Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitra haluaa bensalle minimihinnan - kannatan ideaa!

Vierailija
14.06.2020 |

Kannatan ideaa!

Ainoa keino saada turhaa saastutusta alas on tosiaan asettaa bensalle jonkinlainen minimihinta. Se voisi olla vaikka 5 euroa / litra.

Korona-aikana ollaan huomattu, että 90% ajosta on turhaa huvisaastuttamista.

Köyhyys ei myöskään ole mikään oikeutus saastuttaa. Jos ei ole varaa bensaan tai sähköautoon, niin sitten voi olla ajamatta. (Sähkö)Fillarilla pääsee myös.

Ihan samalla tavalla suurimmalla osalla ei ole varaa asua Helsingin tai Tampereenkaan keskustassa.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://tekniikanmaailma.fi/is-sitra-ehdottaa-polttoaineelle-lattiahint…

Lailla säädettävän lattiahinnan tarkoituksena olisi varmistaa, ettei kansalaisten tankkaama bensiini ja diesel halpenisi jatkossa alle tietyn minimitason, vaikka öljyn maailmanmarkkinahinta putoaisi tulevaisuudessa kuinka alas tahansa, Ilta-Sanomat kirjoittaa.

Vastaava mekanismi on Sitran mukaan jo käytössä Costa Ricassa.

Eli Costa Ricassa tällainen jo on.

Vierailija
22/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani haluan lentoveron eli lisämaksun 5 snt/km. Ja koiraveron 500 e/koira. Ja kissaveron 500 e/kissa. Ja sähköpyöräveron. Erityisen iloinen olisin siitä, että olisi jätevesivero, jonka maksaisivat kaikki ne, joiden asuinalueen jätevedet johdetaan vesistöihin.

Jätevedestä maksetaan jo.

Niin maksetaan polttoaineestakin jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lailla säädettävän lattiahinnan tarkoituksena olisi varmistaa, ettei kansalaisten tankkaama bensiini ja diesel halpenisi jatkossa alle tietyn minimitason, vaikka öljyn maailmanmarkkinahinta putoaisi tulevaisuudessa kuinka alas tahansa, Ilta-Sanomat kirjoittaa.

No muuttakaa sinne Costa Ricaan sitten.

Vierailija
24/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai palkat nousisi myös, eipä tarvi enää töissä käydä jos bensa on 5€

Suomi on nyt jo auto- ja bensa eron osalta aivan omassa luokassa.

Osta sähköauto. Eipä tarvitse sitten enää ostaa Venäjältä tuotua öljyä. Miksi haluat tukea Putinin hallintoa?

Vierailija
25/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani haluan lentoveron eli lisämaksun 5 snt/km. Ja koiraveron 500 e/koira. Ja kissaveron 500 e/kissa. Ja sähköpyöräveron. Erityisen iloinen olisin siitä, että olisi jätevesivero, jonka maksaisivat kaikki ne, joiden asuinalueen jätevedet johdetaan vesistöihin.

Jätevedestä maksetaan jo.

Ai jätevesiveroa? Bensaveroa maksetaan jo ja sitä korotetaan vuosittain mitä erilaisimmilla syillä.

Vierailija
26/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyn kannattajat eivät ymmärrä, että Suomi ostaa kaiken raakaöljyn Venäjältä. Bensalenkkarit ovat kaiken lisäksi MAANPETTUREITA, vaikka luulevat olevansa koviakin persuja.

Vierailija
27/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun ole pakko töissä kulkea. Voin myydä koko auton pois ja jäädä tukiaisten varaan kotiin köllöttelemään. Kyllä sitten maailma pelastuu.

Vierailija
28/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öljyn kannattajat eivät ymmärrä, että Suomi ostaa kaiken raakaöljyn Venäjältä. Bensalenkkarit ovat kaiken lisäksi MAANPETTUREITA, vaikka luulevat olevansa koviakin persuja.

Juuri näin. Liikenteen pitäisi toimia kotimaisella sähköllä. Noin 10 vuoden kuluttua ehkä jo toimiikin. Kohta ei enää uusia polttomoottoriautoja valmisteta.

Vierailija
29/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun ole pakko töissä kulkea. Voin myydä koko auton pois ja jäädä tukiaisten varaan kotiin köllöttelemään. Kyllä sitten maailma pelastuu.

Miksi sinne "töihin" on pakko mennä nimenomaan bensa-autolla?

Vierailija
30/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muuttakaa sinne Costa Ricaan sitten.

