Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oman suvun järjettömät/oudot tavat

Vierailija
14.06.2020 |

Näitä riittääkin, ainakin meidän suvulle.

Omalla suvulla se tapa, että on vuodessa yksi päivä, jolloin sukulaiset lapset saavat yhdessä olla kotona sen yhden päivän keskenään. Ja sukulaiset aikuiset lähtevät samalla keskenään jonnekkin siksi päiväksi. Todella järjetöntä jättää kaikki lapset yksin keskenään, mutta onneksi tässä suvussa on monta vastuuntuntoista nuorta...

Muilla samanlaista?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä suvussa mennyt uskontoasiat yli: vaihtoi uskontoa (oikeasti kävi ensin mm. kristinuskokerhoissa jne.) sitten tuli niin äärimmäisen uskonnolliseksi että alkoi tyrkyttää kaikille uutta uskontoaan, kaikkien tulisi vaihtaa uskonto siihen uuteen mahtavaan uskontoon. Pitää muita huonompina ihmisinä jotka eivät ole uskonnollisia, no mutta mieluummin olen paha tyhjästä. Pidän sairautena vouhotusta, joten en uskonut enkä ole tekemisissä. Eniten harmittaa ettei tyypin lapset saa valita mihin uskontoon kasvavat tai haluavatko vaikka olla ateisteja, kaikkien tulisi saada valita ilman tyrkytystä. 

Vierailija
22/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukumökillä KAIKKI haluaa olla KOKO AJAN ALASTI. Minä olen se outolintu, joka toivoisi, että esim. ruokaa laitettaessa ja syötäessä olisi vaatteet päällä... Siellä ne kekkaloi sujuvasti monta sukupolvea ilkialasti... Apua.

Wtf tapahtuuko tällaista oikeasti???

Kyllä, valitettavasti. Se on sanoinkuvaamattoman vastenmielistä. Ja minä olen tosiaan ahdasmielinen. :D

-lainaamasi

Vierailija
24/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukinkkua on tarjolla joulun lisäksi myös pääsiäisenä. Aina. Lisäksi kamalaa kursailua, jos talon emäntä pyytää kahville niin menee aina vähintään 10 minuuttia ennen kuin sinne pöytään lopulta mennään.

Vierailija
25/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siitä outo suku, että  maksamme laskumme ajallaan. Vasta nyt aikuisena olen tajunnut, että se ei ole lainkaan itsestäänselvää, vaan moni jättää laskun maksamatta tahallaan olettaen, että kyllä sitä sitten joskus karhutaan.

Vierailija
26/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukinkkua on tarjolla joulun lisäksi myös pääsiäisenä. Aina. Lisäksi kamalaa kursailua, jos talon emäntä pyytää kahville niin menee aina vähintään 10 minuuttia ennen kuin sinne pöytään lopulta mennään.

Tämä kinkku homma taitaa olla yleisempääkin, tiedän oman suvun lisäksi parin tutun joiden suvussa tarjotaan joulu- ja pääsiäiskinkkua.

Vierailija
27/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää valittako, että on elämä on yksinäistä ja niin surkeaa aina olla yksin.

Kun mikään ei kelpaa ja kaikki koko suvussa on s.atanan paskaa, että se pitää julkisestikin haukkua, ette ansaitse itse mitään seuraa koskaan.

Pysykää niissä surkeissa kämpissänne koko loppuelämänne ja kuolkaa sinne yksin, kaikkien unohtamana ja hylkäämänä.

Jos olette niin itsenäisiä ja loistavia ja puhtoisia ihmisiä, ette tarvitse elämässä mitään turvaverkkoa.  Älkää siis kääntykö kenenkään sukulaisen puoleen silloinkaan, kun kaikki elämässä kaatuu päälle, sillä niin voi käydä kelle tahansa.

Vierailija
28/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän suku luulee olevansa jotain tosi erikoista. He ovat vainoharhaisia siitä, että kylällä puhutaan heistä pahaa. Esim avioero on ihan kamala asia, mitä nyt naapuritkin ajattelevat! Mistään perheen asioista ei saa puhua kenellekään, vaikka tarvetta olisi (esim nyt ammattiauttajalle aluksi...). Maine on hyvin tärkeä ja itsestäänselvää että ihan kaikkia kiinnostaa juuri tämän suvun asiat niin kovasti. Huoh.

Vierailija
29/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukumökillä KAIKKI haluaa olla KOKO AJAN ALASTI. Minä olen se outolintu, joka toivoisi, että esim. ruokaa laitettaessa ja syötäessä olisi vaatteet päällä... Siellä ne kekkaloi sujuvasti monta sukupolvea ilkialasti... Apua.

Oksennus. En suostuisi missään koskaan ikinä istumaan ruokapöytään alastomien ihmisten kanssa. Sairasta.

Vierailija
30/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poikkeuksellisen ahkeria juoruajia suvussa. Vedetään johtopäätöksiä aivan päättömistä asioista ja niitä paisutellaan ja jatkokehitetään uskomattomiin sfääreihin. Yksi esimerkki: sukulainen vaihtoi autoa. Siinä se. Muutamassa viikossa hän oli avioeroamassa, hänellä oli lehtolapsi ja hänen luottotietonsa olivat menneet. Mikään näistä ei tietenkään ollut totta, mutta juoruajien päissä se auton vaihto sai mielettömät mittasuhteet. Vastaavia esimerkkejä olisi vaikka kuinka. Pakko on suhtautua kriittisesti kaikkeen, mitä tietyt sukulaiset sanovat. Siitä saattaa olla totta ei edes toinen puoli. Vetävät siis johtopäätöksiä aivan päättömästi ja esittävät ne faktana. Olen itsekin joutunut tämän juorukerhon uhriksi ja joutunut selittelemään asiat taas oikein päin sukujuhlissa.

Vierailija
31/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suvussa kaikki tavat tulevat suoraan suvun jo vuosikymmen sitten kuolleen "patriarkan" ohjeiden mukaan. Mitään ei voi muuttaa kun niissä tavoissa asuu kuulemma niin suuri viisaus.

Ärsyttää asetella vaikka jotain Saunan tavaroita aina johonkin kummalliseen järjestykseen ennen tai jälkeen saunomisen tai juoda juhannuksen kahvit omituiseen aikaan kun niin se henkilö on joskus ennen aina niin halunnut. 

Vierailija
32/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kyllä paras suku. Nyt vanhanakaan en tiedä kuinka monta sisarusta isälläni ja äidilläni on / oli, ei oltu koskaan missään tekemisissä. Sopii ainakin mulle, ei tarvitse noreerata kunmmin kaimoja.

Vierailija
33/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on poikkeuksellisen ahkeria juoruajia suvussa. Vedetään johtopäätöksiä aivan päättömistä asioista ja niitä paisutellaan ja jatkokehitetään uskomattomiin sfääreihin. Yksi esimerkki: sukulainen vaihtoi autoa. Siinä se. Muutamassa viikossa hän oli avioeroamassa, hänellä oli lehtolapsi ja hänen luottotietonsa olivat menneet. Mikään näistä ei tietenkään ollut totta, mutta juoruajien päissä se auton vaihto sai mielettömät mittasuhteet. Vastaavia esimerkkejä olisi vaikka kuinka. Pakko on suhtautua kriittisesti kaikkeen, mitä tietyt sukulaiset sanovat. Siitä saattaa olla totta ei edes toinen puoli. Vetävät siis johtopäätöksiä aivan päättömästi ja esittävät ne faktana. Olen itsekin joutunut tämän juorukerhon uhriksi ja joutunut selittelemään asiat taas oikein päin sukujuhlissa.

Kappas, suvussasi on useampikin av-mamma.

Vierailija
34/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni perheessä ollaan aivan äärimmäisen epäluuloisia ja vainoharhaisia. Ovat aivan kajahtanutta porukkaa ja yrittävät saada meitäkin mukaan tuohon hulluuteen.

Esim. halkoja ei voi säilyttää/kuivattaa kuin järeällä lukolla lukitussa, ikkunattomassa vajassa, ettei kukaan mene varastamaan niitä. Samaten autoa ei voi jättää huoltoon, vaan pitää olla vaikka itse pois töistä ja siellä vahtimassa, että autosta ei viedä hyviä osia ja vaihdeta huonoja tilalle ja ettei naarmuteta maalipintaa ja rahasteta turhasta. Autoon vaihdetut osat pitää myös tarkistaa, ettei ne ole kenenkään autosta salaa vaihdettuja, käytettyjä osia. Kotoa poistumisen ajaksi tärkeät tavarat pitää vielä viedä erikseen lukkojen taakse ja paperit palovarmaan laatikkoon, mutta esim. vartiointiliikkeisiin ja varashälytinjärjestelmiin ei voi luottaa kun voi olla, että ne vartijat sitten tulevat varkaisille kun tietävät, että isäntäväki on poissa.

Vierailija
35/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin tietämäni juoruakka on yli 50-vuotias ukonköriläs, hän kehittelee kaikenlaisia liioiteltuja johtopäätöksiä asioista ja puhuu niitä sitten totena.

Vierailija
36/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin tietämäni juoruakka on yli 50-vuotias ukonköriläs, hän kehittelee kaikenlaisia liioiteltuja johtopäätöksiä asioista ja puhuu niitä sitten totena.

Av-mammuus ei katso sukupuolta eikä ikää. Se on mielentila.

Vierailija
37/37 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa ei ikinä kehdata kysyä suoraan, vaan aina oletetaan asioita rivien välistä. Pari vuotta sitten kävin mummolla kylässä, ja hän kertoi kuinka naapurin Pentti oli kuollut. Kysyin hautajaisista yms, mutta ei osannut sanoa mitään. Mennessäni siitä äitini luokse kerroin, että naapurin Pentti on kuollut, ja äitini sanoi, että täytyy käydä viemässä sinne yksin jääneelle rouvalle kukkia ja surun valittelut. Meni pari päivää, ja äitini soitti, että ei Pentti ole kuollut, oli mennyt poikkeamaan kukkien kanssa sinne.

Mummo oli Pentin vaimoon törmännyt kaupassa, ja rouva oli kertonut, että onhan se ollut vähän outoa olla yksin, josta mummo oli päätellyt Pentin kuolleen. Tosi asiassa Pentti oli ollut lonkkaleikkauksessa, ja vielä sairaalassa toipumassa.

Vastaavia tapahtumia riittää, ja monta kertaa saanut hävetä silmät päästään, kun kuullut sukulaisilta vastaavanlaisia faktoja ja selvinnytkin, että ihan on itse jutut keksitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän