Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitra haluaa bensalle minimihinnan - kannatan ideaa!

Vierailija
14.06.2020 |

Kannatan ideaa!

Ainoa keino saada turhaa saastutusta alas on tosiaan asettaa bensalle jonkinlainen minimihinta. Se voisi olla vaikka 5 euroa / litra.

Korona-aikana ollaan huomattu, että 90% ajosta on turhaa huvisaastuttamista.

Köyhyys ei myöskään ole mikään oikeutus saastuttaa. Jos ei ole varaa bensaan tai sähköautoon, niin sitten voi olla ajamatta. (Sähkö)Fillarilla pääsee myös.

Ihan samalla tavalla suurimmalla osalla ei ole varaa asua Helsingin tai Tampereenkaan keskustassa.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bensan hinta olisi 5e/l ei vastaan ajaisi enää kuin tuttuja.

Vierailija
82/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://tekniikanmaailma.fi/is-sitra-ehdottaa-polttoaineelle-lattiahint…

Lailla säädettävän lattiahinnan tarkoituksena olisi varmistaa, ettei kansalaisten tankkaama bensiini ja diesel halpenisi jatkossa alle tietyn minimitason, vaikka öljyn maailmanmarkkinahinta putoaisi tulevaisuudessa kuinka alas tahansa, Ilta-Sanomat kirjoittaa.

Vastaava mekanismi on Sitran mukaan jo käytössä Costa Ricassa.

Eli Costa Ricassa tällainen jo on.

Ja tämähän on myös Suomessa jo. Kaikkialla muualla koronan aikaan öljyn maailmanmarkkinahinta romahdutti bensan hinnan, mutta Suomessa tultiin alas peräti 10-20 senttiä... 

Minulla on huoltoasema ja pidän juuri sellaisia hintoja millä idiootit autoilijat bensaa ostavat. Parempi kate minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Sitra eli Itsenäisyyden juhlarahasto on? Se on eduskunnan alainen poliittisen propagandan tuottaja. Nyt se suoltaa vihreänpoliittisen uskonnon propagandaa. Tuo bensan minimihinta ettei laman kiusaama kansa voi hyötyä öljyn maailmanmarkkinahinnan laskusta. On todella ylimielistä ja röyhkeä kansaa halveksivaa propagandaa. Vihreille ei ole merkitystä vaikka kansalta vietäisiin viimeinenkin Ropo uhrattavaksi ilmastonmuutosuskonnon alttarille.

Vierailija
84/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin peri suomalaista. Itse en käytä joten hinnat saa olla +1000%. Kannattaa muistaa polttoaineisiin lisää hintaa haluavien kaupoissa kaiken hinnan nousevan ja useissa palveluissa myös...

Eli ympäristön tuhoutumisella ei ole mitään väliä kunhan kaikki vain on halpaa?

Aina tätä vihreetä ulinaa missä faktoilla ei ole mitään merkitystä. Katsoppa suomen päästöjä, liikenteen päästöjä, mopojen päästöjä... Pienet, vähäiset, olemattomat maailman mittakaavassa. Suomi ei tätä palloa pelasta vaikka poistettaisiin kartalta.

Aina tuota samaa persu-ulinaa, että Suomen ei tarvitsisi tehdä mitään. Ei maapallo tunne mitään valtiorajoja! Ja kyllä ihmisiä kaikki bensalenkkarien minä minä minä -meteli v*tuttaa!

Maapallo ei tunne rajoja muttet ole varmaan huomannut Suomen ja Euroopan vihreiden olevan maailmalla merkitsemätön radikaali liike. Vihreiden poliittinen uskonto ei kiinnosta maailmalla ketään. Euroopan poliittinen merkitys vähenee maailmalla alkaneen laman myötä entisestään ja sen myötä vihreiden utopiat moraalisesta johtajuudesta. Nousevissa Aasia, Afrikan ja Latinalaisen-Amerikan talouksissa teitä ei kaivata.

Vierailija
85/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai palkat nousisi myös, eipä tarvi enää töissä käydä jos bensa on 5€

Suomi on nyt jo auto- ja bensa eron osalta aivan omassa luokassa.

Osta sähköauto. Eipä tarvitse sitten enää ostaa Venäjältä tuotua öljyä. Miksi haluat tukea Putinin hallintoa?

Tuen ihan mielelläni Putinin hallintoa. Siellä ei anneta vihreänliikkeen kaltaisten syöpäkasvainten levitä.

Vierailija
86/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen kans julkkarilla töissä, joten kannatan kaikkia uusia veroja, jolloin meidän palkkoja voi taas nostaa, kovat verot ei haittaa yhtään, joutuuhan yksityinen sektorinen aina viimekädessä kaikkien verot maksamaan.

Vierailija
87/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin peri suomalaista. Itse en käytä joten hinnat saa olla +1000%. Kannattaa muistaa polttoaineisiin lisää hintaa haluavien kaupoissa kaiken hinnan nousevan ja useissa palveluissa myös...

Aina tätä vihreetä ulinaa missä faktoilla ei ole mitään merkitystä. Katsoppa suomen päästöjä, liikenteen päästöjä, mopojen päästöjä... Pienet, vähäiset, olemattomat maailman mittakaavassa. Suomi ei tätä palloa pelasta vaikka poistettaisiin kartalta.

Aina tuota samaa persu-ulinaa, että Suomen ei tarvitsisi tehdä mitään. Ei maapallo tunne mitään valtiorajoja! Ja kyllä ihmisiä kaikki bensalenkkarien minä minä minä -meteli v*tuttaa!

Maapallo ei tunne rajoja muttet ole varmaan huomannut Suomen ja Euroopan vihreiden olevan maailmalla merkitsemätön radikaali liike. Vihreiden poliittinen uskonto ei kiinnosta maailmalla ketään. Euroopan poliittinen merkitys vähenee maailmalla alkaneen laman myötä entisestään ja sen myötä vihreiden utopiat moraalisesta johtajuudesta. Nousevissa Aasia, Afrikan ja Latinalaisen-Amerikan talouksissa teitä ei kaivata.

Sähköautot ainakin nykyään tulevat aasiasta, että siinä mielessä olet aivan kuutamolla.

Vierailija
88/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai palkat nousisi myös, eipä tarvi enää töissä käydä jos bensa on 5€

Suomi on nyt jo auto- ja bensa eron osalta aivan omassa luokassa.

Osta sähköauto. Eipä tarvitse sitten enää ostaa Venäjältä tuotua öljyä. Miksi haluat tukea Putinin hallintoa?

Tuen ihan mielelläni Putinin hallintoa. Siellä ei anneta vihreänliikkeen kaltaisten syöpäkasvainten levitä.

Pitää kyllä aina oikein ihmetellä sinunlaisia ihmisiä, jotka oikein haluavat mahdollisimman saastuneen luonnon meille itsellemme ja lapsillemme.

Vierailija
89/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutuksista näkee, että AV:hen kirjoittaa pääosin se yhteiskunnan pohjasakka :)

Vierailija
90/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot ainakin nykyään tulevat aasiasta, että siinä mielessä olet aivan kuutamolla.

Tottakai kiinalainen tekee mitä roskaa tilaaja haluaa ostaa. Kiina ohittanut jo Yhdysvallat sähkönkuluttajana. Mikä on ristiriidassa julkistettujen talouden kasvulukujen kanssa. Öljyn käyttö liikenteen polttoaineena kasvaa koko ajan Sähköautot ovat marginaali tuote leluiksi Euroopan vihreille.

Vierailija
91/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kannatan lisämaksuja kaikkiin asioihin joita en itse käytä.

No se ei liity tähän mitenkään. Nyt on kyse toisten ihmisten ja pienten lasten hengitysilman pilaamisesta. Miksi haluat tuhota pienten lasten keuhkot?

Minä vihaan etelänmatkailua, joten en lentele. En minnekään. Siitä syystä kannatan tuhannen euron minimimaksua per suunta per henkilö joka lennolle. Kannatan.

Vierailija
92/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun ole pakko töissä kulkea. Voin myydä koko auton pois ja jäädä tukiaisten varaan kotiin köllöttelemään. Kyllä sitten maailma pelastuu.

Miksi sinne "töihin" on pakko mennä nimenomaan bensa-autolla?

Koska minulla on bensa-auto eikä se häviä kuin tuhka tuuleen, vaikka hankkisinkin sähköauton. Joku sillä ajaisi ja bensaa tankkaisi minun jälkeenkin.

No vie paalaukseen niin ei varmasti aja sillä kukaan enää. Näin minä tein edelliselle autolleni.

Eli romutan 5 v vanhan autoni ja minulle valmistetaan uusi sähköauto. En pysty elinaikanani sitä hiilijalanjälkeä hyvittämään.

Eikun osta käytetty sähköauto. Se on jo valmistettu. Sinun omalla logiikallasihan joku kuitenkin ostaa sen.

Käytännössä sähköauto hylätään kun sen akku on käyttöikänsä päässä. Uusi akku maksaa 5000 - 10 000 euroa.

Ei enää 10 vuoden kuluttua kun nykyiset autot ovat käyttöikänsä päässä. Nythän on ollut uutisissa, että jotkut firmat ovat jo alle $100 / kWh akkujen kustannuksissa. Tuolla rahalla kannattaa ostaa uusi akku. Sähköauto ei ole kertakäyttötuote kuten bensa-auto. Bensa-auton huoltoon ja remontteihin menee enemmän rahaa kuin uuteen akkuun. Mitä maksaa uusi moottori ja vaihdelaatikko? Minulla vähän korjattiin halpaa autoa ja sekin maksoi jo 2000 euroa.

Yritätkö sanoa että sähköauto olisi huoltovapaa ja ainoa kuluva osa on akku? Ja kyllä vaan, 10 v vanhan sähköauton teknologia on jo vanhaa.

Vierailija
93/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun ole pakko töissä kulkea. Voin myydä koko auton pois ja jäädä tukiaisten varaan kotiin köllöttelemään. Kyllä sitten maailma pelastuu.

Siinä sulle pähkinä purtavaksi.

Vierailija
94/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se noin 85% henkilöliikenteen kilometreistä mitä tehdään henkilöautoilla. Aika pienen vähemmistön edessä nöyrtyy suomalainen, ei kovin itsenäistä. Sitrastakin on degeneroitunut lähinnä ylevää nimeä kantava vihertävien poliitikkojen ja tutkijoiden suojatyöpaikka.

Vierailija
95/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kannatan lisämaksuja kaikkiin asioihin joita en itse käytä.

No se ei liity tähän mitenkään. Nyt on kyse toisten ihmisten ja pienten lasten hengitysilman pilaamisesta. Miksi haluat tuhota pienten lasten keuhkot?

Minä vihaan etelänmatkailua, joten en lentele. En minnekään. Siitä syystä kannatan tuhannen euron minimimaksua per suunta per henkilö joka lennolle. Kannatan.

Kyllä. Stoppi hupilentelylle. Vain työmatkat sallitaan.

Vierailija
96/106 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos bensan hinta olisi 5e/l ei vastaan ajaisi enää kuin tuttuja.

Te, jotka aina kerrotte tämän kuluneen "vitsin" niin luuletteko kertovanne jotakin uutta/hauskaa?

Ja se virhe tuossa on, että bensan pitäisi maksaa 10 euroa / litraa. Ne maksaa, jotka saastuttavat minun lasteni ilmaa!

Vierailija
97/106 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla on bensa-auto eikä se häviä kuin tuhka tuuleen, vaikka hankkisinkin sähköauton. Joku sillä ajaisi ja bensaa tankkaisi minun jälkeenkin.

No vie paalaukseen niin ei varmasti aja sillä kukaan enää. Näin minä tein edelliselle autolleni.

Eli romutan 5 v vanhan autoni ja minulle valmistetaan uusi sähköauto. En pysty elinaikanani sitä hiilijalanjälkeä hyvittämään.

Eikun osta käytetty sähköauto. Se on jo valmistettu. Sinun omalla logiikallasihan joku kuitenkin ostaa sen.

Käytännössä sähköauto hylätään kun sen akku on käyttöikänsä päässä. Uusi akku maksaa 5000 - 10 000 euroa.

Ei enää 10 vuoden kuluttua kun nykyiset autot ovat käyttöikänsä päässä. Nythän on ollut uutisissa, että jotkut firmat ovat jo alle $100 / kWh akkujen kustannuksissa. Tuolla rahalla kannattaa ostaa uusi akku. Sähköauto ei ole kertakäyttötuote kuten bensa-auto. Bensa-auton huoltoon ja remontteihin menee enemmän rahaa kuin uuteen akkuun. Mitä maksaa uusi moottori ja vaihdelaatikko? Minulla vähän korjattiin halpaa autoa ja sekin maksoi jo 2000 euroa.

Yritätkö sanoa että sähköauto olisi huoltovapaa ja ainoa kuluva osa on akku? Ja kyllä vaan, 10 v vanhan sähköauton teknologia on jo vanhaa.

Seuraatko mitään muita "uutisia" kuin Vauvaa ja Facebookia? Nyt on tulossa sähköautoihin akkuja, jotka kestävät 1 000 000 mailia eli 1 600 000 km ajoa:

https://www.theverge.com/2020/5/14/21258650/tesla-million-mile-battery-…

https://www.autoblog.com/2020/06/11/catl-million-mile-battery-electric-…

Vierailija
98/106 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva minimihinta voisi olla 0,50 euroa litralta.

Vierailija
99/106 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 km suunta. Sähköautoon ei ole varaa eikä julkisia kulje. Millä itse menisit?

Halvimmat sähköautot maksavat noin 10 000 euroa, joten en usko ettei ole varaa edes osamaksulla. Lisäksi säästät aivan helvetisti bensoissa. Sinullahan menee bensaan satoja euroja kuussa?

Juuri näin. Jos tosiaan ajaa 60 km päivässä työajoa niin niillä pelkillä bensakuluilla ostaisi jonkun käytetyn Leafin. Ihmiset eivät jostakin syystä osaa ajatella käytön kuluja. Minulla maksoi käytetyn bensa-auton remontti juuri 1500 euroa.

Päätä alkaa särkeä kun lukee näitä täysin todellisuudesta vieraantuneiden ääliöiden typerääkin typerämpiä heittoja. 

a) sähköauto ei ole mikään ratkaisu. ei vielä pitkään aikaan jos sittenkään

b) sähköauton valmistaminen saastuttaa aivan järjettömästi, muun muassa tuhoaa peruuttamattomasti pohjavesistöt enkä edes viitsi alkaa kirjoittaa kaivostoiminnan ympäristövaikutuksista, lapsityövoimasta puhumattakaan

b) sähköauton hävittäminen on kallista ja saastuttavaa. niistä ei saada talteen uusiutumattomia luonnonvaroja=metallit vaan kaikki käryää ilmaan saasteina

c) sähköauton todellinen teho, luotettavuus ja käyttöikä on pitkälti arvailua. sikäli kun ei ole virheelliseksi todistettua...

d) edellisestä johtuen, käytetyn sähköauton ostaminen on todellista arpakauppaa jossa ostaja häviää aina. mitä järkeä pistää 10te ongelmajätteeseen? 

e) painavat sähköautot tuhoavat infraa huomattavasti nopeammin kuin tavalliset autot

f) sähkön valmistaminen ei ole ilmaista eikä todellakaan saasteetonta

g) mites lataaminen? kaikilla ei kotona mahdollisuutta eikä ihmiset voi viettää vuorokautta tai kahta jollain huoltsikalla odottamassa vuoroaan latauspisteeelle jonka jälkeen 20t lataamista. huom! halvoissa sähköautoissa ei ole pikalatausta vaan lataaminen k e s t ä ä. Vaikka auton voisi pikaladata niin niitä paikkoja on vain muutama koko maassa

h) uudet bensa/dieselautot ovat suunnilleen päästöttömiä

i) vanhan auton voi muuttaa ekoautoksi eli käymään kaasulla tai biopolttoaineella

jne.

jne.

jne.

Jatkan vielä, että autoa tarvitse pienipalkkainen ja pätkätyöllistetty on rahoitusfirmalle riski joten hänelle ei myönnetä lainaa tai leasing-sopimusta. Muutaman satasen käytetyn bensa/dieselauton hänkin saa ostettua ja pärjää sillä. Mikäänhän ei pakota laittamaan rahaa vanhaan romuun. Risan auton voi kierrättää romuttamolle ja ostaa uuden halvan tilalle. Kestää minkä kestää.  

Ja sekö on sitten muiden ihmisten vika, jos sinä olet pienipalkkainen ja pätkätyöllistetty? V*tuttaa tuo köyhien katkera ulina. Menkää vaikka KOULUUN!

Vierailija
100/106 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saastuttaa eniten? No ihminen, eri tavoin. Näin ollen ihmisvero käyttöön, könttäsumma mikä maksetaan siinä vaiheessa kun toukka lentää vaziinesta. Korotus eksponentiaalinen eli seuraava maksaa heti enemmän kuin edellinen. Samalla toivon mukaan hillitsisi ylikansoittumistakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi