Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka tavallista on, että taiteilijoilla...

Vierailija
13.06.2020 |

On sotkuinen koti?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On enemmän sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
2/7 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievää niputtamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strereotypia.

Vierailija
4/7 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuus kärsii jos liikaa siivoaa ja järjestää.

Vierailija
5/7 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toisinpäin. Olen siisti. Ärsyttää, jos on sotkua ympärillä. Tuntuu, että ajatuksetkin ovat sotkussa. Minulla kaikille tavaroille pitää olla selkeä paikka, pitää olla tilaa kulkea ja lattia siisti.

Jos taiteilee ammattimaisesti, siisteys on a ja o. Muuten ei löydä tavaroita ja sotku alkaa häiritä tekemistä. Tavaraa tulee niin paljon, että ympärillä on kohta kaaos.

Vierailija
6/7 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovuus kärsii jos liikaa siivoaa ja järjestää.

Minulla ei. Luovuudesta pitää ottaa taukoja ja pitää tehdä helppoja rutiininomaisia asioita välillä. Siivoaminen on mainio tuohon.

Vierailija
7/7 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain voi olla. Myös monella ei-taiteilijalla olisi, mutta he välittävät enemmän siitä, mitä muut sanovat/ajattelevat. En tarkoita sitä, että siisti koti aina tarkoittaisi sitä, vaan tarkoita sitä, että jos ihminen olisi luonnostaan sotkuisempi persoona, niin taiteilija voi helpommin päästää sen valloilleen. Muut ihmiset myös sallivat sen helpommin taiteilijalle, koska ajatellaan, että hän saakin olla erikoinen. Ei-taiteilija tulkittaisiin sitten vaan elämänhallintansa menettäneeksi. Samasta syystä taiteilija voi pukeutua miten haluaa, kun moni muu miettii sitä, mikä sopii oman ikäiselle tai pitäisikö tuoda esiin keskiluokkaisuuden mielikuvaa. Taiteilijaan ei kohdistu samalla lailla sosiaalista painetta eri asioiden suhteen, joten he voivat enemmän miettiä sitä, miten haluavat elää. Sama olisi tietysti mahdollista muillekin, jos muut lakkaisivat vaan välittämästä normeista ja yleisistä ihanteista.