No muuta sinä vaikka Venäjälle, jossa bensa on halpaa ja autot myös.

Vierailija
31/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieselille mielellään 10€/litra minimihinta. Loppuu se rekkojen huviajelu, ihan turhaan kuskaavat niitä eineksiä sinne ap:n lähikauppaan.

Vierailija
32/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 km suunta. Sähköautoon ei ole varaa eikä julkisia kulje. Millä itse menisit?

Vierailija
33/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Toivottavasti samalla kopioidaan Suomeen kaikki muutkin Costa Rican yhteiskunnalliset mekanismit. Onhan se suoranainen mallimaa takapajuiselle Suomelle.

Vierailija
34/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puuttuu äly ja ymmärrys niin se valitettavasti näkyy, älyä kun ei riitä edes olemaan hiljaa. Jos bensalla ja polttoaineella on minimihinta niin kai ymmärrät ettei se kohdistu yksityisautoilijoihin pelkästään. Kaikki, siis aivan kaikki elämääsi kuuluva asia jota joko käytät tai et, tai et tiedä käyttäväsi, kallistuu sietämättömästi. Ruoka, asuminen, koulut, harrastukset jne. Tavallisella ihmisellä ei enää ole varaa asua missään tai kouluttaa lapsiaan. Lääkäristä tai hammaslääkäristä voi vain haaveilla. 

Mitä tulee autojen saastuttamiseen niin uudet autot alkavat olla 0-päästöisiä (bensa ja diesel). Vanhat autot voidaan muuttaa pienellä kustannuksella saastuttamattomiksi käymään bio-polttoaineella tai kaasulla. Sähköautot taas ovat ympäristöuhka ja pitäisi kieltää, korkeintaanjättää pienen marginaaliryhmän harrastukseksi. 

Vierailija
35/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin mielestä turha bensanpoltto pitäisi saada lopetettua. Autovero pois ja bensan hinta 10 euroa / litra jolloin maksetaan käytöstä. Liikenne on siirtymässä muutenkin nyt vauhdilla sähköön. Työkäyttöä varten voisi saada verohelpotuksia, se ei ole ongelma. Ei siis nosta tuotteiden hintoja juurikaan.

Vierailija
36/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan äärimmäisen kovaa bensaveroa. Bensan kuuluisi olla kaksi euroa litralta. Kannatan myös lemmikkiveroa.

Olen keski-ikäinen töissäkäyvä mies, enkä asu Kalliossa, vaan Turussa.

Vierailija
37/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla on bensa-auto eikä se häviä kuin tuhka tuuleen, vaikka hankkisinkin sähköauton. Joku sillä ajaisi ja bensaa tankkaisi minun jälkeenkin.

Vierailija
38/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puuttuu äly ja ymmärrys niin se valitettavasti näkyy, älyä kun ei riitä edes olemaan hiljaa. Jos bensalla ja polttoaineella on minimihinta niin kai ymmärrät ettei se kohdistu yksityisautoilijoihin pelkästään. Kaikki, siis aivan kaikki elämääsi kuuluva asia jota joko käytät tai et, tai et tiedä käyttäväsi, kallistuu sietämättömästi. Ruoka, asuminen, koulut, harrastukset jne. Tavallisella ihmisellä ei enää ole varaa asua missään tai kouluttaa lapsiaan. Lääkäristä tai hammaslääkäristä voi vain haaveilla.

Höpö höpö. Ihan välttämättömän työkäytön takia voidaan antaa verohelpotuksia.

Ja kaiken lisäksi kohta ei muita tehdä kuin sähköautoja, joten ihan sama vaikka toistaisit valheita sähköautoista 24/7. Sähköauto on nykyään tutkitusti ylivoimaisesti ekologisin ja akuissa ollaan pääsemässä koboltista kokonaan eroon. Sen sijaan öljynjalostuksessa käytetään valtavat määrät kobolttia rikinpoistoon eikä sitä voi kierrättää MITENKÄÄN.

Vierailija
39/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla on bensa-auto eikä se häviä kuin tuhka tuuleen, vaikka hankkisinkin sähköauton. Joku sillä ajaisi ja bensaa tankkaisi minun jälkeenkin.

No vie paalaukseen niin ei varmasti aja sillä kukaan enää. Näin minä tein edelliselle autolleni.

Vierailija
40/106 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämähän on myös Suomessa jo. Kaikkialla muualla koronan aikaan öljyn maailmanmarkkinahinta romahdutti bensan hinnan, mutta Suomessa tultiin alas peräti 10-20 senttiä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi