HÄÄKUUMEILIJAT
No niin uusi pino vauvakuumeisille morsiammille ja tuoreille rouville!
Kommentit (35)
kiva kuulla sinusta, onkin jo mukavasti noita raskausviikkoja teillä koossa :o) Ja häätkin on jo vietetty. Onnitteluni tuoreelle avioparille :o)
Meillä tuli vauvakuumeilussa mutkia matkaan - olen menossa laparoskopiaan kun endo näyttää uusiutuneen. En jaksa enää uskoa siihen, että meillä tärppäisi ennen lapaa nyt on siis 22. yrityskierto menossa. Mutta ihmeitäkin tietysti voi tapahtua.
Tein tänään alustavan varauksen juhlapaikkaan, elokuussa vasta päästää paikkaa katsomaan, mutta alkaa ihan tosissaan hääkuume nousta.
Heipähei!
Onnittelut tosiaan tuoreelle avioparille! :) jännitykset on takanapäin..
Hannele-81: Meillä oli joskus samanlainen tilanne. Mä halusin ennen vauvaa naimisiin ja mies halusi vauvan ensin. No, aikani kun asiaa mietin niin aattelin itekin että samapa tuo. Tykkäsin kyllä että ensin mentäisiin kuitenkin kihloihin. Sen tahtoni sain läpi ja mieheni kosi minua ennenkuin tiesimme edes saavamme vauvan. Nyt siis häät syyskuun alussa ja esikoisemme on silloin 9kk.
Täällä on siis muitakin endottaria... Mulla todettiin endo esikoisen keisarinleikkauksessa. Leikkaava lääkäri ihmetteli että olin tullut luomusti raskaaksi. Ihme! Nyt onkin monelta taholta kuullut että jos tahtoisi toisen lapsen niin pitäisi yrittää mahdollisimman pian raskauden jälkeen. tarkoitus olikin mutta syystä taikka toisesta olemme hitusen pitkittäneet aloitusta. Häiden jälkeen alamme yrittämään toista. Toivottavasti sen vielä saamme. Jos ei onnistu, tulemme olemaan onnellisia että meille on suotu yksi maailman ihanin tyttönen :)
Itse olen jatkuvasti vaan seuraillut endon oireita ja miten ovat pahentuneet. Eivät ole vielä kovin pahat niin toivon että endo ei ole vielä ehtinyt villiintyä. Tsemppiä teille yritykseen!
Hääjärjestelyissä emme ole nyt edenneet. Kohta tulee kiire kun on enää kuukausi aikaa...Kääk! no, ei mitään stressiä
Älä vaan beijaflor karkaa mihinkään, sä osaat antaa meille muille hyviä käytännön neuvoja!
Hannele-81: Ymmärrän tilanteesi, mä halusin kans naimisiin ennen lasta, mut mies ei heti lämmenny ajtukselle. Meillä tosin ei edes yritys ollut tuolloin edes alkanut. Mä halusin että ne on meidän juhlat jossa lapsi ei ole viemässä kaikkien huomiota, kuulostaa itsekkäältä, mutta asiat mutkistuu kummasti kun on lapsi. Masussa tuo meneekin kun hoitopaikkaa ja muita rutiineja ei vielä tarvita :) Mä olen sellanen huolehtija että varmasti hyysäisin lasta koko häiden ajan ja unohtaisin juhlinnan, mutta kaikkeen tietysti sopeutuu ja varmasti häät menee yhtä hienosti lapsenkin kanssa. Toisaalta näin raskaana ollessa tulee paljon muita mutkia matkaan kuten oma vointi ja kuinka jaksaa suunnitella. Mun pitäis vielä pukukin itse ommella ja näinkin jo unta että häiden piti alkaa yhdeltä ja puvusta puuttui vielä osa ja se putosi päältä ja olin unohtanu varata kampaajan ja kaikki oli yhtä häsläystä. No eiköhän nuo hommat ainakin sitten viimeisenä iltana hoidu :) Ai niin sekin piti mainita että ehkä on mukavampi että ei ole raskaana häissä on ehkä nätimpi... Mä oon ihan stressissä lihoamisen ja näiden hirveiden finnien kanssa, hormonit ei tee mun kropalle hyvää ei vielä edes onnellista hymyä kasvoissa kun on huolesta soikeana, vaikka sivuseikkojahan nuo ulkonäköasiat ovat. Tulipa sekavaa tekstiä...
Tervetuloa mukaan viljaana! Hienoa että olette nyt lyöneet päivän (tai ainakin kuukauden lukkoon).
Nostan siis meidän esille taasen. Mikäs tilanne hääorganisoinneissa? Mulla justiinsa puku hankinnassa ja muuten jumitaan edelleen siinä, ettei kutsuja ole lähetetty.
Mitens massu kasvaa surullinensiili? :) Voikun olisi ihanaa jo itsekin kasvatella massua, mutta niin vain se täti kurvasi paikalle.
Pian aletaan olla jo siinä pisteessä, että voisi pitää kuukauden tai kahden tauon häiden kohdalla, niin voisi sitten remuta ja rällästää ihan rauhassa. Tosin eipä sitä kauheasti omissa häissään haluaisi olla hiprakassa.
Väsymys painaa niin pirusti että en oo jaksanu edes koneelle tulla. Sitä vaan nukkuis kaikki illat, ei hyvä hääjärjestelyiden kannalta...
Massu ei onneksi ole vielä alkanut kasvamaan ja toivottavasti ei vielä moneen moneen viikkoon ulospäin pullahdakaan, Täälläkin on puku työn alla ja kauhea stressi siitäkin, saa nähdä valmistuuko. Kutsut on melkein valmiit täytyy vähän tekstin kanssa vielä säätää, ne kun sais lähteen niin sit ei oo enää perääntymisen mahdollisuutta :)
Paremmilla voimilla lisää.
surullinensiili 9+2
Hei!
Tuolla ensikoissa olen pyörinyt, mutta nyt tuntuu siltä, että häät on ihan päällimäisenä mielessä. Tarkoituksena olisi juhlia häitä helmikuussa... Jätin pillerit pois ennen kosintaa ja nyt on vähän sellainen jännäily olo - tosin vasta eka kierto ilman ehkäisyä menossa. Ajattelin, että se vauva antaa kuitenin odotuttaa itseään jonkun aikaa, mutta nyt kun hääpäivä on sovittu, niin odotan " kauhulla" , että plussa pamahtaa heti. Sitten oltais jo seitsemännellä kuulla häissä. Nyt piinailen ja mietin, jopa ehkäisyn käyttöön ottamista (mies vastustaa - haluaa vauvan mahd. nopeasti ;)
Eli hääjärjestelyjä ja masua piinaillessa täälläkin.
Meillä enää vajaa kuukausi häihin...
Käytiin eilen bestmanin ja kaasojen kanssa hääpaikka katsastamassa. nyt alkaa jo tuntua että häät lähestyvät. Tän viikon sunnuntaina päättyy vierailla ilmoittautumisaika joten ensi viikolla pääsee varmistamaan osan hääasioista.
Eilen löysin hauskan kakun koristeen. Tai ne on sellaset pikkusmurffit, pikkfiguurit. Löytyivät ihan lelukaupasta eli ei mitkään varsinaiset kakun koristeet oo mutta sellaiset tahdon laittaa. Hauskan näköiset ovat kun mies on pukeutunut vaaleaan pukuun ja naisella on myös puku ja morsiuskimppu.
Askarreltavaa olisi kovasti kun vaan saisi aikaiseksi. Muutin muuten häävalssinkin vielä. Löysin kivan Finlandersilta: oikeen löytänyt oon. Sanat oli kun just meille tehty. Pitää vaan vielä varmistaa että bändi suostuu sen soittamaan ja että sulhanen suostuu treenaamaan valssia ;)
vauvakuume taas yltyy...onneksi häät on kohta niin voi sitten alkaa yrittämään. Vähän jännittää muutes polttaritkin. Miehen polttarivlopun tiedän joten omille on enää kaks mahdollista vloppua. Eka mahdollinen on jo ens vkolla, kääk! ;) jännää aikaa...
heippa, millä Finlandersien levyllä tuo Oikean löytänyt oon -kappale on? Olen koittanut sitä metsästää kuunneltavaksi, mutta vaikea hakea pelkän kappaleen perusteella?
Tää levy on ihan Finlanders: Kauneinta häämusiikkia -levyltä. itse lainasin kirjastosta. Sain äsken tietää että bändimme soittaa sen. Sanoivat että opettelevat kappaleen kun muutkin varmaan sitä tulevaisuudessa pyytävät. Minusta kappale sopii tosi hyvin tällaiselle parille joka on ollut vasta muutaman vuoden yhdessä ja sitä ennen on ehtinyt kokea ja touhuta kaikenlaista itsekseen. Sanat ovat juuri osuvat...
Kuulin juuri että ystäväni odottaa vauvaa. oli tehnyt testin tänään. Mahassa oikein kouraisi ilouutinen... huh, tätä vauvakuumetta.
pitääkin koittaa löytää kyseinen levy.
Me mennään tänään katsastamaan taas yhtä juhlapaikkaa ja huomenaamulla toista. Kunpa näistä nyt jompikumpi olisi se oikea :o)
Pitäisköhän perustaa tuoreempi pino?
Meillä on nyt kutsut meilkein valmiit. Mä olen aikataulu ihmisiä (lue ainut motivaattori on pakko eli lähenevä dead line) joten päätin että ens maanantaina on kutsut postissa. Pitäis vähän muotoilla vielä kutsun tekstiä ja sit vaan printteri laulaan ja se on siinä.
Onko teillä muuten lahjalistoja ja jos on niin kuinka pitkiä? Musta kun tuntuu et vaikutetaan ahneilta jos on edes sivun pitunen ja kalliita toiveita...
Tänään eka neuvola ja sydänäänet kuuluivat!! Minähän sitten pillahdin itkuun... Pelkkä ajatuskin herkistää, on se vaan hieno hetki. Tyrmäs ainakin meikäläisen ihan totaallisesti.
Kertoilkaahan miten suunnitelmat edistyy!
surullinensiili 10+1
Surullinensiili: Ihana tunne kun saa kuulla sydänäänet. Mä pillahdin neuvolassa itkuun joka kerta kun niitä kuunneltiin ;)
Meillä on nyt häiden ilmoittautumisaika ohi. N.100henkeä on tulossa. Ensi viikolla meillä on tapaaminen pitopalvelun kanssa. Sovitaan vielä tarkemmin ruoat ja servetin värit yms.
Alusvaatteet kävin ostaan viikonloppuna ja tänään vielä sukkanauhan ja stay upit. Eilen olin koekampauksessa ja meikissä. Alkaa oikeesti tuntua että häät on jo lähellä. Kääk!
Huomenna lähdetään Hesaan etsiin miehelle vaaleaa pukua ja vauvalle mekkoa. Kaikenlaista pientä säätöä on tekemättä mutta eiköhän kaikki ehdi ihan ajallaan.
Alkaa jo jännittään et onkohan polttarit jo tulevana vloppuna. Saa nähdä! :)
me toivoimme rahaa koska me ei koettu juurikaan tarvitsevamme mitään. me tehtiin kuitenkin lahjalista jota äitini ylläpitää. Tämä siksi että on aina vieraita jotka tahtovat ostaa lahjan. Itse laitoimme siihen astiastoa jota keräämme. Saavat vieraat itse sitten päättää ostavatko yhden vai kolme lautasta. Eli lahjan saa halvallakin ;)
Meillä oli siis kutsussa juhlaohjesäännöt jossa vitsin muodossa rahatoivomus. Ohjeissa sanottiin myös että tärkein lahja on iloinen mieli. Eli toivoimme että kutsusta jää mielikuva että emme ole lahjojen perään...
Moikka moi, täällä 20-vee vielä neiti ;) ja haluu mukaan juttuun!! :) :) :)
Olen just aloittanut uuden keskustelun tuonne, ongelma siis menkat kaks viikkoo myöhäs ja testi negaa.. Vauvaa toivottu kauan, ehkäisy jätettiin noin puoli vuotta sitten..
Häät tulossa lokakuussa ja kutsut lähtee ensi viikolla! Vieraita listassa reilu 60, joten pikkuhäät, kummatkin vähän paniikkimielellä suuria häitä varten :) Ensin oli mennä maistraatissa vihille ja juhlia juttua kavereiden kanssa, mutta äiti sai puhuttua ympäri, joten listalla vain lähimmät sukulaiset ja ystävät.
Mulla on menny honeymoonia vietellessä viime viikot, mutta nyt on mies palannu töihin ja tuntuu ihan kauheelta olla taas yksin. Mitään ei saa aikaseksi ja ketään kavereita ei oo, kun ne vähätkin, jotka täältä jyväskylästä ehdin vuoden aikana saada ovat lähteneet kesätöihin muille paikkakunnille. Huomenna on omat synttäritkin, mutta nekin menee varmaan yksin kotona istuessa:´( Miehellä 10 pv työputkesta vielä viikko jäljellä.
Tervetuloa Vilijonkka, ehdittiinkin molemmat olla vilttiketjussa, ennenkun iloisesti plussasin. Toivottavasti tuut pian perässä!!!!
Surullinensiili: Juu, no eipä näy maha mullakaan vielä oikeestaan yhtään vaikka viikkoja on 15+3. Hohhoijaa kun aika kuluu hitaasti, varsinkin alkuraskaudessa kun ainakin itse pelkäsin kovasti km.
Häävalssista..mä stressasin sitä aivan hulluna, oon aina halunnu viedä, muusikko kun olen ja omaan paremman rytmitajun kuin miehellä:) Eihän siitä meinannu mitään tulla, hammas meinas irrota kun harjotuksissa onnistuin lyömään sen miehen olkapäähän valssatessa;) Itse häissä homma sujui kuitenkin erinomaisesti vaikka pelottikin:) Meillä oli häävalssina jazzvalssi someday my prince will come.
Juu, no pitää vissiin jatkaa tätä yksinmöllöttämistä. Onneks on ens kesänä 6 kk vauva kaverina jos mies on vielä samassa hommassa..onneks tuota työtä voi tehdä vaan toukokuu-lokakuu ajan, joten talvisin saan pitää hänet kotona:)
Plussatuulia niitä kaipaaville ja tsemppiä teille, joilla on hääjärjestelyt vielä kesken!
Beijaflor
ps. Saan kai kirjotella tänne pinoon vaikken enää kuumeile ja häätkin on jo takana...?! :)