Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä syylisyydestä eroon jos vahingossa oikeasti satuttaa lasta?

Vierailija
13.06.2020 |

Luulin että 5v tyttö oli pihalla leikkimässä, mutta ei sitten ollutkaan. Hän oli ajatellut säikäyttää minut vitsillä. Tyttö oli mennyt piiloon oven väärälle puolelle tähän pilaan ja ovea avatessani läimäisin häntä suoraan silmäkulmaan sillä. Hän kyllä ilmeisesti itse ymmärtää etten todellakaan tarkoittanut niin tehdä.

Mutta silti on kamala syyllisyydentunne, että oli jotenkin minun vikani kun paiskasin oven niin voimalla auki. Hänellä on nyt musta silmä (kävimme lääkärissä, ei ole mitään sen pahempaa, pelkäsin jo aivotärähdysyä). Hirveä ahdistus kuitenkin että jos tyttäreni kokee sen kuitenkin tahallisena tekona, että äiti olisi halunnut häntä satuttaa. Sama myös jos kavereitaan nähdään, niin musta näyttää niin hirveän pahalle, en halua että kukaan kuvittelee että pahoinpitelen lapsiani.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tuskin enää edes muistaa koko asiaa. Ja jos teillä on normaali rakastava perhe, ei varmasti luule sinun tehneen sitä tahallaan.

Vierailija
2/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä tytöltä anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä tytöltä anteeksi.

Olen pyytänyt kyllä ja hän antoi anteeksi, mutta asia vaan jotenkin raastaa :(

Vierailija
4/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa sattuu jotain jatkuvasti. Ajan kanssa noi unohtuu.

Vierailija
5/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tuntisi huonoa omaatuntoa niin olisin huolissani. Lisäksi veit tytön lääkäriin ja pyysit anteeksi eli myönsit virheesi ja korjasit sen kuin normaali aikuinen. Et yrittänyt piilotella asiaa tai syyttää lasta. Kolhut kuuluvat elämään. Kukaan ei kuollut tai vahingoittunut vakavasti. Elämä jatkuu.

Vierailija
6/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni löi mulle kerran vahingossa mustan silmän. Hänen syyllisyydentunteensa oli suuri, itse en ollut erityisen pahoillani. Vaikka siis sattuikin kovasti. Eli lapsi ei välttämättä oikeasti koe asiaa yhtään sellaisena kuin sinä sen koet.

Vierailija
7/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle voi onneksi selittää että se on vahinko, eikä tarkoituksella tehty teko. En usko että jää mitään kaunoja. Oma äitini kompastui ahtaassa keitiössä ja kaatoi kiehuvaa vettä käsivarrelleni vahingossa, kun olin n.10 v. Palovamma ärsytti pitkään, mutta en syyttänyt häntä siitä.

Vierailija
8/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin käsittämätöntä, millainen tabu fyysisestä kivusta on nykyään tullut.

Vierailija
9/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko lääkärille mitä oikeasti tapahtui? Etkä vaan jotain että "se käveli pöydän kulmaan ihan itekseen"?

Vierailija
10/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroitko lääkärille mitä oikeasti tapahtui? Etkä vaan jotain että "se käveli pöydän kulmaan ihan itekseen"?

Sanoin että oli oven takana piilossa, niinkuin olikin? Jos hakkaisin lapsiani tuskin tekisin siitä keskustelua av:lle jonain peitetarinana.

Vierailija
11/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi viimeistään aikuisena ymmärtää, että et tehnyt sitä tahallaan, ja antaa anteeksi.

Ihan eri asia on sitten se, jos joku äiti tahallaan satuttaa lastaan esimerkiksi tukistamalla. SE on anteeksiantamatonta.

Vierailija
12/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin että oli oven takana piilossa, niinkuin olikin? Jos hakkaisin lapsiani tuskin tekisin siitä keskustelua av:lle jonain peitetarinana.

Ok eli et kertonut. Säälittävää.

Vierailija
13/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingolle ei voi mitään, mutta älä paisko ovia jatkossa. Niistä kulkee yleensä ihmisiä.

Vierailija
14/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessa olisi vain sanottu että opettelepa väistämään sitä avautuvaa ovea. Ei ole vakava asia, eikä ole sinun vika. Lapsen on opittava asettelemaan itsensä niin, ettei ovet lämähdä kasvoille.

Vierailija
15/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa vahinkoa tapahtunut. Päinvastoin. Tyttöhän oli suunnitellut säikäyttävänsä sut ja saikin ovesta päähän. Päinvastaisesti olisi onnistunut ja olisit saanut sydärin. Kumpi pahempi?

Tuskin tekee uudelleen.

Vierailija
16/16 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tossa vahinkoa tapahtunut. Päinvastoin. Tyttöhän oli suunnitellut säikäyttävänsä sut ja saikin ovesta päähän. Päinvastaisesti olisi onnistunut ja olisit saanut sydärin. Kumpi pahempi?

Tuskin tekee uudelleen.

Todennäköisesti on tyhmä lapsi ja tekee.