Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennus söi parhaat nuoruusvuodet. Nyt 28v harmittaa, että moni unelma jäi saavuttamatta masennuksen takia.

Vierailija
14.06.2020 |

Nyt pitäisi muka jo alkaa asettumaan aloilleen kun en kerennyt nuoruuttakaan elää kun olin masentunut ja makasin kotona ja osastoilla :(

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartteeko sen elämän nyt niin kovin ihmeellistä olla. 

Faktahan on se, ettei ne asiat joita luulee haluavansa tee ihmisestä lainkaan niin onnellista kuin kuvittelee. 

Sekin olisi hyvä tajuta, ettet sinä ihmisenä ole yhtään sen kummempi luontokappale kuin joku hirvi tuolla metsässä. Molemmat yksilötasolla täysin merkityksettömiä. Ja jos lähdet ajattelemaan tätä maapalloa osana maailmankaikkeutta niin molemmat ovat myös lajina käytännössä merkityksettömiä. 

Vierailija
22/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus on ihan yliarvostettua aikaa! Tunsin nuorena masentuneena hirveästi painetta kun vanhukset niin haikaili nuoruuttaan ja ai että nuoruus on niin ihanaa ja ainutlaatuista aikaa, ja opiskeluaika varsinkin. Ei ole kaikille. Mietin nuorempana että jos tämä paska on mukaelämän parhaita vuosia niin miten paskaa on sitten vanhempana. Nyt 31-vuotiaana alkaa elämä maistua. Ja olen vielä nuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lannistu. Alat olla vasta nainen. Lupaan, että elämä vielä hymyilee. Aikuisen naisen elämä on ihanaa. :)

Entä jos ei hymyile

Entä jos hymyilee?

Vierailija
24/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että masennus ei enää vaivaa.

Vierailija
25/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet edelleen nuori ja voit tehdä ainakin joitain asioita, joita et vielä nuorempana pystynyt tekemään. :)

Vierailija
26/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki feikki henkkarit ja alat valehtelemaan ikääsi 5v nuoremmaksi.

Vierailija
27/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on vielä edessä tuossa iässä. Ainoastaan ammatti-urheilijaksi ryhtymiseen olet liian vanha

Vierailija
28/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruus on ihan yliarvostettua aikaa! Tunsin nuorena masentuneena hirveästi painetta kun vanhukset niin haikaili nuoruuttaan ja ai että nuoruus on niin ihanaa ja ainutlaatuista aikaa, ja opiskeluaika varsinkin. Ei ole kaikille. Mietin nuorempana että jos tämä paska on mukaelämän parhaita vuosia niin miten paskaa on sitten vanhempana. Nyt 31-vuotiaana alkaa elämä maistua. Ja olen vielä nuori.

Sitten tulee sitä painetta niiden osalta että pitäisi elää miksi sinä et elä? Näin sain kuulla masentuneena teininä/vasta täysi-ikäistyneenä. Tuo eläminen ainakin omilta porukoilta tarkoitti juuri sitä, että pitäisi ravata räkälöissä mielellään eri puolilla suomea ja juuri ryypätä mahdollisimman paljon ulkomaita myöten jne. Nyt olen 25 ja olo on helpompi. Alkaa se sellainen "paine" olla tietynlainen jäädä pois ja saa olla sellainen kuin haluaa. 

Vierailija
29/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinuori kirjoitti:

Kuka käskee asettumaan aloilleen? Minä lähdin kolmekymppisenä ulkomaille opiskelemaan, näin maailmaa, sain uusia kavereita ja löydin vaimon. Nyt olen jo viisikymppinen, eikä ikä estä minua tekemästä mitään sellaista, mitä tein nuorena.

Kerkeätkö hankkia vielä 4 lasta, aviomiehen, treenata itsesi huipulle liikuntalajissa, rakentaa omakotitalon ja lähteä opiskelemaan yliopistotutkintoa?

Vierailija
30/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei estä unelmien toteuttamista ja tavoittelua paitsi oma asenteesi. Kannattaisko tehdä jotain vai ajattelitko hukata ne loputkin 50 vuotta?

Vierailija
31/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on vielä edessä tuossa iässä. Ainoastaan ammatti-urheilijaksi ryhtymiseen olet liian vanha

Fitnesskisaajaksi et.

Vierailija
32/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin, mutta ei ole edes diagnoosia, koska en jaksa hakea apua turhaan, elämäni päättyy kuitneki nennemmin tai myöhemmin omaan ratkaisuuni. Multa on viety fyysinenkin terveys eli elämänsä parantaminen on aika mahdotonta, ei toimi mikään "reippaasti ylös ja ulos maailmalle vaan"(toimiiko se muka "vain"masentuneillakaan?!eikö tuo ole just se inhokki-hokema..?),kun fysiikka on pilalla normaaliin elämään. Ilman terveyttä ja rahaa (ja sosiaalisia taitoja)en itse ainakaan näe elämässäni mitään hyvää ja mahdollisuuksia tehdä itse enää mitään saavuttaakseni mitään, mitä halusin. Olen pohjattoman väsynyt, haluaisin vain pois täältä.

Vierailija
33/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten masennuksesta voi parantua?

Vierailija
34/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi lopetat itsesi vertailun muihin ja sitäpaitsi sinun kanssasi samassa tilanteessa olevia on paljon! Tällä hetkellä tunnut vain näkevän ne elämässä "pärjänneet". Minun nuoruus meni myös masennuksen ja syömishäiriön kanssa taistellen, mut 30v aloitin uudet opinnot ja olen nykyään unelma-ammatissani.

Vierailija
35/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta parhaat nuoruusvuodet söi mies.

Vierailija
36/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeella on koko elämä edessä, anna palaa vaan ja lopeta vanhojen kaivelu.

Vierailija
37/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinuori kirjoitti:

Kuka käskee asettumaan aloilleen? Minä lähdin kolmekymppisenä ulkomaille opiskelemaan, näin maailmaa, sain uusia kavereita ja löydin vaimon. Nyt olen jo viisikymppinen, eikä ikä estä minua tekemästä mitään sellaista, mitä tein nuorena.

Kerkeätkö hankkia vielä 4 lasta, aviomiehen, treenata itsesi huipulle liikuntalajissa, rakentaa omakotitalon ja lähteä opiskelemaan yliopistotutkintoa?

Lapsia lukuunottamatta nainen ehtii tehdä nuo kaikki.

Koskaan kuullut masters-urheilusta? Siellä on ikäryhmät.

Vierailija
38/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinuori kirjoitti:

Millä rahalla miten te toteuttatte näitä unelmia? Konkreettista apua kiitos.

Vierailija
39/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten masennuksesta voi parantua?

Oman kokemuksen mukaan ei voi parantua koskaan, välillä huonompia, välillä parempia kausia

Vierailija
40/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up