HÄÄKUUMEILIJAT
No niin uusi pino vauvakuumeisille morsiammille ja tuoreille rouville!
Kommentit (35)
Häät oli 3.6 ja ihanat juhlat oli kaikinpuolin. Esikoispoikamme on syntynyt 08/04 ja toista kuumeilemme kovasti, toinen yrityskierto lähti käyntiin muutama päivä sit, kierukka poistettiin muutama päivä ennen häitä ja yhdet menkat siinä kerkesi häiden jälkeen tulla ennen kuin " virallisesti" alkoi yritys=)
Meikkis lomailee parhaillaan, joten tekstiä tulee nyt vähän harvakseltaan! Pahoittelut.
SS: onnea onnea! Vahva plussa, wau! Hääpuku on pikkuharmi noin ison ilouutisen kanssa. Ymmärrän kuitenkin pukuhuolesi, ja ehdotan, että marssit suosiolla räätälille jo nyt ja tiedustelet asiaa.
Meillä suunnitelmat hyvällä mallilla;ruoka, kirkko, juhlap, bestman ja kaaso sekä vieraslista ok. Jatkuu...
Vielä puttuu: kutsut, ohjelma, puvut (molemmilta), tarkka budjettilaskelma - arviomme on n. 3000 (pitäisi olla yläkanttiin), häämatka suunnitelmat. Lisäksi ok listasta jäi äsken puuttumaan, että kampaaja ja meikki on varattu ja konditoriasta tilattu kakku myös ok. Lisäksi valokuvaaja on varattu (isosiskoni on valokuvaaja). Ohops, tulipas omanapaista... Mukavaa kesän jatkoa hääkuumeilijoille!
Hienoa että täällä on jo rouviintuneitakin niin saadaan teiltä kysellä kaikkea häihin liittyvää :)
Peipposka80: Joko sä nyt oot kampaajan ja meikin varannu? Pitäisköhän tässä niin kun alkaa itsekin sitä jo miettimään? Mihin olet menossa? Ja minkä hintaista on?
Moi!
Eli minä tahdon mukaan hääkuumeilijoihin. Meillä on häät syyskuun alussa ja kovalla tohinalla järjestelyjä tehdään. Juuri on saatu kutsut lähetettyä. Suunnitelmat on suunnilleen valmiina kunhan vaan aletaan toteuttaa ;)
Meillä n.140 eli suht suuret häät. Tänään kävin tilaamassa itelleni sormuksen, huh että alkaa jo mahan pohjassa kutkuttaa.
Vauvaa kuumeillaan kovasti. pari kiertoa jo yritettiinkin tuloksetta mutta nyt päädyttiin että otetaan ehkäisy käyttöön kunnes häät ovat ohi. Saa sitten itsekin vielä häitä kunnolla juhlia. meillä siis on 7kk neitokainen kotona. Vähän mietityttää lasten ikäero jos nopeasti onnistaa mutta mulla on myös terveydellisiä syitä miksi pitäisi kiiruusti jo aloittaa yrittäminen.
Ihanaa kuulla plussa uutisia ja tosi kiva ois kuulla hääkokemuksia ja vinkkejä jo naineilta :)
itsekin voin kertoa suunnitelmiani mutta nyt on taas mentävä nukkumaan jotta jaksaa ihanan murusen, neitosen, kanssa aamulla heräillä.
Meillä häät elokuussa ja yritys päätettii alottaa häiden jälkeen. Meillä on yksi poika 11/04. Hää suunnitelmat on hyvällä malilla, kaikki on oikeestaa hommattu, muutamaa pikkujuttua lukuunottamatta, ootellaa tässä vielä viimesiä ilmottautujia. Kukat pitää vielä tilata, hääkarkit, paikkakortit ja koristelut miettiä ja tehä. Ei ressiä =)
pirpana81
Tervetuloa kaikki uudet kuumeilijat! Mistäpäin maailmaa olette? Kiva että on myös sellaisia mukana joilla jo on lapsia!
Eipä tuo haittaa vaikka massu näkyisi jo häissä kunhan puku mahtuu. Ei voi kyllä montaa päivää ennen häitä tehdä sovituksia. Hankalaa kun ei yhtään tiedä kuinka tuo maha tuosta päättää sitten kasvaa. Pyöreä massu ei haittaa mitään, mutta jos näyttää vaan 10 kiloa lihonnelta niin ei kiva...
