Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaan slummialueet

Vierailija
11.06.2020 |

Mihin ei kannata muuttaa?

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa missä voisin Vantaalla asua on Kartanonkoski ja Tammisto. Muut Vantaan paikat on kyllä aika karseita.

Vierailija
62/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko Itä-Vantaa on jotakin ihan hirveää. Koivukylä on kamalin. Korso heti seuraava, enkä edes erottele Mikkolaa tai Kulomäkeä.

Hakunilahan on rauhoittunut villeistä vuosistaan, vaikka onhan se aika kämäinen noin muuten. Jos tykkää omasta rauhasta, niin Hakunilan vierestä Nissas ja Sotunki alkavat olla jo siedettäviä.

Länsi-Vantaa on ns oikea Vantaa. Myyrmäen aseman seutu on aika kauhea, mutta muuten länsi on ihan ok.

Kyllähän tuo on ihan päinvastoin, Itä-Vantaa rules!

Monta vuotta kävin Länsi-Vantaalla töissä ja joka päivä kärsin. Lännessä ei vaan ole minkäänlaista luonnetta, kosketuspintaa. Espoomainen mesta.

Ja kyllähän Tiksi on selkeästi Vantaan keskus, täällä on ihmisen hyvä asua. Oma asuinkokemus Tiksistä, Ilolasta, Ruskeasannasta, Jokiniemestä, Maarinkunnaalta, Kuninkaalasta ja hyvin ollaan viihdytty.

Olen niin eri mieltä! Tikkurilassa ei ole mitään. Vantaan keskus on Myyrmäki. :)

Itse en tosiaan ole lännessä asunut koskaan (kuten jo edellä syntynyttä olkiukkoa korjasinkin), mutta idässä asuin kymmenisen vuotta nuoruudessani: Kulomäessä, Hakunilassa ja Nissaksessa. Lisäksi hevosharrastuksen vuoksi on tullut kyllä liikuttua ristiin rastiin pitkin Vantaata ja väittäisin sen melko tutuksi paikaksi. Länsi ehdottomasti ennen itää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä Pähkinärinne?

Pähkinärinteen 1. puoli on ihanaa aluetta luonnon kedkellä ja on jopa lampi, pääkaupunkiseudulla harvinainen ylellisyys. Hienot ulkoilualueet, rakennukset yhtenäisiä mikä tekee alueesta miellyttävän silmälle. Ostarilla notkuu muutama vanha vakiokasvo, mutteivat häiritse ketään.

2. puoli ei ole niin nättiä ja siellä on aika kirjava asukaskanta.

Vierailija
64/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Vantaalla on Vapaala ja Hämeenkylä kivoja omakoti- ja rivitaloalueita. Vähän piilossa muulta maailmalta, siksi kai säilyneet rauhallisina.

Vierailija
65/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko Itä-Vantaa on jotakin ihan hirveää. Koivukylä on kamalin. Korso heti seuraava, enkä edes erottele Mikkolaa tai Kulomäkeä.

Hakunilahan on rauhoittunut villeistä vuosistaan, vaikka onhan se aika kämäinen noin muuten. Jos tykkää omasta rauhasta, niin Hakunilan vierestä Nissas ja Sotunki alkavat olla jo siedettäviä.

Länsi-Vantaa on ns oikea Vantaa. Myyrmäen aseman seutu on aika kauhea, mutta muuten länsi on ihan ok.

Kyllähän tuo on ihan päinvastoin, Itä-Vantaa rules!

Monta vuotta kävin Länsi-Vantaalla töissä ja joka päivä kärsin. Lännessä ei vaan ole minkäänlaista luonnetta, kosketuspintaa. Espoomainen mesta.

Ja kyllähän Tiksi on selkeästi Vantaan keskus, täällä on ihmisen hyvä asua. Oma asuinkokemus Tiksistä, Ilolasta, Ruskeasannasta, Jokiniemestä, Maarinkunnaalta, Kuninkaalasta ja hyvin ollaan viihdytty.

Olen niin eri mieltä! Tikkurilassa ei ole mitään. Vantaan keskus on Myyrmäki. :)

Itse en tosiaan ole lännessä asunut koskaan (kuten jo edellä syntynyttä olkiukkoa korjasinkin), mutta idässä asuin kymmenisen vuotta nuoruudessani: Kulomäessä, Hakunilassa ja Nissaksessa. Lisäksi hevosharrastuksen vuoksi on tullut kyllä liikuttua ristiin rastiin pitkin Vantaata ja väittäisin sen melko tutuksi paikaksi. Länsi ehdottomasti ennen itää!

Oletko käynyt siellä Tikkurilassa viime aikoina? Siellä on viimeiset vuodet rakennettu ja uusittu niin paljon ettei sitä meinaa samaksi paikaksi tunnistaa. Vähän on erilainen fiilis astua junasta Tikkurilan uudelle asemalle kuin Myyrmäkeen... Tosin kaikilla tietty oma makunsa.

Vierailija
66/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei suomessa ole slummeja.

Niin, ostarin seudut vain levottomampia.

Vierailija
67/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei todellakaan ole missään slummeja, jotain rajaa! Käykää maailmalla katsomassaja puhukaa sitten!

Vierailija
68/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koivukylä- Havukoski, Korso, Myrtsi, Hakunila. Vantaa on vaan niin revasta. Olen onnellinen kun sain kämppäni sieltä myytyä muuta vuosi sitten ja takasin hesan puolelle. Ei ikinä enää Vantaalle vaikka olis puolì- ilmasia asuntoja tarjolla. Hirveetä "slummi" aluetta koko mesta.  

Mistäs ostit asuntosi revasta. Tyhmä kun olet.

Minä ostin omani Itä-Korsosta, eikä täällä ole kuin lapsiperheitä ja koiran ulkoiluttajia.

Zinc

Mikä korsosta on itäkorso?

Vierailija
69/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivistöstä on kovaa vauhtia tulossa uusi slummi ja ongelma-alue. Vaikka sen kai piti olla jotakin muuta ....

Talot on rakennettu niin vieri viereen, ettei kaikista ikkunoista taida nähdä edes taivasta.

Ja väkeä on jo nyt kuin pipoa eikä ole kuin 2 pienen pientä kallista ruokakauppaa.

Ja parkkipaikkoja autoille ei ole vaikka ilman autoa siellä on vaikea asua kun palvelut pitää hakea kauempaa.

Vierailija
70/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsi-Vantaalla on Vapaala ja Hämeenkylä kivoja omakoti- ja rivitaloalueita. Vähän piilossa muulta maailmalta, siksi kai säilyneet rauhallisina.

Tuollaisia alueita on paljon myös Itä-Vantaalla. Päiväkumpu, Nikinmäki, Kuninkaanmäki, Itä-Hakkila, Metsola jne. Näistä paikoista vaan harvemmin puhutaan, kun ei niistä saa otsikoita aikaiseksi.

Vierailija
71/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri asuu Korsossa, viihtyisän oloisella omakotitaloalueella. Sanoi että ostarin/asemanseutu nyt on mitä on, mutta muuten viihtyy hyvin. Sama nyrkkisääntö varmaan pätee useimpiiin paikkoihin.

Vierailija
72/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrmäki, louhela, koivukylä, hakunila, korso. Onhan noita. Vantaalla riittää kämäsiä alueita, mytta niin kyllä riittää vaikka helsingissäkin ja jokasessa isommassa kaupungissa.

Onneksi asun leinelässä rivitalossa ja täällä on ihan nättiä ja rauhallista ja saa olla rauhassa. Muita alueita mistä pidän vantaalla on päiväkumpu, nikinmäki, metsola (omk alue), rekola, ilola, kylmäoja, ruskeasanta, sotunki. Nuo ovat oikein rauhallisia alueita. Ihan kivoja alueita taas on asola, hiekkaharju, tikkurila, kivistö, kartanonkoski, vallinoja.

En tunne koko vantaata, jatkakaa vaikka listaa ketkä tunnette.

Vierailija
73/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä Pähkinärinne?

Pähkinärinteen 1. puoli on ihanaa aluetta luonnon kedkellä ja on jopa lampi, pääkaupunkiseudulla harvinainen ylellisyys. Hienot ulkoilualueet, rakennukset yhtenäisiä mikä tekee alueesta miellyttävän silmälle. Ostarilla notkuu muutama vanha vakiokasvo, mutteivat häiritse ketään.

2. puoli ei ole niin nättiä ja siellä on aika kirjava asukaskanta.

Simonkylässä on kaksi lampea ja korsossakin on lampi.

Vierailija
74/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Koivukylä-Korso akseli on pahin. Ei tarvitse kuin matkustaa junalla väli Tikkurila-Korso. Malminiittykin on ankea mutta Koivukylän ja Korson seutu on tympein.

Toisaalta olen kotoisin Martinlaaksosta joten sietokykyni kämäisille lähiöille on korkea. Pahinta mielestäni on asuminen niissä 60-70 luvun neukkukuutioissa koska niissä seinät on kuin paperia. Uudemmassa tai paremmin äänieristetyssä talossa asuminen on ihan jees, vaikka olisikin sitten jossain Martsarissa.

Vierailija
75/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koivukylä- Havukoski, Korso, Myrtsi, Hakunila. Vantaa on vaan niin revasta. Olen onnellinen kun sain kämppäni sieltä myytyä muuta vuosi sitten ja takasin hesan puolelle. Ei ikinä enää Vantaalle vaikka olis puolì- ilmasia asuntoja tarjolla. Hirveetä "slummi" aluetta koko mesta.  

Mistäs ostit asuntosi revasta. Tyhmä kun olet.

Minä ostin omani Itä-Korsosta, eikä täällä ole kuin lapsiperheitä ja koiran ulkoiluttajia.

Zinc

Mikä korsosta on itäkorso?

Vierailija
76/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eastside!!!

Vierailija
77/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei todellakaan ole missään slummeja, jotain rajaa! Käykää maailmalla katsomassaja puhukaa sitten!

Koko pääkaupunkiseutu on yksi iso slummi jotain rannikkoseutuja lukuunottamatta.

Vierailija
78/123 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Vantaalla Myyrmäessä, Hakunilassa ja Länsimäessä. Helsingistä olen alunperin kotoisin. Tykkäsin kaikista tosi paljon, omasta mielestäni oli rauhallista ja kaikissa kävelymatkan päässä metsää kilometrikaupalla. Tietty joka paikassa on omat juopponsa ja nistinsä ja niitä on kyllä ns. "paremmissakin" paikoissa. Hakunilassa ja Länsimäessäkin on nykyään kerrostaloissa isoja värikkäitä muraaleja jotka piristävät näkymiä :) Vaikka vihreää niissä on kyllä muutenkin. Suosikkini näistä kolmesta on ehkä Länsimäki. Metro lähellä ja varsinkin kirjaston puoli on rauhallista.

Vierailija
79/123 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin, kunhan ei Espooseen joudu!

Vierailija
80/123 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siel oo slumemja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän