Täytyykö nyt ihan oikeasti pienet lapset jaotella
Jotkut kuuluu muka normaaliluokkaan ja toiset pistetään pienluokkiin jo ennen kun koulu on edes alkanut. Jotenkin 70-luvulla syntyneen on vaikea tätä ymmärtävän. Tietysti yläasteella oli riehuvat tarkkislaiset.
Olen myös kuullut vanhoista apuluokista.
Pienluokat / erityisluokat jotenkin leimaavat lapset.
Tälläkin palstalla on kauhisteltu sitä, että pienluokkalainen on ilmoitettu asuinalueen vaihdon jälkeen normaaliluokalle.
Monet normaaliluokkien vanhempien tiedetään kieltäneen lastensa kontaktit erityisluokkalaisiin.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä pienluokilla on aina ne pari kolme pahemman laatuista häirikköä, jotka sabotoivat joka ikisen oppitunnin.
Aineenopettaja voin kertoa, että vaikka rima on vedetty kilometrin verran ops:n alapuolelle, niin puolet oppilaista ei läpäise kokeita. Ei, vaikka normiluokan esseetehtävät on korvattu yhdistä viivalla -tehtävillä. Moni ei osaa lukea, ei kirjoittaa, ei tiedä esim. Suomen naapurimaita, yleistieto surkeaa, sanavarasto heikko ja lisäksi puolet näiden luokkien oppilaista on ma-muja, mikä tuo omat haasteensa. Lähes kaikilla on paha kännykkäaddiktio ja keskittymiskyky nolla. Motia ei löydy.
Ja eteenpäin vain luokalta toiselle, sillä jos annettaisiin esim. ehtoja, niin tämä porukka jäisi ilman päättötodistuksia.Erityisopettaja voisi puhua vähän toista kieltä tuosta tilanteesta.
Ehkä, mutta itse opetan sitä suurta massaa normaaliluokilla ja lisäksi tiettyä ainetta erityisluokille. Näen siis eron luokkien välillä, ja se on valtava, erityisluokan 7 on normiluokan 5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä pienluokilla on aina ne pari kolme pahemman laatuista häirikköä, jotka sabotoivat joka ikisen oppitunnin.
Aineenopettaja voin kertoa, että vaikka rima on vedetty kilometrin verran ops:n alapuolelle, niin puolet oppilaista ei läpäise kokeita. Ei, vaikka normiluokan esseetehtävät on korvattu yhdistä viivalla -tehtävillä. Moni ei osaa lukea, ei kirjoittaa, ei tiedä esim. Suomen naapurimaita, yleistieto surkeaa, sanavarasto heikko ja lisäksi puolet näiden luokkien oppilaista on ma-muja, mikä tuo omat haasteensa. Lähes kaikilla on paha kännykkäaddiktio ja keskittymiskyky nolla. Motia ei löydy.
Ja eteenpäin vain luokalta toiselle, sillä jos annettaisiin esim. ehtoja, niin tämä porukka jäisi ilman päättötodistuksia.Erityisopettaja voisi puhua vähän toista kieltä tuosta tilanteesta.
Ehkä, mutta itse opetan sitä suurta massaa normaaliluokilla ja lisäksi tiettyä ainetta erityisluokille. Näen siis eron luokkien välillä, ja se on valtava, erityisluokan 7 on normiluokan 5.
Ja tämä on merkityksellistä millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavalla, että siellä pienryhmässä ei opi samoja asioita kun isossa luokassa. Sillä itse asiaan ei päästä koskaan, porukka kun ei opi niitä perusteita minkä päälle tiedot ja taidot kertyvät normaaleilla luokilla. Koko ajan ollaan vuosia jäljessä, tyyliin peruskoulun päättyessä osaaminen on 6. luokan tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienluokilla on rauhallista ja siellä saa enemmän opettajan tukea 😂😂😂
Pienluokille viedään normiluokkien riehujat rauhoittumaan.
Niin rauhallista niissä on. Lisäksi niihin kasataan kaikki mahdolliset kirjainyhdistelmälapset.
Mutta eikös tämä ole ihan hyvä juttu?
Pienluokissa on ADHD:n ja muiden helpompi saada henkilökohtaista opetusta, huomiota ja keskittymisrauhaa.
Ja näin he ovat poissa ns. normiluokista häiritsemästä. Kaikille hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavalla, että siellä pienryhmässä ei opi samoja asioita kun isossa luokassa. Sillä itse asiaan ei päästä koskaan, porukka kun ei opi niitä perusteita minkä päälle tiedot ja taidot kertyvät normaaleilla luokilla. Koko ajan ollaan vuosia jäljessä, tyyliin peruskoulun päättyessä osaaminen on 6. luokan tasolla.
Ja mitä merkitystä sillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä, uhrataanko kokonainen luokallinen lapsia vai meneekö se yksi lapsi pienluokalle. Nykyisin yhden luokan oppilaan ansiosta monen lapsen kouluaika on yhtä kaaosta ja kauhua, mutta tärkeintä on se, että Jimmy-Jelenaa ei mitenkään leimata erilaiseksi. Hänelle kuuluu sama kuin muille, muille tosin ei kuulu mitään, koska yksi saa opettajan koko ajan. Ei tosin oppiakseen vaan siksi, että muita pitää suojella.
Voi olla noin, mutta valehteluoperaatio vanhemmille ja tuon lapsen tulevaisuuden uhraaminen ei ole ok.
Nuorten mielenterveysongelma on räjähtänyt suunnattoman suureksi ja yhtenä syynä on se, että pelastetaan ne, jotka ovat itsekkäimpiä ja ilkeimpiä. Jätetään sivuun ja hylätään ne, jotka ennen saivat kunnollista opetusta ja oppivat nauttimaan elämästä. Nyt monen koulupäivä on kauhua täynnä ja koulusta vastataan vanhemmille, että on tälläkin yhdellä tyrannilapsella oikeutensa, ne on jopa suuremmat kuin sinun lapsellasi.
Tuon on kirjoittanut joku, jolla ei ole mitään käsitystä todellisuudesta.
Miten niin? Koulukiusatuksi joutuminen on yksi tavallisimpia syitä nuorten ahdistukseen. Kiusaajaksi nimetty on hyvin harvoin kiltti, mukava, koulussa menestyvä aistivammainen. Jostain syystä se on se luokan levoton kirjainyhdistelmä, jota ei saa rajoittaa. Näillä lapsilla on suurimmat oikeudet eivätkä he epäröi niitä käyttää.
Minä pisin valmis lyömään ihan mitä tahansa vastaan, jos mun lasta uhattaisiin pienluokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on noiden lasten tulevaisuus työelämässä? :o Entä opiskelu lukio, amis, amk....?
Moni vanhempi saattaa oikeasti uskoa, että on lapsen etu mennä pienluokalle. Ne saattaa jopa niellä väitteen, että ne saa parempaa opetusta pienluokalla.
Kaikki vähänkin ajattelevat tietää, että pienluokat on kusetusta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vähänkin ajattelevat tietää, että pienluokat on kusetusta.
Siis mitä kusetusta? Ketä kusetetaan ja millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Pienluokkia riehujien ja rauhattomia takia ei tarvittaisi, jos opettajilla olisi auktoriteettia ja lujuutta.
Ei opettajat nykyään saa pitää kuria millään tapaa, kun se pikkuinen lumihiutale Nico-Becca voi siitä loukkaantua ja saada trauman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä, uhrataanko kokonainen luokallinen lapsia vai meneekö se yksi lapsi pienluokalle. Nykyisin yhden luokan oppilaan ansiosta monen lapsen kouluaika on yhtä kaaosta ja kauhua, mutta tärkeintä on se, että Jimmy-Jelenaa ei mitenkään leimata erilaiseksi. Hänelle kuuluu sama kuin muille, muille tosin ei kuulu mitään, koska yksi saa opettajan koko ajan. Ei tosin oppiakseen vaan siksi, että muita pitää suojella.
Voi olla noin, mutta valehteluoperaatio vanhemmille ja tuon lapsen tulevaisuuden uhraaminen ei ole ok.
Nuorten mielenterveysongelma on räjähtänyt suunnattoman suureksi ja yhtenä syynä on se, että pelastetaan ne, jotka ovat itsekkäimpiä ja ilkeimpiä. Jätetään sivuun ja hylätään ne, jotka ennen saivat kunnollista opetusta ja oppivat nauttimaan elämästä. Nyt monen koulupäivä on kauhua täynnä ja koulusta vastataan vanhemmille, että on tälläkin yhdellä tyrannilapsella oikeutensa, ne on jopa suuremmat kuin sinun lapsellasi.
Minä nyt muistutan teille haukkujille, että erityisoppilaista valtaosa ei ole mitään hirviölapsia. Erityisluokalla on hyvin monenlaista sakkia dysfaatikoista sokeisiin, kuulovammaisista aspergereihin. Eikä heistä kukaan ole pelkän erityisluokkapaikan takia itsekäs ja ilkeä tyrannilapsi.
Jättäkää siis nyt jo aikuiset ihmiset tuollainen häijy ennakkoluuloinen leimaaminen.
Jos te opetatte nuo asenteet tenavillenne, sinne erityisluokalle on oikeasti kohta monella perheelle vastenmielisyyttä siirtää lapsiaan, mikä ei palvele tarkoitusta laisinkaan.
Ei kuule paljon tarvi opettaa kun lapsi itse pelkää kouluun menoa niin että itkee.
Joka viikko tuli kotiin mustelmilla, raapimajäljillä, vaatteissa repimäjälkiä, reppua sotkettu.. kun ne niiiin kovin erityiset erityislapset on vaan pakko pitää siellä normaalien luokassa, ettei niille tule paha mieli. Sen on ihan sama, tuleeko minun ujolle tytölleni paha mieli huutamisesta ja väkivallasta - ei sillä ole väliä, kun tämä on normaali lapsi.
Kevään etäkoulu paransi lapsen mielialaa niin paljon, että olemme siitä asti etsineet keinoja miten toteuttaa se myös jatkossa. En halua lastani enää "erityisten" haukuttavaksi ja hakattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tämä pienluokka-asia on piikki lihassa.
Lastani yritettiin sinne väkisin laittaa. Tiesin kuitenkin oikeuteni ja kielsin tämän.
Nyt lapsi opiskelee yliopistossa. Ei muuten olisi pienluokan jälkeen opiskellut. Pienluokilla leivottiin pullaa silloin kun normaaliluokilla tehtiin esseitä.
Hyvä ettei vieläkin rupea itkettämään. Niin tiukka paikka tuo oli. Jouduin keräämään kaikki voimani taisteluun koulua vastaan. Vieläkin olen tuosta asiasta ylpeä, kun katson lastani nyt.
Minulta varmasti lähtisi jalat alta, jos mulle sanottaisiin, että mun kersalle suositeltaisiin pienluokkaa. Varmasti äitileijonan kulmahampaat vilahtaisi.
Siis luksusoloissa 10 lapsen ryhmässä siten, että siellä on opettajan lisäksi vielä avustajakin luokassa? Ja sekö ei kelpaisi?
Ikävä kyllä tuo ei ole totta. Jossain Helsingissä voi olla jotain erittäin hyviä ryhmiä, joihin on valikoitu vain tietynlaisia lapsia. Kaikkialla muualla pienryhmä on rangaistus ja tuhoaa tulevaisuuden.
Millä tavalla se tuhoaa tulevaisuuden?
Kevennetyt aineet, häiriköt luokalla, levottomuutta, kaikki ADHD ymv kirjainlapset samalla luokalla. Ei mitään opiskelurauhaa. Lisäksi seura tekee kaltaisekseen.
Tuohan on kuvaus ihan tavallisesta luokasta nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tämä pienluokka-asia on piikki lihassa.
Lastani yritettiin sinne väkisin laittaa. Tiesin kuitenkin oikeuteni ja kielsin tämän.
Nyt lapsi opiskelee yliopistossa. Ei muuten olisi pienluokan jälkeen opiskellut. Pienluokilla leivottiin pullaa silloin kun normaaliluokilla tehtiin esseitä.
Moni pienluokkalaisen vanhempi ei edes tiedä, mitä normaaliluokilla tehdään ja osataan. Ne saattaa aidosti uskoa oman pienluokkalaisen koulunkäynnin olevan normaalia ja olettavat, että hänenkin lapsellaan on samanlainen tulevaisuus.
Tietenkään pienluokkalaisten vanhemmat eivät kuvittele, että tulevaisuus on samanlainen! Vitsailetko? Jos ei pysty käymään normiluokassa koulua, ei tietenkään ole samanlaista tulevaisuutta.
Miten ne vanhemmat voisivat ymmärtää, kun eivät edes puhu tämän maan kieltä?
Se on suomen kieltä. Ja entä jos luokalla ei ole yhtään sellaista.