Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastuslaitoksen hoitohenkilökunta nosti elottoman lapsen vedestä ja rannalla olijat jatkoivat auringonottoa

Vierailija
13.06.2020 |

Ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Lapsi virkosi puolen tunnin elvytyksen jälkeen ja vietiin sairaalaan. Uimarannalla olevat lapsiperheet jatkoivat kesäpäivän nauttimisesta lasten mennessä uimarenkaineen uimaan ja vanhempien jatkaessa viltillään piknikkiä. Olisin olettanut, että ranta olisi pikkuhiljaa tyhjentynyt siltä päivältä. Itse jäin kauemmas hetkeksi hämmästelemään ihmisten välinpitämätöntä käytöstä.

Kommentit (203)

Vierailija
201/203 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin todennäköisesti auttanut jos tapahtuu lähellä ja pystyn auttamaan (tarjoutunut vesietsintäketjuun tai vahtimaan rannalle jääviä lapsia ym). Jos taas olisin kauempana rannalla en olisi mennyt paikalle jos oletan että siitä enemmän haittaa kuin hyötyä. Enkä olisi välttämättä lähtenyt kotiin mutta olisi varmaan käsitelty asiaa rannalla ja surtu mutta eihän se kotialähtö olisi muuttanut mitään. Eri asia tietty jos lapsia mukana ja he järkyttyvät ym. Toisaalta jos olisin ollut kauempana rannalla niin olisinko edes tullut tietämään mitä siellä toisella puolen rantaa tapahtui?

Kotona ei lähdetty paloautojen perään ym seuraamista mitä esim naapurit tekivät. Vain kerran lähdettiin palopaikalle kun kuultiin että kyse maastopalossa mutta isä huolehti kaikille kumpparit jalkaan, pitkälahkeiset/hihaiset vaatteet ja mukaan lapioita, haravoita ym. Ja kun päästiin palopaikan lähettyville auto parkkeerattiin metsän puolelle että mahdolliset paloauton pääsevät esteettä liikkumaan. Onneksi palo oli saatu jo sammumaan mutta muuten olisimme menneet auttamaan tarpeen mukaan.

Olen useamman kerran nähnyt vanhan ihmisen lyyhistyvän kadulle kesken kävelyn tai kaatuvan pyörällä. Aina olen heti etsinyt parkkipaikan ja auttanut ihmiset tarvittaessa kotiin asti. Monet muut ovat ajaneet autolla ohi piittaamatta mitään tilanteesta.

Silti en syytä ihmisiä jotka jäävät rannalle apn kuvaamassa tilanteessa tapahtuneen jälkeen. On rannalla ihmisiä, nauravat he tai itkevät niin tapahtunutta se ei estä eikä muuta.

Vierailija
202/203 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pöyristyy nyt turhasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/203 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on lapsellinen narsisti, joka nauttii omissa tunteissaan vellomisestaan ja vaatii muita tekemään samoin. Hän muistuttaa ihmisiä jotka joutuivat hysterian valtaan, kun heille tuntematon englantilainen elättiprinsessa kuoli auto-onnettomuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi