Sinä joka flirttailet vain huvin vuoksi ja piristääksesi päivää, etkä tarkoita että se johtaisi mihinkään
Mitä teet, jos olet flirttaillut jatkuvasti jollekin henkilölle, ja sitten hän eräänä päivänä alkaa yhtäkkiä lähentelemään?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap ihminen, joka tulkitsee toisen ihmisen iloisuuden ja puheliaisuuden flirtiksi?
No kuule en.
Jos haluat tietää, sain idean aloitukseen siitä, että aikoinaan yksi paljon vanhempi, varattu mies flirttaili jatkuvasti minulle. Tuli mieleen, että mitenkähän hän olisi reagoinut, jos olisin tehnyt aloitteen johonkin enempään. No, olin silloin niin nuori, etten kehdannut mitenkään tehdä sellaista.
Olisi varmaan ollut hämillään, koska tuo ei ole tarkoitus. Miehet jotka flirttaa, tekee sitä melkein kaikkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap ihminen, joka tulkitsee toisen ihmisen iloisuuden ja puheliaisuuden flirtiksi?
No kuule en.
Jos haluat tietää, sain idean aloitukseen siitä, että aikoinaan yksi paljon vanhempi, varattu mies flirttaili jatkuvasti minulle. Tuli mieleen, että mitenkähän hän olisi reagoinut, jos olisin tehnyt aloitteen johonkin enempään. No, olin silloin niin nuori, etten kehdannut mitenkään tehdä sellaista.
Olisi varmaan ollut hämillään, koska tuo ei ole tarkoitus. Miehet jotka flirttaa, tekee sitä melkein kaikkien kanssa.
Ei se mies sitä kaikkien kanssa tehnyt, ei ainakaan minun läsnäollessani. Luultavasti kyllä flirttaili yhdelle toisellekin naiselle, koska se nainen oli aivan silminnähden ihastunut siihen mieheen enkä usko, että nainen olisi mennyt niin "sekavaan" tilaan jos ei olisi mitään vastakaikua siltä mieheltä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että hei, olen imarreltu mutta en ole kiinnostunut hänestä siinä mielessä. Ei siinä sen kummempaa.
Eikö se olisi nolo tilanne, kun olisit koko ajan antanut ymmärtää että kiinnostaa, ja sitten joutuisit sanomaan suoraan ettei kiinnosta? Siinä vähän niin kuin menettää kasvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kysyä kaikilta teiltä "flirttailu on vain hauskanpitoa eikä tarkoita mitään" ihmisiltä että millä nimellä te sitten kutsutte sitä ihan vastaavaa toimintaa jossa tarkoitetaan jotain?
Se on usein vähän vakavampaa kuin flirtti. Pitempiä katseita. Toisen lähelle tulemista, koskettamista... on vähän vaikea selittää jos joku ei ollenkaan ymmärrä eroa. Kyse on melkeinpä nyansseista ja valitettavasti pidän vähän yksinkertaisena ihmistä joka ei huomaa niitä.
Näin juuri! Pienellä "flirtillä" voi pelastaa jonkun huonon päivän, ja ihastumisissa mennään askel jos toinen pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrämme ilmeisesti flirttailun eri tavoin. Minulle se on satunnaista hyvän mielen tuottamista jollekin ihmiselle, ei vikittelyä tai kiusaamista.
Tällä määrittelyllä kauppakassin viemistä naapurin mummolle voisi kutsua flirttailuksi :).
Mutta asiaan. Jos hymyilet ja isket silmää, niin siitä valitettavasti voi seurata se, että joku kiinnostuu sinusta enemmän kuin sinä haluat. Et voi millään tavalla estää sitä tai määritellä, että tuntemattoman ihmisen pitäisi tietää sinun vain haluavan tuottaa sekunnin ajan hyvää mieltä, etkä tutustua häneen enemmän.
Tässäpä se flirttailun ongelma on. Voit saada stalkkerin jostain tyypistä, jolle halusit vain tuottaa hieman iloa.
Hymyily ja jutustelu ei ole flirttaamista. Nimenomaan ne jotka rennosti heittää juttua, eivät yleensä ole juurikaan yli sekunnin vertaa kiinnostuneita.
Tämä on totta. Osaan jutella niitänäitä ja olen kohtelias ja hymyilevä, mutta jos oikeasti olen ihastunut johonkin henkilöön, niin olen varautunut ja vakava sekä hiljainen ihastukseni seurassa. Pahimmillani jännitän jopa katsekontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei perinteisesti kuulu kulttuuriin flirttailla vain lämpimikseen. Väärinymmärryksiä toki tapahtuu esim. niin että joku tulkitsee yleiseen pirteyden, iloisuuden ja avoimuuden flirtiksii.
Mutta monessa muussa maassa flirtti kuuluu kulttuuriin eikä välttämättä ns. tarkoita mitään. Olen itse ollut töissä kahdessa eteläisen Euroopan maassa, ja alkuun oli ihmettelemistä, kun minua lihavaa ja rumanpuoleista naista komeatkin naiset flirttasi. Suomalaisena kuvittelin, että he on minusta kiinnostuneita vähintään seksimielessä ja ihmettelin, että onpa paikka kun meikäläiselläkin on vientiä! No, nolasin sitten itseni täysin alkamalla vastata flirttiin eräälle erityisen komealle itseäni 10 vuotta nuoremmalle miehelle. Hän melkein järkyttyi. Ja selitti tämän asian ettei se flirtti tarkoita ollenkaan että hän haluaisi sänkyyn tai suhteeseen minun kanssa, se on vaan yleinen kohteliaisuus naisia kohtaan, tarkoituksena piristää heidän päiväänsä. Ikään kuin hyvä tapa, tapa osoiittaa kunnioitusta kauniimmalle sukupuolelle.
Minut on kasvatettu kaksikulttuurisessa perheessä. Erehdyin yhtenä päivänä töissä kehumaan työkaverini uutta kampausta, niin minulta tultiin kysymään, onko meillä suhde. Tarkoituksenani ei ollut olla asiaton.
Minäkään en nyt oikein tajua, mitä flirttailulla tarkoitetaan. Tässä ketjussa ilmoittautuvat lähinnä ne, jotka omasta mielestään EIVÄT flirttaile, mutta miehet ovat luulleet niin.
Mitä se flirtti sitte on teidän mielestä?
Onko se normaali jutustelua ja vitsailua tuntemattoman kanssa? Pitääkö siinä olla seksuaalinen vivahde? Jos siinä on seksuaalinen vivahde, onko väärin, että toinen osapuoli saattaa kuvitella siitä jotain muutakin? Entä jos siinä ei ole seksuaalista vivahdetta, voiko silloin mikä tahansa olla flirttailua? Voivatko kaverit flirttailla keskenään?
T. Nainen, pihalla :D
Voisitteko flirttailijat antaa jotain käytännön esimerkkejä, miten flirttailette? Mitä sanotte tai teette, kenelle, ja missä tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en nyt oikein tajua, mitä flirttailulla tarkoitetaan. Tässä ketjussa ilmoittautuvat lähinnä ne, jotka omasta mielestään EIVÄT flirttaile, mutta miehet ovat luulleet niin.
Mitä se flirtti sitte on teidän mielestä?Onko se normaali jutustelua ja vitsailua tuntemattoman kanssa? Pitääkö siinä olla seksuaalinen vivahde? Jos siinä on seksuaalinen vivahde, onko väärin, että toinen osapuoli saattaa kuvitella siitä jotain muutakin? Entä jos siinä ei ole seksuaalista vivahdetta, voiko silloin mikä tahansa olla flirttailua? Voivatko kaverit flirttailla keskenään?
Mielestäni siinä on seksuaalinen tai romanttinen vivahde, tai muuten se ei ole flirttiä lainkaan.
Näin miehenä minä tykkään, jos nainen flirttailee minulle. Tiedän kyllä, että se on melkein aina viatonta eikä sen tarkoitus ole johtaa mihinkään, mutta kyllähän se päivää piristää.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko flirttailijat antaa jotain käytännön esimerkkejä, miten flirttailette? Mitä sanotte tai teette, kenelle, ja missä tilanteessa?
Sen pitää olla aika selkeää, koska muuten toinen ei voi olla varma, että se on tarkoitettu flirtiksi. Pitkä tuijotus, hymy ja mahdollisesti samalla jotain seksuaalisesti vihjaavaa puhetta.
Ei aavistustakaan, koska ei ole koskaan käynyt niin. Miehet ei yleensä uskalla - tai halua - lähennellä mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pitää olla aika selkeää, koska muuten toinen ei voi olla varma, että se on tarkoitettu flirtiksi. Pitkä tuijotus, hymy ja mahdollisesti samalla jotain seksuaalisesti vihjaavaa puhetta.
Ei todellakaan. Tuo on iskemistä ja ahdistelua, todella kaukana flirtistä. Hyi hemmetti.
Vinkkinä flirttijöille, jos toinen on vakavana eikä oikein lähde mukaan, niin hän tuntee olonsa todennäköisesti hankalaksi koska pelkää kohdallaan flirttailun menevän liian pitkälle. Joten ehkäpä parempi pysyä loitolla ja asialinjalla, ellei sitten kaipaa niitä lähestymisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan, koska ei ole koskaan käynyt niin. Miehet ei yleensä uskalla - tai halua - lähennellä mua.
Lähentely on eri asia. Lähentely on epämiellyttävää ja tunkeilevaa, flirtti on kevyttä ja huumoripitoista ja loppuu heti jos toinen ei vastaa siihen yhtä kevyesti tai edes hymyile vastaukseksi. Flirttailu ei ole ahdistavaa sen kohteelle.
Helposti voin flirttailla viattomasti varattujen naisten kanssa, mutta sinkkunaisten kanssa siitä ei tule mitään koska se pakostikin tuppaa menemään yli ja kehittyy jotain kiinnostusta, joten olen aina varautunut heidän seurassaan. M40
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuossa joku jo kysyi tuleeko mieleen seksi vai hiki, mutta hänelle ei vastattu.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kysyä kaikilta teiltä "flirttailu on vain hauskanpitoa eikä tarkoita mitään" ihmisiltä että millä nimellä te sitten kutsutte sitä ihan vastaavaa toimintaa jossa tarkoitetaan jotain?
Iskemiseksi/pokaamiseksi (tai sen yrittämiseksi), aloitteen tekemiseksi, lähestymiseksi, kiinnostuksen osoittamiseksi. Ja toki nämäkin voivat alkaa harmittomalla flirtillä. Sosiaalisesti taitavat vaan osaavat flirtata niin, että toinen voi vastata flirtillä, mutta kuitenkin tehdä selväksi rivien välissä ettei kiinnosta. Näin molempien kasvot säilyvät ja kaveripohjainen, toisen ja itsen ilahduttamiseen tähtäävä mukava ja harmiton flirtti voi jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se flirtti sitte on teidän mielestä?Onko se normaali jutustelua ja vitsailua tuntemattoman kanssa? Pitääkö siinä olla seksuaalinen vivahde? Jos siinä on seksuaalinen vivahde, onko väärin, että toinen osapuoli saattaa kuvitella siitä jotain muutakin? Entä jos siinä ei ole seksuaalista vivahdetta, voiko silloin mikä tahansa olla flirttailua? Voivatko kaverit flirttailla keskenään?
Mielestäni siinä on seksuaalinen tai romanttinen vivahde, tai muuten se ei ole flirttiä lainkaan.
Mutta kuka päättää onko siinä romantiikkaa tai seksiä? Jos joku antaa sanoille tuplamerkityksiä niin seksi on vain hänen päässään. Se joka tarkoittaa sanat normaaleina ei tarkoita seksiä. Tämä siis näyttää olevan syy miksi puheeni tulkitaan flirtiksi vaikka tarkoitan normimerkityksiä.
Miksei sinun vastaaminen flirttiin voinut olla samanlainen kohteliaisuus?