Loukkaannutko jos kukaan ei vastaa ryhmäkeskustelussa?
Laitoin perjantaina viestin n. 5 ystävän whatsapp-keskusteluun jossa kerroin omasta mielestäni mielenkiintoisesta tapahtumasta elämässäni. Kaikki lukivat viestin mutta kukaan ei reagoinut millään tavalla. Sinänsä ihan sama mutta jotenkin vähän loukkaavaa, melkein kuin sanoisin jotain kasvokkain ja toiset vaan kääntäisivät selkänsä :D Ottaako kukaan tällaisista vähän itseensä?
Kommentit (30)
Olen loukkaantunut kun kukaan ei vastaa minulle mitään mutta muille puhutaan. En vain ymmärrä mikä siinä on taustalla. Voisivathan perustaa ryhmän ilman minuakin jos olen jotenkin ylimääräinen. Tai ehkä ovat niin tehneetkin.
Ehkä he eivät oikein tienneet mitä siihen voisi vastata. Riippuu vähän mitä ja miten kerroit.
En loukkaantuisi. Muiden ihmisten innostus elämääni ei ole tarpeellista, jos kerran ei kiinnosta.
Voin silti olla kiinnostunut heidän asioistaan.
Niin, sehän on, että kasvokkain riittää jokin ilme ilmaisemaan, että Ok. Sähköisenä: Vastaa tai ei, niin ei tiedä toisen fiiliksestä
Juu kyllä, ja en.
Kysyitkö siinä viestissä jotain, vai vaan kerroit jutun?
En kysynyt mitään, kerroin vain harvinaisen sattuman joka osui kohdalle. Ei nyt sinänsä edes ole mikään "vastattava" asia mutta vähän outoa että monta ihmistä vain kokonaan sivuuttaa koko homman :D
Kyllä mä loukkaantuisin, ei ole haastavaa laittaa joku lyhyt kommentti ”voi kun kiva” ”koita jaksaa” tms.
Kyllä se, että ei reagoi osoittaa välinpitämättömyyttä ja huonoa käytöstä
Mä en myöskään ymmärrä miten jotkut kehtaavat useastikin ignoorata viestejä. Oikeasti kukaan ei ole niin kiireinen ettei ehtisi vastaamaan parilla sanalla (vaikka päivän tai pari myöhässä, ihan sama). Ja jos muka on niin kiireinen niin sitten ei kannata edes hankkia niitä ystäviä alunperinkään.
Kasvokkain puhuminen ei ole sama asia kuin someessa kirjoittaminen. Kasvokkain oltaessa ei käännetä selkää, oletko unohtanut miten maailmassa toimitaan. Jottet loukkaannu, niin kerro vasta juuttusi kun tapaatte, näin säästyt mielipahalta.
Pitääkö tykätä Tokmannista tms., jos siitä on fb kaveri tykännyt?
On se vähän outoa, jos kukaan ei vastaa mitään. Ryhmäkeskusteluissa itseäni ei haittaa, jos vain yksi sanoo esim. "ok" - silloin voi olettaa kaikkien muidenkin olevan samaa mieltä, kun kukaan ei vastusta. (Sen sijaan ärsyttää se, jos kaikkien kymmenen on pakko vastata "ok" peräkkäin, kun se yksi ok olisi helposti riittänyt, mutta maybe that's just me.)
Jos et kerta kysynyt mitään niin eihän silloin ole tarpeen vastata. Ehkä kertomasi juttu oli sellainen, ettei kukaan oikein tiennyt, miten reagoisi niin kaikki luottivat siihen, että joku toinen reagoi?
Olisitko loukkaantunut, jos joku olisi sanonut: aivan.
Ryhmäkeskustelussa on ryhmän paine.
Mulle käy aina samoin. Kukaan ei vastaa mun viesteihin mitään wa-ryhmässä. Ei, vaikka laittaisin kysymyksenkin.
Sama töissä. Jos minä laitan kysymyksen tiimille skypessä ja kysyn neuvoa, niin ei vastausta. Joku muu laittaa, niin vastataan heti.
Pahalta tuntuu.
Juuri eilen laitoin viestiä kaveriporukkani ryhmään ja kaikki näkivät ja jättivät reagoimatta. Pian kaverini laittoi samaan ryhmään monen minuutin videon ja se kyllä jaksettiin katsoa ja siitä heillä riitti juttua.
Myös sen olen huomannut, että jos itse vaihdan ryhmämme nimeä, tai profiilikuvaa, vaihtaa joku kavereistani tekemäni muutoksen heti pois, heidän vaihtamansa nimet ja kuvat saa jäädä.
Pieniä asioita suuressa mittakaavassa; vaikea näistä on puhuakaan, koska aikuisen ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää ottaa someasioita näin tosissaan. Totuus on kuitenkin, että kiusaaminen ja syrjiminen, joka aikuistenkin ongelmaksi tunnistetaan, on siirtynyt someen samalla lailla, kuin lapsillakin. Tuo vastaamatta jättäminen on hienovarainen tapa kertoa, että sinä ja sinun turha paskasi ei kiinnosta ketään, tuki turpasi kiitos. Se on lannistavaa ja siihen on vaikeaa puuttua, joten eriarvoisuus saa kehittyä ja jatkua
Tuollainen passiivis-aggressiivinen, tahallinen huomiotta jättäminen somessa näkyy varmasti myös kasvotusten. Oletko illanistujaisissakin se, jonka päälle puhutaan ja jonka täytyy kirjaimellisesti napsuttaa sormiaan huomion saadaksesi?
Ottaisin kyllä. Ei ole ok minusta.