Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääk. Sukututkija löysi yhteyden mun ja mun puolison välille! Meillä on yhteinen esi-isä 1500-luvulla!

Vierailija
12.06.2020 |

Mun isoisoiso...isä oli 1500-luvulla elänyt naantalilainen mies. Ei siinä mitään. Mutta sama 1500-luvulla elänyt naantalilainen mies ON MYÖS MUN PUOLISON isoisoiso...isä. Eli meillä on yhteinen esi-isä. Ok, tässä on kulunut reilut 500 vuotta aikaa, mutta tuntuu tosi oudolta.

Ei olisi pitänyt kaivella niitä tietoja :(

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä kaikilla. Minunkin vanhempani ovat DNA-testin perusteella jonkinlaisia kaukaisia serkuksia.

Vierailija
82/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kirjoittamaan Sursillin suvusta, mutta joku ehtikin aiemmin.

Ihmisen genomi on jo muutenkin tosi suppea johtuen useasta pullonkaulasta esi-isien aikaan, saatika että on eletty täällä periferiassa hyvin satunnaisten ulkomaantuontien varassa, niin ihan jokainen täällä on jollain lailla sukua toisilleen. Kuten suurin osa maailman ihmisistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein usko ap:ta.

Se että Suomessa pääsisi sukututkimuksessa 1500-luvulle asti on jokseenkin harvinaista. Useimmiten tyssää jo 1700-luvun alkuun.

Eikä ole harvinaista. Tyrväällä ja Pohjanmaalla on noinkin vanhoja rippikirjoja.

Itä-Suomessa sukua saa onkia rajan takaa.

Vierailija
84/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mun kommentti poistettiin. Sitä vaan, että geeniperimän takia olisi järkeäkin hakea lapsille perimää u**omailta, tämä ei ole mikään kannanotto r*tuun vai väriin, ihan vaan että ollaan aika sisäsiittoisia.

Vierailija
85/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että Suomessa pääsisi sukututkimuksessa 1500-luvulle asti on jokseenkin harvinaista. Useimmiten tyssää jo 1700-luvun alkuun.

Eikä ole harvinaista. Tyrväällä ja Pohjanmaalla on noinkin vanhoja rippikirjoja.

Itä-Suomessa sukua saa onkia rajan takaa.

Kaikkia esi-siä ei voi millään selvittää noin pitkälle.

Vierailija
86/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti matkan varrella on käynyt niin, ettei joku isäksi merkitty olekaan biologinen isä. Voi siis hyvin olla, ettei yhteinen kantaisä ole molempien biologinen kantaisä.

Eihän tuo mitään auta. Siellä on sitten joku toinen yhteinen kantaisä, vaikkei papereihin olekaan merkitty. Voi olla paljon nuorempaakin sukupolvea se tyyppi. Hui!

Vierailija
87/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain keskisuomalaisilla paikkakunnilla kaikki ovat sukua keskenään, kun vuosisatojen ajan siskot ja veljet ovat nussineet keskenään. Uuraisilla nussivat vieläkin.

Normi maalaiselämää siis.

Vierailija
88/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta taas päästään siihen, että suomalaisilla on sukujuurta Siperiassa, Volgan mutkassa ja Ruotsissa, mutta ollaan kuitenkin kaikki jotain sisäsiittoisia pottunokkia. Voi myös kysyä miksi niin monella on juuria vaikka Skotlannissa tai miksi Youtube on täynnä näitä ympäri maailmaa olevia ulkkareita joilla on se prosentti suomalaisverta. Ei kun ei kysytä, mennään tällä iänikuisella itseinholla.

Vierailija
89/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti matkan varrella on käynyt niin, ettei joku isäksi merkitty olekaan biologinen isä. Voi siis hyvin olla, ettei yhteinen kantaisä ole molempien biologinen kantaisä.

Kandee tehdä geenitutkimus.

Vierailija
90/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso on samalta paikkakunnalta, niin keskimäärin silloin ehkä 5. serkku

Vierailija
91/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään harvinaista muuallakaan. Entäpä tuollaiset paikat kuin vaikka Islanti ja Färsaaret? Ei liene porukka mitenkään tavattoman usein saanut uutta verta. Löytyyhän niitä syrjäseutuja muualtakin.

Häh? Islantilaiset miehethän kävivät ulkomailla varastamassa vaimoja itselleen.

Fiksuja ukkoja, pöllivät vielä kaikkein kauneimmat.

Vierailija
92/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on eri puolilta Suomea. Mun mies on taas pohjoisesta ja Hämeestä. Eiköhän mun lapsenlapset oo ihan ookoo, kun vielä niiden isä on vain puoliksi suomalainen.

Nää hommat kannattaa tehdä ihan ajatuksella, jos haluaa elinkelpoisia jälkeläisiä.

Vierailija
93/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu suvusta. Omasta suvustani yhtä haaraa on tutkittu 1500-luvun alkuun, löytyy mm. pappeja ja pari piispaakin.

Olisin kyllä ennemmin sukua Lallille...

Vierailija
94/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään harvinaista muuallakaan. Entäpä tuollaiset paikat kuin vaikka Islanti ja Färsaaret? Ei liene porukka mitenkään tavattoman usein saanut uutta verta. Löytyyhän niitä syrjäseutuja muualtakin.

Entäs keskenään Ankkalammikossa lisääntyneet suomenruotsalaiset?

Vierailija
95/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en vain pystyisi olemaan suomalaisen kanssa. Olen hollantilaisen kanssa yhdessä ja ennen häntä on ollut vain muista Euroopan maista miehiä.

Vierailija
96/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Islantilaiset miehethän kävivät ulkomailla varastamassa vaimoja itselleen.

Fiksuja ukkoja, pöllivät vielä kaikkein kauneimmat.

Islannissa on tietokanta, mistä voi tarkistaa onko treffikumppani liian läheistä sukua.

Vierailija
97/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenruotsalaisia on enemmän tässä maailmassa kuin koko ihmiskuntaa oli tällä pallolla tuhansien vuosien ajan.

Vierailija
98/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta merenrantakaupungeissa voi satamavierailujen jäljiltä olla satunnaisia kaukaisiakin geenejä.

Kotkan ruusuistako puhut?

Vierailija
99/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenruotsalaisia on enemmän tässä maailmassa kuin koko ihmiskuntaa oli tällä pallolla tuhansien vuosien ajan.

Tai gorilloja.

Vierailija
100/112 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelepa vaan miten Tsingis Khanin jälkeläiset harrastavat sukurutsausta.

"Lähes 16 miljoonaa, eli kahdeksan prosenttia miehistä (0,5% miehistä maailmassa), jotka elävät entisen Mongolien valtakunnan alueella ovat sukua Tšingis-kaanille."

Täytyykin lähteä vaatimaan lakiosuutta perinnöstä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän