Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein olet humalassa?

Vierailija
14.06.2020 |

Tuo toinen ketju täyttyi näistä yhden tai kahden siiderin juojien vastauksista, joten kysytään nyt näin suoraan: Kuinka usein juot alkoholia humaltumiseen asti?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäään on sunnuntai. Kyllä sitä voi vähän ohrapirtelöllä itteensä vähän rentouttaaa.

Vierailija
2/10 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ollut humalassa viime syksynä. En usko että juon enää koskaan känniin asti.

Vierailija
4/10 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kymmenkunta vuotta sitten. Mä en pysty juomaan vain pikku hiprakkaan, joten krapulat oli hirveitä.

Päätin silloin, etten tuhlaa enää yhtään päivää krapulassa sängyn pohjalla makaamiseen.

Vierailija
5/10 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen ollut humalassa vuosi sitten. Ja olen myös lopettanut käyttämisen kokonaan vaikken usein ottanut ennenkään.

Alkoholi vaan saa nopeasti kaikki huonot piirteeni näkyviin, ulkonäöllisesti muutun heti väsyneemmän näköiseksi, turvotus jne. Alkoholi menee liian nopeasti päähän ja alan sammaltaa jo parista hörpystä jne.

Ei ole mitään järkeä juoda itseään rumemmaksi kuin normaalisti on.

Ihan hukkaan heitettyä rahaa se vain olisi.

Parempi olla ilman kokonaan, pysyykin freesimpänä eikä kenenkään tai itseni tarvitse hävetä käytöstäni (esim. puhetyyliä) koskaan.

Vierailija
6/10 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein olen humalassa. En näe mitään pointtia ottaa vain vähän. Muutamia kertoja olen kokeillut ns. tissuttamista. Sehän on itsensä kiusaamista. Joskus viihdyn joitain aikoja selvinpäin. Kaikista mieluiten pössyttelen. Jos ja kun on sitä niin ei huvita juoda.

Kun kasvatin niin juominen jäi moneksi vuodeksi. Olen jo ajat sitten tiedostanut että kuulun niihin jotka ei kestä kovin pitkään ilman jotain päihdettä. Juominen on kuitenkin hyväksyttävämpää kuin pajauttelu. Siksi taas kerran korkki auki.

Vierailija
7/10 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin ketjuihin vastaa aina ääripäät, joten näistä ei voi päätellä mitään. Miehet juovat keskimäärin noin 14 litraa ja naiset 4 litraa puhdasta alkoholia per henkilö.

Puolimiljoonaa suurkuluttajaa juo noin puolet tuosta määrästä, eli 5 miljoonalle suomalaiselle jää juotavaksi noin 5 litraa per henki. Siitä kun poistaa miljoona alaikäistä ja puolimiljoonaa absolutistia, jää lopuille 3,5 miljoonalle juotavaksi 25 miljoonaa litraa, eli 7 litraa per henki. Jos miehet juovat 3,5 kertaa enemmän, nin silloin keskiverto mies juo 11 litraa ja nainen 3 litraa.

Tuo tarkoittaa miehille reilua pulloa kossua viikossa ja reilua puolta pulloa viiniä per viikko.

Vierailija
8/10 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kai vain kerran. Alkoi viime heinäkuussa.

Vierailija
9/10 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain kertoja vuodessa ja silloinkin yleensä "vahingossa". Kun juon, niin juon yleensä pari, krapula on ehkä yksi maailman vastenmielisimmistä olotiloista. Ja tämä vahingossa humalaan tulo tapahtuu siis yleensä niin että ollaan menty ihan vain yksille ja sitten olikin niin mukavaa ja hyvää seuraa jne että vähän venähti, tai sitten että meillä on miehen kanssa kotona niin kivaa kahdestaan että päädytään vain kaatamaan lisää viiniä lasiin. Mutta näin ei siis käy kuin joitain kertoja vuodessa, olen ollut humalassa tänä vuonna ehkä 2 kertaa.

Vierailija
10/10 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2018: kolme kertaa

2019: kerran

2020: en kertaakaan ja voisin olla koko loppuelämäni ihan helposti ilman alkoholia ja näillä näkymin olenkin