Luoja että on huono ilma, kuuma
Koska taas tulee paremmat ilmat, viimeviikko oli hyvää keliä, 18-20 ja sopiva tuuli, sai olla ulkona. Nyt on auringossa 35 ja varjossa yli 25 eikä voi edes ulos mennä, ei tätä jaksa.
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
https://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/15vrk
No ainakin 8 viikkoa jatkuu. Ihanaa. Keskiviikkona 30 astetta! Lämpö ja rakkautta myös teille läskeille ja huonokuntoisillekin. Nyt on hyvä aika aloittaa kehoremontti. Pusi pusi <3
Hottis Kesätytsy <3
Jonkun pitäisi aloittaa luonneremontti...vaan vähän hankalampi tehtävä. Huutista kaltaisillesi ilkeille typeryksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää nauttia helteestä. Hyi hel...
Kiinnostaisi tietää, että missä vaiheessa se kuumuuden aiheuttama nautinto alkaa. Minulle ei tarvitse olla edes 20 astetta lämmintä, kun tulee tukala olo ja hiki valuu runsaasti. Talvellakin minulla on kuuma helposti ja harvoin minua palelee.
Ei se ala täälläkään. Mulle kuumuus tarkoittaa jatkuvia migreenejä, kroonisten kipujen pahentumista, pahoinvointia ja unettomia öitä.
Monelle sairaalle ihmiselle helle on tuskainen kokemus. Eipä ollut minullekaan helle ongelma nuorempana, mutta MS-taudin myötä se on muuttunut kidutukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan näitä säitä! Ensi viikolle luvattu 30 astetta. Vietän koko kesän mökillä nauttien🌸😊
Painu rakastamaan jonnekin muuhun ketjuun, senkin vittuilija. Tässä ketjussa vihataan helteitä.
Hyvä kun laitoit nämä viestit, sain nekin ilmiannettua ja viesteilläsi edistät tämän keskustelun poistoa nopeammin. Mahtavaa työtä 😊
Miksi ihmiset eivät saa keskustella siitä, kuinka helle rasittaa ja väsyttää ja raivostuttaa? Ei ole pakko lukea. En tajua.
eri
Ihan oma syysi kun alat täällä toisia haukkumaan tolloiksi ja idiooteiksi. Katso peiliin ja opettele nettipalstojen säännöt.
Minä en ole haukkunut ketään. Ihminen, joka tulee tahallaan trollaamaan ja kiusaamaan muita ihmisiä ketjuun, ei kyllä ole mukava eikä älykäs. Myös sellainen on kielletty säännöissä, jos niistä puhutaan. Perusta oma ketjusi, mutta ei. Haluat vain kiusata ihmisiä.
Ai et hauku? Nimenomaan sinä haukut täällä ihmisiä idiooteiksi, yksinkertaisiksi tolloiksi ja toivot heidän hukkumista siksi kun he pitävät helteistä ja sinä et. Onko tuo sinusta ihan normaalia?
Ihmiset, jotka haukkuvat muita läskeiksi ja käskevät lahduttamaan - vaikka mitään laihdutettavaa ei ole - ovat kyllä sekä idiootteja että yksinkertaisia, ilkeitä tolloja. Totuus ei muutu.
t. eri kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää nauttia helteestä. Hyi hel...
Kiinnostaisi tietää, että missä vaiheessa se kuumuuden aiheuttama nautinto alkaa. Minulle ei tarvitse olla edes 20 astetta lämmintä, kun tulee tukala olo ja hiki valuu runsaasti. Talvellakin minulla on kuuma helposti ja harvoin minua palelee.
Ei se ala täälläkään. Mulle kuumuus tarkoittaa jatkuvia migreenejä, kroonisten kipujen pahentumista, pahoinvointia ja unettomia öitä.
Monelle sairaalle ihmiselle helle on tuskainen kokemus. Eipä ollut minullekaan helle ongelma nuorempana, mutta MS-taudin myötä se on muuttunut kidutukseksi.
Voimia sinulle kovasti. Yritetään jaksaa.
https://sic.fimea.fi/2_2014/helle_voi_vaikuttaa_laakehoitoihin
Helle voi vaikuttaa lääkehoitoihin. Jopa masennuslääkkeet voi vaikuttaa hypotalamuksen lämmönsäätelykeskukseen ja lisätä elektrolyyttihäiriöiden riskiä. Antihistamiinit voi vähentää hikoilua. Tulehduskipulääkkeitä kannattaa välttää nestehukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin 8 viikkoa jatkuu. Ihanaa. Keskiviikkona 30 astetta! Lämpö ja rakkautta myös teille läskeille ja huonokuntoisillekin. Nyt on hyvä aika aloittaa kehoremontti. Pusi pusi <3
Hottis Kesätytsy <3
Jonkun pitäisi aloittaa luonneremontti...vaan vähän hankalampi tehtävä. Huutista kaltaisillesi ilkeille typeryksille.
Eikun sinä hyväksyt sen että ole lihava ja aloitat remontin. Pusi pusi <3
Hottis Kesätytsy <3
Sulla on kusta päässä ja paljon.
Paskaa loppuelämää ja juhannusta.
Vierailija kirjoitti:
Helle voi vaikuttaa lääkehoitoihin. Jopa masennuslääkkeet voi vaikuttaa hypotalamuksen lämmönsäätelykeskukseen ja lisätä elektrolyyttihäiriöiden riskiä. Antihistamiinit voi vähentää hikoilua. Tulehduskipulääkkeitä kannattaa välttää nestehukassa.
Kiitos linkistä. Erittäin tärkeätä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pahoja ongelmia lämmönsäätelyn kanssa, joten kuumat kesät ovat h**vetillisiä. Mikään ei tunnu viilentävän ja helpottavan oloa.
Sama täällä. Haluaisin kovasti pystyä nauttimaan helteistä ja toimimaan silloin normaalisti, mutta en vain pysty! Olosta tulee hetkessä aivan karmea viimeistään, kun helleraja ylittyy. Toissakesä oli painajainen, sillä voin silloin todella huonosti. En ole ylipainoinen, paino on pikemminkin alipainon puolella ja olen nuori. Kuumuutta en vain kestä siltikään yhtään ja siksi helleputket ahdistavat.
Olen myös hyvinkin hoikka ja en kestä kuumuutta. Jostain syystä kehoni kehittää lämpöä erittäin helposti ja paljon, hikoilen runsaasti varsinkin kesällä, mutta myös talvella ulkona ollessani on usein ainakin selkä hiestä märkänä. Kuumalla ilmalla myös ruokahaluni katoaa ja en saa syötyä paljoa ja siitäkin sitten tulee tympeä olo, ja en haluaisi laihtua enempää.
Pelkkä ruokahalun puute on huono tekosyy olla syömättä. Jos et ole muiden armoilla pakkohoidossa tms., on oma valintasi jättää syömättä eli taas yksi itsekehitelty ongelma.
Voisit nostaa painosi terveisiin lukemiin ja kokeills, kestätkö sitten paremmin. Toki vaatii viitseliäisyyttä, mitä sinula ei välttämättä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun aina vingutte muutaman viikon takia.
Meille, jotka palelemme herkästi ja rakastamme lämpöä, on noin 9kk vuodesta epäsopivaa ja inhottavaa.
Mitä kuumempi, sen parempi!
Kylmästä on ihan eri asia valittaa. Pistät pitkähihaisen päälle jos on kylmä, mutta mitä teet jos hiki valuu kuin pienestä possusta ja olet jo alasti? Aivan.
Taas teitä älykkäitä, joiden mielestä lämmönsietoon vaikuttaa vain ja ainoastaan vaatetus. Ikuisuustappelu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pahoja ongelmia lämmönsäätelyn kanssa, joten kuumat kesät ovat h**vetillisiä. Mikään ei tunnu viilentävän ja helpottavan oloa.
Sama täällä. Haluaisin kovasti pystyä nauttimaan helteistä ja toimimaan silloin normaalisti, mutta en vain pysty! Olosta tulee hetkessä aivan karmea viimeistään, kun helleraja ylittyy. Toissakesä oli painajainen, sillä voin silloin todella huonosti. En ole ylipainoinen, paino on pikemminkin alipainon puolella ja olen nuori. Kuumuutta en vain kestä siltikään yhtään ja siksi helleputket ahdistavat.
Olen myös hyvinkin hoikka ja en kestä kuumuutta. Jostain syystä kehoni kehittää lämpöä erittäin helposti ja paljon, hikoilen runsaasti varsinkin kesällä, mutta myös talvella ulkona ollessani on usein ainakin selkä hiestä märkänä. Kuumalla ilmalla myös ruokahaluni katoaa ja en saa syötyä paljoa ja siitäkin sitten tulee tympeä olo, ja en haluaisi laihtua enempää.
Pelkkä ruokahalun puute on huono tekosyy olla syömättä. Jos et ole muiden armoilla pakkohoidossa tms., on oma valintasi jättää syömättä eli taas yksi itsekehitelty ongelma.
Voisit nostaa painosi terveisiin lukemiin ja kokeills, kestätkö sitten paremmin. Toki vaatii viitseliäisyyttä, mitä sinula ei välttämättä löydy.
Jestas mitä neuvoja taas. Kannattaa olla hiljaa asioista, mistä ei ymmärrä yhtään mitään.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit nostaa painosi terveisiin lukemiin ja kokeills, kestätkö sitten paremmin. Toki vaatii viitseliäisyyttä, mitä sinula ei välttämättä löydy.Jestas mitä neuvoja taas. Kannattaa olla hiljaa asioista, mistä ei ymmärrä yhtään mitään.
ohis
Tai sitten nähdä hieman vaivaa oman hyvinvoinnin eteen eikä vain valittaa että voi voi kun ei maistu ruoka en voi syödä olo heikko.
Onkohan heinäkuusta tulossa hellekupoli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hottis Kesätytsy <3
Hottis Kesätytsy <3
Läski ei kestä läskejään ja tussu haisee kuselle. Hyhhyh. <3
Kivempi sitä läskiä märkää tussua on nussia kuin kuivaa laihaa korppua. Mies 35v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hottis Kesätytsy <3
Hottis Kesätytsy <3
LIHAVA! :D:D:D::D: <3<3<3
Hottis Kesätytsy <3
Niin, läskipäähän sinä olet.
Kauhistelen ihmisiä jotka ottavat keskipäivällä aurinkoa ja pysyn tiukasti sisällä tai varjossa kuumimmat tunnit. Milloin aikuistuin? Keväällä pidin vielä teepaitoja mutta nyt on vaaleat pitkähihaiset käytössä. Tuntuu että pienikin määrä aurinkoa saa ihon hohkaamaan hulluna.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule yllätyksenä kenellekään älykkäälle, joka on jollakin lääkityksellä että sillä voi olla tekemistä asian kanssa. Osaavat myös kysyä neuvoa tarvittaessa. Tyhmät tai liiallisesti lääkityt popsivat nappeja havainnoimatta oloaan ja osaamatta yhdistellä asioiden syy-seuraussuhteita.
Huomisesta Ilmatieteenlaitos lupaa Helsinkiin 20 astetta!!! Aivan mahtavaa! Nyt 27 ja todella kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Pöytätuuletin ikkunan eteen tuomaan viileämpää ilmaa huoneeseen.
Jos siellä asunnon huoneessa missä vietät eniten aikaa on samassa tilassa ympärivuoden ajan käytössä lämpenevää viihde elektroniikkaa esim.tietokone, modeemi, pelikonsoli, televisio, digiboksi, stereot. Niin silloin on yleensä parempi laittaa se pöytätuuletin/muu tuuletin ikkunan eteen puhaltamaan kuumaa ilmaa ulos asunnosta. Syynä tähän on se että erityisesti kesän helteillä huoneessa päällä olevat viihdelaitteet voivat lämmittää huonetta pahimmillaan jopa +3c verran normaalia lämpöisemmäksi. Tämä viihdelaitteiden lämmittämä ilma on parasta poistaa asunnosta mahdollisimman tehokkaasti ettei se lämpö leviä asunnon muihin huoneisiin lämmittämään koko asuntoa.
Jos avattavia ikkunoita on kaksi kappaletta. Silloin kannattaa avata toinenkin ikkuna jolloin tapahtuu tehokkaammin ilmankiertoa koska tuuletin puhaltaa yhdestä ikkunasta kuumaa ilmaa ulos asunnosta, sitten sieltä toisesta auki olevasta ikkunasta tulee viileämpää ilmaa asunnon sisäpuolelle vaikka siellä toisella ikkunalla ei olisikaan mitään tuuletinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun aina vingutte muutaman viikon takia.
Meille, jotka palelemme herkästi ja rakastamme lämpöä, on noin 9kk vuodesta epäsopivaa ja inhottavaa.
Mitä kuumempi, sen parempi!
Kylmästä on ihan eri asia valittaa. Pistät pitkähihaisen päälle jos on kylmä, mutta mitä teet jos hiki valuu kuin pienestä possusta ja olet jo alasti? Aivan.
Taas teitä älykkäitä, joiden mielestä lämmönsietoon vaikuttaa vain ja ainoastaan vaatetus. Ikuisuustappelu
Ei, mutta se on ensisijainen asia. Jos sinulla on kylmä, nii sinulla on 99,9% tapauksissa liian vähän vaatetta päällä. Ja jos sinulla on kuuma, mutta olet jo alasti niin 99,9% tapauksissa lämpötila on vain liian korkea
Ihanaa, tappavaa säteilyä.