6v lapsi löydetty vedestä kuolleena Pikkukoskella
Kommentit (633)
Vierailija kirjoitti:
Video: Viisivuotias kamppaili hengestään helsinkiläisessä uimahallissa – kukaan ei huomannut hukkuvaa lasta
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/video-viisivuotias-kamppaili-henges…
Tämän katsominen teki kyllä pahaa. Onneksi meni juttu oikeuteen. Todella välinpitämätön äiti.
Jälkiviisaus ei oo ikinä turhaa, tuota poikaa ei voi enää pelastaa mutta ehkä jonkun toisen lapsen tulevaisuudessa voi.
Oli avaus. Pelastajat pelastivat lapsen vedestä. Uimaranta ei tyhjentynyt! Ihmiset jatkoivat uimarannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti googlata tämä pikkukoski, kun pkseutulaiselta mennyt ohi..
Google mapsin mukaan Vantaanjoki - tilapäisesti suljettu.
Miten se on toteutettu? Katkaisemalla joesta vesi...?
Kuten sanoin googlasin, en ole käynyt paikan päällä.
Viereinen koripallokenttäkin oli tilapäisesti suljettu. Että meinaako se sitä, ettei ole henkilökuntaa paikanpäällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos on kolmen pikkulapsen kans uimassa niin ei voi vahtia niitä yhtä aikaa." Kuka käski lähteä kolmen pikkulapsen kans yksin rannalle?
”Äiti jättää Timo 4-v. sinut tänään yksin kotiin ja menee Sinin 5v ja Erkin 1v kanssa rannalle. Pärjäile!”
Minulla on kolme uimataidotonta lasta, ja rannalla käydään harva se päivä. Lapsilla on päällä shortsit ja t-paita, ja he tekevät hiekkalinnoja vesirajassa.
Sen sijaan uimaan en ikinä ottaisi kaikkia kolmea yhtä aikaa. Maksimissaan kaksi lasta kerrallaan, ja vahdin aina vedestä käsin.
Mikset sä sitten opeta niitä uimaan, kun siellä rantsussa pitää päivittäin ravata?
Mistä päättelet, ettei ole yritetty?
Jaa, että kovapäisempi mukuloita. Kyllä normaali lapsi oppii uimaan nopeestikin ja harvemmin tarvii edes opettaa. Kunhan vaan saa olla veden kanssa tekemisissä.
Tämän argumentin arvasinkin jo. Meinasin itse asiassa kirjoittaa jo edelliseen viestiin, että ilmeisesti lapseni sitten ovat jonkun mielestä epänormaaleja. No ei haittaa minua tämä epänormaalius, kun lapset muuten kehittyvät hyvin. Ja vahdimme luonnollisesti heitä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Jälkiviisaus ei oo ikinä turhaa, tuota poikaa ei voi enää pelastaa mutta ehkä jonkun toisen lapsen tulevaisuudessa voi.
Jälkiviisaus nimenomaan on turhaa. Ja juurikin siksi, ettei jossittelulla saa kuollutta takaisin. Eikä se jossittelu niitä tulevia hukkuviakaan pelasta.
Ystävä oli ollut paikalla ja siellä oli lasta etsitty kyllä , hirveä tilanne, en edes pysty kuvittelemaan omaisten tuskaa. On tosiaan äkkisyvää, itse en lasten kanssa siellä juuri tästä syystä käy ja hukkumisia Pikkukoskella ikävän usein.
Ihmettelen kun näitä aina sattuu niin miksi vanhemmat eivät ota opiksi?
Lisäksi tuolla on syviä kohtia.
Aikuisena en uskaltaisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on esim. kolmen pikkulapsen kanssa uimassa, et voi tuijottaa kaikkia kolmea samanaikaisesti herkeämättä.
Siinä tapauksessa kolmen pikkulapsen kanssa ei lähdetä uimaan. Järjen käyttö on sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä Timoa tarvi yksin jättää kotiin kun jäätte kaikki kotiin:). Miks niitä lapsia pitää tehdä muutenkaan niin monta jos kerran silmät ei riitä?
Sepä onkin kiva lapsuus, kun kaikki päivät istutaan kotona. Oliko lisää hyviä ideoita?
En usko että se on kovin kiva lapsuus sekään, jos Timo joudutaan hautaamaan.
-eri.Sehän voi tapahtua myös, vaikka istuttaisiin kotona käsikädessä 24/7. Elämä ei ole ihmisen käsissä, vaikka kaikkivoivat pyhimysmammat niin kuvittelevatkin.
Onhan se näkökulma tuokin, että kun ei niitä lapsia voi suojella, niin ei sitten viitsitä edes yrittäkään? Herran haltuun? Ei se oo ihmisessä, se on korkeemmassa kädessä? Jumala antaa uuden tilalle?
Tarkka lainaus kohdasta, jossa sanoin, etten edes yritä suojella lastani, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttävät ne vanhemmat, jotka olettavat minun siellä rantavedessä seistessäni huolehtivan myös heidän lapsistaan. Ehei, minun silmäni ovat siinä omassa ipanassa koko ajan ja jos selkäni takana tapahtuu jotain, en sitä huomaa enkä ole siitä vastuussa. Ihmeen usein rannalta huudellaan, että hei, kanna se meidän lapsi sieltä rantaan, ollaan lähdössä kotiin. En kanna, älä luulekaan!
Kyllä jokaisella aikuisella on kollektiivinen vastuu lapsista ympärillään. Jos jotain ikävää huomaa, on toimittava.
Tietenkään ei tarvitse ketään kantaa vedestä tms.
Niin ja sitten kun tämän kommentoijan lapsi olisi hukkunut kun keskittyi sekunniksi johonkin toiseen lapseen, niin täällä lynkattaisiin että olisi vahtinut omiaan paremmin.
Toki autan jos joku nyt ihan vieressä hukkuu, mutta en vahdi kenenkään muun lapsia aktiivisesti. Jos itsellä on jo kaksi, niin siinä on jo ihan tarpeeksi että pitää molempia silmällä.
Se on sitten mammat teillekin kiva hetki, jos jotain sattuu. Hirveä lynkkaus päälle ja kaikki kilpaa toitottamaan kuinka "minä kyllä aina haukkana vahdin lastani ja minä olen täydellinen äiti". Lohduttaa varmasti helvetin paljon siinä suuressa surussa, eikö vaan?
Minä kaivoin vesipulloa repusta ja sillä sekunnilla oli tuolloin 4v tyttäreni hukkua, omaa poikaansa vahtinut mies näki tapahtuneen ja veti tytön välittömästi pintaan. Lapsi oli lähes rannassa, minä istuin parin metrin päässä nurmikolla ja pidin tyttöä haukkana silmällä, en lukenut lehtiä tai katsellut kännykkää. Mutta se pari sekuntia, kun käännyin kaivamaan juomista riitti katastrofiin... ilman vieraan miehen valppautta ja isän vaistoa olisin menettänyt ainoakaiseni.
Jos 6v lapsi hukkuu uimarannalla tai lapsi saa syövän(kun joku tuolla näin vertasi) niin onko näissä tapauksissa vanhemmilla oikeasti yhtä vähän vaikutusvaltaa tapahtumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos on kolmen pikkulapsen kans uimassa niin ei voi vahtia niitä yhtä aikaa." Kuka käski lähteä kolmen pikkulapsen kans yksin rannalle?
No eikai kukaan käskenyt, mutta yleisesti lasten kanssa on mukavaa kesällä käydä rannalla ja aina ei ole toista vanhempaa mahdollista ottaa mukaan tai ketään muutakaan.
On mukavaa kyllä, mutta hinta siitä mukavuudesta voi olla kova, jos yksi pari silmiä ei riitä vahtimaan.
Lapselle voi pukea kellukkeet. Sellaiset näyttävät olevan yleisesti käytössä.
Tuttavillamme on mökki saaressa. Heidän lapsensa eivät saa mennä mökistä ulos ilman pelastusliivejä.
Ovat opettaneet lapsensa tähän ihan pienestä pitäen ja toimii hyvin.
Ei kellukkeet lasta hukkumasta estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttävät ne vanhemmat, jotka olettavat minun siellä rantavedessä seistessäni huolehtivan myös heidän lapsistaan. Ehei, minun silmäni ovat siinä omassa ipanassa koko ajan ja jos selkäni takana tapahtuu jotain, en sitä huomaa enkä ole siitä vastuussa. Ihmeen usein rannalta huudellaan, että hei, kanna se meidän lapsi sieltä rantaan, ollaan lähdössä kotiin. En kanna, älä luulekaan!
Kyllä jokaisella aikuisella on kollektiivinen vastuu lapsista ympärillään. Jos jotain ikävää huomaa, on toimittava.
Tietenkään ei tarvitse ketään kantaa vedestä tms.
Niin ja sitten kun tämän kommentoijan lapsi olisi hukkunut kun keskittyi sekunniksi johonkin toiseen lapseen, niin täällä lynkattaisiin että olisi vahtinut omiaan paremmin.
Toki autan jos joku nyt ihan vieressä hukkuu, mutta en vahdi kenenkään muun lapsia aktiivisesti. Jos itsellä on jo kaksi, niin siinä on jo ihan tarpeeksi että pitää molempia silmällä.
Näinpä. Mielestäni on todella vaarallinen ajatustapa, että oletetaan lapsen lähellä olevan vieraan aikuisen huomaavan jos jotain menee pahasti pieleen ja itse sitten keskitytään vähemmän siihen oman lapsen vahtimiseen.
Ohis
Kauhea tapaus. Vaikka tässä ketjussa syyttely osittain julmalta tuntuukin, nìin se hyvä puoli siinä on, että muistaa itse kukin pitää sen puhelimen kassissa kun on veden äärellä lasten kanssa. Tässä tapauksessa kukaan ei tiedä mitä on käynyt ja turha enää arvuutella, lasta ei takaisin saa enää mikään ja tuntuu niin pahalta hänen omaisten puolesta, se suru sattuu ja kovaa. Pidetään kaikki silmät auki ja kannattaa tarkkailla toistenkin lapsia, isommillekin voi sattua vaikka mitä, jotka ovat ilman vanhempia uimassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos 6v lapsi hukkuu uimarannalla tai lapsi saa syövän(kun joku tuolla näin vertasi) niin onko näissä tapauksissa vanhemmilla oikeasti yhtä vähän vaikutusvaltaa tapahtumaan?
Voi olla. Lapsihan voi hukkua esimerkiksi ollessaan päiväkodin kanssa kesäretkellä. Ihan yhtä vähän on vanhemmilla silloin vaikutusvaltaa kuin syövänkin suhteen. Toki voi jossitella, että mitäs päästivät sinne retkelle, mutta se nyt on täysin turhaa, kun ei lapsia ihan oikeasti voi kellariinkaan lukita.
Onhan se näkökulma tuokin, että kun ei niitä lapsia voi suojella, niin ei sitten viitsitä edes yrittäkään? Herran haltuun? Ei se oo ihmisessä, se on korkeemmassa kädessä? Jumala antaa uuden tilalle?