Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan reseptin nettilääkäriltä?

Vierailija
13.06.2020 |

Kertokaas nyt tumpelolle, joka on käynyt lääkärissä viimeksi vuosia sitten ja joka ei tajua terveydenhuollon organisaatioista mitään, onko mahdollista saada esimerkiksi huomenna jostain nettilääkäriltä resepti virtsatulehdukseen niin, ettei tarvitsisi mennä itse mihinkään vastanotolle. Ei ole siis mitään työterveysjuttuja tms omalääkäreitä. Voinko vain laittaa viestiä jonnekin yksityisen lääkäritalon sivuille vai miten tällaiset nettivastaanotot toimivat?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin niin, että Ap on ihan toimintakykyinen, mutta ei viitsisi maanantaina olla pois töistä?

Vierailija
42/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä menee nyt aika lailla spekuloinniksi, kun ei ole vielä lääkärin diagnoosia.

No eiköhän tuollainen vaiva ole ihan yleinen ja helposti pääteltävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootteja ei aloiteta kansalaisten omien epäilyjen perusteella.

Vierailija
44/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lääkkeet silmätulehdukseen chattilääkäriltä. Kesti kaikkineensa 2min asiointi etänä ja resepti oli apteekissa parin tunnin päästä.

Eli missä, miten ja minkä hintaista se on. Minulle pitää kertoa nyt ihan kädestä pitäen kaikki. missä osoitteessa se chattilääkäri on, onko minun mahdollista sitä käyttää vai pitäisikö olla jokin valmis asiakkuus tai sopimus? Löysin vain jonkun chattirobotin ja ajanvarauslomakkeen. 

ap

Mitä sä nyt jotain chattilääkäreitä mietit. Soita terveyskeskukseen.

Eipä ainakaan täällä Keski-Suomessa terveyskeskukset ole auki viikonloppuisin. t. ei ap

Jossain teilläkin on päivystys viikonloppuisin, vaikka terveyskeskukset ovat kiinni. Jos se on esim. sairaalan päivystyspoliklinikalla, soitto sinne.

Sieltä ei tasan varmasti reagoida mitenkään, jos kerron haluavani lääkettä virtsatulehdukseen. Päivystys on vain akuuteille ja kiireellisille asioille. Virtsatulehdus ei ole sellainen ellei ole edennyt todella pahaksi. 

Sinulla on täysin väärää tietoa, ja kaikenlisäksi mahdollisesti vaarallista sellaista. Olen todella tulehdusherkkä, ja aina olen saanut viikonloppupäivystyksestä avun kun sille on ollut tarve. "Todella pahaksi" eteneminen tarkoittaa munuaistulehdusta ja täytyy olla täysin idiootti ja ammattitaidoton lääkäri tai sh että antaa tilanteen mennä siihen.

Juu, itse olin viimeksi kolme päivää sairaalassa, kun minulla oli sellainen "ei kiireellinen" ihottuma. 

ap

Vierailija
45/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lääkkeet silmätulehdukseen chattilääkäriltä. Kesti kaikkineensa 2min asiointi etänä ja resepti oli apteekissa parin tunnin päästä.

Eli missä, miten ja minkä hintaista se on. Minulle pitää kertoa nyt ihan kädestä pitäen kaikki. missä osoitteessa se chattilääkäri on, onko minun mahdollista sitä käyttää vai pitäisikö olla jokin valmis asiakkuus tai sopimus? Löysin vain jonkun chattirobotin ja ajanvarauslomakkeen. 

ap

Mitä sä nyt jotain chattilääkäreitä mietit. Soita terveyskeskukseen.

Eipä ainakaan täällä Keski-Suomessa terveyskeskukset ole auki viikonloppuisin. t. ei ap

Jossain teilläkin on päivystys viikonloppuisin, vaikka terveyskeskukset ovat kiinni. Jos se on esim. sairaalan päivystyspoliklinikalla, soitto sinne.

Sieltä ei tasan varmasti reagoida mitenkään, jos kerron haluavani lääkettä virtsatulehdukseen. Päivystys on vain akuuteille ja kiireellisille asioille. Virtsatulehdus ei ole sellainen ellei ole edennyt todella pahaksi. 

Sinulla on täysin väärää tietoa, ja kaikenlisäksi mahdollisesti vaarallista sellaista. Olen todella tulehdusherkkä, ja aina olen saanut viikonloppupäivystyksestä avun kun sille on ollut tarve. "Todella pahaksi" eteneminen tarkoittaa munuaistulehdusta ja täytyy olla täysin idiootti ja ammattitaidoton lääkäri tai sh että antaa tilanteen mennä siihen.

Huutelen vierestä: Ihan omakohtaisella kokemuksella asia on juuri niin kuin lainaamasi kirjoittaja sanoi. Minulle ohje kuului suunnilleen näin: "Jos kipu yltyy sietämättömäksi tai nousee kuumetta, tule tänne. Muussa tapauksessa odota maanantaille" Se on toki eri asia jos on erityisherkkyyksiä, kuten sinulla. Meille muille matka munuaistulehdukseen on aika pitkä perus pissatulehduksesta. 

Vierailija
46/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuollaisen asian takia viikonloppupäivystystä kuormiteta? Vaikka kurja vaiva onkin. Tai no itse en kehtaisi mennä päivystykseen.

Juu, jokaiselle terveydenhuoltoalan ammattilaiselle on tuttuja nämä tapaukset jotka eivät kehtaa "pikkuvaivasta" tulla vastaanotolle ja sitten ollaankin pian henkihieverissä kuormittamassa terveydenhuoltoa 100x enemmän kuin jos vaiva olisi hoidettu vielä lievänä.

Vierailija
47/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitin niin, että Ap on ihan toimintakykyinen, mutta ei viitsisi maanantaina olla pois töistä?

No kyllä minä vielä olenkin, mutta mistäs minä voin tietää, mikä tilanne on maanantaina. Vaiva on kuitenkin alkanut jo eilen ja nyt muutaman tunnin sisällä pahentunut reilusti. 

ap

Vierailija
48/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄÄKÄRI-CHAT 24/7 ASIOI HETI!

Yhteys lääkäriin chatin kautta ilman ajanvarausta kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

Hinta työterveysasiakkaalle: Mikäli palvelu kuuluu työterveyshuollon sopimukseesi, sinua ei veloiteta. Avaamalla Oma Terveys -sovelluksen tai kirjautumalla Oma Terveyteen näet työterveyteesi kuuluvat etäpalvelut.

Hinta yksityisasiakkaalle: Hinnoittelu on kiinteä. Hinnat Kela-korvauksen jälkeen arkisin klo 7-21 32 € (ilman Kela-korvausta 40 €), viikonloppuisin ja pyhäpäivinä 7-21 42 € (50 €). Öisin klo 21-7 52 € (60 €).

Kela-korvattavuus: Kyllä, palvelu on Kela-korvattava

Toimi näin: Avaa Oma Terveys -sovellus ja valitse Etäasiointi tai kirjaudu Oma Terveys -verkkopalveluun ja avaa palvelu.

Lääkäri-chat on aina auki. Lääkäri-chatissa saat yhteyden yleislääkäriin nopeasti, missä ja milloin tahansa ja ilman ajanvarausta. Chatissa voit keskustella ja tarvittaessa lähettää asiantuntijalle esimerkiksi kuvan tai muun tiedoston.

Lääkärin suosituksesta ja asiakkaan kanssa sovittaessa chatissa on mahdollista avata videoyhteys. Tällöin käynnin hinta on Yleislääkärin videovastaanoton mukainen lue lisää.

Palvelun avulla voit saada hoidon tarpeen arvioinnin, lähetteen laboratorioon tai reseptin. Esimerkiksi allergiaoireet, virtsatieinfektiot, ihottumat ja hoito-ohjeiden saanti jo todettuihin vaivoihin ovat tyypillisimpiä palvelun avulla hoidettavia asioita.

Palvelu ei sovellu vakavien sairastumisten hoitoon eikä esimerkiksi uni-, psyyken- tai vahvojen särkylääkkeiden määräämiseen. Huomioithan, että esimerkiksi korvatulehdukseen tai poskiontelotulehdukseen ei voi määrätä antibiootteja chatin kautta.

Terveystalo.

Vierailija
49/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että Ap kykenee surffailemaan täällä mammapalstalla.

Vierailija
50/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä vielä olenkin, mutta mistäs minä voin tietää, mikä tilanne on maanantaina. Vaiva on kuitenkin alkanut jo eilen ja nyt muutaman tunnin sisällä pahentunut reilusti. 

ap

No mitä sinä vielä täällä kirjoittelet. Hopi hopi soittamaan aikaa päivystykseen. 

Vierailija
51/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä! siksihän minä sitä lääkäriä tässä nyt tarvitsisinkin. Tuntuu vain tyhmältä mennä vastaanotolle, jos pitää kuitenkin mennä vielä labraan tai jos asia hoituisi ilman labraakin. Järkyttävää, jos nykypäivänä ei vieläkään ole mahdollista hoitaa asiaa puhelimitse vaan pitää käydä lääkärille kasvokkain sanomassa ne samat asiat, mitkä sanoisin puhelimessakin. Varsinkin korona-aikaan. 

ap

Vierailija
52/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä ei välttämättä ole Terveystalon labraa lähettyvillä.

Vierailija
53/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No mitä sinä vielä täällä kirjoittelet. Hopi hopi soittamaan aikaa päivystykseen. 

mielestäni kyllä kerroin, mitä täällä kirjoittelen. Kysyin miten toimii etävastaanotto ja nettilääkäri, kun ei oikein pystyisi nyt lähtemään naapurikaupunkiin päivystykseen. 

ap

Vierailija
54/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Terveystalo mainostaa chattivastaanoton olevan käytössä 24/7.

Vierailija
55/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että Ap kykenee surffailemaan täällä mammapalstalla.

No mitä hittoa nyt taas. Jos minulla on maha kipeä, alapäätä kirvelee ja istuminen sattuu, miten se estää mielestäsi surffailun. Kyllä minulla silmät ja sormet toimivat ihan normaalisti. 

ap

Vierailija
56/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Selvität missä terveyskeskuksesi päivystys on. Heillä on puhelinnumero. Selvität oireesi puhelimessa ja pyydät voitko saada puhelimitse reseptin.

2) Valitset haluamasi yksityisen toimijan kuten Mehiläinen tai Terveystalo, ja etsit heidän sivuiltaan miten pääset maksulliseen lääkäritsättiin, esimerkiksi kuten yllä juuri kuvattiin.

Vierailija
57/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä ei välttämättä ole Terveystalon labraa lähettyvillä.

Ei tarvita mitään labraa vaan NETTIYHTEYS!

Vierailija
58/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että tämän nimenomaisen vaivan kohdalla usein kirjoitetaan ks. Käypä hoito.

Vierailija
59/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labra tarvitaan erotusdiagnoosin tekemiseen.

Vierailija
60/71 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että tämän nimenomaisen vaivan kohdalla usein kirjoitetaan ks. Käypä hoito.

Nythän ei ole vielä tietoa, mikä vaiva on kyseessä. Lääkäri aloittaa hoidon labran jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan