiset elämäntavat ja odotukset kuin minulla.
Saldona kolme mätsiä, joista yksi poisti minut vastaamatta ensimmäiseen viestiin, yksi poisti minut mitään sanomatta koko illan keskustelun jälkeen, ja yksi joka ei ikinä vastannut aloitusviestiini.
Tämän perusteella en ainakaan itse enää lähde kolmatta kertaa Tinderiä kokeilemaan, vaan uskon ettei tuota ole minulle tarkoitettu.
Jotenkin tekstistäsi paistaa melko tekninen suhtautuminen koko juttuun. Ammattilaisen ottamia kuvia, prosenttiosuuksia, odotuksia ja niin edelleen. Voin toki tulkita täysin väärin ja olet oikeasti rento, hetkessä elävä ja hauska tyyppi, mutta joskus vahva mielikuva ihmisestä syntyy jo lyhyen tekstin perusteella ja sitä voi olla vaikea karistaa.
Tämähän se Tinderin ongelma nimenomaan taitaa olla, että suurimmasta osasta syntyy hetkessä (väärä) kuva, ja saman tien päätyy sinne vasemmalle.
Tosin omalla kohdallani se kuva taitaa olla ihan oikea, kun livenäkään menestys ei ole yhtään sen parempaa. ;)
M39
Mulla sama, ei eroa livenä mitenkään.
M37
6 kk aikana joku 70 matchia. Puolet sellaisia jotka eivät vastaa tai en itse jaksa lopulta kuitenkaan avata keskustelua. Vastaan kuitenkin aina mikäli vastapuoli avaa. Monen kohdalla myös välimatka on vähän ongelma, ihmiset on niin kiireisiä ettei yhteistä aikaa tapaamiselle tahdo löytyä edes samalta paikkakunnalta. Lapset, työ, harrastukset, lomamatkat, ystävät jne.
Keskustelu lähtee kunnolla rullaamaan noin joka kymmenennen kanssa ja yleensä johtaa myös treffeihin. Yllättävän usein naiset ehdottavat tapaamista ensin. Yllättävän nuorilta naisilta (Alle 30) tulee myös matcheja. Loput tapaukset ovat sellaisia että keskustelu kestää yhden tai pari iltaa ja loppuu sitten itsestään jomman kumman toimesta.
Ilmeisesti mätsään vain tositarkoituksella hakevia, koska itselläni noita seksinhakijoita ei juurikaan tule vastaan tai eivät mätsää minua. Siten en kyllä ymmärrä miten joillain kokemus voi olla se että tinderistä haetaan vain seksiseuraa. Sellaisia sarjadeittailijoita kyllä on kohdattu, mutta heillä yhtä korkeat standardit varmasti seksiin kuin muuhunkin.
Mulla on hyvä profiili, mutta odotuksia hankala lunastaa sitten treffeillä. Mutta mieluummin otan rukkaset vastaan itse kuin annan niitä. Ja moni mies ei pääse edes treffeille noiden halutuimpien alfojen kanssa.
Usko on kova, että kohta se oikea nasahtaa kohdalle. Lähellä on jo pari kertaa ollut.
M43
Vierailija kirjoitti:
Eipä sieltä mitään löytynyt. Sain 2 viikossa 25 matchia joista 20 ei vastannut mitään. Viiden kanssa tuli keskustelua, kolme kuihtui pois ja kaksi halusi tavata. Molemmat miehet poistivat ensitreffien jälkeen. En saanut myöskään yhtään seksiviestiä vaikka kuulemma niitä piti tulla kymmenittäin.
En toki seksiseuraa hakenutkaan, mutta en silti ymmärrä miten tuota kautta pääsisi heti panemaan? Miespuolinen kaverini tapaa joka viikonloppu kaksi tai kolme naista ja päätyvät yleensä sänkyyn. Olen yrittänyt kysellä miten hän sen tekee tai mitä minun pitäisi tehdä saadakseni vastaavaa huomiota mutta hän ei halua kertoa mitä naisille viestittelee.
Poistin sen nyt kun yli viikkoon ei tullut yhtään matchia.
Ihan vinkkinä, että seksiseuraa hakiessa kannattaa itse olla myös aktiivinen tuoden esille mitä hakee viesteissä ja treffeillä, sekä tehdä profiili, joka kerää kevyttä seuraa hakevien huomion. Swaippaat oikealle kaikki miehet, jotka edes jollain tapaa on siedettäviä. Miehet ei ylipäätään ole kovin kranttuja siinä ketä panevat, joten mukava keskuvertomies löytää helposti seuraa, kun aktiivisesti viestittelee naisille. Miehet tosin valehtelevat usein hakevansa parisuhdetta ja sillä tavalla saavat seuraa, jos suorempi seksin haku ei onnistu.
Minulla on profiilissa vähän vaihtelevasti 2-5 kuvaa. Selkeä kasvokuva, yksi missä näkyy harrastus ja yksi “vartalokuva”, ei mitään paljastavaa tai vihjailevaa. Lyhyt teksti missä hieman kerron itsestäni ja huumoriakin löytyy (huumorin tasoon en ota kantaa).
Naisena tykkäyksiä saa tietysti tuosta vaan tuhansia. Oikealle laitan vain oikeasti minua kiinnostavat, eli ehkä joku 5-10%. Suurin osa miehistä ei koskaan laita viestiä, koska ovat toki “tasokkaita” ja kiireisiä. Itse laitan ehkä noin puolelle matcheistä viestiä, yleensä ihan jo ekojen viestien/ ekan illan viestittelyn perusteella homma läsähtää, kun ei vaan jompaa kumpaa tai kumpaakaan sit kiinnostakkaan. Ne pistän nopeasti poistoon. Yhtäkään seksiehdotusta tai muuta törkeää en ole saanut.
Minulla on yksi mies jonka kanssa kolahti heti ekassa keskustelussa. Olemme jutelleet paljon ja vain tinderin kautta keväästä saakka. Jossain kohtaa poistuin tinderistä kun tuntui ettei siellä ketään ole eikä tuo miesvirityskään edennyt, mutta sitten tulin takaisin tinderiin, tuli heti taas osuma hänen kanssaan ja nyt ollaan taas juteltu. Jotenkin ei sitten muut edes kiinnostakkaan. Miksi ei sitten olla tavattu vaikka välillä yritetty; molemmat kiireisiä ja ainakin minulle on kova jännitys jo asiasta. Ja toisaalta on ollut vaan ihana viestitellä. Viesteissä on jo hempeilyä ja välillä aika suoraa vihjailuakin, mutta kaikki soljuu niin luontevasti, huumori ja flirttailu. Ja tuohan on juuri sitä mitä tinderissä sitten EI pidä mennä tekemään, koska jos tavatessa se haavekuva toisesta kaatuu niin tulee kova pettymys 😂 En silti kadu koska hän on piristänyt monia iltoja ihan pelkillä viesteillään ja kuvillaan 😄
Näin miehenä voin kertoa, ettei ole mitään kerrottavaa.
Lähinnä seksisuhteita sieltä on löytynyt. Kaksi fuckbuddya ja yhden yön juttuja. Muutama parisuhteen yritys, mutta jokainen niistä kaatui miehen päihdeongelmaan. Vedä siitä omat johtopäätöksesi. En sano että kaikki miehet siellä on huonoja. Varmasti minussakin oli vikaa. Olin tuolloin sellainen ihmisromu, että houkuttelin ympärilleni pa*kakärpäsiä. En tällä hetkellä ole tinderissä. Katsoo nyt mitä teen kun olen saanut itseni parempaan kuntoon... Ehkä sitten kun kyllästyn yksinäisyyteen ja fyysisen läheisyyden kaipuu iskee. Osa niistä yhden yön jutuista oli kuitenkin tosi kivoja tyyppejä ja niistä on jäänyt hauska muisto:) Uskon että nykyään lähtisin eri asenteella liikenteeseen ja saattaisin vetää puoleeni jopa niitä "normaalejakin" kilttejä miehiä. En tavoittelisi parisuhdetta, mutten pistäisi pahakseni jos sellaisen vahingossa saisin. Ohjeeni: älä ota tinder treffailua vakavasti. Pidä sitä välineenä hauskanpitoon avoimin silmin, avoimella mielellä. Älä lataa sovellusta jos et ole sinut itsesi ja sinkkuutesi kanssa. Tinder ei ole huono itsetuntoisen ja epätoivoisen, särkyneellä sydämellä varustetun paikka.
Pari kuukautta olin Tinderissä, ei erityisen hyviä kokemuksia. Tykkäyksiä annoin miehille suht vähän, mutta mätsejä tuli näiden kanssa kiitettävästi. Vain harvan kanssa keskustelu tuntui oikeasti luistavan, usein hiipui ennen kuin ehdittiin tavata. Muutaman tapasin mutta yhtä lukuun ottamatta jäi vain yksiin treffeihin, sillä tosielämässä en tuntenut kiinnostusta eikä kemiaa ollut. Se yksi jonka kanssa etenin tapailuasteelle, paljastui pahimman luokan k-pääksi ja sain jonkinlaiset traumat. Enää en kyseiseen sovellukseen mene.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä seksisuhteita sieltä on löytynyt. Kaksi fuckbuddya ja yhden yön juttuja. Muutama parisuhteen yritys, mutta jokainen niistä kaatui miehen päihdeongelmaan. Vedä siitä omat johtopäätöksesi. En sano että kaikki miehet siellä on huonoja. Varmasti minussakin oli vikaa. Olin tuolloin sellainen ihmisromu, että houkuttelin ympärilleni pa*kakärpäsiä. En tällä hetkellä ole tinderissä. Katsoo nyt mitä teen kun olen saanut itseni parempaan kuntoon... Ehkä sitten kun kyllästyn yksinäisyyteen ja fyysisen läheisyyden kaipuu iskee. Osa niistä yhden yön jutuista oli kuitenkin tosi kivoja tyyppejä ja niistä on jäänyt hauska muisto:) Uskon että nykyään lähtisin eri asenteella liikenteeseen ja saattaisin vetää puoleeni jopa niitä "normaalejakin" kilttejä miehiä. En tavoittelisi parisuhdetta, mutten pistäisi pahakseni jos sellaisen vahingossa saisin. Ohjeeni: älä ota tinder treffailua vakavasti. Pidä sitä välineenä hauskanpitoon avoimin silmin, avoimella mielellä. Älä lataa sovellusta jos et ole sinut itsesi ja sinkkuutesi kanssa. Tinder ei ole huono itsetuntoisen ja epätoivoisen, särkyneellä sydämellä varustetun paikka.
Eikö jännänaisen kannattaisi pysyä kaukana kilttimiehistä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on profiilissa vähän vaihtelevasti 2-5 kuvaa. Selkeä kasvokuva, yksi missä näkyy harrastus ja yksi “vartalokuva”, ei mitään paljastavaa tai vihjailevaa. Lyhyt teksti missä hieman kerron itsestäni ja huumoriakin löytyy (huumorin tasoon en ota kantaa).
Naisena tykkäyksiä saa tietysti tuosta vaan tuhansia. Oikealle laitan vain oikeasti minua kiinnostavat, eli ehkä joku 5-10%. Suurin osa miehistä ei koskaan laita viestiä, koska ovat toki “tasokkaita” ja kiireisiä. Itse laitan ehkä noin puolelle matcheistä viestiä, yleensä ihan jo ekojen viestien/ ekan illan viestittelyn perusteella homma läsähtää, kun ei vaan jompaa kumpaa tai kumpaakaan sit kiinnostakkaan. Ne pistän nopeasti poistoon. Yhtäkään seksiehdotusta tai muuta törkeää en ole saanut.
Minulla on yksi mies jonka kanssa kolahti heti ekassa keskustelussa. Olemme jutelleet paljon ja vain tinderin kautta keväästä saakka. Jossain kohtaa poistuin tinderistä kun tuntui ettei siellä ketään ole eikä tuo miesvirityskään edennyt, mutta sitten tulin takaisin tinderiin, tuli heti taas osuma hänen kanssaan ja nyt ollaan taas juteltu. Jotenkin ei sitten muut edes kiinnostakkaan. Miksi ei sitten olla tavattu vaikka välillä yritetty; molemmat kiireisiä ja ainakin minulle on kova jännitys jo asiasta. Ja toisaalta on ollut vaan ihana viestitellä. Viesteissä on jo hempeilyä ja välillä aika suoraa vihjailuakin, mutta kaikki soljuu niin luontevasti, huumori ja flirttailu. Ja tuohan on juuri sitä mitä tinderissä sitten EI pidä mennä tekemään, koska jos tavatessa se haavekuva toisesta kaatuu niin tulee kova pettymys 😂 En silti kadu koska hän on piristänyt monia iltoja ihan pelkillä viesteillään ja kuvillaan 😄
Mä poistan heti osuman jos alkaa nopeasti ehdottelemaan tapaamista.
En halua nähdä ihmistä ilman jonkinlaista positiivista tunnetta.. ja se ei synny kyllä pelkistä kuvista.
Mä oon löytänyt pitkän suhteen tinderistä.
Juttelimme puhelimessa, viesteillä ja videopuheluilla ensin yli kk ja se oli ihan majtavaa kun tunsimme jo kun näimme ja hyppäsinkin suoraan syliin asemalla ja sain pitkän pusun ja hitto mikä sähkö oli 😍👌
Mä lataanki tinderin taas pitkästä aikaa
Pelkkiä panoja sieltä löytynyt mut hauskaa ollut silti ja piristää tätä p. ska arkea
oma kokemukseni:
>ole 165cm
>saa 0 matchia
viestittely alkuun ihan parasta.
Ihanaa kun tunteet alkaa sit syventymään ja tuleen myös niitä seksihaluja 🙈
Tämähän se Tinderin ongelma nimenomaan taitaa olla, että suurimmasta osasta syntyy hetkessä (väärä) kuva, ja saman tien päätyy sinne vasemmalle.
Tosin omalla kohdallani se kuva taitaa olla ihan oikea, kun livenäkään menestys ei ole yhtään sen parempaa. ;)
M39