Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sairaanhoitaja ja en enää jaksa hoitotyötä

Vierailija
13.06.2020 |

Olen tehnyt sairaanhoitajan töitä parikymmentä vuotta. Olen ollut jo pitempään väsynyt työhöni. Jatkuva saatavilla oleminen, jatkuva vuorovaikutus, väkivalta tai sen uhka on usein läsnä. Työnohjausta ei ole. Työyhteisö on kyllä hyvä ja samoin työilmapiiri. Jotenkin vain alkaa tuntua, että itselläni ei ole alalle enää mitään tarjottavaa. Lähes aina ahdistaa mennä töihin ja olen jotenkin alkanut jopa pelkäämään työn tuomaa vastuuta. Koronaepidemia on kiristänyt kaikkea ennestään ja stressi on sen myötä lisääntynyt hurjasti. En tahdo enää jaksaa :( Olen miettinyt alan vaihtoa tai jotain muuta työtä mitä voisi tehdä sh:n koulutuksella, mutta mitä?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on se, etteivät sairaanhoitajat tahdo jaksaa omassa työssään. Työtaakka o lisääntynyt viime vuosina merkittävästi. Vastuu on hurja. Palkka onneton.

Vierailija
82/90 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on se, etteivät sairaanhoitajat tahdo jaksaa omassa työssään. Työtaakka o lisääntynyt viime vuosina merkittävästi. Vastuu on hurja. Palkka onneton.

Palkkaa korotettu. Ei pelkkä palkan korotus kompensoi työn rakenteellisia ongelmia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se saa palkkaa tehdessään kolmivuorotyötä?

Vierailija
84/90 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko palkka on noussut 2000- luvun alusta?

Vierailija
85/90 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki asiakaspalvelualat ovat nykyisin rasittavia.

Tämä! Olin Stockalla melkein 30 vuotta, sitte kilahti ja otin loparit. Nyt oon mieluummin työtön kuin meen asiakaspalveluun. 

Vierailija
86/90 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa. Minun sisko väsyi js pottuuntui sairaanhoitajan työhön neljävitosena niin että haki yliopistoon lukemaan kauppatieteitä, pääsi ekalla yrittämällä ja opiskeli 3,5 vuodessa maisteriksi. Sai heti  vakkarityön ison pörssifirman keskijohdosta. Nyt hänellä on siisti ja säännöllinen sisätyö ja vuosipalkka yli 100 000 €. 

Vierailija
87/90 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda alaa. Minun sisko väsyi js pottuuntui sairaanhoitajan työhön neljävitosena niin että haki yliopistoon lukemaan kauppatieteitä, pääsi ekalla yrittämällä ja opiskeli 3,5 vuodessa maisteriksi. Sai heti  vakkarityön ison pörssifirman keskijohdosta. Nyt hänellä on siisti ja säännöllinen sisätyö ja vuosipalkka yli 100 000 €. 

No mille alalle sinä vaihdat? Filmitähdeksikö?

Vierailija
88/90 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole onneton palkka. Muut asiat varmaan selittää jaksamisongelmat mutta tuskin ansiotaso. 

Vierailija
89/90 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa. Ei ole sinua varten tuo työ. Enemmän miehiä vaaditaan alalle. Olet kuitenkin tekijänaisia, istumatyö voi myös olla puuduttavaa. Mieti nyt vielä kertaalleen: onhan siinä työssä hyvätkin puolensa ja varmasti töitä riittää. Teet merkityksellistä ja arvokasta työtä jolla on tarkoitus. Itse en luopuisi. Kaikissa töissä on omat hyvät ja huonot puolensa. Ehkä sinut voidaan jossain vaiheessa ylentää ja pääset enemmän olemaan toimistossa paperitöiden kimpussa.

Vierailija
90/90 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mille alalle sinä vaihdat? Filmitähdeksikö?

Nro 86 vastaa: Siis miksi mun pitäis ryhtyä filmitähdeksi, mitä ihmettä höpiset???

Mulla ei ole tarvetta vaihtaa alaa, työskentelen logistiikkahommissa asiantuntijana ja olen tyytyväinen työhöni. Alanvaihtaja kyllä olen, sillä mun eka ammatti on niinkin outo kuin ratsastuksenopettaja, mut siitä on aikaa jo 20 vuotta.