Pelastuslaitoksen hoitohenkilökunta nosti elottoman lapsen vedestä ja rannalla olijat jatkoivat auringonottoa
Ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Lapsi virkosi puolen tunnin elvytyksen jälkeen ja vietiin sairaalaan. Uimarannalla olevat lapsiperheet jatkoivat kesäpäivän nauttimisesta lasten mennessä uimarenkaineen uimaan ja vanhempien jatkaessa viltillään piknikkiä. Olisin olettanut, että ranta olisi pikkuhiljaa tyhjentynyt siltä päivältä. Itse jäin kauemmas hetkeksi hämmästelemään ihmisten välinpitämätöntä käytöstä.
Kommentit (203)
Miksi rannan olisi pitänyt tyhjentyä? Joku ei katsonut lapsensa perään ja siksi kaikkien pitää sietää seuraukset?
Kaikkien olisi paniikissa pitänyt lähteä peruuttelemaan autoaan rannan parkkipaikalta tukkien ambulanssien tien? Vai mikä olisi ollut oikein?
Jäit kuitenkin itse pällistelemään ja moralisoimaan muita.
Pelastuslaitos hoitaa nuo tehtävät. Ei ne kaipaa muita rannalla olijoita viereen ihmettelemään.
Tämä kertoo paljon nykyihmisten täydellisestä välinpitämättömyydestä ja omaan napaan tuijottelusta. Varmasti löytyy jo pätkät TikTokista ja mitä näitä nyt onkaan.
Parempi kun jatkoivat rauhassa. Eivätpä häirinneet pelastajien työtä.
Olisi pitänyt kerääntyä ympärille kauhistelemaan ja häiritsemään pelastuslaitoksen työtä ja sitten lähteä kotiin juoruamaan kavereillekin tapahtuneesta?
Itse kolmen lapsen äitinä olisin kyllä vienyt lapseni kauemmaksi, ettei tarvitsisi aikuisena muistella asiaa terapeutin sohvalla.
Olisko sinne pitänyt kutsua rivi itkumummoja laulamaan itkuvirsiä ja laittaa koko ranta kiinni säädyllisen pitkän suruajan ajaksi? Eihän kukaan edes kuollut!
Parempi olla kuin mitään ei olisi tapahtunut, kuin kerääntyä kauhistelemaan, töllistelemään ja jopa kuvaamaan tapahtumaa.
Isommalla uimarannalla kaikki eivät edes välttämättä huomaa mitä on meneillään etenkään jos on paljon ihmisiä.
Itse kyllä varmaan poistuisin tuollaisen vuoksi, mutta en käsitä miksi kaikesta pitää valittaa.
Ihmiset monesti kerääntyvät pällistelemään kun jossain jotain tapahtuu, mikä on paljon kiusallisempaa ja saattaa haitata jopa pelastustpimenpiteitä
No kuka jätti lapsen vahtimatta? Hössötys taatusti tekee traumat lapsille. Jos joku jää auton alle niin lopetatko Oman elämän.
Tapaturmat ovat ihan normaalia elämää. Tässäkin selvittiin säikähdyksellä. Eri asia, jos lapsi olisi kuollut. Hyvä opetus lapsille, että uidessa voi käydä mitä vain.
Kyllä mulla ainakin ranta fiilis menisi jos näkisin rannalla jotain elvytettävä.
No ei rannalla makaamiseen fiilistä tarvita
Veisin kyllä omat lapset pois tilanteesta vähin äänin...tuostahan voi jäädä lapselle traumojakin jos näkee.
Vierailija kirjoitti:
Tapaturmat ovat ihan normaalia elämää. Tässäkin selvittiin säikähdyksellä. Eri asia, jos lapsi olisi kuollut. Hyvä opetus lapsille, että uidessa voi käydä mitä vain.
Siinä vaiheessa, kun elvytystä aloitettiin, ei kukaan tiennyt että millä selvitään ja mikä on opetus. Olisin kävellyt heti lasteni kanssa rauhallisesti pois.
-Se kolmen äiti.
Jospa opettaisitte lapsenne uimaan.
Kaikkea ei opi kännykkää lääppimällä.
Oletan että alle 10-vuotiaat eivät huku sairauskohtauksiin.
Mitä olisi siis pitänyt tehdä? Lopettaa pelastuslaitos?