Kyllä niitä häitä voi hyvin juhlia vaikka olisikin raskaana. Onhan se totta että ei koskaan tiedä kuinka raskaus sujuu ja se voi vaikeuttaa asiaa, mutta toivotaan parasta. Mulle tärkeämpää on avioliitto ei niinkään suuret hääjuhlat, vaikka mukavahan se olisi että ne onnistuisi hyvin. Mun mielestä olisi niin ihanaa kun pysyisi salassa raskaus häihin asti, voisi sitten sukulaisten uteluihin lapsesta vastata että tulossa on.
parit kerrat olen yrittänyt saada viestiäni tänne mutta turhaan. josko nyt...
Kyllähän noi häät raskaanakin menee varmasti hienosti, toivottavasti ei vaan ole huono olo. Silloin ei ole ihan parhaimmillaan ;) Mä olen kans sitä mieltä että häistä voi nauttia vaikka olisi raskaanakin ja onhan se ihanaa kertoa uutisia siellä jos on siihen asti voinut pitää salassa
me tehtiin tänään paikkakortteja häihin. Sahattiin pyöreästä puusta sellaiset palikat mihin kirjoitetaan tussilla nimet. Minusta hyvä idea paikkaan jossa on hirsiseinät. Netistä idean löysin.
Hääkarkkeina ollaan ajateltu karkkibuffetia eli yksittäisiä namuja ei tule. Buffet on kuulemma yleistynyt suomalaisissa häissä. eli tarkoituksena on siis laittaa kulhoihin namuja tarjolle. Ite ajattelin että niitä voi vieraat sit kerätä muovimukeihin joihin on laitettu se normaalisti häänamussa oleva runo. Tosin meillä lapsellisilla on runona lasten suusta -jutut.
Meillä on tarkoitus saada muutenkin häistä vähän erilaiset. Jotakin persoonallista on koitettu keksiä.
Puku on siis hommattu, kutsut lähetetty, paikkakortit sahattu (ilmoittautumisia odotellaan), bändi varattu, meikki ja kampaaja varattu, kukkakaupassa käyty jutteleen jne. eli suht hyvällä mallilla on järjestelyt. Sulhasen puku vielä puuttuu ja meidän pikkuneidin. Tytölle olen etsinyt mekkoa joka kaupasta enkä mieleistäni ole löytänyt. Haluaisin vähän juhlallisemman kun mitä kaupoissa on ollut tarjolla.
Vauvakuume on taas tosi kovana. mutta me päätimme tosiaan pari kuukautta pitää yrityksessä taukoa ja jatkaa kun häät on ohi. Oma juhliminenkaan ei ole yrittämisen este vaan se että mua pelottaa alkuajan huono olo. Mulla oli esikoisesta kurja olo aluksi enkä haluaisi sitä tunnetta itselleni hääpäiväksi. Raskaus olisi kuitenkin syyskuussa ihan aluillaan.
Mutta nyt on mentävä sohvalle pötköttelemään kun saa neidiltä omaa aikaa :)
MsTottestrom:
Moi!Eli minä tahdon mukaan hääkuumeilijoihin. Meillä on häät syyskuun alussa ja kovalla tohinalla järjestelyjä tehdään. Juuri on saatu kutsut lähetettyä. Suunnitelmat on suunnilleen valmiina kunhan vaan aletaan toteuttaa ;)
Meillä n.140 eli suht suuret häät. Tänään kävin tilaamassa itelleni sormuksen, huh että alkaa jo mahan pohjassa kutkuttaa.
Vauvaa kuumeillaan kovasti. pari kiertoa jo yritettiinkin tuloksetta mutta nyt päädyttiin että otetaan ehkäisy käyttöön kunnes häät ovat ohi. Saa sitten itsekin vielä häitä kunnolla juhlia. meillä siis on 7kk neitokainen kotona. Vähän mietityttää lasten ikäero jos nopeasti onnistaa mutta mulla on myös terveydellisiä syitä miksi pitäisi kiiruusti jo aloittaa yrittäminen.
Ihanaa kuulla plussa uutisia ja tosi kiva ois kuulla hääkokemuksia ja vinkkejä jo naineilta :)
itsekin voin kertoa suunnitelmiani mutta nyt on taas mentävä nukkumaan jotta jaksaa ihanan murusen, neitosen, kanssa aamulla heräillä.
mä oon näköjään edelliseen viestiini hienosti saanut aikaisemman viestini näkyville... :)
t. tietokonenero :)
Heips kaikki hääkuumeilijat! Ompas meitä jo paljon, vautsi! Näköjään syysmorsiamet ei ole ihan sukupuuttoon kuollut laji. Kiva!
Surullinensiili: kannattaa varata meikki+kampaus etukäteen etenkin, jos hääpäivä osuu pyhäpäivälle, niinkuin meillä. Muuten ei varmaan mitään kiirusta.
Tuo irtokarkki-ideahan on loistava! Vähemmän askartelua... Tosin tuleekohan kalliimmaksi,kun tarvitsee enemmän karkkia?
Juu täytyykin ottaa tuo kampaus ja meikki juttu asiakseen, sitä on vaan niin turkasen väsynyt koko ajan. Ehkä olis sittenkin pitänyt odottaa tän vauva jutun kanssa, mutta en valita odottelen vain sitä energistä keskiraskautta!
Mites peipposka sulla? Onko menkoista havaintoa?
Meille tulee varmaan molemmat jos vaan mahdollista siis " viralliset" hääkarkit ja sitten kulhoihin karkkia. Molempien suvuista löytyy niin paljon herkkusuita että pakko kai olla namia kunnolla tarjolla. Meillä tosin hääpaikkana on ravintola joten täytyy selvittää saako karkkia tarjoilla.
Mitenkäs teillä on häävalssin kanssa? Mä kun en haluasi valssia vaan jonkun muun kauniin kappaleen. Ne vanhat valssit kun ei meille istu.
Iltaa!
Mekin mietimme ton häävalssin laitaa. ei osata edes kunnolla tanssia nii pohdimme että ottaisimme jonkun muun biisin. Varmaan kokeillaan vielä tanssia ja jos ei onnistu niin sitten tanssimme hitaan Rakkaus on lumivalkoinen. mä oon aina rakastanu Yötä ja mieheni tykkää siitä kans.
Pakko mennä syömään ku tulin just jumpalta ja sain neidinki jo nukahtaan
Me ajateltiin häävalssiksi hiukan harvinaisempaa tapausta, eli Kylie Minoguen ja Nick Caven where the wild roses grow. Siinä on valssin tahti. Onhan se sanoiltaan hiukan ehkä arveluttava, mutta ah niin kaunis! Nick Caven ääni on niin fantastinen!
Totters: loistava valinta ottaa hiukan erilainen häävalssi, kannattaa vaan katsoa, että biisiä on helppo tanssia " häävalssimaisesti" ... taplaan tässä päässäni tuota rakkaus on lumivalkoista, ja se taitaa siihen taittua. Eikös?
Surullinensiili: miltäs massu nyt vaikuttaa? Joko on kasvanut? Laskin tässä, että jos meillä tärppää tästä kierrosta, niin ollaan aika samoissa mitoissa häiden aikaan (sullahan on 1 kk ennen häät). Täti kävi mua kiusaamassa siis ja nyt kp 17/28 jo menossa. Luulin tuntevani ovulaation, mutta kävi sellainen hassu tilanne, että ensin jomotteli tuota oikeaa puolta, ja sitten sama setti siirtyi hiukan myöhemmin vasemmalle puolelle. Toivottavasti nyt kuitenkin edes jompikumpi munasoluista on irronnut ja sitten tietenkin pitää vielä toivoa, että simppa on sen löytänyt :)
t. peipposka, joka sai hääkortit suunniteltua ja yrittää saada ne elokuun aikana postitettua
Ei noi sanat mun mielestä ole ollenkaan sopimattomat, eikä niitä loppu viimein kukaan niin tarkasti kuuntele jos biisi ei ole tuttu, kun vaan haltioissaan katselee teidän tanssia :) Mä kuulin radiosta Westlifen ja Diana Rossin When you tell you love me ja se kuulosti aikas ihanalta. Mä en yleensä tykkää mistään tollasista lässyjutuista mut kai häihin on kuitenkin pakko joku sellanen valita. Toi rakkaus on lumivalkoinen kuulostaa hyvältä varsinkin jos on teidän mieli bändi.
Miten ilmaistaan kutsussa että avec on tervetullut? Siis laitetaanko kirjekuoreen osoitteen yhteyteen vai itse kutsukorttiin? Otettiin kohtalaisen hyvin miehen kanssa yhteen asiasta. Mä kun ilmoitin että meidän kutsuihin ei mitään ylimäärästä kirjoitella ja se oli sitä mieltä että ei sitä kuoreenkaan laiteta... Oletteko muuten lähettänyt (tai aikeissa lähettää) kutsut virallisen säännön mukaan eli täysi-ikäisille omat vaikka asuisivat samassa taloudessa? Me ei ajateltu, jos eivät täjua että kutsu koskee heitäkin niin oma häpeä.
Massu on vielä ihan normaali, suorastaan masentavan normaalin makkarainen :/ Ostin tänään kankaat hääpukuun, täytyy tosiaan jättää vähän runsaammat saumavarat. Katsoitteko yllätyshäitä subtv:ltä sunnuntaina? Sillä oli niiiiin ihana hääpuku just sellanen iltapuku tyyppinen, mutta ei kyllä toimi mahan kanssa... Toivottavasti maha ei myöskään tuosta juuri kasvaisi olisi mekkokin nätimpi päällä.
Toivottavasti teillä peipposka nyt tärppäisi niin päästäisiin sitten yhdessä fiilistelemään massun kasvua ja sen sopeuttamista hääpukuun :)
Oon niin kateellinen tämän pinon palstailijoille! Itse en siis todellakaan ole hääkuumeilija mutta haluaisin kyllä =o)
Haluaisin naimisiin ennen lasta ja haluaisin muutakin kun vain pienen maistraattireissun, haluaisin suunnitella ja toteuttaa kaikki haaveeni! Mutta mies ei pidä tärkeänä sitä että ennen lasta ollaan naimisissa eikä meinaa innostua asiasta... =o(
Kai se on vaan odotettava omaa aikaa...
ONNEA TEILLE KAIKILLE!
HANNELE rv 9+4
olen kirjoitellut aktiivisesti vilttiketju-pinoissa, sillä meillä on pikku3:sta yritetelty 22 kiertoa. Esikoinen täyttää tänä vuonna 5 v ja kakkonen täytti juuri 2 v. Yhteistä eloa on takana 6 vuotta ja hääpäivää on siiretty kuluneet vuodet milloin milläkin tekosyyllä ja nyt vihdoin päätettiin, että tuli mitä tuli naimisiin mennään syyskuussa 2007. Eli tässä on vielä reilu vuosi aikaa hääkuumeilla ja täytyy sanoa, että kun niitä häitä on tässä jo ehtinyt suunnitella vuosikausia niin vuoden päästä on aika loppuun asti hiottu paketti koossa. Tämä seuraava vuosi kun on vaan sitä viimeistelyä :o)
Kiva päästä jakamaan näitä häähaaveitakin sellaisten kanssa, joilla on myös vauvakuume :o)
Kivaa, kun hääkuumeilijoita löytyy enemmänkin. Pitäiskös laittaa esittelypino pystyyn? Kuka innokas haluaisi askarrella hienon hääpinon :)
Nyt pitää mennä jatkaamaan remonttia, mutta tulen vielä tänään uudestaan lueskelemaan.
t.peipposka
eihän sen ensimmäisen yhteisen tanssin ole pakko valssi olla, me ollaan haaveiltu, että tanssitaan Finlandersin: Oikeesti -kappaleen tai sitten En -kappaleen tahdissa, alunperin oli ajatus että häävalssi on se matinjatepon Minä rakastan sua, mutta kun ostettiin se Finkkujen levy, jossa nuo em. kappaleet oli muuttuikin mieli, voipi olla että tanssitaan molemmatkin kappaleet jos ei häätanssina, niin sitten muuten.
Viimeinen testi meni tänään ja vahva viiva siihen tupsahti! Nyt voin jo uskoa että kai tämä sitten on ihan todellista. Mä varaudun kyllä silti kaikkeen perus pessimisti kun olen.
Nyt kyllä mietityttää hääpuku et kuinka isoksi tuo massu tuosta päättää kasvaa, voi tulla ongelmia mahtumisen kanssa :) Mutta se on sitten sen ajan murhe. Polttarit mietityttää et miten estää paljastuminen kun ei juo, on kuitenkin sellaiset pippalot että saattaisi muuten jotain pientä ottaa. Mä jo suunnittelin et antibiootit tai hiivalääkitys olis hyviä tekosyitä :)
Missäs vaiheessa teidän hääjärjestelyt on? Mä just tein tossa listaa ja totesin et suunnittelun asteella ainakin on kaikki ja se riittää mulle. Onhan tässä aikaa vielä melkein neljä kuukautta... Kaikki ajatukset kyllä pyörii niin paljon vauva-asian ympärillä että ei meinaa saada keskityttyä.
Edelleen kyselen kampauksista ja meikistä, ehdottakaa hyviä paikkoja Tampereella. Onhan noita kaikkia mutta en välttis haluis maksaa 150¿ jos halvemmallakin saa.