Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastuslaitoksen hoitohenkilökunta nosti elottoman lapsen vedestä ja rannalla olijat jatkoivat auringonottoa

Vierailija
13.06.2020 |

Ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Lapsi virkosi puolen tunnin elvytyksen jälkeen ja vietiin sairaalaan. Uimarannalla olevat lapsiperheet jatkoivat kesäpäivän nauttimisesta lasten mennessä uimarenkaineen uimaan ja vanhempien jatkaessa viltillään piknikkiä. Olisin olettanut, että ranta olisi pikkuhiljaa tyhjentynyt siltä päivältä. Itse jäin kauemmas hetkeksi hämmästelemään ihmisten välinpitämätöntä käytöstä.

Kommentit (203)

Vierailija
161/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä epäilen, ettei äo:n ja onnettomuuksista hysteerisen järkyttymisen suhde mene ihan niin päin kuin ap olettaa. Päinvastoin, älykkäät osaavat tuntea asioita ihan siellä oman päänsä sisällä ilman, että niistä pitää meuhkata niin hurjaan ääneen että ap näkee sen sieltä toiselta rantaakin. Joskus hirveän älykkäät ihmiset vaikuttavat ulospäin kovin kylmiltä.

Joka hetki tapahtuu jotain jossain,  josta voi tervepäinen järkyttyä syvästi.  Muuttaako se  suhtautumista asiaan tapahtuuko se lähellä vai kaukana,  jos ei pysty mitenkään estämään?  Tuo päivä saattoi olla monelle ainoa vapaa eikä he olleet asianosaisia.

Vierailija
162/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin ranta fiilis menisi jos näkisin rannalla jotain elvytettävä.

Mullakin menee fiilis aina, kun ei osata yhdyssanoja. Siihen ei auta edes elvytys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranta cancelled.

Vierailija
164/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin ranta fiilis menisi jos näkisin rannalla jotain elvytettävä.

Äsh. Ei kannata pienistä pilata hyvää rusketustaan.

Vierailija
165/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis usko on kyllä jo mennyt ihmisiin, mutta aina jaksan kuitenkin yllättyä ihmisen tyhmyydestä.

Ensinnäkin ei ollut kyse siitä, että olisi pitänyt mennä auttamaan, ammattilaiset auttoivat jo. Eikä kyse ollut siitä, että olisi pitänyt mennä pällistelemään tai kuvaamaan, se vasta tyhmää olisikin.

Kyse oli siitä, kuinka sinä pystyit jatkamaan auringonottoa ja uimista, kun joku teki kuolemaa vieressä tai oli käytännössä jo kuollut, koska lapsi saatiin vasta pitkän elvytyksen jälkeen takaisin henkiin. Kuinka sinä pystyit olemaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Eikö tämä järkyttänyt sinua tai herättänyt sinussa minkäänlaista kunnioitusta vainajaa kohtaan tai elämään kamppailevaa lasta kohtaa. Eikö tämä järkyttänyt sinun lapsia eivätkö he esittäneet järkyttyneitä kysymyksiä. Miten sinä saatoit olla kuin ei mitään juuri sillä hetkellä, kun toisen ihmisen kaikki oli käsillä, mutta sinulle se ei ollut mitään. Eikö sinua jo hävittänyt olla totaalisen välinpitämätön. Eikö se ollut sinulle Nokia, että kaikki vielä näkevät sen. Eikö mikään vedä sinua hiljaiseksi tai mietteliääksi. Miten auringonotto maistui vielä tämän jälkeen eikö siitä mennyt fiilis ja maku.

Miten sinä kykenet tähän. Mitä sinulle on pitänyt tapahtua, kun mikään ei pysäytä.

Nämä kommentit täällä AV vielä alleviivaavat tätä täydellistä välinpitämättömyyttä.

En ihmettele sitäkään tosiseikkaa, että 90% maailman väestöstä kuuluu ÄÖ keskivertoon tai alle/hieman päälle.

En tiedä pelastaisiko korkeampi ÄO tältä välinpitämättömyydeltä, mutta ihmisen tyhmyyden se loistavasti selittää.

Ja älä turhaan kuvittele, että minä ajattelisin tämän kirjoituksen herättävän sinussa jotain, en edes pientä myötätuntoa lähes henkensä menettänyttä lasta kohtaa, koska en kuvittele. Minä kyllä tiedän, että sinä et kykene siihen.

Toiset meistä ovat nähneet niin paljon kuolemaa (joka muuten on aivan luonnollinen osa elämänkiertoa täällä maapallolla), ettei ventovieraiden kuolema oikeastin isommin heilauta. Toiset meistä katsos ihan työksemme saattelevat toisia kuolemaan. Sitä saisi elää järkyttyneenä joka hetki, jos sille linjalle lähtisi.

Kuolemassa ei ole mitään pahaa, ei mitään rumaa, ei mitään pelottavaa. Jokainen meistä kuolee joskus. Toisinaan joku kuolee keskimääräistä aikaisemmin, ja sekin on osa elämän normaalia kiertoa.

Omissa tunteissa vellominen silloin, kun toisella on surua, ei muuten ole empatiaa vaan itsekkyyttä. Sinä olit varmaan Thaimaan tsunamistakin kovin järkyttynyt. Etkä ymmärtänyt että niiden, joita asia ei koske, velvollisuus on elää mahdollisimman normaalisti, tukeakseen niitä jotain suru koskee. Vain pohjattoman itsekäs ihminen omii toisen surun ja alkaa velloa siinä, koska tahtoo tuntea edes jotain. Kun omassa surkean tyhjässä elämässä ei ole tunnetta.

Vierailija
166/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutakuinkin varmasti tiedän tavan päästä iltasanomiin.

Ei tartte kuin kaatua Espalla. Heti parisataa kännykkäkuvaa.

Ihan varmaa on ettei kukaan auta millään tavoin.

Tämä keskustelun,johon sattumaltat törmäsin on

kylmintä pitkää n aikaan

Sekoitat nyt kaksi asiaa keskenään. Ap:n tapauksessa oli apu jo paikalla. Sinun kuvailemassa jonkun pitäisi soittaa apua. Kyllä ihmiset soittavat ja auttavat jos tilanne on sellainen. Minäkin olen tehnyt niin. Jos taas näen, että apu on jo tullut, niin en taatusti jää ap:n tapaan tuijottamaan.

Vierailija
167/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukoskella kuollut 6 v lapsi tänään. On uutisissa jo. Todella ikävää, että ko. Rannalla tapahtuu usein.

Vierailija
168/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo yks pari tossa melkein kutee tos kuvassa. oksettavaa! hieman jotain kunnioitusta kun jonkun avuton lapsi kuoli

Vierailija
169/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa, kun ei ole sellaiseen joutunut. Luulen kuitenkin, että olisin perheineni jäänyt rannalle, jos se olisi muutenkin ollut tarkoitus. Riippuu vähän, miten lapset tilanteeseen reagoisi, luultavasti ne ei tajuaisi mitään erikoista kun kaupungissa näkee ambulansseja muutenkin usein. Alle kouluikäinen tuskin tunnistaa elvytystilannetta, ainakaan jos ei nyt ihan vieressä satu olemaan.

Mutta se, että jäätäisiin rannalle, ei tarkoita etteikö tilanne mietityttäisi, vetäisi hiljaiseksi tai ettei siitä keskusteltaisi, koska luultavasti siellä rannalla ei ole hetkeen muusta puhuttukaan. Ja varmasti monen reissu jäikin aiottua lyhyemmäksi, vaikka ei heti paikalta poistunutkaan. Sen asian käsittely vaatii aikaa eikä heti välttämättä osaisi toimia, ja ihmiset myös reagoi tämmöisiin hyvin erilaisilla tavoilla. Joku, joka päällisin puolin näyttää vaan jatkavan auringonottoaan, saattaakin olla niin järkyttynyt että lamaantuu eikä osaa tehdä muuta kuin jatkaa makaamistaan. Tämmöinen moralisointi ja jeesustelu on todella ällöttävää.

