Luoja että on huono ilma, kuuma
Koska taas tulee paremmat ilmat, viimeviikko oli hyvää keliä, 18-20 ja sopiva tuuli, sai olla ulkona. Nyt on auringossa 35 ja varjossa yli 25 eikä voi edes ulos mennä, ei tätä jaksa.
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä ole mikään tekevän ihmisen keli. Varmaan sopii jollekin rannalla makaajalle.
Sisällä 31 astetta ja ihan normaalisti siivoan ja teen muutakin fyysistä. Nyt vielä hetki ulkona (auringossa 37) ja sen jälkeen luentotallenne, varmaan partsilla jos näen tehdä muistiinpanot. Juoksulenkki parin tunnin päästä.
Paljonko sulla oli BMI ja mitä tehtävää et saa tehtyä?
Olet varmaankin terve, hyväkuntoinen ja hellettä hyvin kestävä nuori ihminen.
Itsekin olen nuori, mutta kroonisesti sairas, huonokuntoinen ja erittäin huonosti hellettä kestävä ihminen (mm. sydän- ja keuhkosairaus, autoimmuunisairauksia, aivovamma). En ymmärrä, miksi sinulla on hankaluuksia tajuta tätä yksinkertaista asiaa.
t eri kuin jolle vastasit
Suomalaisia kovin huvittaa, kun valtaosassa maailmaa +10 astetta on ihmisten mielestä kylmä. No on tänä koomista näinkin päin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua v#tuttaa niin paljon, että ihan itkettää 😥
Vielä muuttopakkaukset ja -siivoamiset lisäksi.Muakin ketuttaa monesti mutta sellaista se elämä nyt vaan on. Aina ei voi olla kivaa ja saada kaikkea mitä haluaa.
Mutta minäpä saan juuri sen unelmieni asunnon, josta tein tarjouksen ja se hyväksyttiin. Muutto ei ole kivaa ja siitä voi vähän valittaakin, mutta lopputulos on ihana 👌
Wtf tän ketjun on pakko olla jotain trollausta. Eihän nyt ole edes hellettä, ja ihmiset valittaa kuin olisi kuukausikaupalla ollut yli kolmenkympin lämpötilat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana ilma. Nyt ylös, ulos ja lenkille.
Pyörälläkään ei voi tässä kelissä ajaa.
Lähdin tänään pyöräilemään n. klo 9.30 ja kun palasin tuntia myöhemmin, totesin, ettei ulkoilu virkistänyt vaan väsytti, koska ilma oli lämmintä ja kuivaa. Paras aika näillä keleillä ulkoiluun on aamulla klo 5-7 tai illalla yhdeksän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana ilma! Täällä mökillä Saimaan saaressa käy juuri sopiva tuulenviri.
Saimaan saaressa olen itsekin, enkä IKINÄ tule enää! Punkkeja nypitään toisistamme ja on ällöä. Perin tämän saaren ja mökin, mutta myyntiin menee vaikka kuinka olen yrittänyt pitää tätä ihan vaan vanhojen muistojen takia.
Onpa teillä vaikeaa. Ei meidän saaressa ole juurikaan punkkeja. Perheemme ihmisjäsenissä ei ole ollut punkkeja kiinni ikinä, koirassakin vain joskus ja tänä vuonna ei vielä yhtään.
Tässä saaressa on paljon saniaisia ja niissä niitä punkkeja näyttää olevan paljon. En muutenkaan ole mökki-ihminen ja joku saa tästä ihanan kesäpaikan ja minä rutkasti rahaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Wtf tän ketjun on pakko olla jotain trollausta. Eihän nyt ole edes hellettä, ja ihmiset valittaa kuin olisi kuukausikaupalla ollut yli kolmenkympin lämpötilat.
Tämän kommentin on pakko olla trollausta...
Kerro, miksi ihmisen, jolle helle aiheuttaa terveysongelmia, vaivaa tai epämukavuutta jne , pitäisi tykätä helteestä. Etkö ymmärtänyt ketjun otsikosta, ettei tässä ketjussa tykätä helteistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on NIIN ihanaa. Nautin sydämeni kyllyydestä.
Ihanaa kun voi mennä sisään ja ulos samoissa vaatteissa, ei tarvitse pukea eikä riisua.
Ihanaa kun voi olla talossa kaikki ovet auki ja lämmin tuuli puhaltaa talon läpi.
Ihanaa kun voi kattaa ruuan ulos ja siellä tarkenee syödä.
Ihanaa kun voi tehdä pihahommia kauniissa auringonpaisteessa eikä tarvitse pukea päälle kuorivaatteita, löysät puuvillavaatteet ja aurinkohattu oli tänään mattoja pestessä ja kukkapenkkejä kitkiessä.
Ihanaa kun yölläkin voi olla makkarin ikkunat ihan auki ja aamulla herää lintujen möykkään, satakieli taitaa vielä laulaa yöllä 🥰Joo, olen kesäihminen :)
Tervehdys, sielunsisareni :) Onneksi on muitakin jotka jaksaa nauttia lämmöstä ja kesästä :)
Jaksaa nauttia, joo. Jaksaisihan sitä, kun terveys kestäisi. Menkää toiseen keyjuun ilkeilemään senlin p**kapäät 😡😠
Jos oikein kovasti pinnistät, ehkä jonain päivänä tajuat että helteistä nauttijat eivät valitettavasti pysty näitä kelejä tilaamaan, edes sinun kiusaksesi.
Jos sinä oikein kovasti pinnistät, niin osaat lukea tämän ketjun otsikon ja sisäistääkin sen. Menkää hehkuttamaan helteitänne ja niistä nauttimista muualle.
Oi että mä rakastan helteitä! Voi kun näitä olisi koko kesän pitkälle syksyyn. Tästä nauttii kylmän talven jälkeen, oikein sielua hellii tämä auringonpaiste ja lämpö :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, miksi ihmisen, jolle helle aiheuttaa terveysongelmia, vaivaa tai epämukavuutta jne , pitäisi tykätä helteestä. Etkö ymmärtänyt ketjun otsikosta, ettei tässä ketjussa tykätä helteistä?
Mistä vtun helteistä? Ei nyt ole helle.
Olen 28-vuotias, bmi 20 ja vyötärönympätys 67. Treenaan useasti viikossa enkä käytä lainkaan autoa eli hyötyliikuntaa tulee senkin edestä. Olen ollut koko elämäni alipainoinen tai hoikka. Kaikista näistä seikoista huolimatta en ole koskaan kestänyt kuumuutta, en koko elämäni aikana. Aivoni alkavat sakkaamaan ja olo on tukala. 25 astetta on vielä inhimillinen lämpötila sisällä ja ulkona, mutta siitä kovemmat lämpötilat haittaavat arkeani.
Pakkasella muut palelevat helpommin kuin minä. Meissä ihmisissä on eroja eikä kaikki aina johdu sairauksista :)
Aivan ihana ilma täällä saaressa! Kohta menen uimaan.
Oletteko ajatelleet helpottaa oloanne? Ideoita: tuuletin, ilmastointilaite, kellari, kylmä suihku, järvi, ikkunat auki aamuisin, iltaisin, öisin..
Helsingissä vähän yli 20 varjossa ja tuulee kovaa. Tämä vielä menee just just kun voi tuulettaa läpivedolla. Ensi viikolla näköjään pahimmillaan 25 ja sateita tulee. Ihan kuvottavin helle toivottavasti jää siis tulematta tänne. Tsemppiä kaikille viileästä pitävistä, toivotaan raikasta kesää! Syksyä odotellessa!
Vuoden 2018 käristyskupolista opin sen, että nyt on ilman viilentimiä ja kaikkia ropelituulettimia joka nurkassa 😂
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ajatelleet helpottaa oloanne? Ideoita: tuuletin, ilmastointilaite, kellari, kylmä suihku, järvi, ikkunat auki aamuisin, iltaisin, öisin..
Suoraan pesukoneesta märkä kolttu päälle.
Vierailija kirjoitti:
Pienessä yksiössä ei ole kauheasti vaihtoehtoja eikä siellä kylmässä suihkussa voi koko päivää olla. Tai tuulettimen edessä. Ikkunat nyt luonnollisesti on heti auki, kun ulkona vähänkin ilma viilenee. Kuumuus on sen verran tukalaa, että ihan mielellään oloansa helpottaa kaikin keinoin :) Kaikista keinoista huolimatta asunnon lämpötila on jo 26 astetta ja nousee jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on NIIN ihanaa. Nautin sydämeni kyllyydestä.
Ihanaa kun voi mennä sisään ja ulos samoissa vaatteissa, ei tarvitse pukea eikä riisua.
Ihanaa kun voi olla talossa kaikki ovet auki ja lämmin tuuli puhaltaa talon läpi.
Ihanaa kun voi kattaa ruuan ulos ja siellä tarkenee syödä.
Ihanaa kun voi tehdä pihahommia kauniissa auringonpaisteessa eikä tarvitse pukea päälle kuorivaatteita, löysät puuvillavaatteet ja aurinkohattu oli tänään mattoja pestessä ja kukkapenkkejä kitkiessä.
Ihanaa kun yölläkin voi olla makkarin ikkunat ihan auki ja aamulla herää lintujen möykkään, satakieli taitaa vielä laulaa yöllä 🥰Joo, olen kesäihminen :)
Tervehdys, sielunsisareni :) Onneksi on muitakin jotka jaksaa nauttia lämmöstä ja kesästä :)
Jaksaa nauttia, joo. Jaksaisihan sitä, kun terveys kestäisi. Menkää toiseen keyjuun ilkeilemään senlin p**kapäät 😡😠
Jos oikein kovasti pinnistät, ehkä jonain päivänä tajuat että helteistä nauttijat eivät valitettavasti pysty näitä kelejä tilaamaan, edes sinun kiusaksesi.
Jos sinä oikein kovasti pinnistät, niin osaat lukea tämän ketjun otsikon ja sisäistääkin sen. Menkää hehkuttamaan helteitänne ja niistä nauttimista muualle.
Oi että mä rakastan helteitä! Voi kun näitä olisi koko kesän pitkälle syksyyn. Tästä nauttii kylmän talven jälkeen, oikein sielua hellii tämä auringonpaiste ja lämpö :)
Sanotaan sitten rumasti, kun et tajua lopettaa: painu vttuun hehkuttamaan hlvetin helteitäsi, senkin vtun typerä, ilkeä ja idiooooooottimainen trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, miksi ihmisen, jolle helle aiheuttaa terveysongelmia, vaivaa tai epämukavuutta jne , pitäisi tykätä helteestä. Etkö ymmärtänyt ketjun otsikosta, ettei tässä ketjussa tykätä helteistä?Mistä vtun helteistä? Ei nyt ole helle.
Sinulle ei, monelle on. Painu vääntämään tästä aiheesta muuhun ketjuun.
Jaa. En ole makaamaan ehtinyt. Pesin 5 mattoa ja saunan, grillattiin ja kohta saunotaan ja uidaan.