Onko teillä kammo jotakin tiettyä tavaraa tai paikkaa kohtaan jonkun ihmisen takia?
Tuli mieleeni tällainen, kun taas tänään sydän hyppäsi kurkkuun kauppareissulla.
Minulla on stalkkeri, jonka takia säikähdän henkihieveriin jokaista hopeista tietyn merkkistä ja mallista autoa.
Onko muilla tullut "kammo" jotakin tiettyä esinettä tai paikkaa kohtaan?
Kommentit (41)
Oletko ilmoittanut poliisille? Mun frendillä on myös stalkkeri.
Lääkkeet ja terapia, jookos?
Ruokin trollia vastatessani, mutta: mistä tiedät, että joku ylipäänsä stalkkailee ja mistä tiedät, millaisella autolla se ajaa? Oletko itse asiassa itse se pahempi stalkkeri tässä kuviossasi? Ahdistavan sairaita juttuja täällä palstalla on nykyään. Aivan kuin ihmiset olisivat seonneet koronan myötä.
Ja: onko tuo pelkosi vain tapa saada jännitystä umpitylsään elämääsi? Miksi et hommaa harrastuksia tai jotain järkevää tekemistä, niin unohtuisi moinen asia? Miksi et sano suoria säveliä sille henkilölle?
Itselläni oli myös stalkkeri ja välttelen asuinaluetta, jolla kyseinen stalkkeri asustelee tai asui.
No, ei todellakaan ole.
Aina pärjätty ja tultu toimeen olipa paikka tai aika tai ihmiset olleet millaisia tahansa.
Kaikkihan riippuu lopulta ihmisestä itsestään.
Mitä tästä elämästä tulisi kenellekään, jos jokaine olisi niin säikky, että pelkäisi jopa omaa varjoansa.
Siis onko tää "stalkkeri" joku random tyyppi, jota vain näet sattumalta välillä? Vai onko se esim. exäsi? Entäpä jos sitä tyyppiä ei kiinnosta pätkääkään elämäsi, eikä siis todellakaan ole kiinnostunut sinusta? Entäpä, jos se kaikki pelko on vain omassa mielessäsi?
Vierailija kirjoitti:
No, ei todellakaan ole.
Aina pärjätty ja tultu toimeen olipa paikka tai aika tai ihmiset olleet millaisia tahansa.
Kaikkihan riippuu lopulta ihmisestä itsestään.
Mitä tästä elämästä tulisi kenellekään, jos jokaine olisi niin säikky, että pelkäisi jopa omaa varjoansa.
Et ole ollut väkivaltaisessa suhteessa. Terv. 4
Vierailija kirjoitti:
Ruokin trollia vastatessani, mutta: mistä tiedät, että joku ylipäänsä stalkkailee ja mistä tiedät, millaisella autolla se ajaa? Oletko itse asiassa itse se pahempi stalkkeri tässä kuviossasi? Ahdistavan sairaita juttuja täällä palstalla on nykyään. Aivan kuin ihmiset olisivat seonneet koronan myötä.
Ja: onko tuo pelkosi vain tapa saada jännitystä umpitylsään elämääsi? Miksi et hommaa harrastuksia tai jotain järkevää tekemistä, niin unohtuisi moinen asia? Miksi et sano suoria säveliä sille henkilölle?
Kuule sinä et tiedä ap:stä ja hänen elämästään yhtään mitään joten pidä pienempää älämölöä! Kukahan tässä nyt on se trolli...
Hautausmaa nyt ainakin.
Tietyt sairaalan kulmat.
Ruumisauto näkyvissä sieltä päin, se jossa oli "meidän" vainajamme. Ei olisi tarvinnut sitä enää nähdä. Oli tarpeeksi sitä lajia siihen mennessä.
Jep, alan pelkäämään, kun näen ihmisen. Se johtuu ihmisistä. Miksi olette peestä?? On ihan sairaalla tasolla tämä minun pelkääminen, ja se on teidän vikanne. Liikaa huonoja kokemuksia.
En enää pysty juomaan itseäni humalaan enkä lähestymään naisia.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli myös stalkkeri ja välttelen asuinaluetta, jolla kyseinen stalkkeri asustelee tai asui.
Olettepa suosittuja. Keitä nämä stalkkerit ovat? Joitain flirttailevia tyyppejä tai erikoisempia henkilöitä, jotka katsovat päin tavatessa? Vai exiä? Jos joku ois musta noin kiinnostunut, niin ottaisin asian puheeksi suoraan sen henkilön kanssa ja sanoisin nätisti, ettei nyt kiinnosta se kyseinen henkilö tositarkoituksella tai muutenkaan. Miksi ette sano sille mitään? Se homma loppuisi heti, kun avaisitte sanaisen arkkunne.
Sitä paitsi, jos joku salainen ihailija jossain stalkkaisi, niin ette te siitä välttämättä edes tietäisi. Nyt varmaan joku lähikorttelin erikoinen yksinäinen mies tai jotenkin persoonallinen tyyppi on se, jota kavahtelette, kun ette jännempää täytettä keksi elämäänne.
Kuulostaa joidenkin alakouluikäisten seikkailujutuilta. Itsekin muistan lapsena, kuinka säikähdettiin yhtä partamiestä ja juostiin pakoon (tulloin parrat eivät olleet muotia). Se pappa itse oli todennäköisesti vähän ihmeissään siitä reaktiostamme.
No joo, nuo stalkkerit ymmärrän varsin hyvin.
Ja toisin kuin moni luulee, niin noita on todellakin olemassa. Erityisen paljon niitä on eronneilla ihmisillä.
Eli se ei ole mitään luulottelua sun muuta, vaan ihan käytännön tosiasia.
Tietyllä tavalla sairaita ihmisiä, ja hyvin ilkeitä ja katkeria on ollut aina olemass ja tulee aina olemaan.
Suurin osa noista ns. stalkkereista on miehiä, naisia tuosta ryhmästä ei juurikaan löydy.
Kehoittaisn kaikkia noita, jotak stalkkereita pelkäävät rauhoittumaan ja elämään edelleen omaa normaalia eläämäänsä. Harvempi noista stalkkaajista uskaltaa tehdä mitään todella pahaa, sillä perusluonteeltaan he ovat sairaita pelkureita.
Mutta huonoa oloa ja varuillaan he saavat aikaan. Ilmoittakaa asiasta poliisille ja lähimmille ihmisillenne. näin teillä on todistajat takana, jos jotain tosi vakavaa tapahtuu.
Penkkiurheilua kohtaan kammo. Rapajuoppo exä veti kännit illoittain katsellessaan sohvalla urheilua.
PLS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule sinä et tiedä ap:stä ja hänen elämästään yhtään mitään joten pidä pienempää älämölöä! Kukahan tässä nyt on se trolli...
Et sitten vastannut mihinkään kysymykseen lainkaan. Oikea tavallisten ihmisten stalkkerointi on hyvin harvinaista, joten en usko näihin tarinoihin (julkkiksilla voi olla toisin ja niitä jahtaavat jo jotkut Seiskan toimittajat suunnilleen).
Jännää, että näissä ketjuissa kukaan ei vahingossakaan perustele tai avaa ongelmaa enempää. Yleensä erotessakin se mies kiinnostuu ihan muista naisista ja alkaa tapailla muita. Exän stalkkailu on harvinaista ja niissäkin tapauksissa mustasukkaisuus on tullut ilmi jo aiemmin.
Tämä ei ole varsinainen kammo, mutta aina kun näen sellaisen pisaranmuotoisen bliw-saippuan, muistan erään ikävän tapauksen 70-luvun loppupuolelta. Onneksi niitä näkee nykyään harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten vastannut mihinkään kysymykseen lainkaan. Oikea tavallisten ihmisten stalkkerointi on hyvin harvinaista, joten en usko näihin tarinoihin (julkkiksilla voi olla toisin ja niitä jahtaavat jo jotkut Seiskan toimittajat suunnilleen).
Jännää, että näissä ketjuissa kukaan ei vahingossakaan perustele tai avaa ongelmaa enempää. Yleensä erotessakin se mies kiinnostuu ihan muista naisista ja alkaa tapailla muita. Exän stalkkailu on harvinaista ja niissäkin tapauksissa mustasukkaisuus on tullut ilmi jo aiemmin.
Niin ja sinun pointti oli? Ajattelitko että se kontrolloiva, mustasukkainen, alistava ja suhteen aikana jo sinua läheisiäsi vahtinut ex lopettaa sen erotessa? Moni stalkkaa exää vaikka olisi uudessa suhteessa tai naimisissakin jo tahollaan.
Dementian ensioireita? Oletteko joitain eläkeläismummoja, jotka kuvittelevat omiaan? Ihan pimeältä kuulostaa.
Miksi ette nosta kissaa pöydälle? Mä ainakin sanoisin suorat sävelet (kohteliaasti, mutta kuitenkin). Mikä sen stalkkerin motiivi olisi? Miksi sitä kiinnostaisi elämäsi?
Mua ahdistaa koko aihepiiri, kun yksi iäkäs sukulaiseni luuli, että jotenkin vakoilen (!) häntä. Lopulta hän luuli, että moni muukin vakoili häntä ja hän alkoi nähdä ihmisiä kotonaan ja väitti, että siellä oli käynyt tuttuja luvatta. Syyksi paljastui alkava dementia ja Alzheimerin tauti sekä paranoidin skitsofrenian oireet. Ei siis olisi koskaan tullut mieleenkään vakoilla häntä tietenkään. Se sairaus aiheutti hänessä sen aiheettoman pelon.
up