Vierailija
170/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mainitsemaa onnettomuutta ei liene tapahtunut missään. Kyllä hukkumistapaukset raportoidaan usein ihan valtakunnallisissa lehdissä, mutta eipä näkynyt pilkkuakaan. Sen sijaan Pikkukoskelaa tapahtunut hukkuminen raportoitiin hyvin pian tapahtuman jälkeen.

Jos ap on keksinyt jutun omasta päästään, niin ymmärtääkö hän, miten vaarallisesti hän toimii?

Vierailija
171/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua.. luin tästä keskustelusta vain etusivun ja olen hämilläni ihmiskunnan epäempaattisuudesta... ei ihme että koen olevani outolintu kun meitä ap:n tavoin ajattelevia on selkeästi niin vähän.. Tämä on ihan kamalaan surullinen asia.

Vierailija
172/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n mainitsemaa onnettomuutta ei liene tapahtunut missään. Kyllä hukkumistapaukset raportoidaan usein ihan valtakunnallisissa lehdissä, mutta eipä näkynyt pilkkuakaan. Sen sijaan Pikkukoskelaa tapahtunut hukkuminen raportoitiin hyvin pian tapahtuman jälkeen.

Jos ap on keksinyt jutun omasta päästään, niin ymmärtääkö hän, miten vaarallisesti hän toimii?

Mutta ap:han sanoi että lapsi virkosi elvytyksen jälkeen. Ei sellaisia tapauksia yleensä uutisoida missä jää henkiin ellei eipäillä jotain rikosta. 

Vierailija
173/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaistyylinen itsekkyys ja omien etujen tavoittelu sekä se kauan painotettu yksilönvapaudet on tulleet muotiin.

Vierailija
174/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminä kun kaikki ei reagoi kuten Minä niin se ei käy. Minä olen oikeassa muut väärässä.

Vierailija
175/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muiden elämän pitäisi muuttua jos asia ei heitä koskettanut henkilökohtaisesti? Surra voi myös ilman ulospäin näkyvää sirkusta ja karkuun juoksemista.

Vierailija
176/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäminä kun kaikki ei reagoi kuten Minä niin se ei käy. Minä olen oikeassa muut väärässä.

Jenkkimeno tullut suomeen jäädäkseen. Lienee pop-musiikki, sarjat syynä tähän muutokseen.

Vierailija
177/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua.. luin tästä keskustelusta vain etusivun ja olen hämilläni ihmiskunnan epäempaattisuudesta... ei ihme että koen olevani outolintu kun meitä ap:n tavoin ajattelevia on selkeästi niin vähän.. Tämä on ihan kamalaan surullinen asia.

Mikähän täällä kertoo epäempaattisuudesta? Se ettei kaikki toimi kuten sinä ja ap? Surullista on ja jokainen suree omalla tavallaan,kaikki eivät tee ulospäin näkyvää surusirkusta .

Vierailija
178/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lienee kersan vanhempi,hänellä on paha olla ja huono omatunto ja haluaa että muillakin on . Haluaa että kaikkien elämä pysähtyy ja alkaa suruvuosi .

Vierailija
179/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä myötätuntovinkujilla ja AP:n kaltaisilla ihmisillä taitaa olla hyvin alhainen älykkyysosamäärä tai sitten nämä ovat todella huomionkipeitä narsisteja.

Vierailija
180/203 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt kerääntyä ympärille kauhistelemaan ja häiritsemään pelastuslaitoksen työtä ja sitten lähteä kotiin juoruamaan kavereillekin tapahtuneesta?

Niin kuin ap tälle palstalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi